Gå til innhold

Disney+ setter opp prisene


Anbefalte innlegg

Sidekick skrev (1 time siden):

Skal med absolutt "alle" tjenestene da? Da må du jo sitte bænkers foran tven i månedsvis for å få sett alt.

Jeg har ikke som mål å se alt. Jeg betaler for de tjenestene jeg synes er verdt det for å ha et bibliotek tilgjengelig når jeg ønsker det. Jeg ser sikkert under 10% av det som er tilgjengelig på de ulike tjenestene.

Dubious skrev (21 minutter siden):

Mye billigere å være pirat.

Så klart. Å være kriminell er som regel det.

Dubious skrev (21 minutter siden):

UHD er dyrt i Norge, men betaler heller for det enn å betale for strømmetjenester med elendig kvalitet. 
UHD strømming er tilsvarende HD Blu-ray, med DVD lyd. 

Noen strømmetjenester har ikke god kvalitet nei, men på flere av de så er jeg 100% sikker på at du ikke hadde merket forskjell.

Sjekk eksempel her, hvor liten forskjell det kan være. Og det er under pixel-peeping.

 

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går mer og mer over til DVD og Bluray. Kjøper det meste brukt, og da koster det gjerne 5-10 kr pr. film. Og jeg kan se dem flere ganger uten å bekymre meg for at filmen plutselig skal «forsvinne» fra biblioteket mitt. Så er det jo litt gøy med fysiske medier også, noe man ikke får med verken streaming eller torrent. 
 

Jeg har i dag Netflix og HBO, hvor jeg får sistnevnte gratis. Var veldig kjekt når Netflix hadde «alt» av filmer og serier, men nå har jo alle filmstudioene sine egne strømmetjenester. Om man ønsker å få med seg hele utvalget kan man enten kjøpe de filmene og seriene man ønsker å se, eller abonnere på ti forskjellige strømmetjenester til godt over tusenlappen i måneden. 
 

Jeg slår et slag for de gode gamle diskene, enten det er LP, CD, DVD eller BD 😁

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Med tanke på mengden underhaldning som blir produsert i dag, og kvaliteten for den del, er sjansen så liten for at eg kjem til å sjå ein film eller serie meir enn ein gang at det ikkje plagar meg å kun bruke strømming. Har ikkje sakna fysiske medier eit sekund. Kvaliteten kunne av og til vore betre, men den er ikkje så dårleg at eg vurderer fysiske medier.

Etter mange år med Napster, Torrent, piratkopiering og ynskje om digitale medier, så kan eg ikkje klage når det først er på plass. Er noko for dyrt eller dårleg så abonnerer eg ikkje på det. Er ikkje verre enn det. Marknaden vil styre kva dei kan ta betalt og framleis gå i pluss.

Du kjem fort opp 500-1000 kroner om du abonnerer ukritisk, men då har du òg tilgang på eit enormt utval. Eg synest på ingen måte at 100-150 kroner er mykje mtp. kva du får. Prisen per time er ingenting om du ser litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Dubious said:

Disney+ Atmos 768 kbps 

DVD opp til 755 kbps.

UHD Blu-ray opp til 24 mbit/s. 

Her regner jeg med du har tatt med bare lyd for disney+ og bilde + lyd på UHD? Dessuten er Blu-rays i H.264, Disney+ bruker H.265 codec. Så det betyr at man får bedre bildekvalitet og lyd med mindre bitrate

 

Lenke til kommentar
Sidekick skrev (4 minutter siden):

Her regner jeg med du har tatt med bare lyd for disney+ og bilde + lyd på UHD? Dessuten er Blu-rays i H.264, Disney+ bruker H.265 codec. Så det betyr at man får bedre bildekvalitet og lyd med mindre bitrate

 

Kun lyd.

Bilde er 45 Mbit på UHD.
UHD bruker H.265. 

Lenke til kommentar

Star Wars og Marvel er vel de største godbitene hos Disney+, begge har de kjørt nogenlunde i grøfta de siste årene - dessuten er det dyrtid, mange som har større bekymringer enn det å få med seg siste episode av X på Disney+ og lignende tjenester . Siste kvartal 2022 hadde Disney+ 164.2 millioner subs, i tredje kvartal 2023 er tallet nede på 146.7 millioner.
 

Inneholdet er mediokert, og deres eneste svar er å fortsette å pumpe ut det samme mens de øker prisen.

Noen her som gleder seg til remaken av Snøhvit og de 7 dvergene?

 

Spoiler

snowwhite.jpg?quality=75&strip=all&16894

 

Endret av Kakkelfant
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sidekick skrev (45 minutter siden):

Jeg finner bare 4 år gamle reddit tråder angående målinger av bitrate på Disney+ med HDR10 og Dolby Atmos. Det ligger ikke så forferdelig langt unna en UHD Blu-ray. Da er det målt med Apple Tv 4K

Men ja, UHD Blu-rays er nok overlegen til så lenge :)

4k filene som strømmes er opp mot 25 GB, hvor mesteparten er bilde.
Blu-ray er 25 GB opp til 50 GB
UHD er 50 GB, opp til 100 GB

Det er lyd og bilde.

Strømming kommer "aldri" til å bli like bra som UHD.

Bilde på strømming er bra nok, men lyden er elendig. 

Lenke til kommentar
Sidekick skrev (2 timer siden):

Synd det tar så jævla med plass da @Kajac Jeg har endel esker med filmer og musikk. Før var det show å vise det fram i 2,5 meter høye hyller. Nå ser jeg nesten ingen som har samlingen sin framme lenger. Foruten noen LP samlere

Har nok noe med at folk skal ha det så sinnsykt stilrent og minimalistisk. Jeg viser både film- og musikksamlingen min med stolthet i stuen 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (32 minutter siden):

Strømming kommer "aldri" til å bli like bra som UHD.

I mange tilfeller er det allerede godt nok til at du i normal setting ikke merker forskjell. Og da er det i praksis like bra. Det er som forskjellen mellom en 4k og en 8k tv. 4K blir aldri "like bra", men på en viss avstand er det umulig å se forskjell.

Litt som at de aller flest ikke klarer å høre forskjell på veldig høy bitrate og lossless lyd. Det er til og med folk som ikke klarer å merke forskjell på 60 og 120 hz skjerm

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Ingen overraskelse at abonnementsprisen øker. Det jeg reagerer mest på er "urettferdigheten/frekkheten" i at eksisterende kunder automatisk blir flyttet over til det dyreste alternativet.

Jeg har Disney+ årsabo, jeg vil altså bli flyttet opp til det nye Premium til +300kr i året og må selv endre dette. Det minste de kunne gjort er å automatisk flytte eksisterende kunder til Standard med samme pris som man betaler i dag, men det er vel grådigheten som råder ved at de håper folk ikke merker/oppdager endringene eller ikke gidder å endre noe.

Jeg bruker Disney+ på pc'n og trenger ikke mer enn maks 1080p, så jeg kommer til å endre til Standard, som er det jeg automatisk burde bli satt over på.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Fordi 120 Hz er kun for spill. 

Irrelevant. Poenget mitt var bare fordi noe er teknisk sett bedre er det ikke gitt at du får noe ut av det. Det er greit å være obs på at du kanskje gir deg selv masse ekstra arbeid til ingen nytte i en del tilfeller.

bbios skrev (1 time siden):

Snakker du om Disney+ nå?? 

Ja. I 2021 økte de prisen fra 69 til 89. Og nå igjen til 119. Så godt som en dobling på to år.

Lenke til kommentar
Sitat

De vil bli fakturert for den nye prisen ved første faktureringssyklus etter 6. desember, opplyser Disney+.


Begynte å abonnere på Disney+ (årsabonnement) når det kom til Norge så i teorien skal jeg slippe unna med samme pris ved fornyelse nå i høst. Det jeg er helt sikker på, er at jeg aldri kommer til å betale for en strømmetjeneste hvor man påtvinges reklame som ikke kan skippes. 

Disney+ har mye OK innhold men lite som har ‘bare MÅ ha det’-faktoren for meg. Noen av de nyere Marvel- og Star Wars-seriene samt -filmene har jeg nesten irritert meg over at jeg har giddet å bruke tid på da jeg synes at de har vært direkte dårlige eller nærme å kunne kalles dårlige. Har faktisk valgt å heller se om igjen eldre serier som jeg var fornøyd med enn noe av det nyeste. Sånn sett kan jeg være glad for at jeg ikke har kjøpt det nyeste fra Disney+ på fysisk medie. Medie som jeg da måtte ha irritert meg over da jeg neppe hadde fått ut fingeren og solgt det, ei heller kastet det. Strømmetjenestene gjør det enklere å move on og glemme det man ikke liker 😆

Så til 890,- per år for Disney+ har det vært greit å abonnere på men noe spesielt mer enn det tror jeg ikke at jeg er interessert i å betale. Mulig jeg går for ‘Standard’-abonnementet men større sjanse for at jeg dropper fast abonnement og heller kjøper en måned nå og da for å ‘catch up’.

Endret av NoBo
Oppdatert pris for abo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...