Gå til innhold

Rykte: – Neste Mass Effect dropper åpen verden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Felvinter skrev:

Føler Starfield omsider leverte løftet som ble gitt av det første Mass Effect i sin tid.

ME2 og 3 er selvsagt helt andre beist, og definitivt bedre spill enn det første. Men ambisjonene for ME1 var helt absurd høye for sin tid. 

Really? Jeg syntes det første Mass Effect var det beste. De andre kommer ikke langt bak, men enern var mer fokusert og "tight".
  • Liker 5
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Gringorilla said:
1 hour ago, Felvinter said:

Føler Starfield omsider leverte løftet som ble gitt av det første Mass Effect i sin tid.

ME2 og 3 er selvsagt helt andre beist, og definitivt bedre spill enn det første. Men ambisjonene for ME1 var helt absurd høye for sin tid. 

Really? Jeg syntes det første Mass Effect var det beste. De andre kommer ikke langt bak, men enern var mer fokusert og "tight".

Enig i at ME1 er best på story og lore, men har svært begrensede og veldig lineære områder. I tilleg er det mye gjenbruk av assets, alle baser på planeter er klin like f.eks., 2 og 3 er milevis bedre spillmekanisk.

Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (1 time siden):

Bioware er et selskap som ikke lenger er synonymt med kvalitet. Det som gjorde de store er dødt og begravet. Disse utviklerne har veldig mye å bevise og jeg stiller meg ekstremt skeptisk til alt de gir ut

Jeg ser den. Jeg liker en god comeback-historie, men jeg er ikke lenger like optimistisk jeg heller. De har mye å bevise etter det som har vært et "tapt tiår" for dem. Inquisition var ålreit.
 

Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (8 minutter siden):

Jeg ser den. Jeg liker en god comeback-historie, men jeg er ikke lenger like optimistisk jeg heller. De har mye å bevise etter det som har vært et "tapt tiår" for dem. Inquisition var ålreit.
 

Det eneste Bioware har igjen fra fortidens glansdager er navnet. Alle nøkkelpersoner og staben som laggde spillene som Baldur's Gate eller Mass Effect (og de aller fleste andre vi elsker) er borte fra selskapet. Bioware har faktisk ikke laget noe som er virkelig bra siden 2012, da de siste nøkkelpersonene forsvant fra selskapet.

Edit: De kan fortsatt vise at de kan lage gode spill, og jeg håper virkelig det, men de må virkelig levere for at jeg skal bli overbevist om at Bioware er tilbake på et godt spor.

Endret av AvgAug
Lenke til kommentar
AvgAug skrev (2 minutter siden):

Det eneste Bioware har igjen fra fortidens glansdager er navnet. Alle nøkkelpersoner og staben som laggde spillene som Baldur's Gate eller Mass Effect (og de aller fleste andre vi elsker) er borte fra selskapet. Bioware har faktisk ikke laget noe som er virkelig bra siden 2012, da de siste nøkkelpersonene forsvant fra selskapet.

Edit: De kan fortsatt vise at de kan lage gode spill, og jeg håper virkelig det, men de må virkelig levere for at jeg skal bli overbevist om at Bioware er tilbake på et godt spor.

Dette er noe som skjer med de fleste studioer som blir gamle nok. Nøkkelen er å fostre en god studiokultur som ivaretar og lærer opp de nyansatte. Naughty Dog har for eksempel nesten ikke noen igjen fra 90-talls tiden (om det i det hele tatt er noen igjen). Neil Druckmann ble ansatt av ND i 2004. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Liker godt når det er semi åpen verden. Ha ett begrenset område som er åpent, når du er ferdig med alt du skal flyttes du til neste. Problemet med Andromeda var at karakterene var fæle. Synes karakteren jeg spilte var cocky og ekkel, selv om jeg aldri prøvde og få han til å fremstå slik. 

Og det var svært repeterende. Det spillet var rett og slett skikkelig dårlig

Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Og det var svært repeterende. Det spillet var rett og slett skikkelig dårlig

Jeg fullførte det ikke, kom cirka halveis. Skulle en ikke rundt å aktivere noe greier på forskjellige verdener? Jeg husker ikke helt, men det ble for mye filler. Jeg har ikke tid eller ork til å spille spill med mye filler. Dropper alt av ubisoft spill, for mye unødvendig grinding. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (5 minutter siden):

Jeg fullførte det ikke, kom cirka halveis. Skulle en ikke rundt å aktivere noe greier på forskjellige verdener? Jeg husker ikke helt, men det ble for mye filler. Jeg har ikke tid eller ork til å spille spill med mye filler. Dropper alt av ubisoft spill, for mye unødvendig grinding. 

Ja, det var bare møl hele greine. Oppdragene var helt ekstremt generisk. Kom meg greit igang med det og tenkte at «det er jo ikke såååå ille» før jeg også droppet det mot slutten. Orket ikke mer, kan like gjerne spille kabal 

Lenke til kommentar

Gameplayet i 3ern hvor du suste rundt i melee var bare sååå gøy. Spilte gjennom første som sniper og var fornøyd, men det var runde 2 som CQC som virkelig tok kaka. Eller syns jeg ME2 var best på space exploration og hvordan en suste rundt som romskip. Så ta combat fra 3ern, travel fra 2ern og story helheten til 1ern. ✌😅

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...