Gå til innhold

Starfield får DLSS-støtte og spiseknapp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg elsker dette spillet , som er naturlig da jeg har koset meg med Oblivion , Skyrim og Fallout -spillene i årevis . Men ytelsen er til strykkarakter , med et super overklokka 3080 Ti OC Suprim ( msi ) skulle dette ha stanga i 144 fps i 2K ( 1440p ) . Helt klart at Bethesda har prioritert AMD men jeg har aldri sett maken til prioritering . Derfor har jeg bare rotet rundt på 1 planet og venter nå på det " spennende samarbeidet " de har annonsert videre nå med Nvidia .
Lenke til kommentar

Ytelsen er skikkelig dritt iblant, så ser fram til det kommer noen fixes på det. Av en eller anna grunn så ligger GPU usage under 2-3% til vanlig uten at jeg er bottlenecked på cpu (ligger gjerne på 20-40%), mens jeg samtidig opplever kraftig fps lag. Det er ikke akkurat topp optimalisering.

EDIT: Tenkte jeg skulle legge med et lite bilde av hvor hardt den jobber når den lagger

image.png.3eae8b9b81934cbaa3fcf6f8526b59dd.png

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar

Virker som spillet har vært mest fokusert på konsoll, derav AMD-favoriseringen (og dertil optimalisering)

En kan dra relativt mye ut av AMD på konsollene om ting optimaliseres godt, men man klarer ikke å optimalisere for alle brukere samtidig, så derfor velges nok det som gir størst og mest sikker inntektskilde, og så satser en heller på å ta resten over tid. De som har muligheten til DLSS etc får seg et godt fortrinn, men har jo også betalt godt for det på forhånd også da.

Lenke til kommentar
vidor skrev:

Virker som spillet har vært mest fokusert på konsoll, derav AMD-favoriseringen (og dertil optimalisering)

En kan dra relativt mye ut av AMD på konsollene om ting optimaliseres godt, men man klarer ikke å optimalisere for alle brukere samtidig, så derfor velges nok det som gir størst og mest sikker inntektskilde, og så satser en heller på å ta resten over tid. De som har muligheten til DLSS etc får seg et godt fortrinn, men har jo også betalt godt for det på forhånd også da.

At det var viktigst å ha den 30fps ytelsen klar på konsoll ser jeg :😜
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Fleskelars said:

At det var viktigst å ha den 30fps ytelsen klar på konsoll ser jeg :😜

Ja, det er nok et mål siden det er mange flere betalende kunder på konsoll og dermed en sikrere investering økonomisk, men det krever jo at kundene er happy som du sier med ytelsen.

Det som fremdeles gjør at det satses på PC til tross for at spillene som regel raskt blir tilgjengelig for pirater er at DRM varer i minst 14-dager slik at en ikke mister all inntekt på prosjektet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...