Gå til innhold

Den hurtigst voksende pressgruppen=DE KRENKEDE


Anbefalte innlegg

knutinh skrev (1 time siden):

En manns hjernevask er en annen manns opplæring.

Det burde det strengt tatt ikke være. Hjernevask er typisk å først så tvil om gjeldende regime (*) for så å fortelle hva den egentlige sannheten er når tvilen er tilstrekkelig. Og barn, de tviler på absolutt alt og er derfor lette ofre for slikt.

Opplysning er noe ganske annet.

(*) Altså "regime" som i et hvilket som helst tema. Om det er politikk, religion. ernæring, seksualitet eller hva som helst.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
knutinh skrev (5 timer siden):

Hvis man bruker «fossil» som argument i en debatt så har man vel vist ganske godt at man enten trenger et par år på videregående for å lære litt mer om verden før man uttaler seg, evt heller bør starte en debatt om kvaliteten på Norske skoler?

-k

Dette er vel det tynneste argumentet jeg har sett så langt på denne siden.

Tar det som en falitterklæring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

Jeg minner deg på påstanden din:

Du angriper altså andre for å ikke være edruelig med fakta og så kommer du i samme post med påstander som du uten blygsel ikke kan underbygge?

Føler du på noe slags skam eller er alle andre hensyn underordnet så lenge man er «en av de gode»?

-k

Jasså. Stemmer det ikke at Fox News har ukentlige innslag om «war on christianity»? Eller at hvite menn blir opprørt over svarte havfruer og dverger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 timer siden):

Du leverer i praksis over stafettpinnen til ordet mørkhudede. Nå du plutselig går over til å bli generasjon tenåringsforelder så snur situasjonen seg på hodet og ungdommen mener det du er krenkende som bruker ordet mørkhudet i stedet for neste synonym i rekka.

Mulig. Og da skal jeg utvise folkeskikk nok til å bruke det som er dagens norm, og ikke leve som et fossil som lengter etter gode, gamle dager. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (3 minutter siden):

Dette er vel det tynneste argumentet jeg har sett så langt på denne siden.

Tar det som en falitterklæring. 

Jaja, pøs på med tomme liksom-breiale erklæringer hvor du klapper deg selv på skuldrene. Innleggene dine ligger ute for hele verden å se, vi trenger heldigvis ikke din vurdering for å se at du ikke har noe å fare med.

-k

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, fokkeslasken said:

Her er jeg enig. Det er en vesensforskjell på opplysning og hjernevasking. Det er ikke opplysning hvis barn må ta et standpunkt om sin seksualitet eller velge hvordan de skal presentere seg via pronomner eller kjønn, eller om de blir fortalt på skolen at de ikke trenger snakke med sine foreldre om disse tingene.

Dette er så langt fra undervisning i toleranse som det går an å komme.

Og dersom jeg hadde fått vite at et av mine barn på barneskolen hadde blitt bedt av læreren om å ta stilling til sin identitet eller legning hadde det blitt månelyst. Jeg skjønner jo hvorfor de da ofte får beskjed om at det er greit å ikke snakke med sine foreldre.

Gledelig å høre at du er en ansvarlig forelder. Opplæring i LGBTQIA+ er per definisjon propaganda da ideologien tror at menn kan bli kvinner, kvinner kan bli menn, folk kan skifte kjønn og personer kan være kjønnsflytende, menn kan bli gravide, menn kan få mensen, som alt selvsagt er umulig i henhold til vår biologi som pattedyr.
Å med vilje lære barn misinformasjon er uetisk og bør ikke finne sted på verken norske eller utenlandske skoler. 

Norske elever er allerede langt bak på realfag, istedenfor å drive feilopplæring i slikt tull bør tiden reallokeres til nyttige ting som realfag eller gym bare for å ta noen eksempler. 

Faktisk er det nå blitt et populært miljø som heter LGB som består av skeive som tar avstand fra den ytterliggående transideologien. Jeg er ikke noe særlig kjent med dem men har fått inntrykk av at det er bra folk i de miljøene. 

 

Endret av debattklovn
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Jaja, pøs på med tomme liksom-breiale erklæringer hvor du klapper deg selv på skuldrene. Innleggene dine ligger ute for hele verden å se, vi trenger heldigvis ikke din vurdering for å se at du ikke har noe å fare med.

-k

Har du glemt hva vi diskuterte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (6 minutter siden):

Jasså. Stemmer det ikke at Fox News har ukentlige innslag om «war on christianity»? Eller at hvite menn blir opprørt over svarte havfruer og dverger?

Dette er et uærlig innlegg. På Norsk: du juger mot bedre vitende for å prøve å lede leseren bort fra kritikken du fikk.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Dette er et uærlig innlegg. På Norsk: du juger mot bedre vitende for å prøve å lede leseren bort fra kritikken du fikk.

-k

Javell. Stemmer det eller ikke? Utrolig mentalgymnastikk som foregår for øyeblikket. 

Endret av Felvinter
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (12 minutter siden):

Er ikke engang gift. Tenker det er på tide med litt moderasjon her. 

@Felvinter:

Du er notorisk for kun bruk av anekdotiske argumenter, og svært lite substans i innleggene dine. 

@Felvinter:

Så du kom med en påstand uten belegg?

@Felvinter:

Og hvem er mest aktiv på nett? Hvite, konservative menn. De skriver kontinuerlig på nett. Og det meste er klager.

@knutinh:

Er dette noe du kan dokumentere?

@Felvinter:

Nei, det er bare anekdotisk. Og dette kommentarfeltet er vel ålreit belegg.

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (9 minutter siden):

@Felvinter:

Du er notorisk for kun bruk av anekdotiske argumenter, og svært lite substans i innleggene dine. 

@Felvinter:

Så du kom med en påstand uten belegg?

@Felvinter:

Og hvem er mest aktiv på nett? Hvite, konservative menn. De skriver kontinuerlig på nett. Og det meste er klager.

@knutinh:

Er dette noe du kan dokumentere?

@Felvinter:

Nei, det er bare anekdotisk. Og dette kommentarfeltet er vel ålreit belegg.

I stedet for å leke gjetteleken må du nesten si hva du ønsker å belyse. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (6 minutter siden):

I stedet for å leke gjetteleken må du nesten si hva du ønsker å belyse. 

Jeg ønsker å belyse at du krever av andre at de underbygger sine påstander med kilder og referanser, mens du forventer mindre av deg selv. Tildels i samme post/tråd tilogmed.

Når du her står fram med en konkret påstand så viser det seg etterpå at du slett ikke har noen kilde. Det ville ha vært bedre om du allerede i utgangspunktet skrev «dette er bare min subjektive oppfatning» når du står fram med bastante påstander. Eller om du ikke harselerte med andre for å mangle kilder.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 minutter siden):

Jeg ønsker å belyse at du krever av andre at de underbygger sine påstander med kilder og referanser, mens du forventer mindre av deg selv. Tildels i samme post/tråd tilogmed.

Når du her står fram med en konkret påstand så viser det seg etterpå at du slett ikke har noen kilde. Det ville ha vært bedre om du allerede i utgangspunktet skrev «dette er bare min subjektive oppfatning» når du står fram med bastante påstander. Eller om du ikke harselerte med andre for å mangle kilder.

-k

Når du diskuterer på et forum som dette må du nesten anta at alt som blir sagt er subjektivt, med mindre ordlyden eller innholdet legger opp til noe annet. 

Hva er det du savner kilder på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...