Gå til innhold

Stengte tråder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette (og mye annet) kan nok forumets retningslinjer gi svar på - det er ikke dumt å sette seg inn i dem som bruker av forumet. Da kan man også bli bevisst på å unngå å formulere seg på måter som medfører stenging/sletting i utgangspunktet. Innholdsoversikten der er:

Innledning
 1. Innleggets Innhold
 2. Kategorier, tråder og emner
 3. Din brukerkonto
 4. Personlige meldinger (PM)
 5. Bedrifter, ansatte og reklamering
 6. Moderators myndighet og avgjørelser
 7. Reaksjoner ved regelbrudd

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, DimSum said:

Skal ikke bruke mer energi på dette forumet allikevel så da sletter jeg dette innlegget like så greit.

Jeg tror ikke det er forumet sine holdninger som er problemet i dette tilfellet. Hvis du skal starte en diskusjon om et tema mange er uenige om, så må en regne med litt motstand også.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Mine tråder blir stengt en etter en, årsakene er som jeg kam se det av meget subjektiv årsak fra moderatorene. 

 

Dette fordi de mest sannsynlig er dypt uenig i mine meninger, og deretter gjemmer de seg bak brudd på høflighet osv. Men de rører ikke de andre som er uenig med meg da. Og han ene lagde til og med en identisk tråd, som fortsatt er åpen. 

I tillegg henger moderatorene meg ut i stenge posten, det er ihvertfall totalt unødvendig men føles sikkert veldig deilig ut for dem når de kam bruke den utdelte makten sin når begeret deres renner over fordi de er uenig. 

De skylder gjerne på at jeg har mine egne meninger og ikke er villig til å endre dem, og da lurer jeg på:

 

Er det ulovlig å ha egne meninger her? Har man nødt til å skrive at man er villig til å endre mening i hvert innlegg? 

En av moderatorene som bannet meg noen dager nå sier at det finnes mange abort tråder og at det ikke er nødvendig med en til, samtidig så stenger ikke moderatorene en tråd som er identisk med min og som ble laget pga en bruker var misfornøyd med pollen min... 

 

Det er ganske suspekt og det lukter veldig av maktmisbruk her fordi man er uenig med ts.. Det må jeg bare si. Ytringsfrihet er ikke greit her? Da blir man utestengt?

 

Og kan noen linke til en tråd der det diskuteres abort for jeg klarer ikke finne en i farta. 

 

Hva er lov og ikke lov å skrive i en abort debatt forresten? Ja jeg har mange spørsmål for jeg har fått både det ene og det andre forbudet slengt etter meg!

Lenke til kommentar

Kan du ikke prøve å gå tilbake å lese en av dine stengte tråder?
Imøtegår du argumentene du får, eller fører du bare en monolog over hvor dumme alle er som ikke er enige med deg?

Hvis du bare for et øyeblikk ser for deg at det ikke er et komplott mot dine meninger, men hvordan du argumenterer og svarer for dine synspunkt, så ville jeg tro at det skulle være pinlig tydelig hvorfor trådene dine mister sin funksjon og stenges.

Edit:
Her er en annen abort-tråd.

Endret av Atib Azzad
  • Liker 6
Lenke til kommentar
11 minutes ago, DimSum said:

Mine tråder blir stengt en etter en, årsakene er som jeg kam se det av meget subjektiv årsak fra moderatorene. 

Dette fordi de mest sannsynlig er dypt uenig i mine meninger, og deretter gjemmer de seg bak brudd på høflighet osv.

Det er DU som gjør dette.

image.png.d38f9d3b99e75d90e11ba09a76ca5c13.png

----

image.png.ffeb61e670ef7fb6db003e8f0281da3c.png

Og når andre på DISKUSJON.no skyter inn sine meninger, som ikke stemmer med dine så svarer du med:

image.png.cec0bf1217c3974d85322285b65d2c20.png

 

Men du kommer sikkert med nedlatende kommentarer til meg nå, slik som du har gjort i trådene dine.

Endret av Thor.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Først og fremst unngår man moderering ved å være saklig og høflig, også når man føler seg provosert. Et tips er å se over innlegg når det skal publiseres, og dersom det inneholder en høy forekomst av ordene "du", deg", "dere", "din", "dine" etc, så er det er indikasjon på at man har mistet sakfokus, og gått over på personfokus. Dersom innlegget i tillegg inneholder en rekke negative adjektiver av typen "dum", "idiotisk", "frekk", "undermåls" etc, er det en fare for at man ikke bare er usaklig, men også uhøflig.

Og det å ikke være saklig og høflig er altså i strid med retningslinjene, og oppfattes det alvorlig nok av moderatoren, vil det bli reaksjoner. Så vær saklig og høflig, og man kan da stort sette fremme de synspunkter man vil. :) 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Thor. skrev (Akkurat nå):

Det er DU som gjør dette.

image.png.d38f9d3b99e75d90e11ba09a76ca5c13.png

----

image.png.ffeb61e670ef7fb6db003e8f0281da3c.png

Og når andre på DISKUSJON.no skyter inn sine meninger, som ikke stemmer med dine så svarer du med:

image.png.cec0bf1217c3974d85322285b65d2c20.png

 

Du, snakk om å dra ut av kontekster, det der er svar til flere som har vært ufine etter min mening. Og man står fritt til å ignorere hvem man vil her, og den brukere vrei og vrengte på alt jeg sa og da gadd jeg ikke mer med han. Det er ikke ulovlig?

 

Og  den øverste var til en bruker som jeg var dypt uenig i som da mente at et barns verdi avhenger av om foreldrene vil ha det eller ikke, og da kan jeg ikke diskutere mere med den personen hvis den personen er så lukket i sine meninger, sneversynt mener jeg det er. Det er igjen, MITT valg. Det er ikke ulovlig.

 

Og den siste der du viser til, er også til en bruker som brir og vrenger på alt, så det er mitt valg om jeg vil diskutere med hvem, jeg skal da ikke utestenges av den grunn?! 

 

Jeg stiller spm til en spesiell og så skal en annen komem inn og vrenge rundt på alt og kverrulere og det gidder jeg bare ikke.

Lenke til kommentar
Elgen-Hansi skrev (1 minutt siden):

Du har fått gode begrunnelser på hvorfor disse trådene har blitt stengt. At du ikke er villig til å ta de innover deg får stå for din regning.

Moderering av et diskusjonsforum (eller annen debatt) er ikke maktmisbruk

FInt for deg at du kan uttrykke meningene dine, og jeg har mine egne meninger om det her. Jeg er ikke fornøyd med begrunnelsene og derfor spør jeg her. Takk.

Lenke til kommentar
a_aa skrev (4 minutter siden):

Først og fremst unngår man moderering ved å være saklig og høflig, også når man føler seg provosert. Et tips er å se over innlegg når det skal publiseres, og dersom det inneholder en høy forekomst av ordene "du", deg", "dere", "din", "dine" etc, så er det er indikasjon på at man har mistet sakfokus, og gått over på personfokus. Dersom innlegget i tillegg inneholder en rekke negative adjektiver av typen "dum", "idiotisk", "frekk", "undermåls" etc, er det en fare for at man ikke bare er usaklig, men også uhøflig.

Og det å ikke være saklig og høflig er altså i strid med retningslinjene, og oppfattes det alvorlig nok av moderatoren, vil det bli reaksjoner. Så vær saklig og høflig, og man kan da stort sette fremme de synspunkter man vil. :) 

Det var mange andre der som ikke var saklige og høflige. De ble ikke rørt, og jeg vet at den ene moderatoren var skadeskutt fra en annen tråd, og vips så var den moderatoren inni en annen tråd og skrev "oida, da ble visst denne også stengt" og jeg tror vi alle skjønner hva formålet var der.

 

Og moderatorer skal ikke henge ut ts i stengeposten. Og det har begge to gjort.

Lenke til kommentar

Tråder stenges aldri på på grunn at vi er uenige med noen. Vi ønsker forskjellige meninger velkommen, så lenge man forholder seg til retningslinjene våre.  Tråder stenges stort sett på grunn av personangrep, personfokus, at man feil premiss (at tråder fungerer skal fungere som ekkokammer fremfor en ordentlig diskusjon), off topic osv.

Ytringsfrihet er svært viktig for oss, under forutsetningene at retningslinjene våre følges. Vi verdsetter en konstruktivt og saklig debattmiljø.  

Du har lov å skrive det meste i abort-debatt, så fremt du f.eks. ikke går til frontalangrep på andre brukere som uenig med deg. 

Nei, det er ikke ulovlig å ha egne meninger, tvert imot.  Jeg har f.eks. sagt meg enig i moderering av personer jeg liker godt, og motsatt også har tatt i forsvar personer jeg egentlig er uenig med ellers i modereringsøyemed, dog jeg har lav terskel for å stille meg selv inhabil og ber noen andre ta det hvis jeg føler på en viss inhabilitet.

Abort tråder finnes det mange av i flere ulike forum. Om du eller andre ikke klarer å søke dere fram til aborttråder, så er det nok noe jeg skal tipse vår utvikler om, i tilfelle søkefunksjonen ikke fungerer helt som den skal. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DimSum skrev (1 minutt siden):

Det var mange andre der som ikke var saklige og høflige.

Da kan man rapportere brudd på retningslinjene. At andre bryter dem, gir ikke resterende deltakere i tråden frikort til å gjøre det samme. Altså: Vær saklig og høflig, også når du blir provosert :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
3 minutes ago, DimSum said:

Du, snakk om å dra ut av kontekster, det der er svar til flere som har vært ufine etter min mening. Og man står fritt til å ignorere hvem man vil her, og den brukere vrei og vrengte på alt jeg sa og da gadd jeg ikke mer med han. Det er ikke ulovlig?

3 minutes ago, DimSum said:

Og  den øverste var til en bruker som jeg var dypt uenig i som da mente at et barns verdi avhenger av om foreldrene vil ha det eller ikke, og da kan jeg ikke diskutere mere med den personen hvis den personen er så lukket i sine meninger, sneversynt mener jeg det er. Det er igjen, MITT valg. Det er ikke ulovlig.

Ingen har vært ufine, de har vært uenig med meningene dine. Og ja, du kan velge å ignorere andre. Men når du:
1: Må påpeke at du blokkerer personen og
2: Blokkerer folk fordi de DISKUTERER med deg og du ikke er enig
Så ser det ut som at det er viktigere for deg at du får oppmerksomhet enn at trådens tema holder en saklig debatt.

 

3 minutes ago, DimSum said:

Jeg stiller spm til en spesiell og så skal en annen komem inn og vrenge rundt på alt og kverrulere og det gidder jeg bare ikke.

Hvis du kun vil spørre en enkelt person noe uten at andre involverer seg så foreslår jeg at du sender personen en personlig melding (PM).

1 minute ago, DimSum said:

Ok takk for svar, da skal jeg gi meg på dette og jeg skal prøve og fortsette debatten i en eksisterende abort tråd som jeg fant da det er en sak jeg brenner for og ønsker alltid skal være igang. 

Lykke til. Prøv å fokusere på trådens tema, og unngå full overtenning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 minutes ago, DimSum said:

Ok takk for svar, da skal jeg gi meg på dette og jeg skal prøve og fortsette debatten i en eksisterende abort tråd som jeg fant da det er en sak jeg brenner for og ønsker alltid skal være igang. 

Det er jo det åpenbare problemet. Du har enkelt og greit ikkje eit rasjonelt forhold til temaet, og du ønskjer jo åpenbart ikkje å diskutere det heller. Du vil misjonere for ditt syn. Målet ditt er ikkje å forstå motparten, eller lære nye ting - målet ditt er å misjonere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Thor. skrev (Akkurat nå):

Ingen har vært ufine, de har vært uenig med meningene dine. Og ja, du kan velge å ignorere andre. Men når du:
1: Må påpeke at du blokkerer personen og
2: Blokkerer folk fordi de DISKUTERER med deg og du ikke er enig
Så ser det ut som at det er viktigere for deg at du får oppmerksomhet enn at trådens tema holder en saklig debatt.

 

Hvis du kun vil spørre en enkelt person noe uten at andre involverer seg så foreslår jeg at du sender personen en personlig melding (PM).

Lykke til. Prøv å fokusere på trådens tema, og unngå full overtenning.

Det er fint at du har egne meninger. Og jeg har mine. Du kan mene hva du vil om mine meninger og jeg mener også mye om dine meninger. Takk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...