Gå til innhold

Twitter fjernet regelverk som beskyttet transpersoner


Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (29 minutter siden):

Vel, det er nå ganske åpenbart ikke sånn at hun tror det er mulig å fjerne biologisk slektskap til sin far. Ingen mennesker i verden tror at det er mulig å gjøre noe med det, så det sier seg selv at dette handler om det juridiske - noe det også står.

Ja, og da kaller jeg hele greia en mediestunt i virtue signalling ved å distansere seg fra noe offentlig, sin egen far til og med, i stedet for hva teksten indikerer er hensikten

Det var ikke veldig viktig. Det blir bare en ny Kardashian på spillbrettet som folk kan snakke om som om det var noe viktig eller riktig bak det som skrives, som om ikke skriveriet var det egentlige produktet over innholdet.

Det er jo mulig hun ikke tar penger fra ham lengre, men jeg tviler. Han insisterer nok på å sørge for henne og hun tar nok imot "motvillig".

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Dette er bare antakelser og spekulasjoner fra deg, og jeg forstår ikke helt motivasjonen din for å holde på slik. Muligens fordi hun er transperson? Ikke godt å si hva som er greia.

 

Det ser ikke ut som jeg får lov til å svare til deg i samme tone som du skriver injurierende om meg, så kan du som et minimum konkretisere hvorfor dette med trans skulle ha noe å si så jeg hvertfall får se at du ikke bare slenger dritt for personangrepets skyld?

Endret av fokkeslasken
  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (14 minutter siden):

Det ser ikke ut som jeg får lov til å svare til deg i samme tone som du skriver injurierende om meg, så kan du som et minimum konkretisere hvorfor dette med trans skulle ha noe å si så jeg hvertfall får se at du ikke bare slenger dritt for personangrepets skyld?

Kan ikke se jeg har hverken skrevet noe injurierende om deg, slengt dritt eller kommet med noen personangrep. Jeg spurte om motivasjonen din for å finne på ting som "mediestunt", "virtue signaling" og spekulasjoner om skjulte hensikter, har noe med å gjøre at hun det gjelder er transperson.

Du svarte derimot på innlegget mitt med "Idiot.", og det kan tenkes at det var det som gjorde at innlegget ditt ble fjernet ettersom det bryter med retningslinjene her inne, og kanskje ikke anses som et konstruktivt bidrag i en diskusjon.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Kan ikke se jeg har hverken skrevet noe injurierende om deg, slengt dritt eller kommet med noen personangrep. Jeg spurte om motivasjonen din for å finne på ting som "mediestunt", "virtue signaling" og spekulasjoner om skjulte hensikter, har noe med å gjøre at hun det gjelder er transperson.

Ingenting av det hun gjorde endres av om hun er en transperson, ergo er din insinuasjon kun om jeg er irrasjonell.

Jeg kan for mitt bare liv ikke fatte hva det har med saken å gjøre. Jeg visste det ikke engang da saken kom opp i denne tråden. Like fullt valgte du å gå for billigste fellesnevner og antyde at jeg sitter med et irrasjonelt hat mot en minoritet. Så for all del. Forklar hvordan det ikke er et personangrep.

Snikpellik skrev (12 minutter siden):

Du svarte derimot på innlegget mitt med "Idiot.", og det kan tenkes at det var det som gjorde at innlegget ditt ble fjernet ettersom det bryter med retningslinjene her inne, og kanskje ikke anses som et konstruktivt bidrag i en diskusjon.

Det var det mest sannsynlige for meg at var grunnen for at du skrev det du skrev for jeg kan ikke tenke meg noen som helst annen grunn for å indikere slikt om andre uten grunnlag.

Se det. Jeg hadde en grunn som gjorde at det jeg skrev ikke bare var rene ukvemsord og personangrep.

Har du?

Endret av fokkeslasken
  • Liker 3
Lenke til kommentar
The Very End skrev (På 19.4.2023 den 10.55):

😕 Mon tro om det hele bare bunner ut i: “owning the radical left hurrhurr!”?

Lagt merke til at Musk blir tatt mer og mer inn i varmen på ytterkanter? (Begge sider avhengig av kontekst) Virker som det viktigste i denne verden er å finne sine menings-martyrer for å skape ytterligere polarisering.

Nei, det er åpenbart at transpersoner trigger ham veldig, og det kan nok ha sammenheng med at hans eget barn kuttet ham helt ut etter å ha kommet ut som trans. Etter at dette skjedde har han hatt en voldsom reaksjon, og fremmer hat mot transpersoner.

Han har det nok veldig vondt inni seg, men vet ikke hvordan han skal håndtere det. Så han har blitt et lett bytte for høyreekstreme krefter. 

Snikpellik skrev (13 timer siden):

Hun har gått rettens vei for å kutte alle juridiske bindinger til faren. Media oppdaget dette måneder etterpå, via rettsdokumenter. Hun har ikke kommentert saken. Det ser ikke akkurat ut til å være et mediestunt eller "virtue signaling", bare en datter som ikke lenger vil ha kontakt eller noe med faren sin å gjøre.

Så rart at du ikke fikk svar på dette.

Endret av Markiii
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 19.4.2023 den 9.30):

Nå innskrenker de ytringsrommet for mange, ved å tillate og legge til rette for den systematiske mobbingen

Jeg er skeptisk til ordbruken her. Å si at sensur øker/opprettholder ytringsrommet er å snu ting litt på hodet.

At sensur noen ganger kan være bra og at uinnskrenket ytringsfrihet ikke alltid er det beste, er noe annet.

-k

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Systematisk er det heller ikke.

Men det er helt legitimt å stille skepsis bak overdreven aggressivitet mot enkelte personer. At trans-personer kan føle dette mer nå enn før er nok ikke helt feil.

Der gjelder det å slå ned på det som er netthets og mobbing.

Heldigvis kan man gjøre det helt uten å ha eksplisitte regler mot "dead-naming" og "mis-gendering".

Lenke til kommentar
21 hours ago, debattklovn said:

Eksepsjonelt at Twitter distanserer seg fra transbedrageriet og ikke påtvinger folk alternative fakta. Good stuff!

 

og samtidig trykker kongen på haugen der alternative fakta til brystet

Quote

"My pronouns are Prosecute/Fauci," Musk tweeted on Sunday. The jibe, shared largely without context, drew support from prominent conservatives such as right-wing Rep. Marjorie Taylor Greene — whose account was reinstated with Musk's decision to end the platform's COVID-19 misinformation policy last month, and who has been criticized in the past for her own comments mocking the use of gender pronouns — as well as backlash.

https://www.cbsnews.com/news/elon-musk-anthony-fauci-viral-tweet-backlash-health-experts/

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...