Gå til innhold

Den hurtigst voksende pressgruppen=DE KRENKEDE


Anbefalte innlegg

Felvinter skrev (Akkurat nå):

Å jada. Og som jeg sier: konteksten av hvit mann i vesten som sier n-ordet er 100% negativt ladet. Still deg opp på Karl Johan og  finn ut av det. 

Tøv.

Jeg har masse positive minner fra MonteNegro og elsker Negro Spirituals. Jeg er ikke flau for å fortelle det til omverdenen.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (1 minutt siden):

Tøv.

Jeg har masse positive minner fra MonteNegro og elsker Negro Spirituals. Jeg er ikke flau for å fortelle det til omverdenen.

Hvis du ikke ser forskjell på å si «jeg reiste til Monge Negro» og «se på den der n***ren der»…

Vel, da kan jeg ikke hjelpe deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (6 minutter siden):

For det første, hvor har du det fra at @Mr.Duklain er 1. mann og 2. hvit?

For det andre er det forskjell på meningen til avsender og hvordan du velger å lese det. WOKE handler i stor grad om å bevisst mistolke seg fram til krenkelser, for å bevisst provosere. Som om det ikke fantes viktigere saker i verden.

Hva synes du om denne woke-gjengen?

https://www.pbs.org/newshour/show/librarians-in-louisiana-at-odds-with-conservative-activists-working-to-ban-books

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (2 minutter siden):

Men i andre kontekster er det helt ok med ordet neger? Det er vell det jeg har sagt hele tiden? 

Ikke for meg. Jeg synes ordet ikke bør brukes i det hele tatt. Av noen. 

Men nå skal jeg ut i bakken. Kos dere videre med denne givende diskusjonen. 

Endret av Felvinter
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (3 minutter siden):

Hvis man uten ironi benytter begrepet woke har man vel datofestet seg selv rimelig bra. 

Hvis man bruker «fossil» som argument i en debatt så har man vel vist ganske godt at man enten trenger et par år på videregående for å lære litt mer om verden før man uttaler seg, evt heller bør starte en debatt om kvaliteten på Norske skoler?

-k

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Casey skrev (6 minutter siden):

Ikke jeg som sier man skal gjøre det på andre måter....  Så det der er din jobb.

Du forsøker bare å lokke fram et alternativ du kan vri og vende på sånn at det kan idiotforklares. Jeg unnlot med vilje å begrense lesernes fantasi til et lite utvalg andre måter å konfrontere netthat på. Det er en innbydelse til å vekke opp egne hjerneceller, fantasien, i stedet for å skape en metadiskusjon. Hvis disse trådene ikke skal innby til egen refleksjon, men reduseres til en blind skyttergravskrig så melder jeg meg ut.

Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Hvis man bruker «fossil» som argument i en debatt så har man vel vist ganske godt at man enten trenger et par år på videregående for å lære litt mer om verden før man uttaler seg, evt heller bør starte en debatt om kvaliteten på Norske skoler?

-k

Du er eldre mann som føler deg krenket?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Du forsøker bare å lokke fram et alternativ du kan vri og vende på sånn at det kan idiotforklares. Jeg unnlot med vilje å begrense lesernes fantasi til et lite utvalg andre måter å konfrontere netthat på. Det er en innbydelse til å vekke opp egne hjerneceller, fantasien, i stedet for å skape en metadiskusjon. Hvis disse trådene ikke skal innby til egen refleksjon, men reduseres til en blind skyttergravskrig så melder jeg meg ut.

Nope. Du liker ikke at nettrollene blir konfrontert, og sier at det burde gjøres på en annen måte, uten å si hva. For å slippe billig unna.

Endret av Casey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (11 minutter siden):

Jau, nå er det nå en gang forskjell på å bastant mene noe som faktuelt basert kun på anekdotiske «bevis». Hvis man lener seg på sin subjektive oppfatning må man kunne si det, og ikke selge det som fakta. 

Jeg minner deg på påstanden din:

Du angriper altså andre for å ikke være edruelig med fakta og så kommer du i samme post med påstander som du uten blygsel ikke kan underbygge?

Føler du på noe slags skam eller er alle andre hensyn underordnet så lenge man er «en av de gode»?

-k

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (6 minutter siden):

Ikke for meg. Jeg synes ordet ikke bør brukes i det hele tatt. Av noen. 

Men nå skal jeg ut i bakken. Kos dere videre med denne givende diskusjonen. 

For der er det jo ingen hvite menn :)

Selv skal jeg opp i veggen nå. Der er det også hvite menn. Masse kvinner også, forøvrig.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (6 minutter siden):

Ikke for meg. Jeg synes ordet ikke bør brukes i det hele tatt. Av noen. 

Du leverer i praksis over stafettpinnen til ordet mørkhudede. Nå du plutselig går over til å bli generasjon tenåringsforelder så snur situasjonen seg på hodet og ungdommen mener det du er krenkende som bruker ordet mørkhudet i stedet for neste synonym i rekka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, Casey said:

Jeg støtter fullt ut å bannlyse transbedrageriet fra småskoler. Det er det eneste riktige. Det har ingenting med krenkning å gjøre. Hvis folk skal hjernevaske barnet sitt så får de i allefall ikke lov til det på skolebiblioteket. 
Støtter du hjernevasking av barn? 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (4 minutter siden):

Jeg støtter fullt ut å bannlyse transbedrageriet fra småskoler. Det er det eneste riktige. Det har ingenting med krenkning å gjøre. Hvis folk skal hjernevaske barnet sitt så får de i allefall ikke lov til det på skolebiblioteket. 
Støtter du hjernevasking av barn? 

Transbedrageriet? Hva er det for noe? Hva slags hjernevasking er det du babler om?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (15 minutter siden):

Jeg støtter fullt ut å bannlyse transbedrageriet fra småskoler. Det er det eneste riktige. Det har ingenting med krenkning å gjøre. Hvis folk skal hjernevaske barnet sitt så får de i allefall ikke lov til det på skolebiblioteket. 
Støtter du hjernevasking av barn? 

En manns hjernevask er en annen manns opplæring.

Det er vanskelig å skille mellom de to for skoler. I spørsmål som er politisk eller religiøst ladet så tror jeg at det vil være klokt å gjøre den obligatoriske skolegangen vår «åpensinnet» og aksepterende.

Om religiøse krefter får bruke skolen som arena til hjernevask (dette var tilfelle når jeg var liten) så er det galt. Hvis lobby-grupper får gjøre det samme i dag så er det galt.

Noen vil argumentere for at skolen utelukkende skal lære opp i vitenskaplig begrunnet stoff. Altså ikke verdi-spørsmål, ikke dannelse, ikke anti-mobbing Jeg tror at det blir for snevert. Vitenskapen kan ikke si oss om det er «bra» å være homofil eller å tillate homofili. Det er likevel rimelig å lære alle barna at man skal akseptere annerledeshet, og å reflektere over menneskerettighetene.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (52 minutter siden):

Jeg støtter fullt ut å bannlyse transbedrageriet fra småskoler. Det er det eneste riktige. Det har ingenting med krenkning å gjøre. Hvis folk skal hjernevaske barnet sitt så får de i allefall ikke lov til det på skolebiblioteket. 
Støtter du hjernevasking av barn? 

Det kommer til et punkt der det å sensurere informasjon er hjernevasking. Støtter du fortsatt hjernevasking?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Jeg støtter fullt ut å bannlyse transbedrageriet fra småskoler. Det er det eneste riktige. Det har ingenting med krenkning å gjøre. Hvis folk skal hjernevaske barnet sitt så får de i allefall ikke lov til det på skolebiblioteket. 
Støtter du hjernevasking av barn? 

Her er jeg enig. Det er en vesensforskjell på opplysning og hjernevasking. Det er ikke opplysning hvis barn må ta et standpunkt om sin seksualitet eller velge hvordan de skal presentere seg via pronomner eller kjønn, eller om de blir fortalt på skolen at de ikke trenger snakke med sine foreldre om disse tingene.

Dette er så langt fra undervisning i toleranse som det går an å komme.

Og dersom jeg hadde fått vite at et av mine barn på barneskolen hadde blitt bedt av læreren om å ta stilling til sin identitet eller legning hadde det blitt månelyst. Jeg skjønner jo hvorfor de da ofte får beskjed om at det er greit å ikke snakke med sine foreldre.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...