Gå til innhold

Hvilken kjøkkenmaskin skal jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg er på leting etter en kjøkkenmaskin til en fornuftig pris (helst ikke mer enn rundt 5000). Jeg baker og lager litt mat, men har ikke behov for det mest avanserte. Jeg er ganske opptatt av utseende på den, da jeg tenker den kan pynte opp i kjøkkenet. Har for eksempel sett på maskiner som SMEG og kitchenAid, men har inntrykk av at man betaler en del for utseende, og at det kanskje ikke er de kraftigste maskinene? Kan noen hjelpe en som har svømt seg litt vill i havet av kjøkkenmaskiner. Har som sagt lyst på noe som ser bra ut samtidig som det fungerer bra til baking og matlaging. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Onkel Jon kom meg i forkjøpet med link til testen 😆

Kenwood er fin til mye og man kan koble til mye tilleggsutstyr men ikke til elting av grov bakst, da sliter den. Har 1700 W varianten og selv om motoren klarer det, tåler ikke resten av maskinen det. (Og ja, jeg er godt innenfor angitt maks mengde.)

Det jeg gjør er å blande alt i maskinen og la den gå en kort periode til deigen henger sammen og så gjør jeg resten av eltejobben manuelt. Manuell elting er litt mer jobb men også ganske tilfredsstillende 😊
 

Ambefaler TS å gå en runde til i forhold til tenkt bruk og så vekte hva som er viktigst. Ikke glem størrelse og vekt når ting vektes; mange av maskinene tar relativt mye plass og er tilsvarende tunge når man må flytte på de.

Lenke til kommentar

Vi har hatt kitchenaid Artisan 300w med glassbolle siden 2016.
Virkelig middels-svak maskin men gjør jobben om du ikke lager altfor store kvantum. Motor gikk opp i røyk 2020 men garantiløpet var veldig bra. den er enda i bruk(5års garanti) ellers er maskinen og utstyret av god kvalitet :)

Pizzadeigelting med c.a 400g mel klarer den men klager om det er mer da dette er veldig tette deiger. (400g er c.a to store pizza) bruker da medfølgende eltekrok
 

Endret av Saltkorn
Lenke til kommentar
Maik1 skrev (4 timer siden):

Der tror jeg absolutt, du tenker riktig.

Har ikke peiling paa kjoekkenmaskiner, men kjoepte en blender nettopp og der var styrken paa motoren veldig viktig.

Tror jeg hadde gaatt for en, med sterk motor jeg.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Maik1 skrev (4 timer siden):

Er utrolig fornøyd dem min Kitchen Aid, men jeg baker aldri store deiger, kun et eller to brød og en runde boller eller rundstykker. Og estetisk er den utrolig pen på benken.

 

Men ikke kjøp den du har linket til her. Det er KA Classic som er den aller minste, mindre enn den KA en finner i de aller fleste hjem. Du ser det enklest på at bollen mangler hank og  sprutdeksel. Denne er ikke brukendes til mye. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...