Gå til innhold

– Viktig for oss å ikke bare hente ting fra tidligere Diablo-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dere burde gått hardere til verks når det gjelder mikrotransaksjoner, skum leste nå og ser ikkje det blir nevnt i et ord, bare enkelte spørsmål som kanskje hintet at det var det du kanskje ville fram til (spørsmåla om Immortal). Jo mer kritiske røster mot denne faenskapen jo bedre.

Hvis det er slik at dere fikk noke instrukser eller noke om å ikkje spør om det, faen ta dem og spørr likevel

Endret av SynT
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SynT skrev (5 timer siden):

Jo mer kritiske røster mot denne faenskapen jo bedre.

Det er på ingen måte negativt med kosmetikk man kan betale for, så lenge de fortsetter utvikling av spillet.

Spesielt ikke når man kan tjene seg opp kosmetikk i spillet. 

Lenke til kommentar

Lånt konto av en venn. Testet i 8-9 timer.

Min dom er krystal klar. Dette er enkelt og greit en veldig polert utgave av Immortal.

Verden føles tom og meget repetitivt. Ser ikke helt vitsen med å level up da de har tatt i bruk den forbanna skaleringen. Så en fiende du traff på level 2 er like tøff om du er level 40... Dette er pga. en eller annen idiotisk grunn for at Quote: "all the monsters of the world will scale to your current level, allowing you to travel around and properly fight the monsters in any area."

Joa... Men skal man da ikke føle seg "mektig" og at det du har jobbet for skal få deg til å føle deg litt som når hulken treffer på loki... "puny god"

Eneste positive jeg kan si om spillet er at grafikken er pen. Resten... unnskyld uttrykket men for et forbanna makaverk...

Så endret holdning fra at jeg kom til å kjøpe det når det kom på 75% - 80% tilbud til samme som immortal. Blir ALDRI kjøpt. Støtter ikke veien blizzard har gått med dette spillet i det hele tatt. Total flopp i mine øyne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Det er på ingen måte negativt med kosmetikk man kan betale for, så lenge de fortsetter utvikling av spillet.

Spesielt ikke når man kan tjene seg opp kosmetikk i spillet. 

Det er der du tar grådig feil. 

Live service spill opptar utviklere altfor lenge i et og samme prosjekt. Det er ikkje å legge skjul på at hyppigheten av nye AAA spill har stagnert kraftig. Det er bare plass til så så mange live service spill og dei pumper ut ting som skins og andre kosmetiske ting for å holde deg låst til et spill i "evigheten". Kosmetiske ting appelerer hovedsaklig til hvalene. Spill drevet av kosmetiske ting vil stadig mase på deg om kjøp ditt og kjøp datt. For å få det gratis må du investere 50 timer på  $5 skin osv osv. MTX har senket min interesse for spill til nesten 0, det finnes heldigvis enda lyspunkt

Endret av SynT
Lenke til kommentar
SynT skrev (1 time siden):

Live service spill opptar utviklere altfor lenge i et og samme prosjekt. 

Positivt. Da slipper jeg å bekymre meg for å måtte kjøpe et nytt spill for å kunne spille sammen med noen jeg kjenner.

SynT skrev (1 time siden):

Det er ikkje å legge skjul på at hyppigheten av nye AAA spill har stagnert kraftig. 

Bra. Vi har fortsatt så mange spill som kommer ut at ingen har tid til å spille gjennom dem.

Mer kvalitet og mindre kvantitet. 

SynT skrev (1 time siden):

Det er bare plass til så så mange live service spill og dei pumper ut ting som skins og andre kosmetiske ting for å holde deg låst til et spill i "evigheten". 

Det er ikke kosmetikk som holder på forbrukerne, det er at spillet får nytt innhold på grunn av inntektene fra kosmetikk. 

SynT skrev (1 time siden):

Spill drevet av kosmetiske ting vil stadig mase på deg om kjøp ditt og kjøp datt. For å få det gratis må du investere 50 timer på  $5 skin osv osv. 

Er dette noe som gjelder alle spill du har spilt, gjelder dette også diablo 4?

 

WigNut skrev (1 time siden):

Ser ikke helt vitsen med å level up da de har tatt i bruk den forbanna skaleringen. Så en fiende du traff på level 2 er like tøff om du er level 40... Dette er pga. en eller annen idiotisk grunn for at Quote: "all the monsters of the world will scale to your current level, allowing you to travel around and properly fight the monsters in any area."

Joa... Men skal man da ikke føle seg "mektig" og at det du har jobbet for skal få deg til å føle deg litt som når hulken treffer på loki... "puny god"

Joda, de skalerer etter lvl på karakteren, men de skalerer ikke etter hvilke skills og hvilket utstyr du bruker.

Du merker en meget stor forbedring bare de første delene av spillet, for ikke å nevne når du kommer opp over lvl 50.

Nå er det jo også slik at man alltid har økt vanskelighetsgraden på diablo for å få fiendene til å tåle mer, gi mer xp og loot, osv, i takt med sin egen utvikling. At spillet gjør noe av dette automatisk burde vel ikke være negativt? 

Lenke til kommentar

Det skalerer ikke hinsides. Mye er nesten for lett å pløye gjennom.

4 hours ago, SynT said:

For å få det gratis må du investere 50 timer på  $5 skin osv osv. MTX har senket min interesse for spill til nesten 0, det finnes heldigvis enda lyspunkt

Sikkert greit for de andre at du har null interesse, så slipper de syting over noe som er valgfritt. Du velger selv om du vil kjøpe noen farger eller se på gråbrune filler.

Helt greit at man kan kjøpe seg noen klær. Alternativet hadde vært å bruke hundrevis av timer for å farme sett. I alle fall ette min matematikk er det rimeligere å jobbe utenfor spillet og tjene 250 kr der og kjøpe ei drakt enn å farme noen hundre timer.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Iki said:

Positivt. Da slipper jeg å bekymre meg for å måtte kjøpe et nytt spill for å kunne spille sammen med noen jeg kjenner.

Som sakt det er begrenset hvor mange live service spill som det er plass til, og så og si alle LIVE service jager den samme trenden, max profit for minimum effort. Bør være et skremmevarsel at selskapene ansetter psykologer for å forske på hvilke triggere dei kan pushe for å få deg til å kjøpe et enkelt 1000 kroners skin

Quote

Bra. Vi har fortsatt så mange spill som kommer ut at ingen har tid til å spille gjennom dem.

Mer kvalitet og mindre kvantitet. 

Poenget er at variasjonene av typer spill har gått langt ner, og kvaliteten har definitivt ikkje gått opp.

Quote

Det er ikke kosmetikk som holder på forbrukerne, det er at spillet får nytt innhold på grunn av inntektene fra kosmetikk. 

Det er ikkje mye nytt innhold vi får det og det lille vi får er kun knyttet til et fåtall univers.

Quote

Er dette noe som gjelder alle spill du har spilt, gjelder dette også diablo 4?

Skall inrømme at eg ikkje har spilt Diablo 4, har forsåvidt heller liten interesse av det sett bort ifra mtx og alt det der, eg bare bryr meg om spill generelt sett. Har sett noken reviews poengtere noken av disse punktene, og selvfølgelig fins det et spekter av gode å dårlige fakter i bransjen, Activision Blizzard er ofte i det dårlige spektered i det siste.

Lenke til kommentar
4 hours ago, BadCat said:

Helt greit at man kan kjøpe seg noen klær. Alternativet hadde vært å bruke hundrevis av timer for å farme sett. I alle fall ette min matematikk er det rimeligere å jobbe utenfor spillet og tjene 250 kr der og kjøpe ei drakt enn å farme noen hundre timer.

Dermed øker de grinden for å selge skins

Lenke til kommentar

Nei! Med mindre vedkommende er den type menneske som kjøper det første og beste om og om igjen uavhengig av hva som ønskes og hva som innehas fra før, kommer man langt med å kjøpe et par ganger.

Utviklinga er positiv. I alle år var problemet at Diablo II var helt ignorert utenfor patcher som blocket hacks og angrep. Det var begrenset hva som kom inn av penger for spillet og da ble det lite gjort med det resultat at spillerbasene flyttet seg fra Closed Battlenet til egne servere og egne mods.

Når det kommer inn penger er det større sjanse for at høyere hold gir grønt lys for spillets videre blomst.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
SynT skrev (5 timer siden):

Poenget er at variasjonene av typer spill har gått langt ner, og kvaliteten har definitivt ikkje gått opp.

Dette stemmer da ikke. Vi har aldri hatt så stor variasjon som vi har nå.

Hva enn du måtte ønske finner man et spill. 

Det gjorde man ikke for 20 år siden.

SynT skrev (5 timer siden):

Det er ikkje mye nytt innhold vi får det og det lille vi får er kun knyttet til et fåtall univers.

3-4 år med 3-4 oppdateringer hvert år.

Oftest nye karakterer, nye kart, våpen, osv.

Man får så og si samme innhold som man fikk i DLC tiden, bare at det nå er gratis. 

Før dette måtte man enten kjøpe et nytt spill eller en expansion. 

Ser man tilbake på diablo så tilsvarer det da 1 ny act i spillet (3-5 timer med historie) og 2 nye karakterer man kan spille som.

 

Lenke til kommentar

Et fantastisk spill! Jeg har aldri spilt Diablo 1 eller 2, Spilte Diablo 3 en del uten å bli hekta, spilte aldri gjennom storyen en gang. 
Diablo 4 er helt fantastisk og hekta med en gang. Open world og MMO følelsen forsterker dette. Dette vil bare utvikle seg til det bedre og modnes over tid. Det å ta world bosser sammen med andre er også veldig kjekt. Ikke rart det får rosende kritikker over hele linja.  

9/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WigNut skrev (20 timer siden):

Så en fiende du traff på level 2 er like tøff om du er level 40... Dette er pga. en eller annen idiotisk grunn for at Quote: "all the monsters of the world will scale to your current level, allowing you to travel around and properly fight the monsters in any area."

Samme som de gjorde i WoW, som gjorde at det er liten vits å skaffe seg bedre utstyr, og hele poenget med å spille.

Lenke til kommentar
Sitat

Positivt. Da slipper jeg å bekymre meg for å måtte kjøpe et nytt spill for å kunne spille sammen med noen jeg kjenner.

Negativt. Men ser at det er positivt for deg som liker MMO og spille med andre. Men for meg og MANGE andre som regelrett driter i MMO og mmorpg og vil rett og slett bare ha et bra single player spill så er det snart ikke et eneste spill der ut.

Og grunnen er jo enkel. Folk er dumme nok til å betale mnd avgift og diverse battle pass / season pass, skins, etc

Så et spill som koster eks. 899,- koster da 2 - 3 år frem totalt 2500 - 3000 hvis man skal ha et par skins og betale for ett eller annet PASS. Nei det er faen ikke greit at et spill skal koste så mye. Helt fantastisk sett fra Blizzard sin side og ler hele veien til banken. Men for "fornuftige" mennesker blir det rett og slett for dumt.

Sitat

Bra. Vi har fortsatt så mange spill som kommer ut at ingen har tid til å spille gjennom dem.

Mer kvalitet og mindre kvantitet. 

Erru full eller? Jeg sitter å venter på et spill som er bra skal komme ut. Der jeg slipper å bli tvunget til å spille med en eller annen random figur jeg ikke kunne brydd meg mindre om og ikke har lyst til å spille med. Fokuser på en sterkt single player og legg selvsagt til valget om du vil spille online eller ikke. Merka jo det bare i Diablo når du MÅ spille med noen andre folk som jeg har 0 interesse i så ble de sure fordi jeg sto der AFK å løftet ikke en finger fordi jeg vil ikke spille med andre. Jeg vil når jeg har tid til å spille, så skal jeg spille i mitt tempo som jeg vil. Ikke som andre vil. Jada de dør å blir sure fordi jeg kunne ha hjulpet til. Hey ikke min skyld at jeg blir påtvunget noe jeg ikke vil.

Nei kompis.. Feil holdning spør du meg. MER kvalitet og MER utvalg. Gi faen i påtvunget MMO og det always live pisset.

Sitat

Det er ikke kosmetikk som holder på forbrukerne, det er at spillet får nytt innhold på grunn av inntektene fra kosmetikk. 

Really... Har du spilt CS eller? I spill generelt så er det ikke så mye nytt innhold som kommer bortsett fra skins da det koster minst penger og mennesker er så dumme at de biter på... Dette er et menneskeskapt problem. At folk ikke greier å tenke kritisk å tenke lengre frem en 30 sek.

Er lov å tenke "hmm hva er konsekvensen og hvilke signaler sender jeg hvis jeg kjøper en skin til 250,-"

Sitat

Er dette noe som gjelder alle spill du har spilt, gjelder dette også diablo 4?

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er eller hvor lang spill erfaring du har. Men jeg selv har vært en gamer i over 30 år og spilt på profesjonelt nivå når Unreal Tournament 2003 - 2004 var.

Så et kort og enkelt svar på den at ja. Det har vært en meget negativ utvikling de siste 10 - 13 årene vil jeg si. Kvaliteten på spillene som blir sluppet de siste årene er rett og slett ikke bra. Mye bugs... Mye skins i alle fall på spill som er MMO, mmorpg eller generelt kun vanlige online spill som war of warships, tanks, thunder, wow... dette var bare noen.

For dette er ikke et problem der spillet er et single player spill med fokus på nettopp single player. For all del. Legg inn mulighet til multi player. Men i spill der du SKAL være online enten du vil eller ikke. Joa det er single player men egentlig bare som en ettertanke for dra deg inn. Der er det som sagt skins, battle pass og gud vet ikke hva annet du skal kaste penger etter. Får ikke logget inn? Kræsja serveren? Neimen så leit da... Vi beklager... Men kjøp et premium abo så blir du prioritert (dette var en spøk, men er da jaggu redd for at dette valget kommer en eller annen dag også for folk er jaggu dumme nok til å betale for det)

Sitat

Joda, de skalerer etter lvl på karakteren, men de skalerer ikke etter hvilke skills og hvilket utstyr du bruker.

Du merker en meget stor forbedring bare de første delene av spillet, for ikke å nevne når du kommer opp over lvl 50.

Nå er det jo også slik at man alltid har økt vanskelighetsgraden på diablo for å få fiendene til å tåle mer, gi mer xp og loot, osv, i takt med sin egen utvikling. At spillet gjør noe av dette automatisk burde vel ikke være negativt?

Ikke enig med deg, men greit nok. Det er din mening og den skal du få ha.

For Diablo 1 og 2 har ikke ikke level scaling. Der ble spillet rett og slett vanskeligere og vanskeligere etter vært jo lengre ut i spillet du kom. Og gikk du for fort frem så fikk du problemer. Diablo 3 har det. Og det er en grunn til de også ikke er like populært som både D1 og D2.

Men det er som med grønnsaker. Noen elsker det og noen hater det.

Men selv om du elsker grønnsaker så ikke prakk den driten på for jeg hater det. Samme gjelder D4. Jada, jeg har forstått at du elsker det makkaverket av et spill. Og vet du hva. Det er greit. Det er bra at du synes det. For fakta er nå den at hvis INGEN hadde kjøpt eller likt D4 så kan det hende at Diablo serien ville død ut. Jeg håper bare at 10 år frem når D5 kommer ut så er det stopp på dette MMO pisset og always live med den betalnings muren og pisset de holder på med.

Forstår som sagt at du elsker spillet og vil forsvare det med "nebb og klør" (no pun intended) men jeg vil ALDRI være og kommer ALDRI til å se spillet på samme måte som deg og mange andre. For mange elsker D4, det er ikke til å benekte. Jeg selv mener de ødelegger serien med spill som Immortal og D4.

Endret av WigNut
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (5 timer siden):

Et fantastisk spill! Jeg har aldri spilt Diablo 1 eller 2, Spilte Diablo 3 en del uten å bli hekta, spilte aldri gjennom storyen en gang. 
Diablo 4 er helt fantastisk og hekta med en gang. Open world og MMO følelsen forsterker dette. Dette vil bare utvikle seg til det bedre og modnes over tid. Det å ta world bosser sammen med andre er også veldig kjekt. Ikke rart det får rosende kritikker over hele linja.  

9/10

Der måtte jeg le litt :D

Open world og MMO mener du er fantastisk. Jeg og mange andre mener det er noe forbanna dritt :D

Det å ta world bosser sammen med andre er også kjekt. Jeg uten å tøyse snubblet over en sånn world boss. Når det da ramler inn andre random spillere. Da slapp jeg mus og tastatur å gikk for å pisse. Null interesse å spille med andre og jeg vet at jeg ikke er alene om den følelsen der :D

 

Som sagt Noen elsker grønnsaker og noen hater det :D

Lenke til kommentar

Storkoser meg så langt. Godt steg frem fra det D3 var, selv om jeg hadde det gøy der òg :) Ikke spesielt glad i dette med microtransactions og slikt, men ellers veldig fornøyd med hvordan spillet er per nå. At spillet har noen MMO og Open World elementer er meg rivende likegyldig egentlig, jeg spiller Diablo som jeg alltid har spilt diablo; Med noe god musikk, slakting av monstre og plukking av loot, og storkoser meg med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
WigNut skrev (2 timer siden):

Negativt. Men ser at det er positivt for deg som liker MMO og spille med andre. Men for meg og MANGE andre som regelrett driter i MMO og mmorpg og vil rett og slett bare ha et bra single player spill så er det snart ikke et eneste spill der ut.

Bare å spille dem solo. Ingenting som tvinger deg til å spille sammen med andre.

Det er også litt merkelig å påstå det snart ikke er et eneste spill for solo spillere, med tanke på hvilke spill som kommer for tiden.

Ff, zelda, starfield, Spiderman, assassin's creed, hogwarts, jakuza, resident evil, jedi survivor, remnant...

Bare for å nevne noen få av de store for øyeblikket. 

WigNut skrev (3 timer siden):

Så et spill som koster eks. 899,- koster da 2 - 3 år frem totalt 2500 - 3000 hvis man skal ha et par skins og betale for ett eller annet PASS.

Jeg betaler mye heller 120 kroner for et enkelt skin enn å betale 900,- hvert eneste år for å få en oppfølger som verken er ferdig eller lar meg beholde det jeg har jobbet for.

Om man ser på passene i nyere spill så mottar man det pengebeløpet man brukte på passet i spillet, altså kan man få neste pass gratis. Da betaler du en gang så slipper du å betale igjen.

 

WigNut skrev (3 timer siden):

Jeg sitter å venter på et spill som er bra skal komme ut. Der jeg slipper å bli tvunget til å spille med en eller annen random figur jeg ikke kunne brydd meg mindre om og ikke har lyst til å spille med. Fokuser på en sterkt single player og legg selvsagt til valget om du vil spille online eller ikke. Merka jo det bare i Diablo når du MÅ spille med noen andre folk som jeg har 0 interesse i så ble de sure fordi jeg sto der AFK å løftet ikke en finger fordi jeg vil ikke spille med andre. Jeg vil når jeg har tid til å spille, så skal jeg spille i mitt tempo som jeg vil. Ikke som andre vil. Jada de dør å blir sure fordi jeg kunne ha hjulpet til. Hey ikke min skyld at jeg blir påtvunget noe jeg ikke vil.

Hvilket diablo er det du har spilt? For det er iallefall ikke diablo 4.

Om det så er diablo 4 så har du altså blitt med andre spillere, noe du selv har valgt, kun for å ødelegge for dem... det er ganske dårlig oppførsel. 

WigNut skrev (3 timer siden):

Really... Har du spilt CS eller?

Ja det har jeg. De fikk vel nettopp et helt nytt spill gratis? 

WigNut skrev (3 timer siden):

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er eller hvor lang spill erfaring du har. Men jeg selv har vært en gamer i over 30 år og spilt på profesjonelt nivå når Unreal Tournament 2003 - 2004 var.

Jeg har spilt i ca 30 år jeg også, samt spilt i turneringer i CS, SC, Quake, Tekken og flere.

Ser ikke hvorfor det skulle være relevant. 

WigNut skrev (3 timer siden):

Så et kort og enkelt svar på den at ja. Det har vært en meget negativ utvikling de siste 10 - 13 årene vil jeg si. Kvaliteten på spillene som blir sluppet de siste årene er rett og slett ikke bra. Mye bugs... Mye skins i alle fall på spill som er MMO, mmorpg eller generelt kun vanlige online spill som war of warships, tanks, thunder, wow... dette var bare noen.

E.t til Atari.

Zelda til cdi. 

Superman 64.

Det har vært en haug elendige spill tidligere. Det er bare flere spill som lages nå, og det er lettere å høre om dårlige spill nå som man har internett. 

WigNut skrev (3 timer siden):

For Diablo 1 og 2 har ikke ikke level scaling.

Diablo 1 fikk nightmare og hell skaleringen med expansion pakken. 

I diablo 2 skalerte spillet opp fra normal til nightmare og så hell etter at man tok sistebossen på forrige nivå.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WigNut skrev (10 timer siden):

"

Open world og MMO mener du er fantastisk. Jeg og mange andre mener det er noe forbanna dritt :D

Det å ta world bosser sammen med andre er også kjekt. Jeg uten å tøyse snubblet over en sånn world boss. Når det da ramler inn andre random spillere. Da slapp jeg mus og tastatur å gikk for å pisse. Null interesse å spille med andre og jeg vet at jeg ikke er alene om den følelsen der :D

 

Som sagt Noen elsker grønnsaker og noen hater det :D

Jøss, du burde få diplom.



 

Endret av Guybrush 3pwood
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...