Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Entern skrev (5 timer siden):

Nei dessverre så gjør vi ikke det 😓

Tror nok dessverre hardere straff for yngre personer ER veien å gå ellers ender vi før eller senere med svenske tilstander og mindreårige leiemordere 😥

Man kan tenke seg et mer aktivt barnevern som går inn og støtter og evt overtar omsorgen tidligere i familier som sliter.

Tvungen re-lokering fra belastede områder. (Hvis du vil ha trygd/statsborgerskap/skoleplass så får du ikke bo i følgende områder).

Ymse måter å få inn trygge, sunne mannlige forbilder (betalte trenere i idretten med spesiell profil, flere mannlige lærere).

Inndraging av biler og statussymboler som rimeligvis kan antas å være betalt med dop/kriminalitet

Konsekvenser når man begynner å skli ut som 12-13-åring, ikke først når man er garvet kriminell som 16-17-åring (og jeg mener ikke tradisjonell straff). Samarbeid mellom skole, barnevern og politi om å fokusere på dem som er i faresonen.

-k

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ekspertkommentator skrev (10 timer siden):

Noen metoder som virker men kansje ikke er stuerene;
1. Barn må straffes som voksne ved 14 år.
2. Alle voldstilfeller i skole og idrett skal anmeldes.
3. Politi må ha mulighet for å profilere grupper som via statistikk er overrepresentert som kriminelle eller oppholder seg uten papirer i kongeriket.
4. Lovendringer må til. Straffer må adderes for hvert tiltalepunkt (som USA).
5. Straffedømte for voldskriminalitet må betale for tolker og advokater for etter rettskraftig dom.
6. Flere fengsler må bygges for de som senere skal utvises. Ref. punkt 8.
7. Redusere mulighet for anker. Ref. Krekar.
8. Utvises etter første rettskraftige dom for vold, narkotika, sexovergrep hvis straff mere enn 3mnd. Ingen ankemulighet.
9. Grenseoverganger må bemannes med politi for å ha kontroll på hvem som ankommer kongeriket.

Som du ser vanlige folk forblir uberørt. Men hverdagen for de som plager vanlige folk blir vesentlig vanskeligere.
 

Ensidig økte straffer er nok ikke veien å gå. Da reagerer man bare på allerede utført kriminalitet. Man må mye tidligere inn i prosessen og hindre at den negative utviklingen oppstår.

Norge må kunne kreve av fremmedkulturelle at man oppfører seg, lærer seg språket, gjennomfører skolegang, skaffer seg jobb, ikke begår kriminalitet, bosetter seg i områder hvor norsk kultur/språk/holdninger er dominerende osv.
Kort sagt å aktivt gjennomføre integreringsløpet.
Brudd på disse enkle kjørereglene må medføre fradømmelse av oppholdstillatelse/statsborgerskap og umiddelbar transport til  opprinnelseslandet. Regelen burde gjelde både 1. og 2. generasjons innvandrere.

Våre politikere gjemmer seg altfor ofte bak  «internasjonale forpliktelser» og EUs frie flyt når de ikke tør å ta tak i grunnleggende årsaker.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bastu skrev (3 minutter siden):

Som en svenske som bor i Stockholm, kan jeg tilby min teori om hva hele denne situasjonen er basert på.

Til å begynne med har mange svensker følt skyld og skam over at vi ikke deltok i andre verdenskrig. I et forsøk på å tilbakebetale denne gjelden, startet vi tidlig med å sette verdens høyeste bistandsmål, 1% av BNP, som skulle gå til de fattige i trengende land. Selv i dag er det bare Norge og Luxembourg som er på samme nivå. At bistanden også hjalp land med å finansiere kriger og folkemord spilte en mindre rolle.

Men det var ikke nok. Etter hvert vokste ambisjonen om at vi skulle hjelpe folk på stedet her i landet. Alle som ville komme hit hadde rett til det. Hva konsekvensene ville bli, ble ikke vurdert. Det ble antatt at alle mennesker innerst inne ønsket å omfavne våre sosialliberale verdier, det var åpenbart.

Det minnet litt om hvordan amerikanerne trodde de kunne demokratisere og liberalisere hele Midtøsten etter krigen i Irak/Afghanistan. De beste landene i verden hadde funnet den sanne veien for menneskeheten, og alle ville ønske å følge. Francis Fukuyama ble ofte sitert i denne sammenhengen. Alle de ideologiske kampene var allerede avsluttet, og mennesket hadde nådd historiens slutt.

Sverige var imidlertid noe unikt i denne sammenhengen. Ikke bare ville vi tilby alle velferdsgodene staten hadde å tilby, men vi oppfordret innvandrere til å beholde så mye av sin egen kultur som mulig. Ordet kultur har en veldig positiv betydning i Sverige, og vi tenker umiddelbart på eksotiske danser eller god mat. At kultur også omfatter begreper som tillit, disiplin, åpenhet, autoritetsholdninger og lignende ble ikke nevnt i det hele tatt. Verst av alt, da tilfeller begynte å dukke opp der 12 år gamle jenter ble giftet bort og ble gravide, ble det i utgangspunktet ignorert av sosialtjenesten.

Alicia, 12, giftes bort och våldtogs – här möter hon socialen som inget såg | GP

Som eneste land i verden tilbyr Sverige gratis hjemmespråkopplæring til alle barn som har foreldre født i utlandet. Det alene gir et tydelig signal om at integrering ikke betyr så mye. Store pengesummer pøses også inn i det sivile samfunn, med oppfordring om å fortsette å praktisere deres kultur. Fortsett å leve som du gjorde i hjemlandet ditt.

Stoppa bidragsfusket i civilsamhället | GP

Men integreringen var kanskje alltid dømt til å mislykkes. For at integreringen skal lykkes, må det være noe å integrere seg i. Men Sverige har lenge benektet at vi i det hele tatt har en kultur. For 10 år siden var det flere innflytelsesrike politikere, forfattere og TV-personligheter som ettertrykkelig hevdet at svensk kultur aldri har eksistert.

Sverige: det enda landet i världen utan kultur? (blt.se)

Så, for å knytte seg til begynnelsen av teksten, ble grunnlaget for denne situasjonen lagt tidlig. Skammen over ikke å ha kjempet mot nazistene førte til å se nazismens begynnelse overalt, selv der det ikke var noen. Hvis det ble anerkjent at Sverige som land hadde noe å beskytte, kunne det til slutt føre til utryddelsesleirer og forfølgelse av minoriteter.

Dette førte til at alle partiene i Riksdagen tidlig på 00-tallet ble enige om at Sverige skulle ha åpne grenser. Vårt sosiale sikkerhetsnett kan over tid strekke seg over hele verden.  For de som var skeptiske til dette standpunktet, var det ikke noe parti å stemme på.

Det endret seg bare da en gruppe på fire venner (alle fra Skåne, hvor konsekvensene av innvandring var synlige veldig tidlig) bestemte seg for å bli med i Sverigedemokraterna og endre partiet fundamentalt. De ville rett og slett ha dansk migrasjonspolitikk. Det som pleide å være en nynazistisk sekt skulle bli som sosialdemokratene, men med en restriktiv innvandringspolitikk. Selvfølgelig fyrte dette bare opp under forestillingen om at Sverige sto overfor en nynazistisk overtakelse. At partiets suksess skyldtes politikernes egne feil, var en erkjennelse som tok svært lang tid å synke inn.

-

Innlegget ble litt lengre enn jeg hadde planlagt, men det er ganske mye å si om situasjonen Sverige har havnet i. At ungdommer skyter andre ungdommer døde med automatgevær, er så grusomt at det ikke finnes nok ord å beskrive. Dessverre har lignende hendelser gradvis blitt normalisert.

Meget velskrevet og intelligent  forsøk på å fremstille SD som et parti som ble fundamentalt endret av fire venner fra Skåne som kun ønsker restriktiv innvandringspolitikk. 

10/10

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Inspector skrev (14 timer siden):

Ensidig økte straffer er nok ikke veien å gå. Da reagerer man bare på allerede utført kriminalitet. Man må mye tidligere inn i prosessen og hindre at den negative utviklingen oppstår.

Norge må kunne kreve av fremmedkulturelle at man oppfører seg, lærer seg språket, gjennomfører skolegang, skaffer seg jobb, ikke begår kriminalitet, bosetter seg i områder hvor norsk kultur/språk/holdninger er dominerende osv.
Kort sagt å aktivt gjennomføre integreringsløpet.
Brudd på disse enkle kjørereglene må medføre fradømmelse av oppholdstillatelse/statsborgerskap og umiddelbar transport til  opprinnelseslandet. Regelen burde gjelde både 1. og 2. generasjons innvandrere.

Våre politikere gjemmer seg altfor ofte bak  «internasjonale forpliktelser» og EUs frie flyt når de ikke tør å ta tak i grunnleggende årsaker.

Her er det nok 3-4 personer som hadde fortjent en enveisbilett hjem til «lakenland» etter en velfortjent straff:   https://www.tv2.no/nyheter/her-skytes-det-pa-gronland-torg-1/15817217/

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
13 hours ago, Inspector said:

Her er det nok 3-4 personer som hadde fortjent en enveisbilett hjem til «lakenland» etter en velfortjent straff:   https://www.tv2.no/nyheter/her-skytes-det-pa-gronland-torg-1/15817217/

Korrekt, Norge ligger som jeg nevnte tidligere generelt ikke langt etter Sverige. Fra det jeg har sett rapportert i media siste 6 måneder kan det faktisk virke som at enkelte steder i Oslo allerede er på høyde med Svenske tilstander.
 
Det er på tide at alle "utlendinger" som bare "henger rundt" blir avkrevd id og kropsvisitert. Dette er profilering. Ikke rasistisk men basert på statistikk som beviselig peker på hvem man kan forvente bærer våpen og-eller oppholder seg ulovlig i kongeriket. Hva er hensikten med lover mot å bære kniv og våpen hvis loven ikke kan håndheves? Hvis de kriminelle ønsker krig må politiet gi de krig. No more pussyfooting.

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 13.6.2023 den 22.22):

Her er det nok 3-4 personer som hadde fortjent en enveisbilett hjem til «lakenland» etter en velfortjent straff:   https://www.tv2.no/nyheter/her-skytes-det-pa-gronland-torg-1/15817217/

Enda fler som fortjener en enveisbilett ut av «melk og honninglandet» ? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BWnpvE/masseslagsmaal-paa-furuset-stikkvaapen-og-mulig-skytevaapen-observert

Hvis våre nye landsmenn hadde klart å oppføre seg, ville det heller ikke vært noe som enkelte kaller rasisme, men som egentlig er saklig kritikk av uakseptabel oppførsel…..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skremmende utvikling, ja, men fortsatt mange som lukker øynene og tenker at dette går fint til slutt. Vellykket innvandring fordrer en viss form for assimilering. Det er umulig når innvandringen fra den tredje verden blir uproporsjonal og man i tillegg forfekter det flerkulturelle samfunn hvor all kulturell bagasje og verdier er like gode.

Jeg mener vårt liberale samfunn og demokrati har bedre verdier enn de samfunnene innvandrerne fra den tredje verden kommer fra, men folk må gjerne være uenige i det.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (8 timer siden):

Jeg mener vårt liberale samfunn og demokrati har bedre verdier enn de samfunnene innvandrerne fra den tredje verden kommer fra, men folk må gjerne være uenige i det.

Man kan mene at det er bedre å (prøve å la) samfunnet basere sine valg på vitenskap enn religion, og at Norge sånn sett har bedre verdier enn Iran.

Man kan samtidig mene at foreldrene våre fortjener å bli ivaretatt av sine nærmeste når de blir surrete heller enn å bli stuet inn på et hjem og at Iran (?) sånn sett har bedre verdier enn Norge.

Jeg tenker at det er rom for å mene at vi gjør mye bra i Norge og være stolt av det vi står for uten å mene at vi ikke kan lære av andre. Vi bør være åpne i møte med innvandrere fra andre kulturer, men den som velger å flytte til Norge fra en helt annen kultur bør nok i større grad være åpen for å tilpasse seg.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 5
Lenke til kommentar
On 6/13/2023 at 3:22 PM, Psykake said:

Meget velskrevet og intelligent  forsøk på å fremstille SD som et parti som ble fundamentalt endret av fire venner fra Skåne som kun ønsker restriktiv innvandringspolitikk. 

10/10

 

Var det alt du fikk ut av det jeg skrev? Sukk.

Når det gjelder SD, var det der partiet begynte å prøve å riste av seg sine nazistiske røtter. Det er i hvert fall den versjonen jeg har hørt fra en politisk kommentator som jobber i Svenska Dagbladet. Det er selvfølgelig en veldig langsom prosess å skifte parti, og partiet har og har hatt mange idioter. Man kan ikke hindre noen i å melde seg inn i et parti, men partiledelsen kan påvirke hvem som blir ekskludert og hvem som får fremtredende verv.

Hvis du anser et partis historie for å være det viktigste aspektet ved politikken, har du all rett til å mene det. Men de fleste tror at et parti ikke kan leve på gamle meritter eller synder. I forhold til andre høyrepopulistiske land i Europa er SD i dag et svært tamt parti. Göran Adamson, førsteamanuensis i sosiologi, har sammenlignet SD med det nederlandske frihetspartiet (10 prosent av velgernes oppslutning i 2012); Bulgarsk angrep (5 prosent i 2014); og greske Gyllent Daggry (6% i 2015). La oss si at det er en forskjell, for å si det mildt.

Är Sverigedemokraterna demokrater? - Kvartal

Det jeg prøvde å gjøre, var å gi et rimelig klart bilde av den politiske bakgrunnen som har ført til at Sverige er der vi er i dag, fordi det er en ganske eksepsjonell situasjon. De siste 10 årene har Norge i gjennomsnitt hatt 2,9 dødelige skyteepisoder per år. Sverige har ligget på 40. Ekskluderer vi land som er i krig/borgerkrig, har Sverige også toppet listen over andelen eksplosive angrep (i forhold til folketallet) i verden. Den usikkerheten dette skaper, kan folk bare forstå når de selv rammes.

 

GA1.png

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Psykake said:

Det er korrekt.

Jeg fikk en bismak av hele innlegget når SD blir fremstilt på denne måten. 

Man har liksom hørt det før.

Å produsere SD etter deres måten førte til at de ble landets nest største parti. Å refleksivt få avsmak for SD er en type retorikk jeg har hørt siden jeg var barn og som jeg selv som tenåring trodde på. Vi hadde en partileder som sa de ville kaste opp da de så Åkersson. En annen nektet å være i samme sminkerom som ham. Statsminister Fredrik Reinfelt sa at du fortjener å bli slått hvis du stemte på SD. Det absolutte flertallet av dem som stemmer på partiet er vanlige folk som ønsker en trygg og fungerende hverdag, men de følte seg sviktet av andre partier. Er denne typen polarisering du engasjerer deg i virkelig verdt det?

Jeg synes det er trist at det interlektuelle debattnivået i et diskusjonsforum har nådd et nivå der hån og insinuasjoner skal tjene som argumenter. Man har hørt det før.

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Bastu skrev (På 13.6.2023 den 15.13):

Som en svenske som bor i Stockholm, kan jeg tilby min teori om hva hele denne situasjonen er basert på.

Til å begynne med har mange svensker følt skyld og skam over at vi ikke deltok i andre verdenskrig. I et forsøk på å tilbakebetale denne gjelden, startet vi tidlig med å sette verdens høyeste bistandsmål, 1% av BNP, som skulle gå til de fattige i trengende land. Selv i dag er det bare Norge og Luxembourg som er på samme nivå. At bistanden også hjalp land med å finansiere kriger og folkemord spilte en mindre rolle.

Men det var ikke nok. Etter hvert vokste ambisjonen om at vi skulle hjelpe folk på stedet her i landet. Alle som ville komme hit hadde rett til det. Hva konsekvensene ville bli, ble ikke vurdert. Det ble antatt at alle mennesker innerst inne ønsket å omfavne våre sosialliberale verdier, det var åpenbart.

Det minnet litt om hvordan amerikanerne trodde de kunne demokratisere og liberalisere hele Midtøsten etter krigen i Irak/Afghanistan. De beste landene i verden hadde funnet den sanne veien for menneskeheten, og alle ville ønske å følge. Francis Fukuyama ble ofte sitert i denne sammenhengen. Alle de ideologiske kampene var allerede avsluttet, og mennesket hadde nådd historiens slutt.

Sverige var imidlertid noe unikt i denne sammenhengen. Ikke bare ville vi tilby alle velferdsgodene staten hadde å tilby, men vi oppfordret innvandrere til å beholde så mye av sin egen kultur som mulig. Ordet kultur har en veldig positiv betydning i Sverige, og vi tenker umiddelbart på eksotiske danser eller god mat. At kultur også omfatter begreper som tillit, disiplin, åpenhet, autoritetsholdninger og lignende ble ikke nevnt i det hele tatt. Verst av alt, da tilfeller begynte å dukke opp der 12 år gamle jenter ble giftet bort og ble gravide, ble det i utgangspunktet ignorert av sosialtjenesten.

Alicia, 12, giftes bort och våldtogs – här möter hon socialen som inget såg | GP

Som eneste land i verden tilbyr Sverige gratis hjemmespråkopplæring til alle barn som har foreldre født i utlandet. Det alene gir et tydelig signal om at integrering ikke betyr så mye. Store pengesummer pøses også inn i det sivile samfunn, med oppfordring om å fortsette å praktisere deres kultur. Fortsett å leve som du gjorde i hjemlandet ditt.

Stoppa bidragsfusket i civilsamhället | GP

Men integreringen var kanskje alltid dømt til å mislykkes. For at integreringen skal lykkes, må det være noe å integrere seg i. Men Sverige har lenge benektet at vi i det hele tatt har en kultur. For 10 år siden var det flere innflytelsesrike politikere, forfattere og TV-personligheter som ettertrykkelig hevdet at svensk kultur aldri har eksistert.

Sverige: det enda landet i världen utan kultur? (blt.se)

Så, for å knytte seg til begynnelsen av teksten, ble grunnlaget for denne situasjonen lagt tidlig. Skammen over ikke å ha kjempet mot nazistene førte til å se nazismens begynnelse overalt, selv der det ikke var noen. Hvis det ble anerkjent at Sverige som land hadde noe å beskytte, kunne det til slutt føre til utryddelsesleirer og forfølgelse av minoriteter.

Dette førte til at alle partiene i Riksdagen tidlig på 00-tallet ble enige om at Sverige skulle ha åpne grenser. Vårt sosiale sikkerhetsnett kan over tid strekke seg over hele verden.  For de som var skeptiske til dette standpunktet, var det ikke noe parti å stemme på.

Det endret seg bare da en gruppe på fire venner (alle fra Skåne, hvor konsekvensene av innvandring var synlige veldig tidlig) bestemte seg for å bli med i Sverigedemokraterna og endre partiet fundamentalt. De ville rett og slett ha dansk migrasjonspolitikk. Det som pleide å være en nynazistisk sekt skulle bli som sosialdemokratene, men med en restriktiv innvandringspolitikk. Selvfølgelig fyrte dette bare opp under forestillingen om at Sverige sto overfor en nynazistisk overtakelse. At partiets suksess skyldtes politikernes egne feil, var en erkjennelse som tok svært lang tid å synke inn.

-

Innlegget ble litt lengre enn jeg hadde planlagt, men det er ganske mye å si om situasjonen Sverige har havnet i. At ungdommer skyter andre ungdommer døde med automatgevær, er så grusomt at det ikke finnes nok ord å beskrive. Dessverre har lignende hendelser gradvis blitt normalisert.

Dette er denne trådens klokeste og beste post 👍

Trist noen som «diskuterer» i denne tråden ikke forstår denne posten 😔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Bastu skrev (14 minutter siden):

Å produsere SD etter deres måten førte til at de ble landets nest største parti. Å refleksivt få avsmak for SD er en type retorikk jeg har hørt siden jeg var barn og som jeg selv som tenåring trodde på. Vi hadde en partileder som sa de ville kaste opp da de så Åkersson. En annen nektet å være i samme sminkerom som ham. Statsminister Fredrik Reinfelt sa at du fortjener å bli slått hvis du stemte på SD. Det absolutte flertallet av dem som stemmer på partiet er vanlige folk som ønsker en trygg og fungerende hverdag, men de følte seg sviktet av andre partier. Er denne typen polarisering du engasjerer deg i virkelig verdt det?

Jeg synes det er trist at det interlektuelle debattnivået i et diskusjonsforum har nådd et nivå der hån og insinuasjoner skal tjene som argumenter. Man har hørt det før.

Jeg påpekte kun at du forsøker å kalle en spade for noe annet enn en spade, og at du gjorde det på en velskrevet og intelligent måte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere bidrag til ghettofiseringen av Oslo,

En pakistansk advokat etter angivelig å ha grisebanket en norsk kollega, sitat "Han sier daglig leder, Afzzal Ghauri (42), slo ham til blods inne på kontoret, etter å først ha ropt «jeg skal knulle deg i rompa» og «slik snakker du faen meg ikke til kona mi»."

Nå som det er pridemåned er spørmsmålet om Pakistaneren drømmer om å bli endel av pridemiljøet ved å uttrykke sin foretrukne seksuelle handling?
 
Mange tror at innvandrerbarna (og spesielt de fra MENA) vokser av seg gangstermentaliteten når de blir eldre og "integrert". Denne "advokaten", hans "advokatkollega" Amir Mirmotahari (11 år fengsel) og terroristen Bhatti er jo bevis på at det ikke er tilfellet.

Gangstermentaliteten for endel av de med røtter i MENA kan tydeligvis ikke "integreres" vekk via topp utdannelse og gode jobber.

image.thumb.png.ba94e2096cd726a7180b136b695344c2.pngimage.png.827a9e175fd5516a84bdd45427bd38e3.png

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/69ew40/blodig-oppgjoer-i-advokatfirma-ender-i-retten

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Musefella skrev (1 minutt siden):

Norge er økonomisk og kulturelt fortapt, ingen vei tilbake.

«Kulturelt fortap» lar seg vanskelig definere. Og kan dermed være både sant og usant.

Men hvordan argumenterer du for at vi er økonomisk fortapt? Selv om vi kanskje møter motgang fremover så er vel Norsk økonomi ganske «god» pr innbygger i overskuelig framtid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, knutinh said:

«Kulturelt fortap» lar seg vanskelig definere. Og kan dermed være både sant og usant.

Men hvordan argumenterer du for at vi er økonomisk fortapt? Selv om vi kanskje møter motgang fremover så er vel Norsk økonomi ganske «god» pr innbygger i overskuelig framtid?

Kanskje det er kulturlandskapet det er snakk om her?

Quote

Der landbruksvirksomhet endrer karakter eller opphører, endres også kulturlandskapet. I tillegg påvirkes det av endrede klimaforhold. Viktige arealer gror igjen, uerstattelige bygninger legges forfaller og arter går tapt.

https://www.regjeringen.no/no/tema/mat-fiske-og-landbruk/landbrukseiendommer/innsikt/jordvern/bevaring-av-kulturlandskap/id2009572/

Lenke til kommentar
knutinh skrev (På 15.6.2023 den 7.59):

Man kan mene at det er bedre å (prøve å la) samfunnet basere sine valg på vitenskap enn religion, og at Norge sånn sett har bedre verdier enn Iran.

Man kan samtidig mene at foreldrene våre fortjener å bli ivaretatt av sine nærmeste når de blir surrete heller enn å bli stuet inn på et hjem og at Iran (?) sånn sett har bedre verdier enn Norge.

Jeg tenker at det er rom for å mene at vi gjør mye bra i Norge og være stolt av det vi står for uten å mene at vi ikke kan lære av andre. Vi bør være åpne i møte med innvandrere fra andre kulturer, men den som velger å flytte til Norge fra en helt annen kultur bør nok i større grad være åpen for å tilpasse seg.

-k

 

Trusler om å skjære mora i småbiter, med barna til stede

Sitat

 

Alle de tiltalte i de aktuelle sakene har innvandrerbakgrunn fra land hvor synet på æreskultur og vold mot barn kan være uforenlig med vårt.

Les også: De tiltalte sitter som tause Birgitter

Enkelte tror at det er en privatsak om de velger å ikke følge norsk lov bak familiens fire vegger.

Slike holdninger vil lettere kunne overleve i områder hvor det bor mange med bakgrunn fra land der æreskultur står sterkt.

 

Opplysende kommentar fra Jan Bøhler som følger Tingretten og opplyser om saker du ikke hører et pip om i mainstream media.

Jeg har ikke lest noe på alternative medier på lenge siden jeg synes de jevnt over blir for ensidige og konspiratoriske, men de gjør en viktig rolle i form av å belyse saker som ville gått stille forbi om ikke. Nettavisen gjør også mye bra her. Om mainstream media hadde vært bedre hadde vi ikke hatt behov for alternative medier.

Kommentaren til slutt understreker også mye av det jeg var inne på i mitt forrige innlegg og hvor den norske stat har feilet totalt:

Sitat

Jeg mener det er på tide at regjering og Stortinget tar en ny runde på hvordan disse straffebestemmelsene skal være. Samfunnet må gi tydeligere beskjed om hvor alvorlig vi ser på disse sakene.

Endret av DukeRichelieu
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (På 14.6.2023 den 23.40):

Enda fler som fortjener en enveisbilett ut av «melk og honninglandet» ? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BWnpvE/masseslagsmaal-paa-furuset-stikkvaapen-og-mulig-skytevaapen-observert

Hvis våre nye landsmenn hadde klart å oppføre seg, ville det heller ikke vært noe som enkelte kaller rasisme, men som egentlig er saklig kritikk av uakseptabel oppførsel…..

Undrer på hvordan befolkningsutviklingen i Norge ville vært om alle som fortjener en enveisbilett tilbake til opprinnelseslandet, hadde reist:   https://www.nrk.no/osloogviken/har-fatt-videoer-etter-overfall-pa-majorstua-1.16463523

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...