DukeNukem3d Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Sir skrev (Akkurat nå): Det er strengt tatt en god del gamle landsmenn der også. De fleste bilder av slike demonstranter jeg ser har ca samme bestand. 60-70% med arabisk utseende, 20-30% ytre venstre kjærringer også noen gamle gubber. Bare noe jeg har notert meg 6 2
Sir Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Duriello skrev (19 minutter siden): Har ikke bermen sett på tv siste 48 timer? Er ikke papirene undertegnet? 🤔 Se på kartet denne demonstranten har på armen. Det sier vel alt som trengs å sies om hva som er målet her. Gazakrigen er bare et påskudd som gir bensin på bålet akkurat nå. 7 1
Ballalaika Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober DukeNukem3d skrev (2 timer siden): De må ha skarpskyttere på taket på Ullevåll Stadion, da har kanskje demoniseringen av Israel gått litt langt i landet eller? Da Taliban var på besøk så brydde nesten ingen seg til sammenligning. Dette har ikke noe med "kritisk til Israel" å gjøre, dette dreier seg om rent jødehat som vi dessverre har i en del av befolkningen. norge-israel, Ullevaal stadion | Norge-Israel: Ernst A. Lersveen om stemning på Ullevaal: – Småguffen stemning Det er forhåpentligvis ikke snakk om så mange, men skarpskyttere på taket betyr vel fort at det finnes konkrete trusler? Anti-semittisme, ja. Og så hører det med at mye av drivkraften bak å hause opp denne krigen er ønske om radikalisering og normalisering av terror i vesten. 5 1
Duriello Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Sir skrev (1 minutt siden): Se på kartet denne demonstranten har på armen. Det sier vel alt som trengs å sies om hva som er målet her. Gazakrigen er bare et påskudd som gir bensin på bålet akkurat nå. Er det låv å håpe på at politiet er harde i kantene ikveld? 😉 3
Sir Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober DukeNukem3d skrev (6 minutter siden): De fleste bilder av slike demonstranter jeg ser har ca samme bestand. 60-70% med arabisk utseende, 20-30% ytre venstre kjærringer også noen gamle gubber. Bare noe jeg har notert meg Det er jeg for så vidt enig i. 3
Gouldfan Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Da ser det ut som krigen er slutt for nå, for håper det holder og at Hamas gir seg og at Israel holder avtalen. 5
Sir Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Bra for Israel at de er bedre på krigføring enn fotball. 8 1
The Very End Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober 14 minutes ago, Sir said: Bra for Israel at de er bedre på krigføring enn fotball. For en usmakelig drittkommentar. 3 2
Sir Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober The Very End skrev (5 minutter siden): For en usmakelig drittkommentar. Det var litt uklart fra din kommentar: Mener du de burde vært dårligere på krigføring eller bedre på fotball? 5 3
Imaginacíon Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober 31 minutes ago, Sir said: Bra for Israel at de er bedre på krigføring enn fotball. Hvis de hadde spilt fotball som de bedrev krigføring hadde halve laget fått røde kort og blitt utvist fra all fotball for alltid. 4
The Very End Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober 20 minutes ago, Sir said: Det var litt uklart fra din kommentar: Mener du de burde vært dårligere på krigføring eller bedre på fotball? Jeg mener at dårlige forsøk på humor / bagatellisering av de siste års hendelser er usmakelig. 4
DukeNukem3d Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober The Very End skrev (29 minutter siden): For en usmakelig drittkommentar. Herregud 😂 4 2
The Very End Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober (endret) 8 minutes ago, DukeNukem3d said: Herregud 😂 At du hverken har sympati for de menneskelige lidelsene og hvorfor det ikke skal være gjenstand for billige forsøk på humor er ingen overraskelse. Men om noe så er det fint å få bekreftet nivået på dere her inne. Endret 11. oktober av The Very End 3 1 1
Sir Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober The Very End skrev (2 minutter siden): Jeg mener at dårlige forsøk på humor / bagatellisering av de siste års hendelser er usmakelig. Beklager at du synes det var dårlig, vi kan ikke alle se ting på samme måte(åpenbart). Jeg synes det er ganske bra for Israel at de ikke tapte 5-0 i krigføringen sin. Du vet, fordi da hadde det ikke vært noe Israel som hadde tapt 5-0 mot Norge i fotball. 7 1
Ballalaika Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober (endret) The Very End skrev (3 minutter siden): At du hverken har sympati for de menneskelige lidelsene eller kapasiteten til å forstå hva jeg mente med den kommentaren er ingen overraskelse. Men om noe så er det fint å få befestet nivået på dere her inne. Kanskje du kan heve nivået ved å forklare hva du mente. Det er at Israel er dyktige på krigføring som er grunnlaget for at de i det hele tatt eksisterer. Er det det man finner provoserende? Endret 11. oktober av Ballalaika 8
DukeNukem3d Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober The Very End skrev (3 minutter siden): At du hverken har sympati for de menneskelige lidelsene og hvorfor det ikke skal være gjenstand for billige forsøk på humor, eller kapasiteten til å forstå hva jeg mente med den kommentaren er ingen overraskelse. Men om noe så er det fint å få bekreftet nivået på dere her inne. Hvordan gikk demoen utenfor Ullevåll? Du kom deg helberget hjem igjen, det er bra. 5 1
Sir Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober Imaginacíon skrev (17 minutter siden): Hvis de hadde spilt fotball som de bedrev krigføring hadde halve laget fått røde kort og blitt utvist fra all fotball for alltid. Det kommer vel an på hvem man spiller mot og hvem dommeren er. Trolig hadde disse kampene blitt avblåst rimelig raskt på grunn av regelbrudd fra begge sider. At motstanderen spiller oppe på tribunene ville også vært en utfordring. Jeg tror Israel hadde kommet bedre ut med VAR enn motstanderen. 5 1 1
Populært innlegg Camlon Skrevet 11. oktober Populært innlegg Skrevet 11. oktober 4 hours ago, DukeNukem3d said: De må ha skarpskyttere på taket på Ullevåll Stadion, da har kanskje demoniseringen av Israel gått litt langt i landet eller? Da Taliban var på besøk så brydde nesten ingen seg til sammenligning. Dette har ikke noe med "kritisk til Israel" å gjøre, dette dreier seg om rent jødehat som vi dessverre har i en del av befolkningen. Hovedproblemet er at norsk media har helt bensin på bålet i årevis. Et ferskt eksempel er VGs artikkel med tittelen "Gleder meg å se ødeleggelsene", som starter med setningen "De tar med snacks for å se på bombene". Slike fremstillinger bekrefter for dem som allerede hater jøder forestillingen om at jøder er hjerteløse og onde. VG ville aldri skrevet en tilsvarende artikkel om radikale muslimer som uttrykker hat mot Vesten, nettopp fordi man vet at det vil føre til hat mot muslimer. Men når det gjelder jøder, ser den samme varsomheten ut til å forsvinne. Resultatet er en voksende gruppe mennesker som ikke bare er kritiske til Israels politikk, men som utvikler et hat mot jøder generelt. 7 3
Imaginacíon Skrevet 11. oktober Skrevet 11. oktober 21 minutes ago, Sir said: Det kommer vel an på hvem man spiller mot og hvem dommeren er. Trolig hadde disse kampene blitt avblåst rimelig raskt på grunn av regelbrudd fra begge sider. At motstanderen spiller oppe på tribunene ville også vært en utfordring. Jeg tror Israel hadde kommet bedre ut med VAR enn motstanderen. Grunnen til at Israel blir utvist fra all fotball for alltid og havner i fengsel er at i stedet for å enkelt score mål og vinne på nærmest walkover, så skyter de knallhardt på tilskuere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå