Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilke kvaliteter som ikke omhandler utseendet verdsetter du i en kvinnelig partner?


Gjest 1a346...e3d

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (3 timer siden):

Hvis hun liker deg for deg, så gjør hun ikke det tre år senere hvis du ikke har kommet videre.

Alt i livet handler om å komme til neste nivå. Jim Rohn sa det godt. "The reason we make those first grade desks so small, so they won’t fit at age 25."

Nuvel .. Det var en drøy påstand, som selvfølgelig ikke stemmer helt. Men det kan nok stemme noen ganger. 

Er f.eks. begge to mentalt ca 16 år da de ble sammen, så tror jeg de fleste kvinner og menn vil slite ti år senere, dersom den ene av de nå er mentalt i slutten av tjue-åra, mens den andre fremdeles er ca 16 år. Så ja, for unge folk kan dette kanskje ha noe å si. Dersom man utvikler seg i svært ulikt takt og tempo. 

Er dette en reell bekymring de fleste bør være klar over? Nei. I grunn ikke. De fleste eldes relativt likt, og vokser mentalt i sånn halvveis samme tempo. Ikke helt likt, men  godt nok til at partner «holder ut».

Har man helt forskjellige interesser, verdier og livsmål, derimot ... Men poenget med denne tråden var ikke å peke på alle utfordringer som kan få forhold til å havarere (de er det mange av!), men derimot å poengtere at det finnes masse gode egenskaper i folk — og at 100% fokus på utseende ikke er sunt (gjelder alle kjønn)!

Dessverre finnes det målestokker på hva det vil si å ha en «perfekt kropp», og vi har ymse kåringer og konkurranser for å måle og finne penest/deiligst/mest sexy kropp. Lavmål! Videre har vi fått hjelp av mobiltelefonen vår til å legge på skjønnhetsfiltre, slik at vi blir retusjert til «det bedre» av algoritmene til Snapchat, TikTok, etc. Farlig! Lett å bli skuffet når man ser seg i speilet, og man ikke lenger ser jåleriet fra SoMe, vil jeg tro?!?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er først og fremst hvis man er ung. Snehvit på 17 år blir raskt til den onde dronningen på 19 år.

"Du er den beste jeg kunne ha hatt i livet mitt" og "vi skal alltid være sammen" kan brått snu til "du er det verste som har hendt meg" og "jeg vil aldri se deg igjen".

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Gjest 1a346...e3d skrev (På 19.2.2023 den 20.37):

Jeg er en kvinne som sliter veldig med selvbildet og selvtilliten. Ønsket om partner er stort, men jeg føler selv jeg kommer til kort når det kommer til utseendet. Det jeg gjør for å ta vare på meg selv er at jeg er opptatt av hudpleie, jeg unngår sol, jeg trener regelmessig og har et greit kosthold.

Siden jeg har vært uheldig med utseendet, må jeg kompensere på et vis. Personligheten min er dessverre preget av usikkerheten min og jeg sliter litt med å vite hvem jeg er, og om jeg sier og gjør ting for å bli likt eller om jeg faktisk liker den jeg er. Jeg undrer også på om utseendet er like viktig for alle menn, og om det er noen der ute som ikke vil skjemmes eller være flau over at deres utkårede ikke er det man vil kalle ansiktspen. Det hadde også vært fint om tips til hvordan jeg kan takle usikkerhet og sjalusi i et eventuelt forhold som følge av denne problematikken. Jeg aksepterer at andre er penere enn meg og at en partner vil ha andre enn meg, men er det urealistisk for meg å kreve et monogamt forhold? Bør jeg for eksempel akseptere et åpent forhold der han kan ligge med andre og hygge seg, men at jeg er den som gir han det han trenger emosjonelt? Har personlig ingen interesse av å ligge med andre og ønsker bare noen å være glad i og som er glad i meg også. 

Så for å kanskje booste min egen selvtillit litt, lurer jeg på hva dere verdsetter i en kvinne som ikke handler om utseende? Kanskje jeg har noe av det. Det hadde vært fint å høre å så tilfelle. Med vennlig hilsen kvinne på 31 år. 

Anonymous poster hash: 1a346...e3d

Lojal, omsorgsfull, feminin og ikke urimelig kravstor. Selv opplever jeg at mange jenter dessverre er svært kresne når det kommer til farge. Det høres ut som om det er viktig for deg også siden du unngår sol? 

Lenke til kommentar

Det som er viktig for meg. En del kan man jo kanskje unngå ved å prate om det tidlig i forholdet. Kvinner er gode til å finne ut om menn er aktuelle for dem, men vi menn er ikke så gode til å finne ut det motsatte synes jeg..

- At jeg får lov til å ha de interesser jeg har. Jeg liker å game, hvis dama begynner med at "nå er du voksen, gaming er for barn/ungdom så nå er det på tide å selge gaming-pc osv". Den er ikke jeg helt med på, jeg vil game så lenge jeg har en interesse for det. Selvsagt skal man dele på oppgaver i hjemmet osv, men å ta fra folk en hobby det synes jeg ikke noe om. 

- At jeg får lov til å investere i fond/aksjer hver måned en ganske stor del av lønna mi også. Har en drøm om å en dag bli rik. Men å få dame som konstant finner på unnskyldninger for hvorfor du akkurat denne måneden ikke kan sette av penger til det eller også begynner med mas om at jeg må ta ut penger sånn at vi kan kjøpe ny TV, ny sofa eller dra på samme luksusferie som venninnene hennes. Det virker demotiverende og passer ikke meg. Jeg vil heller møte noen som er på mitt lag, derfor nevner jeg denne drømmen på et tidlig stadie og ser om det er noe som passer henne å være med på eller om det blir avfeid som tøv.

- Jeg kan fremstå i det virkelige liv som litt stille/sjenert. Kan dermed tiltrekke meg kvinner som endelig har funnet en de kan kjøre over og kontrollere. Så om de begynner med det ganske tidlig i forholdet så er det nok det største røde flagget for min del. 

I tillegg til mye som er nevnt her selvsagt 🙂
Så de kvaliteter som er viktig for meg kan kanskje være litt annerledes enn for andre.

Endret av DukeNukem3d
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (8 minutter siden):

Som kvinne har du allerede megafordel av at nesten alle kvinner på dating apps synes den overveldende majoriteten av menn er uakseptable på én eller annen måte. Andelen menn til kvinner på slike apps er mer enn 2:1, og antall likes som gis ut er 60:1.

Sånn fungerer fugledansen på National Geographic også. Her er en artig video til inspirasjon: 
https://www.youtube.com/watch?v=nPhVOZiPokA. Stort sett i hele dyreriket er det hankjønnet som skal presentere hva de er gode for, mens hunkjønnet sitter på sidelinja og vurderer. Sånn er det i dyreriket, som vi mennesker også tilhører til en viss grad. 

Men om du tror denne "sorteringsjobben" er noe enkel sak, må du tro om igjen. Så jeg vil ikke akkurat kalle det en fordel. Men det er selvfølgelig lett for mannfolk som ikke "når opp" - å bli misunnelig på de som mestrer denne merkelige fugledansen. Uansett gjenspeiler ikke disse appene virkeligheten i det hele tatt. Er i bunn å grunn bare trist at folk i dag ser på det som "inngangen" til å møte nye folk. I mine øyne er det bare tragisk. 

Men... jeg vil ikke akkurat kalle det en "megafordel som kvinne" som du påstår. Fra et ensidig "manneperspektiv" så kan man i all primitiv forstand tenke slik. Nesten tvert i mot vil jeg påstå. 

Disse appene hjelper i alle fall ikke på selvsikkerheten. Tvert i mot er det bare å dynke seg dypere ned i gjørma om man allerede sliter litt. Det å mestre disse "kodene" i den digitale verden, er heller ikke bare-bare. 

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (9 minutter siden):

Men om du tror denne "sorteringsjobben" er noe enkel sak, må du tro om igjen. Så jeg vil ikke akkurat kalle det en fordel. Men det er selvfølgelig lett for mannfolk som ikke "når opp" - å bli misunnelig på de som mestrer denne merkelige fugledansen. Uansett gjenspeiler ikke disse appene virkeligheten i det hele tatt. Er i bunn å grunn bare trist at folk i dag ser på det som "inngangen" til å møte nye folk. I mine øyne er det bare tragisk. 

Uendelig mye bedre enn for oss som ikke får noen matcher i det hele tatt. Blir som å klage på at det er vanskelig å finne frem til favorittmaten i en enorm buffet, hvor det bare er å ta for seg, samtidig som at naboen sulter. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Milhouse85 said:

Men... jeg vil ikke akkurat kalle det en "megafordel som kvinne" som du påstår. Fra et ensidig "manneperspektiv" så kan man i all primitiv forstand tenke slik. Nesten tvert i mot vil jeg påstå.


80% av kvinner vil ha topp 5-10% av menn.

Hvis en kvinne senker kravene sine fra topp 90-95% og bare til f.eks over gjennomsnittet, så vil hun ha en enorm masse av menn å velge mellom. "Sorteringsjobben" må alle gjøre uansett.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, ITtraktor said:

Uendelig mye bedre enn for oss som ikke får noen matcher i det hele tatt. Blir som å klage på at det er vanskelig å finne frem til favorittmaten i en enorm buffet, hvor det bare er å ta for seg, samtidig som at naboen sulter. 

 

Når du sier ingen matcher, er det fordi du selv er for kravstor, eller mener du at du får virkelig ingen likes/matches? Kanskje du er shadowbanned?

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (7 timer siden):

 

Når du sier ingen matcher, er det fordi du selv er for kravstor, eller mener du at du får virkelig ingen likes/matches? Kanskje du er shadowbanned?

I starten swipet jeg nok bortimot halvparten til høyre. Når det ikke fungert prøvde jeg å swipe alle til høyre, med unntak av de som var gravide og som skrev at de ikke likte oss med feil farge. Så jeg vil absolutt ikke si jeg er kravstor. Nå har jeg gitt opp. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
BadCat skrev (7 timer siden):

Ikke tro at det går automatisk i boks å finne sitt livs kjærlighet selv om man får mange matcher eller er fittemagnet på byen. Kjærlighet er mer enn å få "kjøtt på kølla/pølse i trompeten" eller å senke kravene til man får det.

Vel kjøtt på kølla/pølse i trompeten, som du kaller det, er fortsatt uendelig mye bedre enn ingenting. I hvertfall for menn. 

Lenke til kommentar
Gjest 1a346...e3d skrev (På 19.2.2023 den 20.37):


Så for å kanskje booste min egen selvtillit litt, lurer jeg på hva dere verdsetter i en kvinne som ikke handler om utseende? Kanskje jeg har noe av det. Det hadde vært fint å høre å så tilfelle. Med vennlig hilsen kvinne på 31 år. 

Anonymous poster hash: 1a346...e3d

Som du ser i tråden er meningene like mange som antall menn i samfunnet.

Husk at utseendet bare er innpakningspapiret og at personligheten teller vesentlig mer. At man deler interesser, hobbyer, humor, verdier osv er helt avgjørende for et fungerende samliv.

Lenke til kommentar
Gjest 1a346...e3d
Theo343 skrev (1 time siden):

Ofte kan introspekt løse oppgaven. Hva ser du selv etter i partnere? Hva slags person ønsker du skal vise deg oppmerksomhet og hvilke ytre og indre kvaliteter ser du da etter?

En mann som verdsetter mine gode sider og aksepterer det som kanskje ikke er så bra. Lojalitet og empati, samme verdier når det kommer til forhold. God seksuell kjemi. Felles interesser og gjerne en felles hobby, men gjør ingenting at vi har forskjellige hobbyer. 

Det ytre... Neh, trenger bare være tiltrukket. Skal ikke så mye til, har han en god personlighet jeg tiltrekkes av er sannsynligvis smilet hans det vakreste i verden også. Har vært sånn med tidligere partnere back in the days, og de har alle vært ulike utseendemessig. 

Anonymous poster hash: 1a346...e3d

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Guest 1a346...e3d said:

En mann som verdsetter mine gode sider og aksepterer det som kanskje ikke er så bra. Lojalitet og empati, samme verdier når det kommer til forhold. God seksuell kjemi. Felles interesser og gjerne en felles hobby, men gjør ingenting at vi har forskjellige hobbyer. 

Det ytre... Neh, trenger bare være tiltrukket. Skal ikke så mye til, har han en god personlighet jeg tiltrekkes av er sannsynligvis smilet hans det vakreste i verden også. Har vært sånn med tidligere partnere back in the days, og de har alle vært ulike utseendemessig. 

Anonymous poster hash: 1a346...e3d

På meg høres det ut som du ikke vil ha noe problem med å finne en god partner :)

God seksuell kjemi kan noen ganger være vanskelig å avgjøre før man har "prøvd". Man kan føle en attraksjon enten pga. personlighet eller andre faktorer som gjør deg tiltrukket. Men så er det noe som ikke klikker helt på det faktisk seksuelle. For noen kan det jo være fysiske elementer, men oftest etter min erfaring er det den  "connection" man har eller ikke har. Når man har det, er det jo aldri noen tvil. Men dette kan også være noe man utvikler over tid og dermed ikke er så lett å avgjøre i starten.

Punktet om å ha en felles interesse eller hobby virker å bære preg av at du har levd noen år og lært/erfart hvor viktig det kan være i et forhold. Det er greit å ha sine egne ting men mange undervurderer ofte hvor mye det kan hjelpe i et forhold å faktisk ha en felles interesse/glød for et område. Om så være seg hagearbeid, reiseaktivitet, sykkelferier, treningsaktivitet el. Ikke minst kosthold, at man deler interesse for hva slags kosthold man ønsker. Mange undervurderer kompleksiteten av å ha 2 ulike kosthold i et forhold. 2 ulike middager osv. Det kan fort føre til irritasjon. Eller for noen at man har på seg lik "grilldress" på camping-hobbyen (phun intended).

Å aldri ha noen felles man engasjerer seg i annet enn hvem som skal lage middag eller gjøre husarbeidet,gå med søpla osv., vil fort tære på ethvert forhold. Da vil sjelden middager på byen eller kinoturer holde i lengden. Det som best holder en sammen er en felles glød - for noe (barn er gjerne ikke løsningen her).

Men det jeg skulle frem til med spørsmålet er at mange menn også ser etter disse tingene du nevner - i en kvinne. Så forhåpentligvis finner du da en mann som verdsetter det samme. De er det mange av.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vanskeligere for en gjennomsnittlig mann enn for tilsvarende kvinne.  Jeg tror at kvinner er atskillig mer opptatt av hva mannen kan tilføre livet hennes av jordisk gods og luksus enn at han skal være snill og grei. Hvorfor skal hun være sammen med deg når han over der borte har bedre utseende og mer å tilby. Når man tar med en partner hjem (både for menn og kvinner) så spør ikke mor om hun eller han er snill. Hun spør hva partneren driver med og om det kommer inn penger.


image.png.379b43aee799e716dee903fa2b7bbdbd.png

Et stort problem i Norge er at det er staffbart for en 3-er-mann å miste jomfrudommen. Det blir utenforskap hele livet.

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (47 minutter siden):

Det er vanskeligere for en gjennomsnittlig mann enn for tilsvarende kvinne. 

Det er definitivt vanskeligere for vanlige menn enn vanlige kvinner å få tilfeldig sex.

Å havne i et tilfredsstillende forhold tror jeg er jevnere fordelt.

Om livet generelt er lettere for kvinner enn menn aner jeg ikke. Vi har vel forskjellige utfordringer som grupper og individ?

Hvis du er en middels attraktiv kvinne og har som livs mål å harve over flest mulig menn så tror jeg at du lett kan oppnå dine mål.

Hvis du er en følsom mann som har som livsmål å ha en platonisk relasjon med en haug av damer hvor dere sipper til 90-talls romantiske komedier så tror jeg at du lett kan oppnå dine mål.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...