Gå til innhold

PlayStation avduket Project Q


Anbefalte innlegg

Uderzo skrev (2 timer siden):

Da vil det fungere dårlig er jeg redd. Streaming fra eget hjem til et annet sted i verden vil føre til høy latency som vil gjøre det mindre artig å spille.
Så slik produktet blir presentert så er det kun aktuelt å bruke det i eget hjem.

Du har nok rett. Litt dumt når man bare logger på for en eller annen hjernedød farmingaktivitet, men da kan jeg bruke remote play på pc'en. Det er slik jeg farmer ting over natta med autoklikker :D 

Har uansett behov for å game i stua når tv'en er i bruk og da vil denne være gull. Men med 8" 1080HD og 60 FPS burde ikke prisen overstige 2 lapper..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uderzo skrev (13 minutter siden):

Wii U ble laget med det i tankene, tviler på at det er tilfellet her

Vi får se. Jeg tror de vil optimalisere og gjøre det mer smidig pluss bedre latency enn tredjeparter klarer. Jeg tror nok også prisen blir for høy til at det er verdt det, men vi får se. Jeg har spilt mye på Steam Decken i sofaen rett ved PS5-en mens dama ser på Netflix 😛 Plutselig blir det kjøp.

Lenke til kommentar
Abhoth skrev (1 time siden):

Tja, med PSP/Vita gjorde Sony et stort poeng ut av at man kunne spille hvor som helst, mens jeg husker jeg leste i et intervju at erfaringen deres var at bruken stort sett var hjemme, men andre steder enn i stuen. Så sånn sett gir jo dette mening. Men vil jo tippe at den PS+ Premium-strømmetjenesten kommer til å være støttet også. Hadde jeg ikke eid en Steam Deck hadde jeg nok bladd opp for denne tror jeg. Hadde nok brukt den jevnlig.

Brukta Vita en del til streaming fra PS3, syns det fungerte ganske bra den gang da og med mye dårligere trådløs teknologi enn det vi har i dag, så for min del syns jeg og dette Project Q er spennende :)

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (9 minutter siden):

Vi får se. Jeg tror de vil optimalisere og gjøre det mer smidig pluss bedre latency enn tredjeparter klarer. Jeg tror nok også prisen blir for høy til at det er verdt det, men vi får se. Jeg har spilt mye på Steam Decken i sofaen rett ved PS5-en mens dama ser på Netflix 😛 Plutselig blir det kjøp.

Time vil shjåvv, som det heter :D 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (50 minutter siden):

Hvordan kan du være så sikker på det? Wii U gjorde jo dette veldig bra, så jeg regner med Sony kommer til å ha direktekobling mellom denne og PS5 for å kunne oppnå bedre latency enn ordinære håndholdte.

Spent på hva rekkevidden blir da.

Lenke til kommentar
Er allerede meget fornøyd med å bruke PS Remote Play på Mac'en der jeg kan koblet til DualSense kontrolleren. Så lenge PS5'en står i rest mode og er koblet til på nettet, kan jeg spille via Mac'en hvor som helst. Testet både over 5G med mobil som access point og på wifi hjemme i Bergen mens PS5'en har stått i Oslo. Så Project Q skal virkelig være bra og billig for å utkonkurrere PS Remote Play i mine øyner.
Lenke til kommentar

Vita er utrolig undervurdert. Den konsollen selges for høye priser den dag i dag, da den fortsatt er en habil emuleringshåndholdt. Vi snakket OLED-skjerm på en konsoll som snart er 12 år gammel.

IrRiddler skrev (16 minutter siden):

Er allerede meget fornøyd med å bruke PS Remote Play på Mac'en der jeg kan koblet til DualSense kontrolleren. Så lenge PS5'en står i rest mode og er koblet til på nettet, kan jeg spille via Mac'en hvor som helst. Testet både over 5G med mobil som access point og på wifi hjemme i Bergen mens PS5'en har stått i Oslo. Så Project Q skal virkelig være bra og billig for å utkonkurrere PS Remote Play i mine øyner.

Synd de fortsatt mangler linux-støtte. Skulle gjerne spilt PS5 på Steam Deck-en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev:

Vita er utrolig undervurdert. Den konsollen selges for høye priser den dag i dag, da den fortsatt er en habil emuleringshåndholdt. Vi snakket OLED-skjerm på en konsoll som snart er 12 år gammel.

IrRiddler skrev (16 minutter siden):

Er allerede meget fornøyd med å bruke PS Remote Play på Mac'en der jeg kan koblet til DualSense kontrolleren. Så lenge PS5'en står i rest mode og er koblet til på nettet, kan jeg spille via Mac'en hvor som helst. Testet både over 5G med mobil som access point og på wifi hjemme i Bergen mens PS5'en har stått i Oslo. Så Project Q skal virkelig være bra og billig for å utkonkurrere PS Remote Play i mine øyner.

Synd de fortsatt mangler linux-støtte. Skulle gjerne spilt PS5 på Steam Deck-en.

Jeg spiller PS5 remote fra Steam Deck med Chiaki. Fornøyd med det. Så senere at det er en egen Chiaki4Deck som sikkert hadde vært enda bedre, men har ikke somlet meg til å installere enda...
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

Vita er utrolig undervurdert. Den konsollen selges for høye priser den dag i dag, da den fortsatt er en habil emuleringshåndholdt. Vi snakket OLED-skjerm på en konsoll som snart er 12 år gammel.

Jess! Bruker min over 10 år gamle softmoddet Vita OLED som en herlig liten håndholdt emulerings konsoll den dag i dag  :D. Begynner å bli moden for ett nytt batteri snart, men ellers er den gullende god som ny enda og blir bare bedre og bedre etterhvert som modding communitien får flere og flere klassikere til å kjøre smooth. Veldig kjipt at Sony aldri kom med en skikkelig etterfølger.

Lenke til kommentar
Iki skrev:
Chaos_Niddhogg skrev:
HVORFOR?
Samme grunn som switch eller wii-u. Er ikke alltid du som har kontroll på tv, eller sitter foran tv.
Switch er da sin egen enhet og gamepaden til WiiU fungerte også som en avansert kontroller i flere spill. Om det er ZombiU, Star FOx 0 eller spill som Zelda hvor du "bare" har inventory. Så om dette her skal kun være for litt streaming av spill da må den ver Sattans billig, ellers kan den floppe hardt!
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev (34 minutter siden):
 
Switch er da sin egen enhet og gamepaden til WiiU fungerte også som en avansert kontroller i flere spill. Om det er ZombiU, Star FOx 0 eller spill som Zelda hvor du "bare" har inventory. Så om dette her skal kun være for litt streaming av spill da må den ver Sattans billig, ellers kan den floppe hardt!

Rundt 2.500-3.000,- og den skulle selge greit uten noe flopp.

Sannsynligvis billigere enn dette om den har en 60hz 1080p skjerm. 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (12 minutter siden):

Tar plass. Da er det nesten bedre å bruke en PC med remote play. 

Tar det så mye plass om en henger en tv på veggen? 

Hva er alternativene ved bruk av denne håndholdte streaming-skjermen? 

Skal en som voksen mann stue seg bort i garderobeskap å game på liten skjerm i skjul? Skal en sitte i senga på soverommet, mens resten av familien er i stua? 

Lenke til kommentar
afterall skrev (Akkurat nå):

Tar det så mye plass om en henger en tv på veggen? 

Hva er alternativene ved bruk av denne håndholdte streaming-skjermen? 

Skal en som voksen mann stue seg bort i garderobeskap å game på liten skjerm i skjul? Skal en sitte i senga på soverommet, mens resten av familien er i stua? 

Det du skriver gir ingen mening. Ingen har nevnt voksne menn. Hvis du f.eks kun har plass til en TV, og ikke vil gi poden TV på rommet, så kan poden bruke den bærbare enheten mens du f.eks skal se fotballkamp, eller en serie. Skjønner heller ikke hvorfor du nevner soverommet eller garderobeskap, selv om dette selvfølgelig er mulig, men det er også mulig å sitte i stua sammen med familien mens du spiller på den bærbare enheten.

Angående plass på veggen, så er det sikkert mulig. Har ikke det her jeg bor, bortsett fra i gangen, og for å få det til å funke, må jeg sitte i et garderobeskap på andre siden av den for å spille.

Lenke til kommentar
Retroman skrev:

Dette behovet har jeg. Spesielt hvis jeg kan strømme via wifi et annet sted i verden. Men dealbreaker hvis den koster like mye som Steamdeck etc..

Ut ifra det jeg har lest så ser denne ut til å kun støtte lokal strømming hjemme.. så du får ikke brukt den utenfor hjemmet..
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
phraze skrev (5 timer siden):
Retroman skrev (På 25.5.2023 den 10.06):

Dette behovet har jeg. Spesielt hvis jeg kan strømme via wifi et annet sted i verden. Men dealbreaker hvis den koster like mye som Steamdeck etc..

Ut ifra det jeg har lest så ser denne ut til å kun støtte lokal strømming hjemme.. så du får ikke brukt den utenfor hjemmet..

Remote Play fungerer på wi-fi fra andre steder enn hjeme, så lenge PS5-en er koblet til wi-fi og stilt inn slik at den kan skrues på via wi-fi. Da kan man i teorien spille fra hvor som helst. Antageligvis vil dette også fungere for project q. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...