Gå til innhold

Man må jo ikke støtte pride.


Anbefalte innlegg

Kjetil Lura skrev (På 24.6.2023 den 23.05):

For min del er det barna som er problemet, hvorfor skal barn lære om det?

Hvorfor skal de ikke lære ? Hva ellers bør de ikke lære noe om ? Kunnskap er alltid nyttig, og ikke vite er jo det som leder til misforståelser. Jeg mener barn bør lære hva som er riktig og galt så de kan vite forskjellen på, i verste fall, lek å overgrep, jo mindre kunnskap de har jo mindre har de til og forsvare seg med. Å dytte barn foran seg som et forsvar mot noe en selv av ikke spesielt rasjonelle grunner ikke liker, det er bare skadelig for barna. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er utrolig hvor mye folk kan klage på noe som knapt nok er synlig om man ikke oppsøker det. For de aller fleste ser man kanskje et regnbueflagg her og der, og så prates det litt om inkludering på TV om man ser på det. Ingen blir presset til å bli med. 

Går man derimot ut og roper at vi misliker pride og at det ødelegger våre barn er man ikke lenger en passiv tilskuer. Da går man aktivt ut i en debatt og må forvente reaksjoner på det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (2 timer siden):

det er litt symptom i samme gate som at "alle" må flagge regnbue, dvs. en slags akseptering-terrorisme som man ikke unnslipper.

Eller kanskje bare kapitalisme, er det penger å tjene så hvorfor ikke tjene dem, vil du ikke ha en dildo så ikke kjøp den, om jeg vil ha en ny ronkelabb så er det jo fint at jeg slipper dra til byen for å kjøpe den. Å kalle salg av en vare terrorisme er temmelig sært. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Liksom skrev (3 timer siden):

Hvem skal bestemme hva som er riktig kunnskap? FRI tilbyr jo kurs for barnehageansatte.

Rammeplanene for barnehage, SFO og grunn sko er fastsatt av utdannings. Antar det er i stor grad dem og politikerne vi har valgt som har direkte innflytelse. Du og jeg har også innflytelse, enn dog indirekte. Det har fungert veldig bra i Norge og resten av landene vi helst sammenligner oss med.

Sitat

Når et barn kommer hjem fra barnehagen med følgende: Det finnes 7 ulike kjønn...NN sier vi kan være hva vi vil.

Er dette bra?

Jeg mener i alle fall det er bra at barna ikke blir indoktrinert til å følge Janteloven. Hvorfor skulle man si noe annet? 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (31 minutter siden):

Fjesene til folk er gjerne der de vil være. Vil de ikke se kåte Are så er det lett unngått. 

det var på NRK ungdomside.

jeg ser ingen grunn til at barn/ungdom skal runke sammen med Are. Hva får NRK til å tro at det er et utbredt ønske?

Det er tydeligvis en haug ansatte i den institusjonen som har fritt spillerom å projisere sine egne sære seksuelle påfunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Reg2000 said:

Går man derimot ut og roper at vi misliker pride og at det ødelegger våre barn er man ikke lenger en passiv tilskuer. Da går man aktivt ut i en debatt og må forvente reaksjoner på det. 

Litt sånn som at folk må forvente reaksjoner når de går ut og roper at det må innføres et tredje juridisk kjønn, da, med andre ord, eller på annet sett, gjennom enten ord eller handlinger, insinuerer at en må være et dårlig menneske (eller en bedrift) hvis en ikke slutter seg til rekken, f.eks. ved å la være å heise Pride-flagget. 😉

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (32 minutter siden):

Ja er det noen som ikke eier teknikk så er det jo ungdom, håper de plukket opp noen tips og triks.

det er jo ikke et mesterskap i teknikk, men noe så enkelt som ungdom til alle tider har greid finne ut av selv.

Du avslører bare den utbredte tendensen i samfunnet til å "pedagogisere" medfødte ferdigheter som om folk er hjelpeløse uten å få det tegnet eller forklart.

Men "tips og triks" i NRK sammenheng betyr vel muligens en buttplug i regnbuefarger opp i analen, samtidig som man runker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (3 minutter siden):

Du avslører bare den utbredte tendensen i samfunnet til å "pedagogisere" medfødte ferdigheter som om folk er hjelpeløse uten å få det tegnet eller forklart.

Jeg bare fleiper.

Jeg roter ikke rundt på ungdomssidene til nrk og ser etter ting og irritere meg over. Hva dette dreier seg om har du ikke sagt noe som helst om. 

Mr.M skrev (3 minutter siden):

Men "tips og triks" i NRK sammenheng betyr vel muligens en buttplug i regnbuefarger opp i analen, samtidig som man runker. 

Virker som et godt tips, hvis dette er  noe du kan anbefale så skal jeg sjekke det ut, men hva gjør fargene ?  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
21 minutes ago, germanwhip said:

spennende, flagger 100% av bedriftene og husstandene i området der du bor ?

Jeg klarer fint å la være å flagge og samtidig støtte saken

Flaggheising var kun et eksempel, kompis, men om den siste tiden har vist oss noe, så er det at en bedrift bør ha en forbanna god forklaring forberedt, hvis den av en eller annen grunn ikke flagger. 🤭

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Just now, fivebigcities said:

Flaggheising var kun et eksempel, kompis, men om den siste tiden har vist oss noe, så er det at en bedrift bør ha en forbanna god forklaring forberedt, hvis den av en eller annen grunn ikke flagger. 🤭

ser den, og antar du refererte til Thon Hotels sin manglende fingerspitzengefühl

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (Akkurat nå):

så er det at en bedrift bør ha en forbanna god forklaring forberedt, hvis den av en eller annen grunn ikke flagger. 🤭

Greia med thon var at de gjorde et poeng ut av at de ikke flagget, når de tidligere har flagget, og så etter litt mager kritikk så flagget de, ryggradsløse medgangssupportere med andre ord. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Jeg bare fleiper.

Jeg roter ikke rundt på ungdomssidene til nrk og ser etter ting og irritere meg over. Hva dette dreier seg om har du ikke sagt noe som helst om. 

Virker som et godt tips, hvis dette er  noe du kan anbefale så skal jeg sjekke det ut, men hva gjør fargene ?  

jeg liker ikke ting opp i rumpa og har heller aldri møtt noen kvinnfolk som liker det heller. Det er en overdreven myte at dette angivelig er noe å bestrebe.

Regnbuefarget-buttplug er beregnet på sånne som vil føle seg 100% politisk korrekte til enhver tid.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...