Gå til innhold

Krigen mellom Israel og Hamas

Melding lagt til av Uderzo,

Vennligst ikke post politiske memes, det har kun en negativ effekt på diskursen, gjentagelser kan føre til advarsler.

Anbefalte innlegg

Skrevet
leifeinar skrev (21 minutter siden):

Slik jeg har skjønt det drepte de noen barn i natt, i klassisk israelsk stil

Klassisk Hamas-stil å bruke sivile som sivilt skjold og så skylde på andre for at sivile dør

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minute ago, Mannen med ljåen said:

Det er bare Israel som er forpliktet til å overholde en eventuell våpenhvile. Det vil si at de ikke kan besvare ild om andre bryter den først. Er det noe kontekst her?

Hvis andre bryter den har selvsagt Israel rett til å svare, men hvilke eksempler har du på det i Libanon?

• Liker 1
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Klassisk Hamas-stil å bruke sivile som sivilt skjold og så skylde på andre for at sivile dør

De 20-30000 barna er myrdet av israel og ingen andre.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (3 minutter siden):

Hvis andre bryter den har selvsagt Israel rett til å svare, men hvilke eksempler har du på det i Libanon?

Husker du sist våpenhvile i Libanon, der Israel trakk seg ut mot at hizbollah skulle nord for litani? Hvor lenge var innbyggerne i Israel evakuert etter 7 oktober for Israel fikk nok?

• Liker 2
Skrevet
leifeinar skrev (Akkurat nå):

De 20-30000 barna er myrdet av israel og ingen andre.

Bruker man sivile som skjold så er det ens eget ansvar at man utsetter sivile for fare i krig, det bør være åpenbart. Dessuten misbruker Hamas også ungdom i krigføring, som da kategoriseres som "barn". Men de fleste som dør, selv hvis vi skal forholde oss til Hamas-myndigheter som kilde, er menn. Klarer ikke se at denne krigen er noe verre enn mange andre kriger.

Spesielt når fienden gjemmer seg blant sivile og i sivile bygg som sykehus osv. Hvis Hamas kriget redelig og modig i uniform så ville få sivile ha dødd.

G2VjqZQXAAA--we?format=jpg&name=large

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
13 minutes ago, Tussi said:

Husker du sist våpenhvile i Libanon, der Israel trakk seg ut mot at hizbollah skulle nord for litani? Hvor lenge var innbyggerne i Israel evakuert etter 7 oktober for Israel fikk nok?

Israel var altfor opptatt med folkemordet til å gjøre noe med det.

Skrevet
13 minutes ago, DukeNukem3d said:

Bruker man sivile som skjold så er det ens eget ansvar at man utsetter sivile for fare i krig, det bør være åpenbart. Dessuten misbruker Hamas også ungdom i krigføring, som da kategoriseres som "barn". Men de fleste som dør, selv hvis vi skal forholde oss til Hamas-myndigheter som kilde, er menn. Klarer ikke se at denne krigen er noe verre enn mange andre kriger.

Spesielt når fienden gjemmer seg blant sivile og i sivile bygg som sykehus osv. Hvis Hamas kriget redelig og modig i uniform så ville få sivile ha dødd.

G2VjqZQXAAA--we?format=jpg&name=large

Dette er et folkemord ikke en krig. Det fins ingen unnskyldning for folkemord.

Skrevet
Imaginacíon skrev (1 minutt siden):

Israel var altfor opptatt med folkemordet til å gjøre noe med det.

Er du interessert å diskutere elle gjenta deg selv?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (Akkurat nå):

Så la oss diskutere bruddene på våpenhvilen, det var det vi var på nå.

Gaza eller Libanon? For hizbollah skulle trukket seg tilbake for 19 år siden, så...

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
2 hours ago, Jarmo said:

Ville du hatt hundre Hamas medlemmer eller hundre beboere fra Israel i nabolaget ditt?  

Ingen av delene, har aldri møtt hamas folk (som jeg vet) men har møtt hundre hvis av israelere. 

Hadde endt opp med og bo i båt.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 minutt siden):

Libanon. Hizbollah er noen røvere. Det er Israel og. 

Problemet med hizbollah er at de et noen religiøse fanatikere som mener Israels utslettelse vil fremskynde den shiamuslimske Messias komme. 

Hamas som palestinere har i det minste en sak,.hizbollah er bare ute etter armageddon på muslimsk vis

• Liker 2
Skrevet
Imaginacíon skrev (3 minutter siden):

Libanon. Hizbollah er noen røvere. Det er Israel og. 

Premiss for våpenhvile var at Hezbollah skulle avvæpnes.

Du mener at Hezbollah er fullt ut avvæpnet nå altså?

• Liker 1
Skrevet (endret)
26 minutes ago, Tussi said:

Problemet med hizbollah er at de et noen religiøse fanatikere som mener Israels utslettelse vil fremskynde den shiamuslimske Messias komme. 

Hamas som palestinere har i det minste en sak,.hizbollah er bare ute etter armageddon på muslimsk vis

De hadde et klart mål med rakettangrepene i 2024, og det var å avlaste Hamas. Ikke utslette Israel.

Det er tydelig at du ikke har noen interesse av å diskutere bruddene på våpenhvilen. Noen grunn til det?

Du er islamofob. Ville bare påpeke det. Vanlig holdning. Jeg er ikke blant de som mener at man er et vondt menneske om man er islamofob, men det fins ikke noen grunn til å være det, det er som å være redd for trange rom. Irrasjonelt.

Endret av Imaginacíon
Skrevet
Imaginacíon skrev (2 minutter siden):

De hadde et klart mål med rakettangrepene i 2024, og det var å avlaste Hamas. Ikke utslette Israel.

Begge har til formål å utslette Israel...

Utslette Israel er liksom det de holder på, begge disse(og flere)

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (28 minutter siden):

Du er islamofob. Ville bare påpeke det. Vanlig holdning. Jeg er ikke blant de som mener at man er et vondt menneske om man er islamofob, men det fins ikke noen grunn til å være det, det er som å være redd for trange rom. Irrasjonelt.

Du er antisemitt. Ville bare påpeke det. Vanlig holdning. Jeg er ikke blant de som mener at man er et vondt menneske om man er antisemitt, men det fins ikke noen grunn til å være det, det er som å være redd for trange rom. Irrasjonelt.

• Liker 4
Skrevet

Hamas avfyrer mortarer mot israelske posisjoner fra humanitære teltleire. Hvis Israel besvarer ilden så vil folk si "SE! Israel angriper sivile i humanitære leire!" og hvis de ikke besvarer den så får de holde på å krige i fred. De er mestere til å manipulere tap/tap scenario for Israel. Og de lettlurte går 5 på og tror Hamas er offeret eller at Hamas ikke misbruker sivile folk/sivile områdder. "Damned if you do, damned if you dont." for Israel.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (59 minutter siden):

Det er tydelig at du ikke har noen interesse av å diskutere bruddene på våpenhvilen. Noen grunn til det?

Jeg er anti-terrorgrupper, og noen et sykere enn andre, f eks de som har samme ideologi som den iranske revolusjonsgarden. Har null problemer med muslimer. Det er dårlig debattskilk å dele ut stempling i hytt og pine

Jeg påpekte hizbollahs ideologi, det er ikke islamofobisk. Jeg har også påpekt Ku Klux Klan sin absurde teologi, uten at jeg er anti-kristen av den grunn.

Vil du ha debatt eller persondebatt, for det siste gidder jeg ikke 

Og ja, jeg mener hizbollah ikke har noen legitim grunn til å angripe Israel. Eneste grunnen de har, har jeg oppgitt. Og den likte du ikke

Endret av Tussi
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...