Gå til innhold

Får ikke registrert ny blekkpatron i HP Envy 7134


Anbefalte innlegg

Kjøpte en HP Envy 7134 for et par år siden og opprettet et abonnement på patroner der HP sender ut nye når det registreres at skriveren er i ferd med å gå tom. Ved gjentatte anledninger har skriveren "låst" seg hver gang jeg installerer nye patroner, men det har etter om og men løst seg. Nå er det fullstendig stopp. Skriveren gir beskjed om at "Kan ikke skrive ut før patroner er registrert i HP Ink". Men det er ingen mulighet tik p gjøre det, og HP sin kundeservice koster 250 kr for en samtale.

Vurderer å gi opp å kjøpe ny... Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kremt skrev (Akkurat nå):

Printere er den verste møkka som noen gang er laget. Jeg kjøper 1 ny i året for det lille jeg skriver. Helt latterlig. Hjelper heller ikke hvor dyre de er, kjøper derfor alltid billigste.

Må innrømme jeg tenderer til å mene det samme. Har kjøpt en del dyre printere opp igjennom...

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (6 minutter siden):

Kjøpte en HP Envy 7134 for et par år siden og opprettet et abonnement på patroner der HP sender ut nye når det registreres at skriveren er i ferd med å gå tom. Ved gjentatte anledninger har skriveren "låst" seg hver gang jeg installerer nye patroner, men det har etter om og men løst seg. Nå er det fullstendig stopp. Skriveren gir beskjed om at "Kan ikke skrive ut før patroner er registrert i HP Ink". Men det er ingen mulighet tik p gjøre det, og HP sin kundeservice koster 250 kr for en samtale.

Vurderer å gi opp å kjøpe ny... Noen gode råd?

Har skriveren kontakt med internett? Du kan registrere sak via nett eller e-post. Jeg brukte e-post, og det fungerte greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (25 minutter siden):

Må innrømme jeg tenderer til å mene det samme. Har kjøpt en del dyre printere opp igjennom...

 

kremt skrev (26 minutter siden):

Printere er den verste møkka som noen gang er laget. Jeg kjøper 1 ny i året for det lille jeg skriver. Helt latterlig. Hjelper heller ikke hvor dyre de er, kjøper derfor alltid billigste.

Skal man ha skrivere som ikke lager mye problemer må man over på laserskrivere. Dessverre.

Har samme erfaring selv på blekkskrivere, med unntak av Canon pixma MG7750 som jeg har nå, den har vart i mange år uten problemer.

Når den ryker vil jeg vurdere laserskriver, selv om de er dyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (Akkurat nå):

 

Skal man ha skrivere som ikke lager mye problemer må man over på laserskrivere. Dessverre.

Har samme erfaring selv på blekkskrivere, med unntak av Canon pixma MG7750 som jeg har nå, den har vart i mange år uten problemer.

Når den ryker vil jeg vurdere laserskriver, selv om de er dyre.

Godt mulig...
Jeg hadde faktisk en Canon pixma MG7750, og har en annen PIXMA stående, men uten patroner. Men er ikke disse fryktelig dyre i bruk?

Lenke til kommentar

Kjøp ny fargelaser isteden - f.eks. https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/skriver-og-skanner/laserskriver/hp-color-laser-150nw/1008988.11062/

Toner består av mikroskopisk plastpulver som smeltes fast på papiret. Skriveren kan stå avslått i årevis og funker like bra hver gang den slås på.

Aldri striper utskriften som blekkpatroner ofte gir når de står uvirksomme lenge av gangen fordi blekket tørker og tetter en eller flere dyser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (Akkurat nå):

Støtter laserskriver. Hvis du bruker skriveren sporadisk, er laser helt klart å foretrekke. 

Har unngått laserskriver frem til nå ettersom det av og til printes ut bilder, men 99 av 100 utskrifter er jo svart hvit skrift. Må nok se på dette fremover ja. Takk for tips alle sammen 🙂

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (44 minutter siden):

Har unngått laserskriver frem til nå ettersom det av og til printes ut bilder, men 99 av 100 utskrifter er jo svart hvit skrift. Må nok se på dette fremover ja. Takk for tips alle sammen 🙂

Da går det an å kjøpe billig toner på eBay

Lenke til kommentar

Laserskriver er en drøm i forhold til blekkskrivere til hverdagsbruk og de koster ikke all verden heller. Har også en Canon sublimineringsskriver som er grei til bilder (Selphy).

HP er i alle fall i USA så råtten at om du sier opp abo på blekk, så får du ikke brukt opp det som er igjen i skriveren!

Det er jo et greit signal om å ikke kjøpe HP-laser.

https://www.prisjakt.no/c/laserskrivere

Lenke til kommentar
vidor skrev (34 minutter siden):

HP er i alle fall i USA så råtten at om du sier opp abo på blekk, så får du ikke brukt opp det som er igjen i skriveren!

Det er jo et greit signal om å ikke kjøpe HP-laser.

Ettersom du betaler i etterkant av bruken så er vel ikke det så rart at den ikke vil skrive mer med de patronene når du sier opp avtalen. Du kan selvsagt fortsatt kjøpe originale eller uoriginale patroner, og fortsette med utskrift.

Uansett så ser jeg ikke hva dette har med din neste setning å gjøre?
Du snakker om blekkskriver, og så skal du av den grunn fraråde laserskriver fra samme selskap. Virker noe spesielt.
 

Endret av Jalla21
Lenke til kommentar

I Norge er det generelt forventet å forhåndsbetale for slike tjenester, så ingen regner med å bli stoppet fra utskrift på denne måten. En kunne i det minste operert med en sluttfaktura og isteden for å la folk brenne inne med ubrukt blekk.

Denne måten å behandle folk på er etter min vurdering såpass dårlig at jeg helst holder meg unna slike selskap hvis jeg kan.

Bare det at de kaller modellene sine Envy går jo mot den norske sosialistiske modellen. De kunne jo omentrent like gjerne lansert en serie som het Asshole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...