Gå til innhold

Andrew Tate er en bra fyr!


Anbefalte innlegg

 

Har tatt meg litt tid før jeg begynte å undersøke Andrew Tate, så jeg er vel litt seint til "festen". Følger egentlig ikke så mye med i MSM, det holder som regel å diskutere her inne, så finner man ut hvem MSM ikke liker. "Julian Assange er voldtektsmann!" Ok, Julian Assange er en bra fyr. "Edward Snowden er en landssviker!" Ok, Edward Snowden er en bra fyr. "Roger Waters er sprø!" Ok, Roger Waters er en bra fyr. "Max Blumenthal er en fyllik!" Ok, Max Blumenthal er en bra fyr. "Aaron Maté er en løgner!" Osv osv. Som regel enkel matematikk.

Her får jeg presisere; jeg visste godt hvem alle disse var før jeg leste ekkoet av svertekampanjene mot dem her inne, nettop derfor er det vanskelig å ikke se mønsteret.

"Andrew Tate er islamist og hallik!" Ok, Andrew tate er en bra fyr. Mulig jeg ikke tenkte det direkte, men etter å ha sett et lengre intervju med ham, gjorde han et ok inntrykk – jeg trodde halvveis på narrativet hans om at han er en forfulgt åndelig visjonær på linje med Assange (!). 

Men så kom jeg på at jeg hadde sett en video om ham for en stund siden og jeg så den igjen. Og etterpå tenkte jeg at Tate fans må da få problemer med å forsvare ham, etter å ha sett denne. Tate-fans, er det noe jeg har gått glipp av her? Uansett et imponerende snakketøy på den "mannen", synd han er en dårlig fyr.
 



Til slutt, liker på en måte ikke å med dette innlegget bidra til den ekstreme moraliseringen som foregår mot enkeltpersoner, dag ut og dag inn, på bekostning av viktigere saker. Da fikk jeg sagt det også :)

 

Endret av Aiven
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble forvirret av innlegget ditt, Aiven. Mener du at han er bra eller dårlig? For jeg leser jo at du skriver begge deler, så jeg er usikker på hva du mener. Kan du presisere? 

Jeg er forøvrig helt enig med deg at moralisering mot enkeltpersoner er en uting. Kritiser heller det større bildet, holdninger, fenonemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Leste jeg nettopp diskusjon.no's første clickbait overskrift (eller den første jeg i alle fall har lest), eller mener du i fullt alvor at Andrew Tate "er en bra fyr" ?

Lenke til kommentar

Eg er som deg Aiven, ekstremt sent til hvem disse populære figurene som nå og da dukker opp. Eg husker Jordan peterson var i full fyr, eller clickbait overskriftene var mange, og de virket alarmerende hvor dårlig denne mannen påvirket unge menn. 
Et par år etter dette var "hot", så endte det til slutt ut av at eg og måtte se noen filmer om han, var er egentlig det big deal?

Eg fant ingenting jordan har sagt som som kan være i nærheten av å skape sånne overskrifter, eg fant meg uenig i et par ting, thats it. Eg tror faktisk eg har ca 5% tillit til mediene, og det er vel i saker som er gørr kjedelig der det ikke går an å oppdrive noen kroner på andre folks frykt. 

Eg aner lite om Tate (har ikke sett 1 video av han enda), men voldtekt og hallik bla bla bla har eg ikke tro på før de er helt og holdent dømt og sitter bak lås og slå. Dette har media bragt på seg selv, at eg ikke har tro på sånn drittpakke-info. For alt media kommer med er stort sett bare en drittpakke når det gjelder sånne saker. 

Og ikke bland hallik/voldtekt med f.eks at Tate sier noe om manipulasjon av kvinnfolk. Han må da vel få snakke om manipulasjon uten at folk skal stemple alle som har hørt på han som hallik supportere. Å drive med manipulasjon er ofte noe en vokser ganske raskt av seg (gjorde det selv som ung), og då sitter man igjen med kunnskap og tegn for å vokte seg for nettopp dette. Eg hørte på noen sprø eg og når eg var ung, og er ganske overbevist at dette er en forbigående fase. Plutselig en dag, var alle tankene bare kjedelig og en droppet "leken" som et barn dropper sin. 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hva nå enn folk tenker om fyren er det alltids bedre å høre ting direkte fra folk, ovenfor hva andre sier om dem. På samme måte som at jeg vil høre ting direkte fra Biden, Kamala, Støre, Netanyahu, Orban, etc, så er jeg ikke interessert i å høre ting indirekte, spesielt ikke fra et media organ som har en tendens til å lyve om alt. 

Tucker Carlson gjorde også et intervju med han for ikke lenge siden. Personlig stiller jeg meg nøytral te'n, har andre ting som er viktigere å drive med. Som å spille MechWarrior Online for eksempel. 

54 minutes ago, vidor said:

Andrew Tate er falsk profet som tiltrekker seg folk med usunne holdninger som vil ha kjappe løsninger uten å bry seg så mye om moral. De som velger å følge denne karen ber i praksis om problemer. 

Usunne holdninger? Hvilke er det snakk om?

Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (1 time siden):

Leste jeg nettopp diskusjon.no's første clickbait overskrift (eller den første jeg i alle fall har lest), eller mener du i fullt alvor at Andrew Tate "er en bra fyr" ?

Ja, var clickbait, enig i det. Var for fristende å fyre opp MSM-gjengen i forkant av å lese innlegget, beklager.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Jeg ble forvirret av innlegget ditt, Aiven. Mener du at han er bra eller dårlig? For jeg leser jo at du skriver begge deler, så jeg er usikker på hva du mener. Kan du presisere? 

Jeg er forøvrig helt enig med deg at moralisering mot enkeltpersoner er en uting. Kritiser heller det større bildet, holdninger, fenonemer.

Jeg mener han er en ekstremt dårlig fyr, jeg er bare fascinert av at han klarer å  gi så godt inntrykk til mange, mens han har en så mørk side. Typisk scam artist, men han virker å ha endel forsvarere på nettet. Og tror at langt færre ville forsvart ham, om de kjente til videoen jeg postet, som var litt av poenget med å poste.

Endret av Aiven
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (28 minutter siden):

Hva nå enn folk tenker om fyren er det alltids bedre å høre ting direkte fra folk, ovenfor hva andre sier om dem. På samme måte som at jeg vil høre ting direkte fra Biden, Kamala, Støre, Netanyahu, Orban, etc, så er jeg ikke interessert i å høre ting indirekte, spesielt ikke fra et media organ som har en tendens til å lyve om alt. 

Tucker Carlson gjorde også et intervju med han for ikke lenge siden. Personlig stiller jeg meg nøytral te'n, har andre ting som er viktigere å drive med. Som å spille MechWarrior Online for eksempel. 

Usunne holdninger? Hvilke er det snakk om?

Var nettop det intervjuet jeg så også, men hvis du ser videoen jeg postet i første innlegg, så virker han jo dønn skyldig i anklagene mot ham. Og han lyver om hva han er anklaget om i dette intervjuet, såvidt jeg kan bedømme. Han sier at det handler om Tik-Tok, men andre sier det handler om Onlyfans, som virker mer trolig. Jeg tror Tucker og hans team har gjort en dårlig jobb med research, for om de hadde sett videoen som Bruce Rivers trekker fram, så ville de ligget langt unna tror jeg. 

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (5 minutter siden):

Holdningene hans har da ingenting med om han blir dømt eller ikke? 

Hvilke usunne holdninger er det snakk om?

Kort sagt så viser videoen jeg postet over en tilsynelatende uklippet video av Tate, hvor han forklarer andre hvordan han forfører damer, lover dem at de skal bo sammen i Romania, når de kommer til Romania sier han at han har lurt dem og prøver å få dem til å jobbe med stripping på nett. I tillegg svindler han damene for penger og kontrollerer og manipulerer dem med å lyve og ha sex med dem. Dette er da hans egne ord, som er en del av "kurset hans", som han tar betalt for å lære andre.

Endret av Aiven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Aiven said:

Var nettop det intervjuet jeg så også, men hvis du ser videoen jeg postet i første innlegg, så virker han jo dønn skyldig i anklagene mot ham. Og han lyver om hva han er anklaget om i dette intervjuet, såvidt jeg kan bedømme. Han sier at det handler om Tik-Tok, men andre sier det handler om onlyfans.

Jjjjupp. Nå er det ikke vanskelig å klippe ut videosnutter for å få folk til å virke skyldige eller uskyldige(vi har til og med AI som kan få ting til å se ekte ut, og for den saks skyld de har gjort dette med Trump helt siden han bestemte seg for å løpe som President i USA i 2015), er en av grunna te at jeg foretrekker at ting skjer helst gjennom hele intervjuer eller samtaler uten redigering. Hva nå enn som skjer me'n bryr meg ikke no særlig, men er i det minste interessert i å gi litt kontekst og la han forsvare seg selv. 

Hva nå enn som skjer får vi bare vente å se på. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (7 minutter siden):

Jjjjupp. Nå er det ikke vanskelig å klippe ut videosnutter for å få folk til å virke skyldige eller uskyldige(vi har til og med AI som kan få ting til å se ekte ut, og for den saks skyld de har gjort dette med Trump helt siden han bestemte seg for å løpe som President i USA i 2015), er en av grunna te at jeg foretrekker at ting skjer helst gjennom hele intervjuer eller samtaler uten redigering. Hva nå enn som skjer me'n bryr meg ikke no særlig, men er i det minste interessert i å gi litt kontekst og la han forsvare seg selv. 

Hva nå enn som skjer får vi bare vente å se på. 

Jeg er helt enig i dette, men det virker uklippet. Det beste forsvaret for hans del er muligens å påstå at han diktet opp alt sammen, for å tjene penger på den måten, men jeg tror ikke det vil framstå som så troverdig.

Enig i at deep-fakes blir et problem framover og jeg vurderte absolutt muligheten. Men Rivers sier at dette er fra Tates egen hjemmeside, tviler på at han ville diktet opp det.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...