Gå til innhold

Enslighet


Anbefalte innlegg

3 hours ago, Malakitt said:

Eller er målet ditt i livet å knulle på deg flest mulig barn med flest mulig kvinner, som også skal oppdra disse barnene dine? Basert på holdningene dine ovenfor kvinner i denne tråden og andre, så gir det ikke helt mening. 🤭

Idealet er monogame forhold, gjerne ekteskap, hvor man elsker hverandre, lærer av hverandre, inngår kompromiss, gjør sitt beste for å forstår hverandre og setter barna først.
Jeg beklager at du har hatt dårlige erfaringer, det er u-unngåelig at noen er uheldige(både menn og kvinner), de fleste menn elsker kvinner, og de fleste kvinner elsker menn, nett-forum er absolutt ikke representativt for den gjennomsnittlige mannen, og det tror jeg ikke dine tidligere kjærester heller er.

Jeg er konservativ, du tror sikkert det betyr kvinne-undertrykkelse og privilegier til menn, men se nå til Ukraina for ett konservativt samfunn, kvinner får flykte, menn bli igjen å gi livet for å beskytte landet fra invasjon, og om du mener de burde la seg erobre, minner jeg om Holodomor hvor Russland drepte 5-10 millioner Ukrainere.
Jeg ønsker ikke å frata muligheter eller rettigheter, heller å motivere/subsidiere og informere folk til å tenke mer langsiktig, meningsfylt, og dypt. Mitt mål (tro det eller ei) er ett sunt, lykkelig, og stabilt samfunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen tanker som slår meg som i sum kanskje utgjør en del av årsaken:

- Mange historier florerer der mann og kone har skilt seg og så har mannen blitt "fucked over" totalt i rettssystemet. Husker jeg leste første historien om noe slikt for mange år siden i et ukeblad, nå er de jo overalt. Men det er nok en del verre i USA. Jeg hadde aldri tenkt tanken før jeg leste den historien i et ukeblad, men det er nok bra at menn kjenner til risikoen for hva som kan skje i en skilsmisse. Spesielt om man ikke har gjort ting riktig i tillegg. God PR for giftemål er det jo definitivt ikke.

- Mannfolka som vinner frem på datingapper er gjerne de som kan velge og vrake, de har gjerne som mål å høvle over hundrevis av damer før det i det hele tatt er snakk om å finne noe seriøst. Så blir damene litt lurt, de tror at dette er hyllen de kan velge på. Men de mannfolka der er neppe interessert i å "date nedover" for annet enn hygge.

- En økende andel drar til utlandet for å seriøst forhold. Gjerne de som ikke når opp på datingapper osv

- Flere kvinner enn menn tar seg høyere utdannelse, samtidig så "dater de ikke nedover". Så de har færre å ta av.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Er det virkelig så ille som sånn sosial mediar framstiller samfunne i dag ? Når det gjelder parforhold og osv, for meg virker det bare som at, de er for godt til å leve i dag. Det er vell derfor  dem, prøver også  å finne på noe klage om?

Endret av Littlecuriousme12
Lenke til kommentar

Påstanden om at man ikke ønsker å binde seg er noe som har spredd seg etter at man har valgt feil gang på gang i sin søken etter partner. Da er det jo naturlig at man trekker den konklusjonen. Gjøre det samme om at og om at, og forvente et annet resultat. Det er nok dette inntrykket som skapes som helhet nettopp fordi de som sitter med "makten til å velge" i 20-årsalderen og tidlig 30-årsalder velger disse på rundgang. Da antar man at dette skal gjelde for alle, mens en hel haug sitter utenfor uten å i det hele tatt få sjansen til å bli med.

Man kan spørre seg selv, hvorfor skal et individ som er vandt med å bli valgt av "alle", slå seg til ro tidlig når dette individet kan holde på til langt ut i 40-årsalderen fordi det blir valgt gang på gang av de samme individene som aldri lærer? Kanskje man en gang skulle gitt sjansen til et individ som ikke er den beste på papiret? "Don't judge a book by it's cover" osv. Men det skjer jo ikke.

Man liker å forstå seg ihjel på noens problemer, mens andres skal skyves under en stol. Da har man seg selv å klandre, og man har visstnok ikke gjort nok for å komme til. Man kan jobbe hardt med seg selv for å se best mulig ut, men om gitte parametere ikke er oppfylt, så er det fånyttes uansett i dette samfunnet. Blir man nedstemt og vil snakke med noen om sin situasjon, så blir man vitterlig avvist på dette punktet også i dette samfunnet.

Påstanden om at man ikke blir lykkelig i et ekteskap. Totalt bak mål. Men der ligger vel litt av problemet for de som hevder noe slik. Forbildene mange i dag har, kommer av brutte forhold og ekteskap. Mange oppvokst med ustødighet i barndommen, og når de så vokser til har man et forvaklet syn av hva et forhold burde være. Heller hjelper det ikke at man har gått bort ifra troen om at ekteskapet skal holdes hellig. Noe som igjen forvakler det hele med en domino-effekt av negative følger.

At man ikke har valgt den riktige i tiden man hadde "makten", men heller gikk for den som for samfunnet med fasaden så riktigst ut. At man legger opp til at begge kjønn skal ha de samme rollene og holde ut like lenge i arbeidslivet. Man har liksom gått bort ifra det at å føde et nytt liv og ta seg av dette livet i hjemmet er godt nok. Så når man må gjøre det og jobb itillegg, så er det jo ikke rart man blir eldre/sliten fort. Domino-effekten slår til her også. 

Ja, det er godt forståelig at enslighet og ensomhet tiltar. Det er tøft å ta i de "tøffe" debattene og endre sitt syn og innse at valgene man har tatt ikke har ført til et koslig liv og koslig alderdom. Det enkleste er bare avfeie årsaken til utviklingen og fortsette i samme sporet. Nothing to see here.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
17 hours ago, skaftetryne32 said:

Poenget mitt også.

 

Har ingenting med nav å gjøre, men det faktum at jeg har lav inntekt, jeg har mer enn nok oppsparte midler, eller jeg har de 15 % som skal til, og mer til, men de vil ikke gi meg lån med den inntekten. 

Det blir litt sånn som dette. 

c1df8fab6a47c26c5b0cdbdbae4a1f6edd12dbcc

Hva defineres som "lav inntekt" her? Bor du i midten av Oslo med 10-15k(til og med opp til 20k) leie for et "bøttekott", aka leilighet på 30-50kvm og tjener 400-600k i året så kan det lett annses som "lav inntekt". Bor du lenger utpå landet så strekker de 400-600k en god del mer. Vurdert å flytte? Skaffe annen jobb? Kjøper ting på impuls?

Selv har jeg spart opp 330k pluss bil til 80k(for ikke å snakke om alle kostnadene for oppkjøring og hele pakka) på 4 år. 

Lenke til kommentar

500 000 i årslønn
35% skatt så er man nede i 325 000
Sparer man 100.000 i året så er man nede i 225 000 kr
Deler man beløpet på 12 så har man i snitt 18.750 kr i mnd.

Landssnitt for leie 2 roms leilighet = 10.000, så da har man 8750 igjen.
Strøm i snitt ca. 1000 kr mnd. 7750 kr igjen.
Nedbetalt bil ca. 1750 kr mnd. for forsikring, drivstoff, spyleveske og bompenger - da har man 6000 kr igjen.
Internett, streaming tjenester etc. = 1000 kr. 5000 kr igjen.
Mat varierer men det er vrient å spise frokost (30 kr) lunsj (50 kr) og middag (80 kr) for under 150 kr dagen om man kjøper litt varierte måltid, altså 4500 kr mnd.
Her kan man så klart spare en del om man elsker vann, husmanns, med egg og kaviar, ris, erter og kjøttpølser etc.

Da er det 500 kr igjen til alt mulig annet.
Klær? Sko? Tannkrem? Sjampo? Nytt laken? En middag ute med venner? Ferie? Bursdagsgave? Julegaver? Hobby som fotball, gaming, kunst? Frisør? Nye bildekk? Vindusviskere? Verditap av bil? EU kontroll? Verksted? Tannlege? Apotek for allergier eller annet?

Spare 100.000 i året med 500.000 årslønn er tøft. Da må man ofre mye og leve jævlig stusselig.

Går vi videre og sier at du lever sånn for å spare til egen leilighet.
Gjennomsnittpris for en leilighet i Norge er nå på 4.000.000 kr.

Om banken krever 15% av kjøp sum for å ta lån.
Bolig til 4.000.000 = 600.000 i egenandel.
Da skal du leve sånn i 6 år bare for å kunne ta deg lån og begynne på en 25 års nedbetalingsplan.

Med dagens 5,04% rente, en 15% egenandel og en 25 års nedbetalingsperiode så koster det deg 20.000 kr i mnd.
Nå leier man ikke så 10.000 kr går bort fra utgiftene. Man trenger ikke spare i samme grad. så man kan ta 8000 kr som man sparte og sette av til lånet.

Da er man på 18000 kr men trenger 20000. Heldigvis så har vi skattefradrag på inntekt fra lånet så man vipper så vidt over og kan fortsette å leve som en spurv i 25 år til.

Etter 31 år, om du startet når du var 24 år så er du nå 55 år gammel. Du har nedbetalt lånet og du kan begynne bruke deler av inntekten din på deg selv. Du kan dra til syden for første gang, du kan kjøpe deg playstation 8 som første spillmaskin og du kan ta deg en tur ut på byen for første gang.

https://eiendomnorge.no/boligprisstatistikk/#:~:text=Boligprisene sank med 1%2C1,kroner ved utgangen av juli.
https://www.ssb.no/priser-og-prisindekser/boligpriser-og-boligprisindekser/statistikk/leiemarkedsundersokelsen
https://www.dnb.no/lan/kalkulator/boliglan
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Leve i Norge med en ganske så gjennomsnittlig lønn i et typisk yrke som snekker, rørlegger, frisør, butikkarbeider, kontor etc. er tungt. Så tungt at man nesten er avhengig av å ha en partner.
Utgiftene går typisk opp med 40-50% mens inntekten i forholdet fort dobler seg. 140% utgifter mot 200% inntekt. Da har man plutselig 15.000 i måneden man kan bruke på ferie, hobby, ta seg en tur ut på restaurant og leve litt samtidig som man kan skaffe seg noe eget med årene, skaffe seg og ha råd til unger, hund, stasjonsvogn og ferier fult av mas og shjas.

Eller man kan gi faen. Man leier hele livet og bruker de 8500 man sparte til egenandel til lån og på lån nedbetaling på seg selv eller hva man nå vil.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det som er litt trist er at feminismens verk ikke gjør kvinner 1% mer attraktive(snarere motsatt), men det skaper samtidig enorme forventinger til drømmeprinsen, og nå skal vi jo trykke og trykke og trykke menn UT av høy-status og høy-lønn yrker, så menn blir enda mindre attraktive. Feminismens verk er å gjøre kvinner resurs-sterke, dominante, og sjefer.

Jeg har undersøkt dette med krav på datingprofiler til begge kjønn, det er utrolig hvor late kvinner er på nett, og hvor mange krav som stilles. De grove trekkene er:
Menn stiller så og si aldri krav, er kreative, og forteller/signaliserer hva de kan tilby.
Kvinner forteller hva de krever for å ha en sjans, mye halv-tomme profiler også.

Fruktbarhet er definitivt det mest alvorlige resultatet av ensligheten, som er lett å observere, men noe som påpekes i videoen som har mye større skadepotensiale er desperasjonen og ekstremismen som kan skapes av kronisk enslighet, det er absolutt i alles interesse at vi unngår utbredt enslighet, og da mener jeg at kulturen må endres manuelt.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (På 23.9.2023 den 11.48):

Jeg har undersøkt dette med krav på datingprofiler til begge kjønn, det er utrolig hvor late kvinner er på nett, og hvor mange krav som stilles.

Hvordan har du undersøkt dette? Det å ikke legge med fremgangsmåte, kilde eller dokumentasjon over nett en ren latskap. Helt utrolig.
Vet jeg stiller noen krav her så jeg velger å informere deg om at jeg er en mann før det trekkes noen litt for raske konklusjoner.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Nå synes jeg det er greit å separere enslig(som i å være alene) og det å føle seg ensom. De er forskjellige konsepter men går ofte hånd i hånd. På samme måte som at man kan føle seg ensom selv om man er omringet av familie og/eller venner kan man føle seg hjemme med vennekretsen sin over nettet(selv om disse kanskje ikke en gang bor i samme område eller for den saks skyld land). Det er et nokså komplisert emne og vil trenge å bli adressert fra flere forskjellige vinkler for å bli løst, i det minste delvis om ikke fullstendig.

Selv er jeg alene og klarer meg fint slik. Er ikke ensom og er lykkelig alene. Dog er veldig mange der ute som ikke liker å være alene og føler seg ensom, og det forstår jeg fullstendig. En av grunnene til at jeg vil mulig hjelpe folk med dette problemet ved å gi noen kilder, videoer, meninger, etc, om emnet. 

Og kan ikke glemme klassikeren:

Et problem er dating for menn. Det har blitt et minefelt spesielt når forventninger til menn av kvinner er skyhøy, til og med i drømmeland i en del tilfeller. Konkurrerer for de topp 5-10% av menn, som ikke er tilgjengelige i første omgang. Og disse kvinnene lurer på hvorfor de ikke klarer å finne en mann når forventningene dems er urealistiske i en del tilfeller. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (På 23.9.2023 den 12:48 PM):

mye halv-tomme profiler også.

Gitt at kvinner får mange flere beilere enn menn så kan det nok for enkelte være en måte å kutte ned på støyen også. Menn må gjerne på slike steder jobbe litt for å få noen som helst interesserte mens kvinner må jobbe litt for å få færre interesserte.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (På 29.9.2023 den 9:14 AM):

Jeg kom til å huske på en kvinnelig standup-komiker så sa (fritt oversatt fra engelsk): "jeg stiller med vagina - du får gjøre resten" 🙂

Jeg har hørt lignende. Det jeg tenker med slikt er - hvorfor skal jeg jobbe hardt for å få noe fra deg som alle andre damer også kan gi? Vis meg at du har noe annet enn alle andre damer. Først da er du interessant som noe mer enn sengehygge. Hvis det eneste du tilbyr er et kjønnsorgan vil det være det eneste du blir brukt for også. Og så klager de etterpå over at menn bare vil ha én ting.

Tilby mer enn én ting om du vil bli være mer enn bare én ting for mannen du velger.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
2 hours ago, fokkeslasken said:

Gitt at kvinner får mange flere beilere enn menn så kan det nok for enkelte være en måte å kutte ned på støyen også. Menn må gjerne på slike steder jobbe litt for å få noen som helst interesserte mens kvinner må jobbe litt for å få færre interesserte.

Det er en del av problemet, at det er overvekt av ett kjønn, det kunne vært klokt å regulere slike apper til kun å tillate en minimal overvekt, det vil også insentivere appene til å reklamere til kvinner. 
Kvinner er ikke uskyldige her, det er også problematisk at kvinner ikke tilbyr noe annet enn bildene, det signaliserer ett overfladisk ønske, kvinner burde skrive om hva under overflaten de tilbyr, og hva slags forhold de er interessert i, da signaliserer man at sex ikke bare er rundt hjørnet.
Så er det instagram modellene som reklamerer, som deretter har OF lenke på instagram, det er ganske åpenbart at det må totalt forbys av appene selv.

Det var litt prat om apper i Fruktbarhet tråden, @Falfalkom med gode forslag.

At man for eksempel kun kan prate med 1 person av gangen, kun ha noen få matcher, kun ''like'' noen få profiler daglig, osv. Hinge er kanskje den sunneste appen sånn sett, men det kan bli mye bedre.
Det vil definitivt negativt påvirke overskuddet til dating-industrien, men som alle andre skadelige produkter så på den reguleres.
Falfal foreslår en offentlig styrt app, det er kanskje eneste veien å gå, da kan man heller bruke psykologer til POSITIV app-utvikling, ikke for å utnytte folk for størst mulig fortjeneste.

Det er definitivt ett sammensatt og vanskelig problem, en kultur av latskap og uklarhet, og systematiske app-problemer av udugelighet og utnyttelse, som ofte gjerne vil at folk skal bli på appen så lenge som mulig, derav ikke etablere forhold, noe av det absolutt mest giftige er definitivt at appen aldri slutter å gi notifikasjoner om meldinger og matcher, mens man prater eller dater. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nasjonalisten skrev (20 timer siden):

Det er en del av problemet, at det er overvekt av ett kjønn, det kunne vært klokt å regulere slike apper til kun å tillate en minimal overvekt, det vil også insentivere appene til å reklamere til kvinner. 
Kvinner er ikke uskyldige her, det er også problematisk at kvinner ikke tilbyr noe annet enn bildene, det signaliserer ett overfladisk ønske, kvinner burde skrive om hva under overflaten de tilbyr, og hva slags forhold de er interessert i, da signaliserer man at sex ikke bare er rundt hjørnet.
Så er det instagram modellene som reklamerer, som deretter har OF lenke på instagram, det er ganske åpenbart at det må totalt forbys av appene selv.

Det var litt prat om apper i Fruktbarhet tråden, @Falfalkom med gode forslag.

At man for eksempel kun kan prate med 1 person av gangen, kun ha noen få matcher, kun ''like'' noen få profiler daglig, osv. Hinge er kanskje den sunneste appen sånn sett, men det kan bli mye bedre.
Det vil definitivt negativt påvirke overskuddet til dating-industrien, men som alle andre skadelige produkter så på den reguleres.
Falfal foreslår en offentlig styrt app, det er kanskje eneste veien å gå, da kan man heller bruke psykologer til POSITIV app-utvikling, ikke for å utnytte folk for størst mulig fortjeneste.

Det er definitivt ett sammensatt og vanskelig problem, en kultur av latskap og uklarhet, og systematiske app-problemer av udugelighet og utnyttelse, som ofte gjerne vil at folk skal bli på appen så lenge som mulig, derav ikke etablere forhold, noe av det absolutt mest giftige er definitivt at appen aldri slutter å gi notifikasjoner om meldinger og matcher, mens man prater eller dater. 

Folk har også en tendens til å glemme at det er i alle appenes interesse at så mange som mulig er desperate. Det er det de tjener penger på. Tross alt taper de penger hvis du finner noen, så de selger en illusjon om et sluttresultat. Det kan da vel ikke være noen som tror at Tinder gjør så godt de kan for at du ikke skal være kunden deres..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2.10.2023 at 12:28 PM, Nasjonalisten said:

Det er en del av problemet, at det er overvekt av ett kjønn, det kunne vært klokt å regulere slike apper til kun å tillate en minimal overvekt, det vil også insentivere appene til å reklamere til kvinner. 
Kvinner er ikke uskyldige her, det er også problematisk at kvinner ikke tilbyr noe annet enn bildene, det signaliserer ett overfladisk ønske, kvinner burde skrive om hva under overflaten de tilbyr, og hva slags forhold de er interessert i, da signaliserer man at sex ikke bare er rundt hjørnet.
Så er det instagram modellene som reklamerer, som deretter har OF lenke på instagram, det er ganske åpenbart at det må totalt forbys av appene selv.

Det var litt prat om apper i Fruktbarhet tråden, @Falfalkom med gode forslag.

At man for eksempel kun kan prate med 1 person av gangen, kun ha noen få matcher, kun ''like'' noen få profiler daglig, osv. Hinge er kanskje den sunneste appen sånn sett, men det kan bli mye bedre.
Det vil definitivt negativt påvirke overskuddet til dating-industrien, men som alle andre skadelige produkter så på den reguleres.
Falfal foreslår en offentlig styrt app, det er kanskje eneste veien å gå, da kan man heller bruke psykologer til POSITIV app-utvikling, ikke for å utnytte folk for størst mulig fortjeneste.

Det er definitivt ett sammensatt og vanskelig problem, en kultur av latskap og uklarhet, og systematiske app-problemer av udugelighet og utnyttelse, som ofte gjerne vil at folk skal bli på appen så lenge som mulig, derav ikke etablere forhold, noe av det absolutt mest giftige er definitivt at appen aldri slutter å gi notifikasjoner om meldinger og matcher, mens man prater eller dater. 

Hehe, gøy at du siterer meg på denne måten. Syns egentlig det er ganske vilt at _ingen_ tar i dette, men dette er vel et av de mer langsiktige problemen for vestlige land og ikke noe som kan løses innenfor de kortere horisontene som politikere ofte opererer med. Skulle gjerne sett at det var annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...