Gå til innhold

Final Fantasy VII Rebirth kommer på to disker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 disker høres ut som en nyhet fra 2005... Det er nok tilfelle for de "spesielle snøfnuggene" som må ha fysisk medie, ellers bare tar man noen minutter og fjerner noe man er lei og installerer det man skall spille for tiden, fordi man altid kan skifte ut det man har lagret lokalt uten noen forandringer i sin progresjon nå. Så det er ikke mer imponerende en å kjøpe en cd med musikk liksom.. Men oppsiktsvekkende titel var det jo, fordi det var så dumt å skrive om så jeg tenkte umiddelbart at DER må jeg kommentere uten å ha lest. Men å faktisk lage innhold i en artikkel om det må jeg si er svært uinteressant, og er ikke lenger et mål på hvor bra eller stort eller avansert et spill er, siden de fleste spill er større en de diskene de leveres på om man bruker dem, og oppdateres med innhold fra nettet før du får spillt og under spillingen.. Derav er en av grunnene til at det er svært få spill som ikke krever en internett kobling.
Lenke til kommentar
Royalgipsy skrev (2 timer siden):

2 disker høres ut som en nyhet fra 2005... Det er nok tilfelle for de "spesielle snøfnuggene" som må ha fysisk medie, ellers bare tar man noen minutter og fjerner noe man er lei og installerer det man skall spille for tiden, fordi man altid kan skifte ut det man har lagret lokalt uten noen forandringer i sin progresjon nå. Så det er ikke mer imponerende en å kjøpe en cd med musikk liksom.. Men oppsiktsvekkende titel var det jo, fordi det var så dumt å skrive om så jeg tenkte umiddelbart at DER må jeg kommentere uten å ha lest. Men å faktisk lage innhold i en artikkel om det må jeg si er svært uinteressant, og er ikke lenger et mål på hvor bra eller stort eller avansert et spill er, siden de fleste spill er større en de diskene de leveres på om man bruker dem, og oppdateres med innhold fra nettet før du får spillt og under spillingen.. Derav er en av grunnene til at det er svært få spill som ikke krever en internett kobling.

Hei Royalgipsy

Det at Final Fantasy VII Rebirth leveres på to PlayStation 5-disker er nevneverdig av to grunner.
For det første antyder det at spillet er ganske mye større enn Final Fantasy VII Remake. Square har enda ikke sagt så mye om hvilke deler av originalhistorien vi får oppleve i Rebirth, så inntil vi vet mer er størrelsen en pekepinn på at spillet i hvert fall tar en stor jafs av Final Fantasy VII-kaka.
For det andre går det på nostalgi. Final Fantasy VII ble levert på tre disker, og dermed blir det litt som å gå tilbake i tid for fans av originalen. 

Hva «spesielle snøfnugg som må ha fysisk medie» angår er det fortsatt mange som kjøper spill fysisk, all den tid det som oftest er billigere enn å plukke opp en digital versjon. 

Takk for at du leste artikkelen :) 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Peteguy skrev (55 minutter siden):

Hallo, Bugenhagen.

Hva mener artikkelforfatter her? Skal vi si Hallo til gammern?🙂

Artikkelforfatter sier selv hallo etter et kjærkomment gjensyn med en kul figur fra et spill artikkelforfatter har gode minner fra. 

Du må gjerne også si hallo, dersom det er ønskelig, men vær oppmerksom på at Bugenhagen mest sannsynlig ikke kommer til å svare her i tråden.

Lenke til kommentar
akelbo skrev (1 time siden):

Artikkelforfatter sier selv hallo etter et kjærkomment gjensyn med en kul figur fra et spill artikkelforfatter har gode minner fra. 

Du må gjerne også si hallo, dersom det er ønskelig, men vær oppmerksom på at Bugenhagen mest sannsynlig ikke kommer til å svare her i tråden.

Hehe. Takk for oppklaringen.

Det var jo en enkel forklaring. Jeg tenkte kanskje det var en skrive feil. Leste det først i kontekst av steder man skulle besøke. Men så var det jo et punktum der. Er nok bare jeg som er litt treg, var ikke ment som noe stikk til deg 🙂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg ser frem til dette og håper på den god fortelling. Selv om verden ser åpen ut så er det nok skinnet som bedrar. Ser ut som det er ganske strømlinjet vei du kan løpe på. Men jeg tror dette blir veldig bra!

Og jeg har fortsatt trua på at FFVIII kunne gjort seg med remake på samme linje som dette, for potensiale der er stort.

Lenke til kommentar

Her var det mye barnehage, gitt =D Har en NAD 7020i forsterker som er perfekt for min Rega P1 platespiller og seriekoblete Dali og Jamo høyttalere. Prøvde en gang å spille samme låt via Spotify og vinyl og spot versjonen var bæsj i forhold =D HAdde dere hørt den lyden hadde dere fått øreorgasmer =)

Like og å samle på spill fysisk. Er noe med å ha en fin samling og trenger ikke kuke med plassen på HD/SSD'ene heller.

Så har jeg sykt mye retrogreier hvor jeg MÅ ha ting fysisk.

Men så er jeg et spesielt snøfugg, da!

GET OF MY LAWN!!!!!!

Lenke til kommentar

Når det kommer til selve spillet så ser det jo bra ut, men det gjorde og FF7 reimagening. Problemet er at det så bra ut, men var da ikke så bra et spill. Dritkult med Midgar i ny innpakking og den var veldig levende osv. Men ikke mye bra gameplay uten om boss-fights. Spillet er jo et koridorspill meste parten av tiden. Og var vel kanskje litt for mange forandringer fra originalen.

Men dette ser noe lovende ut, så skal nok holde øyene på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...