Gå til innhold

Den hurtigst voksende pressgruppen=DE KRENKEDE


Anbefalte innlegg

Inspector skrev (13 minutter siden):

Jeg mener at Selma Moren går for langt når hun setter likhetstegn mellom saklig kritikk og homofobi

Nei, hun setter likhetstegn mellom løgner pakket inn som kritikk og homofobi.

Inspector skrev (13 minutter siden):

samtidig som hun hevder at saklige ytringer bunner i hat.

Nei, bare at bullshit kamuflert som saklige ytringer bunner i hat.

Inspector skrev (13 minutter siden):

Bare minner om at det fortsatt er lovlig å brenne Koranen og andre lands flagg…..

For all del, men husk at det må være dine egne eksemplarer du har kjøpt og betalt for.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Atib Azzad skrev (På 11.4.2023 den 13.30):

Javel..
Utsagnet er vel et såkalt slagord, en destillert og hyperbol fremstilling av en sak.
Det blir litt som å påstå at det er perverst å si at penger er makt, for penger er bare metall og papir, og makt er makt.
Spis de rike, er jo fks. ikke en oppfordring til kannibalisme.

Jeg tror slagordet tar utgangspunkt i samme tankerekke som Lao Tzu er inne på når han foreslår;

Watch your thoughts, they become your words; watch your words, they become your actions; watch your actions, they become your habits; watch your habits, they become your character; watch your character, it becomes your destiny.

At ord er med på å informere dine handlinger, eller informerer om dine tanker.

Kan man med samme rekke rimeligvis si at en som stemmer Arbeiderpartiet er en kommunist fordi «en venstrevridd tanke lett kan lede til en annen og det er best å påpeke svineriet først som sist»?

Eller ville du da påpeke at det er stor forskjell på tankegodset til dagens AP og kommunisme, og at å prøve å slå det ene i hartkorn med det andre framstår som nedrig opportunisme? Et forsøk på å polarisere og assosiere moderate tanker med ytterliggående tanker av samme retning men helt annen magnitude for på urederlig vis prøve å vekke negative assosiasjoner hos leseren?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Synes de mest lettkrenkede er eldre og hvite nordmenn med bestått eksamen fra Livets Harde Skole.

Skal ingenting til før de eksploderer av krenkelse. 

Toppen av ironi er når de skriver i kommentarfelt: "hAr dU hUsKeT å bLi kReNkEt i dAg?"

At onkel Tore som er en godt voksen bilmekaniker kan bli litt «satt» i sitt eget tankesett og er lite eksponert for vidløftige teorier er kanskje ikke så rart.

At niese Turid som har en ganske fersk mastergrad fra universitetet og burde ha vært eksponert for mange måter å se ting på kan bli såpass i fistel over ganske uskyldige ytringer er litt mer overraskende.

Har Universitetet sluttet å utfordre studentene sine?

-k

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 minutter siden):

At onkel Tore som er en godt voksen bilmekaniker kan bli litt «satt» i sitt eget tankesett og er lite eksponert for vidløftige teorier er kanskje ikke så rart.

At niese Turid som har en ganske fersk mastergrad fra universitetet og burde ha vært eksponert for mange måter å se ting på kan bli såpass i fistel over ganske uskyldige ytringer er litt mer overraskende.

Har Universitetet sluttet å utfordre studentene sine?

-k

Orker ikke mer av den gammelmanns logikken proppet med stråmenn.

Du blir krenket så fort du blir motsagt og det er så slitsomt å forholde seg til.  

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (11 minutter siden):

Alltid? Hvis du snakker bullshit er det fordi du er hatefull?

-k

Spørs om hvordan jeg kamuflerer det. Hvis jeg kamuflerer "samer har ingenting i Norge å gjøre" som "jeg bare utrykker min mening om tilstanden i landet med saklig kritikk, det må jeg da få lov til", så er det en sjanse for at jeg er en spade.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (10 minutter siden):

Orker ikke mer av den gammelmanns logikken proppet med stråmenn.

Du blir krenket så fort du blir motsagt og det er så slitsomt å forholde seg til.  

Takk. Jeg synes at hele du er slitsom å forholde seg til. Sutrete og intellektuelt vakum.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Psykake skrev (13 minutter siden):

Orker ikke mer av den gammelmanns logikken proppet med stråmenn.

Selv kan jeg ikke fordra det. Men samtidig må man huske på at personer 50-60+ og som kun har sittet på traktoren eller innesperret i verkstedet alle de år, har sitt tankesett og det er vanskelig/umulig å endre det.

Tror @knutinh prøver å formidle det, uten at han selv er slik - som du antyder han er.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Psykake skrev (4 minutter siden):

Gjør bare poenget mitt tydeligere når du viser at du kan velge å være så barnslig. 

Eller skal vi si krenket. 

Neida. Jeg bare påpeker at debatten ville ha hatt høyere nytte om du ikke var her.

Se på Atib, han kritiserer meg ofte på gode måter.

Å gnåle om «stråmenn» i utide er akkurat like noldus som onkel Tore som klarer å prestere «har du husket å bli krenket i dag?» på helt feil sted. Både du og Tore gir inntrykk av enkle sjeler som har lært seg en ny frase som de prøver å flette inn.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Bugle skrev (Akkurat nå):

Selv kan jeg ikke fordra det. Men samtidig må man huske på at personer 50-60+ og som kun har sittet på traktoren eller innesperret i verkstedet alle de år, har sitt tankesett og det er vanskelig/umulig å endre det.

Tror @knutinh prøver å formidle det, uten at han selv er slik - som du antyder?

Jeg utrykte en mening. Han spør om Uiversitetet har sluttet å utfordre elever. 

Jeg forklarer at jeg ikke orker den gammelmanns logikken,  og at han uansett blir krenket så fort han blir motsagt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Psykake skrev (3 minutter siden):

Jeg utrykte en mening. Han spør om Uiversitetet har sluttet å utfordre elever. 

Jeg forklarer at jeg ikke orker den gammelmanns logikken,  og at han uansett blir krenket så fort han blir motsagt. 

Mulig jeg tar feil. Men jeg tror du misforstår poenget hans.

Edit: Selv om jeg synes hans siste innlegg var unødvendig

Som var:

Edit2: "Neida. Jeg bare påpeker at debatten ville ha hatt høyere nytte om du ikke var her."

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

Så slutt å sitere og svare meg når jeg uttrykker en mening? 

Problem løst. 

Nja. Siden du er en sånn lettkrenket liten sjel så er det nok best å påpeke fjaset ditt.

Men kjør på, kom med alle de fine frasene du har lært av de voksne.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (5 minutter siden):

Nja. Siden du er en sånn lettkrenket liten sjel så er det nok best å påpeke fjaset ditt.

-k

Er min mening om at jeg oppfatter eldre og hvite nordmenn som lettkrenkede, en type fjas du følte du måtte slå ned på? 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (5 minutter siden):

Er min mening om at jeg oppfatter eldre og hvite nordmenn som lettkrende, en type fjas du følte du måtte slå ned på? 

Hvis din mening om eldre hvite Nordmenn er det så vil jeg vel si at du har samme moralske vekt som en som mener at Romfolk stjeler? Altså ekvivalent med rasister og annet pakk.

Det jeg primært reagerte på var at du responserte på et saklig innlegg med ord som «stråmenn», «du blir krenket så lett». Det er fjas som jeg dessverre forventer fra deg.

-k

 

Endret av knutinh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
knutinh skrev (6 minutter siden):

Hvis din mening om eldre hvite Nordmenn er det så vil jeg vel si at du har samme moralske vekt som en som mener at Romfolk stjeler? Altså ekvivalent med rasister og annet pakk.

Det jeg primært reagerte på var at du responserte på et saklig innlegg med ord som «stråmenn», «du blir krenket så lett». Det er fjas som jeg dessverre forventer fra deg.

-k

 

Sukk.

Å oppfatte eldre og hvite nordmenn som lettkrenkede er ikke det samme som å mene at alle Romfolk stjeler...

Det er dette jeg ikke orker. Å måtte forklare at logikken din ikke er logisk, for at du så blir krenket fordi jeg påpeker dette.

Endret av Psykake
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Det jeg synes er fullstendig hysterisk, er at noen folk blir krenket over at man har mørkhudet alver i "power of the rings" og en mørkhudet havfrue i "den lille havfruen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...