Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dr. Brodsky skrev (25 minutter siden):

Det jeg gjør med min kjæreste er å avtale hvem som henter i barnehagen, avtale hva vi skal ha til middag, krangle om hvem som skal ta oppvasken og andre sånne kjæresteting. Av og til går vi på tur sammen og krangler om hvem som er flinkest til å lage bål. Det er min favoritt.

 

Jeg er ganske god på bål, altså...

😄

Ikke ta motet helt fra henne da…

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hayley Tara skrev (3 timer siden):

Jeg har nettopp fått meg kjæreste og lurer på hva man gjør når man er kjærester??!?!?!? Hvis du har noen tips så kan du plz svare🌝

 

-Hayley Tara🌷

Ut ifra måten du skriver på så antar jeg at du er veldig ung og da har jeg egentlig ikke så mer å si enn gratulerer!

 

Hva angår spørsmålet ditt så er det mange forskjellige ting kjærester gjør sammen, men det viktigste er at dere har det hyggelig sammen. Gjør dere det så er alt helt gull!

Lenke til kommentar
Dr. Brodsky skrev (10 timer siden):

Det jeg gjør med min kjæreste er å avtale hvem som henter i barnehagen, avtale hva vi skal ha til middag, krangle om hvem som skal ta oppvasken og andre sånne kjæresteting. Av og til går vi på tur sammen og krangler om hvem som er flinkest til å lage bål. Det er min favoritt.

 

Jeg er ganske god på bål, altså...

Bra dere unngår all form for intimitet, det blir jo for vulgært for kjærester. 

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (59 minutter siden):

Dere får passe på at dere til enhver tid holder minst 50cm avstand og at begge holder armene over dynen. Selv liker jeg å se på tv-serier og spille Playstation, men ikke la dere friste til noe mer når dere ligger på sofaen, i tilfelle moralpolitiet ser dere. 

 

ITtraktor skrev (44 minutter siden):

Bra dere unngår all form for intimitet, det blir jo for vulgært for kjærester. 

Forstår ikke helt hvilken kamp du kjemper i akkurat denne tråden, men utifra OP så kan det fort tenkes at TS feks går på på barneskolen, det er et helt realistisk anslag utifra måten OP er skrevet på. 

Kjærester benytter uansett ikke mesteparten av tiden sin til "umoralsk" aktivitet, så for meg blir det tullete å pushe dette som et viktig punkt, og ihvertfall i akkurat denne tråden. 

Som kjærester, så tenker jeg det er viktig å forsøke å gjøre ting som begge synes er gøy, eller gjøre ting som den andre synes er gøy, men som man selv aldri har forsøkt eller gjort.  Aktiviteter der man må samarbeide, eller som er morsomt og utfordrende er tipp topp å gjøre sammen med en kjæreste. 

Frisbeegolf, matlaging, idretter, dansing osv. Er man i startfasen vil jeg unngått kino, middager, eller settinger der man havner i en situasjon der man ikke snakker (kino) eller der det kan bli anstrengende å føre en samtale (middagsdate). 

Endret av Baranladion
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Hayley Tara skrev (11 timer siden):

Jeg har nettopp fått meg kjæreste og lurer på hva man gjør når man er kjærester??!?!?!? Hvis du har noen tips så kan du plz svare🌝

 

-Hayley Tara🌷

Så hyggelig😊Gratulerer😊👍
Henge masse sammen, spise eller drikke kaffe (date) osv, gå på kino, gå på tur, og sånn 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Gratulerer med kjæreste 😃


Nå som det går mot sommer så blir det fort flere muligheter til å være ute og gjøre noe sammen 😊 Både sammen med (felles?) venner og alene. Prøv dere frem og utforsk hverandre i mange ulike settinger, da blir det enklere å bli bedre kjent med den andre og, ikke minst! Trygg på den andre. Det trenger ikke være store ting men ta utgangspunkt i hva dere liker og se om det er noe dere kan gjøre sammen.

Uansett hva dere finner på så må det være en slags balanse i det og at dere ikke bare gjør det den ene av dere vil. Å være kjærester handler også om å lære hverandre å kjenne og det får man ikke til hvis for eksempel den ene alltid henger med den andre, dennes aktiviteter, venner og interesser.

Det er lov å si nei - Man skal respektere  den andres grenser og ønsker. Samtidig så er det fint å være åpen for at den andre kan foreslå ting som kanskje kan virke litt skummelt. Men man skal ikke la seg presse til noe som magefølelsen sier at blir feil for en.

Det er lov å leve litt i egen boble men pass også på å gjøre ting uten kjæresten, enten alene eller sammen med ens egne venner. Da får man tid til å savne den andre samtidig som at ens venner ikke føler seg utenfor.

Snakk sammen! God kommunikasjon er viktig i alle situasjoner og spesielt viktig når man er kjærester. Husk at kjæresten din kanskje ikke har samme erfaring som deg når det gjelder det å snakke intimt med noen og eks. det å prate om følelser. Ha respekt for hverandres tanker og meninger 😊

Lykke til! 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...