Gå til innhold

Verdens mest solgte bilmodell!


Hanhijnn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AL123 skrev (1 time siden):

Hadde du sagt det samme om du hadde hatt alle dine egne sparepenger i aksjen?

Er vell de færreste som har alle sine sparepenger i en aksje. Og ikke minst en hype aksje. Jeg har en god andel av Holdingselskapet mitt sine verdier i tsla og har ikke tenkt å selge på kort sikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (21 minutter siden):

Er vell de færreste som har alle sine sparepenger i en aksje. Og ikke minst en hype aksje. Jeg har en god andel av Holdingselskapet mitt sine verdier i tsla og har ikke tenkt å selge på kort sikt.

Du bommer på poenget med 2 mil. Men klart, hvis du var en av dem som mente at Tesla var verdt 1000mrd for 2 år siden og hamstret aksjer, så selger du neppe nå, til halve prisen 🙂 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (6 minutter siden):

Du bommer på poenget med 2 mil. Men klart, hvis du var en av dem som mente at Tesla var verdt 1000mrd for 2 år siden og hamstret aksjer, så selger du neppe nå, til halve prisen 🙂 

 

Over 70% opp.... Og jeg tror på videre oppgang, resultatet finner vi ut av i fremtiden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
AL123 skrev (29 minutter siden):

Er det objektive fakta at aksjen skal høyere opp??

Nei, at kursen i dag er et stykke fra ath. Virker som vi ikke greier å gjøre hverandre forstått. Mulig vi får bli enige om å gi opp å prøve :p bare misforståelser på misforståelser. 

Endret av PgUp
Lenke til kommentar
PgUp skrev (På 31.5.2023 den 0.01):

Hva mener du den er priset på? Genuint nysgjerrig nå. Elon musk sin eksentriske personlighet? Kvalitetskontrollen? Modellutvalget?

En mulighet er vel at de er priset som Facebook, Google & Co basert på datasettet om kundene de kan by på.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (43 minutter siden):

Men de lever av reklame. Noe tesla ikke gjør.

Hva endrer det? En bedrift blir vel prissatt ut fra hva markedet vurderer at det kan gi av verdi i framtiden?

Hvis Tesla har mye mer radar/lidar/kamera-data fra virkeligheten enn alle andre så kan det tenkes at markedet vurderer at dette gir dem et fortrinn for selvkjørende biler og priser det inn?

Typisk for Silicon Valley er/var vel at bedrifter prissettes ut fra antall kunder (eller veksten i det samme), og så antar man at med mange nok kunder så vil man før eller senere finne en forretningsmodell?

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...