Gå til innhold

Liste over korrupte eller moralsk suspekte politikere de siste par årene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Aiven skrev (På 18.9.2023 den 1:43 AM):

Det ene er at Barth eide er en tvilsom person, det er jo ille nok. En annen ting er at amerikansk etteretning synes å analysere norske politikere, for å finne noen de kan verve, eller bestikke. Det synes jeg er enda verre, spesielt med tanke på at det virker noe tilfeldig hva som lekkes og ikke. Driver de med denne type analyse av alle norske politikere og i så fall hvorfor? Hva bruker de informasjonen til?

Har det ikke alltid vært sånn i Spion verden? Siden CIA og OSS og KGB ble funnet opp, sikkert intriger om overløpere og forrædere helt siden antikken….

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (48 minutter siden):

Trond Giske nekter å utlevere masteroppgaven fra NTNU. Gjett om han har svin på copy-paste-skogen, da!

https://www.nettavisen.no/nyheter/trond-giske-nekter-a-utlevere-masteroppgaven-fra-ntnu/s/5-95-1600443

Å nekte uavhengig plagiat-kontroll slår dobbelt tilbake på han. 1. Han blir automatisk mistenkt for plagiat. 2. Det blir ingen uavhengig kontroll av om andre plagierer han. Tillitskrisen løses kun på en måte: transparens.

Å svindle med utdanningen kan godt sammenlignes med korrupsjon gjennom tilbakeholdelse av økonomiske data, hemmelige overføringer eller "vennetjenester" på høyt nivå. Eva Joly har helt rett - Norge er et mye mer korrupt samfunn enn naive Ola og Kari Nordmann er klar over.

Endret av Simen1
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (39 minutter siden):

Har det ikke alltid vært sånn i Spion verden? Siden CIA og OSS og KGB ble funnet opp, sikkert intriger om overløpere og forrædere helt siden antikken….

Jo, det stemmer nok. Spesielt USA og Russland har jo vært opptatt av å infiltrere hverandre, i deres stormaktskappløp, for å svekke den andre og styrke seg selv.

Hvis du mener at andre lands makter alltid har vært opptatt av å infiltrere Norge, for å påvirke landet, så er det jo en interessant påstand, men mulig jeg leser for mye inn i svaret ditt? For å så tilfelle er jo neste spørsmål hvorfor – mitt svar der er jo for å tjene egne interesser.

For min del regner jeg med at USA har drevet med dette en god del. Norsk etteretning virker langt mer sammenvevd med den amerikanske enn de fleste tenker seg, på amerikanernes premisser. Det betyr ikke at andre land, som Russland ikke kan ha påvirket, eller forsøkt å påvirke, i like stor grad, jeg kjenner bare ikke til at noen har kunnet påvise det.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (1 time siden):

Jo, det stemmer nok. Spesielt USA og Russland har jo vært opptatt av å infiltrere hverandre, i deres stormaktskappløp, for å svekke den andre og styrke seg selv.

Hvis du mener at andre lands makter alltid har vært opptatt av å infiltrere Norge, for å påvirke landet, så er det jo en interessant påstand, men mulig jeg leser for mye inn i svaret ditt? For å så tilfelle er jo neste spørsmål hvorfor – mitt svar der er jo for å tjene egne interesser.

For min del regner jeg med at USA har drevet med dette en god del. Norsk etteretning virker langt mer sammenvevd med den amerikanske enn de fleste tenker seg, på amerikanernes premisser. Det betyr ikke at andre land, som Russland ikke kan ha påvirket, eller forsøkt å påvirke, i like stor grad, jeg kjenner bare ikke til at noen har kunnet påvise det.

Det er flere russisk orienterte som er tatt for spionasje i Skandinavia noen med Skandinavisk pass, i Norge så har det blitt tatt endel russere med droner osv som har opphold her.

Treholt var en norsk mann som ble dømt for spionasje for Sovjet. Men greia med spionasje er jo at det forsøkes holdes hemmelig. Den største faren er terror angrep og false flag operasjoner samt IT spionasje, virus og tyveri av informasjon, og ransom angrep.

Lenke til kommentar
8 hours ago, Gargantua said:

Trond Giske nekter å utlevere masteroppgaven fra NTNU. Gjett om han har svin på copy-paste-skogen, da!

https://www.nettavisen.no/nyheter/trond-giske-nekter-a-utlevere-masteroppgaven-fra-ntnu/s/5-95-1600443

Kan legge til at Giske fikk 900.000 kr for å levere masteroppgava si. Andre må ta opp lån.

https://www.nettavisen.no/nyheter/fikk-900-000-for-a-skrive-masteroppgave-nekter-a-utlevere-den/s/5-95-1603985#am-comments

Lenke til kommentar

Sindre Finnes har brukt tittelen siviløkonom, men fullførte aldri graden. Hva faen er det med eliten? Bare juks og jug fra ende til annen.

Han har blitt presentert som siviløkonom i avisartikler, leserinnlegg, portrettintervjuer og Store norske leksikon. I tillegg står det følgende i biografien til Erna Solberg på regjeringens hjemmesider.

«Gift i Paris 29. februar 1996 med siviløkonom Sindre Finnes

Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Llwb44/dn-sindre-finnes-brukte-siviloekonom-grad-fullfoerte-ikke

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...