Gå til innhold

Se 45 minutter med Starfield


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er planete autogenerert eller håndlaget av Bethesda? Hovedutfordringen med spill hvor en stor del av innholdet baserer seg på autogenerering er at det ofte føles sjelløst og mangler en rød tråd. Med tanke på hvor mange planeter det er snakk om her så går jeg nesten ut ifra at brorparten er autogenerert og at det kun er et knipe med planeter med spesifikke byer osv som faktisk er håndlaget? Må ærlig innrømme at dette så mye bedre ut sammenlignet med første visning av spillet. Virker som kampssystemet har fått seg en kraftig forbedring. Nå ser jo gunplay ut til å være både morsomt og responsivt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RamGuy skrev (28 minutter siden):

Men er planete autogenerert eller håndlaget av Bethesda?

Det er en blanding. Og egentlig så trenger jo kun enkelte områder av planetene å være håndlaget. Interesse-punkter, storylines eller spesielle områder. Resten av fyllmassen kan jo være autogenerert uten problem. Problemet med No Man's Sky var vel at alt var for generisk, selv etter alle updates. 

Det virker som Starfield kommer seg rundt dette. At det er nok ting som er håndlaget. Kompromisset de gjør er jo da at de har færre planeter og at universet ikke er uendelig slik som i NMS. Men jeg tipper det er mer enn nok for et singleplayer-spill. Det morsomme med NMS er jo at det er online i tillegg.

Edit:

Ser at take-off og landing fra planeter er via cutscenes. Skuffende
 

Endret av Comma Chameleon
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
34 minutes ago, RamGuy said:

Må ærlig innrømme at dette så mye bedre ut sammenlignet med første visning av spillet. Virker som kampssystemet har fått seg en kraftig forbedring. Nå ser jo gunplay ut til å være både morsomt og responsivt.

Enig. Bethesda skal visstnok ha fått god hjelp til skytemekaniken av ID Software (folka bak Doom og Doom Eternal). Det gjorde de visstnok til Fallout 4 også (og hvis du ser på forskjellen på skytingen mellom Fallout 3 og 4, så er det natt og dag). Her virker det som de har tatt nok et steg.

Tror det var lurt å utsette det spillet så lenge som de har gjort. Forstod det ut fra intervju med Phil Spencer at Zenimax hadde til og med planer om å utgi det FØR den opprinnelig datoen som var november i fjor, men at Microsoft gav BGS mer tid etter oppkjøpet var et faktum.

Endret av saywhat
Lenke til kommentar
Magnus Rydningen skrev (4 timer siden):

Enkelte spill har enorm input latency på 30fps (Cyberpunk 2077 f.eks) og føles derfor ekstremt uresponsivt. Var derfor redd for 30fps før jeg begynte på Tears of the Kingdom når det kom ut, men der selv med drops merker jeg det nesten ikke pga god respons på spillet uansett. Så blir spennende å prøve, kommer ikke til å kjøpe ny PC til 20k for å kunne spille på 60fps uansett😅

Det er sant. 

Ja, TotK fungerer fint selv med vesentlige framerate drops.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
saywhat skrev (16 timer siden):

Enig. Bethesda skal visstnok ha fått god hjelp til skytemekaniken av ID Software (folka bak Doom og Doom Eternal). Det gjorde de visstnok til Fallout 4 også (og hvis du ser på forskjellen på skytingen mellom Fallout 3 og 4, så er det natt og dag). Her virker det som de har tatt nok et steg.

 

For å være ærlig så var det skytemekanikken som skuffet meg mest når jeg så videoen og håper virkelig at de jobber mer med dette før et slipp. Veldig unaturlig og alt for raske våpenbevegelser og "stokkete". Vet at dette er et spill men foretrekker at de lager slike ting så naturlig som mulig.

Men som tilsvar til flere andre poster så blir dette på PC for å kunne utnytte mer enn 30 FPS og ikke minst tilgang til modder som vil komme til dette spillet via Nexus. Her ser vi nok både Star Trek, Star Wars, Expanse m/m universer poppe opp etter hvert.

 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Falkthorn said:

For å være ærlig så var det skytemekanikken som skuffet meg mest når jeg så videoen og håper virkelig at de jobber mer med dette før et slipp. Veldig unaturlig og alt for raske våpenbevegelser og "stokkete". Vet at dette er et spill men foretrekker at de lager slike ting så naturlig som mulig.

Men som tilsvar til flere andre poster så blir dette på PC for å kunne utnytte mer enn 30 FPS og ikke minst tilgang til modder som vil komme til dette spillet via Nexus. Her ser vi nok både Star Trek, Star Wars, Expanse m/m universer poppe opp etter hvert.

Hvis du ønsker deg den beste combaten spill kan gi deg vil jeg ikke tro du liker noen av Bethesda Game Studios sine spill. Combaten har ALDRI vært top notch i noen av spillene til Todd Howard, fra den evige spammingen med sverd i Morrowind til å ikke en gang kunne sikte ned løpet i Fallout 3. Så hva jeg så i denne demoen er aboslutt en kraftig forbedring fra hva de har prestert tidligere.

Det er ikke combaten som appelerer meg med BGS sine spill (selv om forbedret combat alltid er et pluss). Det er er heller den utrolige evnen de har til å bare la deg bli omfavnet av verdenen de skaper. Har liten tvil på de klarer å fange meg nok en gang med Starfield.

Kommer også til å spille på PC. Tror det blir ganske grenseløst hva moddere kan finne på i denne sandkassen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Gunfreak said:

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor det blir 30fps på Xbox, bethesda har aldri laget pene spill(jo da naturen fra helt riktig distanse kan se bra ut, men texturene de bruker er fra originale doom.

John Linneman hos Digital Foundry hadde en kort twitter-tråd hvor han skrev at mest sannsynlig handler det ikke om det grafiske.

Håper bare ikke CPUen på PCen min bottlenecker spillet...

 

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om fysikkmotoren henger sammen med fps i dette spillet også? Husker enda Skyrim hvor jeg slet i dagesvis med å bare komme meg igjennom introen pga at hesten og vogna man satt i gikk helt bananas. I Fallout 76 så kunne man springe fortere jo høyere fps man hadde. 

Håper det ikke er tilfelle her, for jeg nekter å spille et spill med skytemekanikker og 30fps.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Comma Chameleon said:

Det er en blanding. Og egentlig så trenger jo kun enkelte områder av planetene å være håndlaget. Interesse-punkter, storylines eller spesielle områder. Resten av fyllmassen kan jo være autogenerert uten problem. Problemet med No Man's Sky var vel at alt var for generisk, selv etter alle updates. 

Det virker som Starfield kommer seg rundt dette. At det er nok ting som er håndlaget. Kompromisset de gjør er jo da at de har færre planeter og at universet ikke er uendelig slik som i NMS. Men jeg tipper det er mer enn nok for et singleplayer-spill. Det morsomme med NMS er jo at det er online i tillegg.

Edit:

Ser at take-off og landing fra planeter er via cutscenes. Skuffende
 

Dette høres jo veldig lovende ut. No Mans Sky falt aldri i smak hos meg, det ble altfor generisk. Vet at utviklerne har jobbet tonnevis med spillet, og all ære til de for-det. Men for meg føles det fremdeles altfor generisk. Starfield ser jo utrolig lovende ut, jeg elsker utforskning av verdensrommet. Spill som Outer Wilds, som jo blir et helt annet spill, fanget meg fullstendig.

Det at vi ikke kan ta av og lande på egenhånd er veldig skuffende. Det betyr vel da også at du ikke kan lande et vilkårlig sted på planetene? Du vil være begrenset til spesifikke punkter du kan velge å lande? Det fjerner litt av sjarmen, selv om det ikke nødvendigvis trenger å være en dealbreaker. 

Lenke til kommentar
17 minutes ago, RamGuy said:

Det at vi ikke kan ta av og lande på egenhånd er veldig skuffende. Det betyr vel da også at du ikke kan lande et vilkårlig sted på planetene? Du vil være begrenset til spesifikke punkter du kan velge å lande? Det fjerner litt av sjarmen, selv om det ikke nødvendigvis trenger å være en dealbreaker. 

Tror du kan velge hvor som helst på planetene og lande der. Ser i hvert fall slik ut fra presentasjonen: (ca. 5:42 ut i videoen)

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...