Gå til innhold

Man må jo ikke støtte pride.


Anbefalte innlegg

13 minutes ago, Gavekort said:

Du har en rimelig pervers fremstilling av transseksuelle. Av de transseksuelle jeg selv kjenner personlig så har de aldri bedt om noe annet enn å være i fred og bli behandet anstendig slik som hvilket som helst annet menneske.

Jeg vemmes av tanken på hvilke utfordringer de møter fordi folk med dine holdninger eksisterer.

Hehe. Har han det? Forklar?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gavekort skrev (24 minutter siden):

Du har en rimelig pervers fremstilling av transseksuelle.


Okey, så at alle får like rettigheter er perverst, og grusomme holdninger?

Hvem du kjenner, er vel forsvidt også helt irrelevant, kanskje klovnen kjenner noen andre, men det er uansett bare uinteressante anekdoter?

Jeg er ikke transseksuell, så jeg kan ikke svare på hva slags hets og utfordringer de møter, men de aller fleste kan man vel ikke en gang se er transseksuelle?

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 6/23/2023 at 10:13 AM, 0laf said:

Det burde ikke være behov for noen Pride-markering. Egentlig burde det ikke være noe "Pride" i det hele tatt, dersom alle fulgte Kardemomme-loven.

For min del kan folk kalle seg hva de vil, enten det er han, hun, hen eller høne, og være i et forhold med akkurat hvem de vil, så lenge de ikke plager meg.

Ideelt skulle det vært sånn, enig. Men nå har isteden blitt sånn at transpersoner er en av de mest angrepet gruppene på internett og blir brukt som random skjellsord på visse sider... Trist når de fleste bare vil være i fred... Sigh. Og hjelper det å slå tilbake med mer ekstrem pride? Tvilsomt. Kulturkrigen kommer bare til å bli mer og mer radikal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
qAkiba skrev (5 minutter siden):

Men nå har isteden blitt sånn at transpersoner er en av de mest angrepet gruppene på internett og blir brukt som random skjellsord på visse sider... 


Ja, det er i så fall trist. Men de aller fleste har vel ikke de helt store problemene med transpersoner.

Jeg mener, om Pirelli Benestad vil kle seg som kvinne, Emma ettellerannet er programleder på fjernsynet, eller om Bruce Jenner på sine gamle dager ønsker å fjerne snoppen, så er det vel helt likegyldig for folk flest?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
21 minutes ago, qAkiba said:

Ideelt skulle det vært sånn, enig. Men nå har isteden blitt sånn at transpersoner er en av de mest angrepet gruppene på internett og blir brukt som random skjellsord på visse sider... Trist når de fleste bare vil være i fred... Sigh. Og hjelper det å slå tilbake med mer ekstrem pride? Tvilsomt. Kulturkrigen kommer bare til å bli mer og mer radikal.

For min del er det barna som er problemet, hvorfor skal barn lære om det?

Endret av Kjetil Lura
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gavekort said:

Jeg vemmes av tanken på hvilke utfordringer de møter fordi folk med dine holdninger eksisterer.

Så mine holdninger om likhet og likestilling er problematiske? Interessant. 

Jeg mener selvsagt ikke at alle transfolk er ute etter ekstrarettigheter, men mange personer som støtter prideideologien støtter det. 

Endret av debattklovn
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Gavekort said:

 Av de transseksuelle jeg selv kjenner personlig så har de aldri bedt om noe annet enn å være i fred og bli behandet anstendig slik som hvilket som helst annet menneske.

Av ren nysgjerrighet/interesse: sliter disse med noe ekstra som ikke kan tilskrives problemer med sosiale relasjoner overfor flertallet? Er de altså  i utgangpunktet spesielt sårbare og har utfrodringer der de ikke kan skylde på andre? Jeg tipper at mange av dem f.eks. er ufrivillig barnløse og det kan jo være en belastning for enkelte?

Endret av lada1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Liksom skrev (På 23.6.2023 den 7.32):

Mennesker er jo enkle vesen, om du ikke er enig med flokken blir du lett utstøtt. Vi vil alltid leve i et samfunn der alle ikke vil godta hverandre, det må man forstå.

PRIDE handler jo mer om aktivisme, som BLM var. Enten flagger du/markerer; er enig med oss. Eller så er du homofob, så enkle er mange. Man trenger jo ikke markere noe som helst, en arbeidsplass skal være nøytral. Men mange store bedrifter tørr ikke annet enn å flagge/følge flertallet.

Synes det er flott med de som ikke velger å markere. Det må samfunnet godta, flott å se at flere homofile er mot PRIDE-aktivismen.

Desto flere menn som er homofile desto flere kvinner blir det tilovers tenker jeg . 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (På 24.6.2023 den 23.05):

For min del er det barna som er problemet, hvorfor skal barn lære om det?

Hvorfor ikke? Det trenger ikke å være veldig inngående kunnskap, eller dragshow o.l. Men de har absolutt behov for å vite noe. Skal den generasjonen som vokser opp nå være tolerant ovenfor andre menneskers legning, livssyn og levesett krever det at man har en viss kunnskap.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nedward skrev (3 timer siden):

Hvorfor ikke? Det trenger ikke å være veldig inngående kunnskap, eller dragshow o.l. Men de har absolutt behov for å vite noe. Skal den generasjonen som vokser opp nå være tolerant ovenfor andre menneskers legning, livssyn og levesett krever det at man har en viss kunnskap.

Hvem skal bestemme hva som er riktig kunnskap? FRI tilbyr jo kurs for barnehageansatte.

Når et barn kommer hjem fra barnehagen med følgende: Det finnes 7 ulike kjønn...NN sier vi kan være hva vi vil.

Er dette bra?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (39 minutter siden):

nå har jaggu Europris begynt selge dildoer

nfh7tEH.png

det er litt symptom i samme gate som at "alle" må flagge regnbue, dvs. en slags akseptering-terrorisme som man ikke unnslipper.

En stor butikkjede selger vanlige sexleketøy, du kaller det terrorisme og setter dette i sammenheng med pride - som for et år siden ble utsatt for et grusomt terrorangrep. Er du seriøs?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (22 minutter siden):

En stor butikkjede selger vanlige sexleketøy, du kaller det terrorisme og setter dette i sammenheng med pride - som for et år siden ble utsatt for et grusomt terrorangrep. Er du seriøs?

Kiwi er også stor butikkjede? neste?

du kan vel ikke benekte at tingen flyter ut? det var utenkelig bare for få år siden at Europris skulle ha dildoer i hyllene.

det har foregått systematisk nedbryting av "folks bluferdighet" her i landet, ledet an av NRK og enkelte medier. Kall meg gjerne gammeldags, men enkelte ting bør tilhørere private sfære. Da blir det kanskje mer spennende også.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (4 minutter siden):

Kiwi er også stor butikkjede? neste?

du kan vel ikke benekte at tingen flyter ut? det var utenkelig bare for få år siden at Europris skulle ha dildoer i hyllene.

det har foregått systematisk nedbryting av "folks bluferdighet" her i landet, ledet an av NRK og enkelte medier. Kall meg gjerne gammeldags, men enkelte ting bør tilhørere private sfære. Da blir det kanskje mer spennende også.

Hva er det som er så innmari farlig med onani og sexleketøy?

Dildoene er ikke i hyllene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...