Gå til innhold

Irriterende reklameplassering


Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste opplevd når jeg surfer i forumet med iPad (stående og liggende) at reklamen til høyre forskyver alt frem og tilbake. Det er ikke mindre irriterende at de forskjellige annonsene har forskjellig størrelse (bredde). Jeg synes man kunne deaktivert reklamen til høyre på mobile enheter og nettbrett og heller evt. flyttet dem et annet sted. 
 

889B0809-F283-435B-83BD-04BEA9370D7D.thumb.png.039392691d37fd8a3d3ffccb6be58431.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at kvalitet er bedre enn kvantitet. Slik det er nå føler jeg dere bare pøser på med reklame uten å offre en eneste tanke på hvordan brukerne opplever det. Husk at majoriteten i dag bruker mobile enheter. Slik jeg ser det virker det som om reklamen er bedre tilpasset alt annet enn mobile enheter. 

Jeg skjønner at reklame må til å alt det der, men gjør det skikkelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ein detalj eg gjerne skulle sett at det vart gjort noko med. Dette er eit problem eg ofte møter på med mobiltelefonen.

Når forumet lastar inn så er det eit tomt felt under menylinja der reklamen skal dukke opp. Om du då scroller ned for å trykke på ei lenke til ein tråd, så kan alt innhaldet forskyvd nedover i den augneblinken reklamen blir lasta inn i det tomme feltet, fordi innhaldet tar større plass vertikalt enn feltet i utgangspunktet tar opp.

Eg ser at ulike reklamar tar ulik plass vertikalt, men er det ikkje mogleg å løyse dette på eit vis? Kanskje feltet må vere stort nok til å dekke dei reklamane som tar mest plass vertikalt?

Sidan reklamane har ulike dimensjonar så veit du aldri når dette skjer eller ei.

Lenke til kommentar
NoBo skrev (På 18.7.2023 den 12:27 AM):

Reklamen øverst er heller ikke helt hundre. De er ofte litt bredere enn skjermen. Bruker Safari på iPhone. Eksempler

Reklamen øverst på mobil skal enn så lenge ikke være der, så den er fjernet igjen. 

shockorshot skrev (På 18.7.2023 den 2:13 AM):

Hos meg føles det som om marginen på sidereklamen er satt litt feil. Litt for tight og alltid litt feilplassert relativt til reklamen på topp.

image.png.b789c77a8cfcf03455e727caaebcf3c9.png

Edit: Dette er på PC (Opera)

Dette er nå ordnet opp i. Årsaken er at hovedinnholdet har fått bittelitt mer plass enn før.

Bjerknez skrev (På 18.7.2023 den 2:39 AM):

Jeg tenker at kvalitet er bedre enn kvantitet. Slik det er nå føler jeg dere bare pøser på med reklame uten å offre en eneste tanke på hvordan brukerne opplever det. Husk at majoriteten i dag bruker mobile enheter. Slik jeg ser det virker det som om reklamen er bedre tilpasset alt annet enn mobile enheter. 

Jeg skjønner at reklame må til å alt det der, men gjør det skikkelig. 

Vi kommer oss nok ikke unna reklame. Så er jeg enig i at man bør sørge for kvalitet i både implementering og annonseinnhold, det er noe som fortløpende diskuteres internt. I den diskusjonen er det veldig verdifullt med slike tilbakemeldinger som du kommer med her, så takk for det :)

Zeph skrev (På 19.7.2023 den 8:38 AM):

Ein detalj eg gjerne skulle sett at det vart gjort noko med. Dette er eit problem eg ofte møter på med mobiltelefonen.

Når forumet lastar inn så er det eit tomt felt under menylinja der reklamen skal dukke opp. Om du då scroller ned for å trykke på ei lenke til ein tråd, så kan alt innhaldet forskyvd nedover i den augneblinken reklamen blir lasta inn i det tomme feltet, fordi innhaldet tar større plass vertikalt enn feltet i utgangspunktet tar opp.

Reklamen i toppen av mobilvisning er fjernet igjen. Det var en feil at den dukket opp.

Zeph skrev (På 19.7.2023 den 8:38 AM):

Eg ser at ulike reklamar tar ulik plass vertikalt, men er det ikkje mogleg å løyse dette på eit vis? Kanskje feltet må vere stort nok til å dekke dei reklamane som tar mest plass vertikalt?

Sidan reklamane har ulike dimensjonar så veit du aldri når dette skjer eller ei.

Det er generelt en litt tricky utfordring med ulike høyde på annonser. Det er også noe det er veldig fint at dere kommer med tilbakemeldinger rundt. Jeg har valgt å løse det ved å reservere noe av høydeplassen for å dekke de fleste annonser, men det dekker ikke det høyeste. Problemet er at man enten reserverer for lite plass (og at det utvides, som du sier), eller man reservere for mye plass og det blir mye unødvendig tomrom under annonsene.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Etter at diskusjon ble kjøpt opp har dette reklamegreine tatt helt av synes jeg. Noe jeg også nevnte som en av bakdelene med et oppkjøp da eierne vil ha mest mulig inntekter på forumet. Å værre vil det bli. Ikke bare med tanke på reklame men andre ting også. 

Derimot kommer man langt hvis det finnes kompetanse nok til å plassere samt tilpasse reklamen på en mer elegant måte. Men det koster vel penger og da er det jo lettere og bare pøse på. 

Det er vertfall ganske tydelig at dem som jobber med den biten her ikke er helt stø på hva dem driver med. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...