Gå til innhold

Nødvarsel


Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som fikk nødvarsel på mobilen i dag? 

Jeg vet det skal komme onsdag 14.juni, men rundt 12:00 i dag fikk jeg plutselig en høy lyd fra mobilen og beskjed om nødvarsel. Ingen andre har fått det, synes det er merkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Malakitt skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk det. 

Jeg sjekket nodvarsel.no det har vært flere nødvarsler både 02.juni og 01.juni, men jeg fikk bare varsel i dag. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke fikk varsel tidligere og hvorfor ingen andre rundt meg fikk varsel i dag. Men da vet jeg at vi var flere i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Thor. skrev (6 minutter siden):

Det er ikke denne? Da må du slå av for mottak av testvarsler på telefonen hvis du ikke ønsker disse. Slike tester kan bli sendt så ofte som en gang i måneden for å kontrollere at alt fungerer.

image.thumb.png.65570afeac1fbdde1f67b28d363580db.png

https://www.nodvarsel.no/tidligere-varsler/

Ja, er nok dette som har skjedd for OP, og samme skjedde meg. Satte PÅ testvarsel da jeg ønsket testen 14. og ble oppmerksom på innstillingen på en annen tråd her. Var eneste i lunsjen som fikk, og på "feil" dato, så anntok det var innstillingen. Så sjekke denne OP, og er test satt til ja så sett den til nei.  Det skal jeg også gjøre fordi det ikke behøves for den 14.

Lenke til kommentar
wil skrev (27 minutter siden):

Ok. Så man får det nødvarslet uforbredt da eller? Jeg har sett at man skal få det den 14. Juni.

Poenget med nødvarsel er at man skal få det når det er behov, ikke bare når det er varslet test. Da er man ikke nødvendigvis forberedt.

Lenke til kommentar

Var det flere enn meg som ikke fikk nødvarsel på telefonen i dag. Vi har 4 telefoner i husstanden. 2 med telenor abbonement - disse kom det varsel igjennom på. Men så har vi 2 telefoner med onecall (telia) - ingen av disse fikk varsling under testen i dag.

 

Lenke til kommentar
hakokris skrev (7 minutter siden):

Var det flere enn meg som ikke fikk nødvarsel på telefonen i dag. Vi har 4 telefoner i husstanden. 2 med telenor abbonement - disse kom det varsel igjennom på. Men så har vi 2 telefoner med onecall (telia) - ingen av disse fikk varsling under testen i dag.

 

Ja

image.png.7a504890c9dc2dc8c1773708e2b7c774.png

https://www.nrk.no/vestland/i-dag-vert-naudvarsel-testa-for-forste-gong-1.16445641

Lenke til kommentar
hakokris skrev (6 minutter siden):
  1. Har feks en galaxy fold 4 - en rimelig ny telefon - og den var oppdatert til nyeste softwaren. Hørte ikke et pip. Denne hadde OneCall (Telia) abbonement.
  2. Så har jeg en annen hauggammel skrap av en mobil med en android versjon som definitivt ikke har vært oppdatert på minst et par år. Denne med Telenor abbonement. Nødvarselet kom igjennom som bare det.

Kan det være at varselet ikke ble sendt ut på Telia sine mobilsendere?

Jeg har iPhone med OneCall-abonnement, og fikk varselet i dag. Så varselet ble nok sendt ut på Telia sine mobilsendere. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, hakokris said:

Var det flere enn meg som ikke fikk nødvarsel på telefonen i dag. Vi har 4 telefoner i husstanden. 2 med telenor abbonement - disse kom det varsel igjennom på. Men så har vi 2 telefoner med onecall (telia) - ingen av disse fikk varsling under testen i dag.

Du kan jo vurdere å gi en tilbakemelding her: https://svar.dsb.no/servlet/com.pls.morpheus.web.pages.CoreRespondentCollectLinkAnonymous

(Du trenger ikke oppgi navn/nummer, men de vil gjerne vite tlf.merke, modell, OS, teleoperatør, osv.)

Lenke til kommentar

Jeg fikk samtidig på min Xiaomi mobiltelefon (chilimobil) og Samsung nettbrett (usikker på abonnement).

Samme tekst og alarmlyd etterfulgt av en syntetisk dame person som menstruerer-stemme. Rett etterpå startet luftvern-sirenene i byen.
De snakket i kor, perfekt synkront.

*Innlegget har blitt oppdatert for moderne lesere.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...