Gå til innhold

Stengte tråder


Anbefalte innlegg

Diskusjon, hvor vi sammen prøver å lære mer, gi hverandre innsikt, etc., et svært nyttig.

Skal mye til for at slike tråder blir slettet.

Misjonering/messing over det samme, gang på gang, fører ikke til noe som helst.

Å bare gjenta de samme argumentene til det kjedsommelige bidrar ikke til noe konstruktivt. 

Du kan argumentere for din sak i ett innlegg. Fint. Å gjenta det samme hundre ganger i samme tråd ... det er jo faktisk spam! 

Ta til deg tipsene i denne tråden, så slipper du forhåpentligvis å bli utsatt for moderasjon fremover. Lykke til! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
barfoo skrev (5 minutter siden):

Det er jo det åpenbare problemet. Du har enkelt og greit ikkje eit rasjonelt forhold til temaet, og du ønskjer jo åpenbart ikkje å diskutere det heller. Du vil misjonere for ditt syn. Målet ditt er ikkje å forstå motparten, eller lære nye ting - målet ditt er å misjonere.

Hvorfor skal jeg lære når de andre ikke er villig til å lære? Hvorfor lærer ikke du av meg?

Lenke til kommentar
DimSum skrev (11 minutter siden):

Ok takk for svar, da skal jeg gi meg på dette og jeg skal prøve og fortsette debatten i en eksisterende abort tråd som jeg fant da det er en sak jeg brenner for og ønsker alltid skal være igang. 

Så fremt du holder en grei og saklig tone mot andre og holder deg on topic , så er du velkommen til å mene og skrive akkurat hva du vil. Tips: Når man diskuterer tematikk man brenner for og som kan være betent, så er det bedre å trekke seg tilbake og ta en pause i ny og ne, og forsøke å tolke folk i beste mening. Forsøk på en ydmyk og respektfull måte å forklare andre hva du mener.  Jeg trekker meg selv ut av diskusjoner av og til og la andre diskutere videre om jeg føler et tema påvirker meg for mye følelsesmessig eller om jeg føler at jeg er i et for dårlig humør til å diskutere skikkelig. Vi trenger alle en pause av og til. 

Skulle noen komme med personangrep og lignende mot deg - ikke bli en del av problemet - rapporter heller.  

Endret av Gaea
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (Akkurat nå):

Diskusjon, hvor vi sammen prøver å lære mer, gi hverandre innsikt, etc., et svært nyttig.

Skal mye til for at slike tråder blir slettet.

Misjonering/messing over det samme, gang på gang, fører ikke til noe som helst.

Å bare gjenta de samme argumentene til det kjedsommelige bidrar ikke til noe konstruktivt. 

Du kan argumentere for din sak i ett innlegg. Fint. Å gjenta det samme hundre ganger i samme tråd ... det er jo faktisk spam! 

Ta til deg tipsene i denne tråden, så slipper du forhåpentligvis å bli utsatt for moderasjon fremover. Lykke til! 

Fint at du har egne meninger. Lykke til til deg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 minutt siden):

Så fremt du holder en grei og saklig mot andre og holder deg on topic , så er du velkommen til å mene og skrive akkurat hva du vil. Tips: Når man diskuterer tematikk man brenner for og som kan være betent, så er det bedre å trekke seg tilbake og ta en pause i ny og ne, og forsøke å tolke folk i beste mening. Forsøk på en ydmyk og respektfull måte å forklare andre hva du mener.  Jeg trekker meg selv ut av diskusjoner av og til og la andre diskutere videre om jeg føler et tema påvirker meg for mye følelsesmessig eller om jeg føler at jeg er i et for dårlig humør til å diskutere skikkelig. Vi trenger alle en pause av og til. 

Skulle noen komme med personangrep og lignende mot deg - ikke bli en del av problemet - rapporter heller.  

Jeg rapporterte tråden som brukeren direkte kopierte av meg. Ingen respons. Tråden er vel åpen enda sikkert. Mens mine tråder ble stengt gang på gang, men ikke en som bevisst lagde en lik tråd som min fordi han ikke likte spm i pollen min.

Lenke til kommentar
DimSum skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal jeg lære når de andre ikke er villig til å lære? Hvorfor lærer ikke du av meg?

Tja, har du brakt gode og overbevisende fakta på bordet? Klarer du å formidle påstandene dine med troverdighet?

Jeg har lyst til å lære av deg, men jeg har ennå til gode å se velformulerte fakta-drevne innlegg fra deg. Trøst deg med at vi andre også innimellom møter motbør. Mange ganger blir jeg avkledd, og må innse at jeg kanskje tok feil. Slikt skjer. Det lærer jeg av!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, DimSum said:

Hvorfor skal jeg lære når de andre ikke er villig til å lære? Hvorfor lærer ikke du av meg?

Fordi du kjem med påstander utan spesielt mykje oppbacking. T.d. forsøkte eg å forklare deg skilnaden på å støtte abort, og å støtte retten til abort. Det svarte du på med navnekalling.

Eg er villig til å endre standpunkt, og eg er villig til å bruke plass på å argumentere og forklare mitt standpunkt. Men eg endrer ikkje standpunkt berre fordi nokon påstår eg tar feil; dei må overtyde meg om det. Det greide ikkje du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (Akkurat nå):

Tja, har du brakt gode og overbevisende fakta på bordet? Klarer du å formidle påstandene dine med troverdighet?

Jeg har lyst til å lære av deg, men jeg har ennå til gode å se velformulerte fakta-drevne innlegg fra deg. Trøst deg med at vi andre også innimellom møter motbør. Mange ganger blir jeg avkledd, og må innse at jeg kanskje tok feil. Slikt skjer. Det lærer jeg av!

Jeg har heller ikke sett en eneste god påstand som får meg til å tenke at å avslutte et liv i magen er en bra ting. Jeg har servert flere påstander som jeg mener er gode men ingen har heller blitt overbevist av meg. Så jeg mener at alle der inne marsjerte på sin måte men det var bare jeg som fikk pepper gang på gang. 

Lenke til kommentar
DimSum skrev (2 minutter siden):

Jeg rapporterte tråden som brukeren direkte kopierte av meg. Ingen respons. Tråden er vel åpen enda sikkert. Mens mine tråder ble stengt gang på gang, men ikke en som bevisst lagde en lik tråd som min fordi han ikke likte spm i pollen min.

Ja, jeg la merke til de to trådene.

Slik jeg tolket den andre tråden, var det kun et forøk på å rette opp i svar-alternativene, da pollen din strengt tatt hadde ledende alternativer (og ergo liten verdi). 

Ønsker du å måle pulsen på befolkningen, er det viktig å bruke så nøytrale alternativer som mulig. At du ikke forleder folk til å velge noe fremfor noe annet. Ønsker du derimot at alle skal svare på det ene alternativet du ønsker, er det jo smart med ledende spørsmål/svar. Men er det særlig redelig?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, DimSum said:

Jeg har servert flere påstander som jeg mener er gode men ingen har heller blitt overbevist av meg.

Mi utheving.

Du har ikkje argumentert. Du har påstått at liv er liv, og ergo er abort drap. Du har ikkje understøtta den, eller argumentert for synet ditt. Du har enkelt og greit repetert påstanden ad nauseam. Det er faktisk ikkje interessant.

Lenke til kommentar
barfoo skrev (1 minutt siden):

Fordi du kjem med påstander utan spesielt mykje oppbacking. T.d. forsøkte eg å forklare deg skilnaden på å støtte abort, og å støtte retten til abort. Det svarte du på med navnekalling.

Eg er villig til å endre standpunkt, og eg er villig til å bruke plass på å argumentere og forklare mitt standpunkt. Men eg endrer ikkje standpunkt berre fordi nokon påstår eg tar feil; dei må overtyde meg om det. Det greide ikkje du.

Navnekalling? Hva kalte jeg han? Kverrulant? 

Når man får ti stk imot seg i samme tråd der alle forventer svar på alt de spør om og i tillegg så vet man at uansett om man skriver en hel bok til dem så vil de bare vri og vrenge på alt og ikke ta til seg noe, da gidder man ikke svare utfyllende på alle. 

For meg er det skuffende at så mange støtter abort, ekstremt skuffende, for hadde de bare sett ultralyd av hvordan babyen oppfører seg i de ukene, og hvis det var babyen deres inni der, da hadde pipa hatt en hel annen lyd til mange. 

Og her som det er som mange gutter/menn, dere støtter at kvinnen skal få ta vekk babyen deres uten at dere har noenting dere skulle ha sagt, jeg kjemper jo for det også! 

Tenk alle mannfolka der ute som bare må godta at babyen deres aldri ble noe av, i tillegg ble den fratatt livet den hadde begynt på, det er horribelt i mine øyne og uakseptabelt.

Lenke til kommentar
DimSum skrev (6 minutter siden):

Jeg har heller ikke sett en eneste god påstand som får meg til å tenke at å avslutte et liv i magen er en bra ting. J 

Husker du mine svar? Jeg er jo helt enig! Abort er ikke en god ting. Jeg går ikke rundt å anbefaler abort! 
 

Jeg ønsker at ingen skal trenge å ta abort. Dette skrev jeg i tråden din. Riktignok ønsker jeg at kvinner som trenger abort, kan ta det. Men jeg ønsker jo at ingen skal trenge det. 
 

Dette synspunktet deler flere med meg. Og når vi prøver å bringe det opp på bordet, får vi aldri noe svar fra deg @DimSum. Du fortsetter å misjonere, uten å diskutere svarene vi gir. 

Hva er da poenget med å svare deg?

Hva er da poenget med tråden(e)?

Endret av qualbeen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...