Gå til innhold

[Åpen] Tilbake til toppen


Gå til løsning Løst av TSP,

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Tidligere har det vært en «back-to-top»-knapp som fløt rundt på høyre side. Denne var kjekk. Jeg brukte den masse! Faktisk flere ganger daglig.

Det er med stor sorg og frustrasjon jeg ser at denne knappen har blitt flyttet til en heller ubrukelig posisjon! 😢😡

Spesielt viktig var knappen på mobilen. Å slippe å manuelt scrolle endeløst, er befriende. Spesielt viktig der jeg innser midt inne i en tråd, at jeg av ymse årsaker ønsker meg tilbake til toppen og de navigasjonsmenyer m.m. som dukker opp da. 

Kan dere være så snill å flytte knappen tilbake der den lå? Litt CSS med "position: static" etterfulgt av hvor den skal flytte ihft topp/bunn/side på skjermen ville kanskje vært en start? 🙃

IMG_2688.thumb.jpeg.105204f97e5329630eb211ae3e5b3c6a.jpeg

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Runar skrev (9 timer siden):

På iPhone og iPad kan du ganske enkelt trykke på toppen av statuslinjen (på klokken eller ved batteristatusen) for å scrolle helt til toppen. 😁

Whaaat?!?!

Har hatt denne telefonen et års tid nå, men dette har ingen fortalt meg! 🤯

Takk for tips!

Forøvrig ser jeg at forumet har fikset dette. Flytende "to-top"-knapp er tilbake!  🥰

IMG_2693.thumb.jpeg.41f1e2af8ae2050a2c2be22be53dc204.jpeg

Lenke til kommentar
  • qualbeen endret tittelen til [Løst] Tilbake til toppen
qualbeen skrev (37 minutter siden):

men dette har ingen fortalt meg! 🤯

Takk for tips!

Et annet iPhone-tips, hvis man tar bilde av skjermen og tegner på bildet så kan man tegne eks. en firkant, og holde fingeren på skjermen et sekund for å få en firkant som har rette kanter. Samme med mange andre figurer 😊

image.thumb.png.e1f62a2b5e76a4e563c28f126662d4ad.png

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • Løsning

Som du så la jeg inn knappen igjen her om dagen. Og som Runar så fint tipset om: 

Runar skrev (23 timer siden):

På iPhone og iPad kan du ganske enkelt trykke på toppen av statuslinjen (på klokken eller ved batteristatusen) for å scrolle helt til toppen. 😁

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
qualbeen skrev (På 19.7.2023 den 1:45 AM):

Heisann! 

Tidligere har det vært en «back-to-top»-knapp som fløt rundt på høyre side. Denne var kjekk. Jeg brukte den masse! Faktisk flere ganger daglig.

Det er med stor sorg og frustrasjon jeg ser at denne knappen har blitt flyttet til en heller ubrukelig posisjon! 😢😡

Spesielt viktig var knappen på mobilen. Å slippe å manuelt scrolle endeløst, er befriende. Spesielt viktig der jeg innser midt inne i en tråd, at jeg av ymse årsaker ønsker meg tilbake til toppen og de navigasjonsmenyer m.m. som dukker opp da. 

Kan dere være så snill å flytte knappen tilbake der den lå? Litt CSS med "position: static" etterfulgt av hvor den skal flytte ihft topp/bunn/side på skjermen ville kanskje vært en start? 🙃

IMG_2688.thumb.jpeg.105204f97e5329630eb211ae3e5b3c6a.jpeg

Jeg må visst gjenåpne denne. 

Flytende "back to top"-knapp er borte vekk 🙈

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar
  • qualbeen endret tittelen til [Åpen] Tilbake til toppen
:utakt skrev (1 time siden):

Jeg ser den også. 

@qualbeen Siden det tydeligvis ikke er et generelt problem, så er det nok nyttig for feilsøkingen om du forteller hvilken telefon du bruker + hvilken nettleser. 

Sitter på iPhone 13 Pro, iOS 16.6.1.

Nettleser: Vivaldi. 

Har prøvd med og uten reklameblokkering, uten hell. Har sjekket mørkt og lyst tema: funksjonen fremdeles borte hele tiden. 

For få dager siden var knappen der. Har ikke rukket å savne den over lengre tid.

IMG_3391.thumb.jpeg.cb6f917050a47f7a9200bbf83b0df174.jpeg

 

Lenke til kommentar

Har testet nettleserne DuckDuckGo og Safari på min iPhone. Både utlogget og innlogget. Flytende knapp er og forblir borte vekk! 

(Knappen i bunn er jo der, som @NoBo illustrerer. Men det er den flytende, og alltid "in view"-knappen, jeg savner!)

PS: Har siden sist oppgradert til iOS 17.1.1, men det har (selvfølgelig) fint liten innvirkning!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...