Gå til innhold

Twitter fjernet regelverk som beskyttet transpersoner


Anbefalte innlegg

Markiii skrev (26 minutter siden):

Det er litt av poenget her. Å konsekvent si noe feil til noen helt bevisst er mobbing/trakassering.

Vent litt her.
Så hvis noen som er født mann, ser ut som en mann og av den grunn blir tiltalt som en mann.. Er det da trakassering hvis personen ønsker å bli tiltalt som hun? I så fall er ikke det litt søkt at en annen person skal kunne pålegge andre å si hva de ønsker at man skal si, hvis ikke er det mobbing/trakassering?

 

uname -i skrev (24 minutter siden):

 Resten av verden registrerer at transer finnes og om man møter på noen så omtaler man dem som de selv vil

Om man møter noen/snakker med noen tiltaler man dem med navn og ikke pronomen, eller det noe nytt ute og går?
Har aldri brukt et pronomen til noen jeg har snakket med noensinne...

 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
uname -i skrev (36 minutter siden):

Det er ingen som tenker så mye på transer som disse anti-woke-folka. Det er det eneste de maser om på inn- og utpust. Resten av verden registrerer at transer finnes og om man møter på noen så omtaler man dem som de selv vil fordi man er et fungerende medlem av samfunnet. 

Det største problemet for de "stakkars barna" er fedre som lider under vrangforestillinger om transe-spøkelser lurende rundt hvert hjørne. Barnevernet bør følge med.

Anti-woke folka, mannosfæren, radikale høyre, hva man skal kalle dem, har mildt sagt en vanvittig besettelse med transpersoner, ja. Var en britisk politiker som innrømmet i et intervju at han tenker å bruke såkalte "culture war issues" for å bygge sin politiske plattform. Så det handler ikke bare om transpersoner som en trussel mot den sosiale rangstigen denne bevegelsen ønsker å opprettholde, men også som en beleilig hakkekylling for å mobilisere masser via deres instinkter.

Ang. argumentet om at transpersoner får ekstra privileger ved at det blir innført anti-diskrimineringslover, er nøyaktig det samme argumentet Anita Bryant brukte om homofile på 70-tallet. Som nevnt tidligere, det er kun en ekstra privilegium på grunn av et ekstra omfang av diskriminering og forfølgelse.

Folk med lammelse i beina har et "ekstra privilegium" om å bruke stolheis i trappene. Jeg har ikke det "ekstra" privilegiet. Men jeg trenger det ikke, fordi jeg har to funksjonelle bein.

Jeg har ikke det "ekstra privileget" å bli beskyttet av anti-diskrimineringslover på samme måten som transpersoner og homofile gjør. Men jeg trenger det ikke i så stor grad. For jeg trenger ikke å gå rundt å være redd for at min heteroseksualitet skal bli brukt som "kulturkrig"-ammo til en valgkamp, et skremmebilde for "tradisjonelle, nasjonale verdier" under angrep, eller som en beleilig distraksjon for milliardæroppkjøpte medieplattformer å spy ut. Som mann trenger jeg heller ikke være redd for at mannosfære-influencere pumper ut videoer om at jeg innerst inne trives hjemme på kjøkkenet for å lage smørbrød dag ut og dag inn.

Jeg risikerer dog å bli merket som "forræder" eller "utenlandsk agent" for å snakke ut mot denne bevegelsen, skulle den få nok makt. Så jeg havner nok i køen til dødsleirene. Men pga min hetero mannestatus, havner jeg bare lenger bak i køen.

Apropos Anita Bryant...

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
1 hour ago, Ekspertkommentator said:

Du kan være bra trygg på at endel nidkjære aktivister allerede er i gang med å foreslå LGBTQ pronomen her i landet og. De får det sikkert til for bokmål, men jeg er litt spent på versjonene for nynorsk og dialekter!

Jeg har lagt merke til at alle dumme ideèr radikale venstre i USA kommer opp med svelges glatt med søkke og snøre av norske venstrefolk. Det virker som at importen tar ca. 6mnd-1 år. 

Kulturell appropriasjon? importert. 
Manspreading? Mansplaining?  importert. 
Strukturell rasisme? importert. 
Oppdiktede pronomen og kjønnsforvirring? importert. 
BLM og antifa? importert.
+++
 

Endret av debattklovn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 timer siden):

Spørsmålet er hvorfor det er spesielt viktig for deg å diskutere kjønn og legning med barna dine.

Det har jeg da aldri sagt at jeg gjør heller - bortsett fra om det er noe de spør om da selvfølgelig.

Markiii skrev (2 timer siden):

Noen minoriteter kan være såpass sårbare og utsatte at de trenger beskyttelse ut over det de som ikke tilhører disse minoritetene har.

Jeg venter fortsatt på å se noe som sier at transmiljøet trenger dette. Noen forsøker seg tidvis med å si at de har færre rettigheter men klarer aldri si hvilke rettigheter som mangler. Atter andre drar frem tullete ting som at de ikke kan få jobb eller slikt grunnet sitt utseende. Noe som gjelder alle. Absolutt alle har det problemet, men forskjellen er at de fleste andre kler seg etter situasjonen i stedet for å kreve at situasjonen skal rette seg etter dem.

Men jeg er åpen for å bli overbevist, men så langt skjer det oftere at folk bare forsvinner så de slipper stå for det de sier.

Markiii skrev (2 timer siden):

Nei, det er det ikke.

Det er det jo. Disse kreftene vil at aldersgrensen for påbegynt medisinering flyttes nedover, og det skal følge at foreldre ikke skal ha medbestemmelsesrett. Esben Esther Pirelli Benestad er vel en av de mer kjente i Norge som jobber for dette og har vel nå mistet legebevillingen også. 15/16 har vært vanlig og aktivistene (ikke alle er aktivister) i dette søker mot 12/13. De mer gale har ytret ønske om 9 år, fortsatt uten foreldres samtykke. Denne grensen skal da være alderen hvor barnet skal kunne begynne tung medisinering som i verste fall kan gjøre dem sterile for livet, ødelegge mulighetene for seksuell nytelse samt skape mikropenis hos gutter. Alt ettersom når de begynner og hvor lenge de går på blokkeringsmedisinen.

Dette hos barn som ikke engang kan bestemme hva de skal ha til middag eller hva de skal jobbe med når de blir eldre. ...eller ta en tatovering. Men dette, ja dette er visst greit.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (2 timer siden):

Det er ingen som tenker så mye på transer som disse anti-woke-folka. Det er det eneste de maser om på inn- og utpust. Resten av verden registrerer at transer finnes og om man møter på noen så omtaler man dem som de selv vil fordi man er et fungerende medlem av samfunnet. 

Det største problemet for de "stakkars barna" er fedre som lider under vrangforestillinger om transe-spøkelser lurende rundt hvert hjørne. Barnevernet bør følge med.

I denne eksplosjonen av tilfeller så er det jo mange foreldre som er berørt også. Det er ikke bare folk som "har hørt om" eller "er redd for". For nå veldig mange er det realiteten i hverdagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke det "ekstra privileget" å bli beskyttet av anti-diskrimineringslover på samme måten som transpersoner og homofile gjør.

Har du ikke? Så hvis du er mann og jeg omtaler deg som "hun" og du forteller meg at du er "han" og jeg fortsetter å bruke "hun", gjelder ikke da denne loven for deg fordi du ikke er trans?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 23.4.2023 den 16.51):
FrihetensRegn skrev (På 23.4.2023 den 15.40):

Så transperson-miljøer har altså flere overgrep enn befolkningen generelt. Det er jo dermed enda en god grunn til å holde barn langt borte fra slike miljø.

De er ikke utsatt for overgrep fra andre transpersoner, men fra andre "vanlige" folk.

Hvem er det som begår seksuelle overgrep mot transpersoner da tenker du? Transfobiske menn? heterofile menn? Eller andre transpersoner? Utifra fengselstatistikk ser det ut til at menn er veldig overrepresentert i forhold til kvinner, og at "menn som identifiserer seg som kvinner" er veldig overrepresentert i forhold til "menn".  

20230424_234401.jpg

Endret av RJohannesen
La til bilde med link til statistikk.
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 23.4.2023 den 19.32):

Dette har jeg spurt om før også men får aldri noe svar.

Hvis man er i en gruppe på tre personer så er det vel noen ganger naturlig å bruke kjønnspronomen om person B når man henvender seg til person C, også når person B hører.

I dialekten min så er det naturlig å si kjønnspronomen foran egennavn. «Nå vil jeg at ho Trude skal gå og hente kniver og gafler».

Kanskje er det spesielt sammen med barn at man pleier å bruke et slikt språk hvor man omtaler seg selv og personer i rommet i 3. person?

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (6 minutter siden):

Hvis man er i en gruppe på tre personer så er det vel noen ganger naturlig å bruke kjønnspronomen om person B når man henvender seg til person C, også når person B hører.

I dialekten min så er det naturlig å si kjønnspronomen foran egennavn. «Nå vil jeg at ho Trude skal gå og hente kniver og gafler».

Kanskje er det spesielt sammen med barn at man pleier å bruke et slikt språk hvor man omtaler seg selv og personer i rommet i 3. person?

-k

Gode poenger dette. Helt klart at dette kan skje. Mine besteforeldre hadde en dialekt som sågar hadde enkelte kasus. Spesifikt for pronomner så gjorde de slik du her skriver at "ho Trude skal...", men på deres dialekt ville det blitt "han Trude skal...". Tilsvarende "ho Ola skal...". Dette selv om i andre sammenhenger ville de sagt "ho" om Trude og "han" om Ola.

Lurer på hvordan den dialekten skal håndtere de 100 nye pronomnene.

EDIT: Egentlig sier de "a" og "an" som "hun" og "han" respektivt, men det får nå være så.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
uname -i skrev (Akkurat nå):

Hei til dere som sitter hele dagen og koker opp disse "vanskelige" problemstillingene. Har dere noen gang møtt en transseksuell? Kommer dere noengang til å gjøre det?

Neivel, hvorfor bruke så ufattelig mye tid på å tenke på det.

Hei til dere som sitter hele dagen og bekymrer dere for at andre diskuterer feil ting. Har dere det bra? Får dere nok sollys, trening og sosial omgang?

Hadde det vært en ide å diskutere noe dere er interessert i heller enn å be andre om å slutte å diskutere?

-k

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (9 minutter siden):

Hei til dere som sitter hele dagen og bekymrer dere for at andre diskuterer feil ting. Har dere det bra? Får dere nok sollys, trening og sosial omgang?

Hadde det vært en ide å diskutere noe dere er interessert i heller enn å be andre om å slutte å diskutere?

-k

Er det snart ene eneste tråd igjen her som ikke domineres av disse superivrige transfobiske tullingene?

Endret av uname -i
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (3 minutter siden):

Er det snart ene eneste tråd igjen her som ikke domineres av disse superivrige transfobiske tullingene?

Jeg foreslår at du opprettet en tråd og så slipper vi å høre sutringen fra tullinger som deg i tråder du ikke er interessert i?

Hvem vet, kanskje du kommer opp med et tema som både du og noen andre faktisk er interessert i?

-k

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (7 minutter siden):

...disse superivrige transfobiske tullingene?

Det er mye rart som den andre siden av debatten insinuerer om sine meningsmotstandere.

Å bli kalt «transfobisk» er jo en klassiker. Men bare i det siste har man blitt sammenlignet med tyske krigsforbrytere, anklaget for å lære barn til å hate, og anklaget for å ikke ville hjelpe eget barn.

Er det snart en eneste tråd igjen her som ikke domineres av disse «tolerante» medmenneskene?

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (16 minutter siden):

Jeg foreslår at du opprettet en tråd og så slipper vi å høre sutringen fra tullinger som deg i tråder du ikke er interessert i?

Hvis du og anti-woke-vennene dine aldri har trengt å snakke med en transe og mest sannsynlig aldri kommer til å gjøre det, hvorfor bruker dere så mye tid på å tenke på personer i dameklær som har pikk? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -i skrev (5 minutter siden):

Hvis du og anti-woke-vennene dine aldri har trengt å snakke med en transe og mest sannsynlig aldri kommer til å gjøre det, hvorfor bruker dere så mye tid på å tenke på personer i dameklær som har pikk? 

Alle som har barn i ungdomskolen har en eller annen forbindelse til dette tema. Alle. Absolutt hver eneste en. Noen tettere enn andre, men alle har det i hverdagen sin. I noe mindre grad for de med barn i barneskolen, men også der er blitt vanligere i de senere klassetrinn.

Se på dette som et problem som omhandler "feil" kjønnsorgan pakket i dameklær er latterlig simplistisk.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...