Gå til innhold

Sophie Elise viser sitt sanne ansikt, igjen


Anbefalte innlegg

plankeby skrev (9 timer siden):

Det får framtiden vise. Noen blir desperate og overdriver sterkt også. Kanskje ser vi henne med enorm rumpe eller annet om 10 år? Hun har så langt ikke spilt på annet enn kropp og pr om seg selv. Trolig kan hun leve på glam, rykter og partykvinne som voksen. Uten utdanning må hun leve på en nisje. Kanskje butikk? Gründer, hun er i en pr bransje, unge vil kanskje søke råd hos henne osv. 

Hun finner seg nok en gammel riking som kan betale for å holde hjulene i gang.

Eldre kvinner og menn som kjemper desperat for å beholde 20-åringens utseende havner som personifiseringen av feite partysvensker og utslitte russerhorer.  Tragisk….

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
plankeby skrev (11 timer siden):

Det får framtiden vise. Noen blir desperate og overdriver sterkt også. Kanskje ser vi henne med enorm rumpe eller annet om 10 år? Hun har så langt ikke spilt på annet enn kropp og pr om seg selv. Trolig kan hun leve på glam, rykter og partykvinne som voksen. Uten utdanning må hun leve på en nisje. Kanskje butikk? Gründer, hun er i en pr bransje, unge vil kanskje søke råd hos henne osv. 

Sophie Elise er nok veldig god på markedsføring og salg. Tenker at hun vil komme til å jobbe med det, eller en karriere innen TV og film?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (1 time siden):

Hun finner seg nok en gammel riking som kan betale for å holde hjulene i gang.

Eldre kvinner og menn som kjemper desperat for å beholde 20-åringens utseende havner som personifiseringen av feite partysvensker og utslitte russerhorer.  Tragisk….

Menn har også begynt å legge seg under kniven, så vi blir likere på tvers av kjønnene.

Tror ikke Sophie Elise er typen på å ville la seg forsørge av noen. Virker som hun har nok guts og evner til å finne sitt eget levebrød.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Subara skrev (3 minutter siden):

Menn har også begynt å legge seg under kniven, så vi blir likere på tvers av kjønnene.

Tror ikke Sophie Elise er typen på å ville la seg forsørge av noen. Virker som hun har nok guts og evner til å finne sitt eget levebrød.

Hennes problem er at hun må øke innsatsen og omløpshastigheten vesentlig om noen få år, hvis hun har planer om å fortsette avgudsdyrkelsen av Barbie……

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (17 minutter siden):

Hennes problem er at hun må øke innsatsen og omløpshastigheten vesentlig om noen få år, hvis hun har planer om å fortsette avgudsdyrkelsen av Barbie……

Enig at hun ligner på Barbie, men tror ellers hun kommer til å klare seg. Og håper at hun slutter med dop.

Det er jo best å akseptere den man er, hvordan man ser ut og komme til fornuft. Utviklingen bekymrer meg, hvordan skal de som retter på utseendet allerede i 20-årene klare å håndtere aldring?

Lenke til kommentar

Dere skjønner svært lite. Hun lever ikke av kropp og glam, hun lever av å skape innhold og oppsikt. Hun kan fint skifte til å lage innhold om noe annet hvis det blir nødvendig. Enn så lenge bør hun fortsette med det hun driver med og som hun er dyktig til.

I bunn og grunn er dere bare misunnelig for at millionene ikke ruller inn hos dere. Det er hva det handler om, at hun tjener bedre enn dere for noe dere mener ikke har verdi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (16 minutter siden):

Dere skjønner svært lite. Hun lever ikke av kropp og glam, hun lever av å skape innhold og oppsikt. Hun kan fint skifte til å lage innhold om noe annet hvis det blir nødvendig. Enn så lenge bør hun fortsette med det hun driver med og som hun er dyktig til.

I bunn og grunn er dere bare misunnelig for at millionene ikke ruller inn hos dere. Det er hva det handler om, at hun tjener bedre enn dere for noe dere mener ikke har verdi.

Dette ble litt trolling og usaklig. Hvorfor spore av slikt?

Du kan godt mene at kokain, rus, kroppskirurgi er godt forbilde for unge jenter. Men misunnelig for at hun tjener penger på det, hvor i all verden har det kommet fram?

At hun er dyktig på det hun gjør sier jo flere her. Dyktig og forbilde er ikke det samme. Hun har heller ikke hevdet selv å være noe forbilde. 

Endret av plankeby
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hun er et godt forbilde. Hun oppnår suksess ved å være den hun er og ikke rette seg etter hvordan andre mener hun burde være.

Det Sofie ytrer og står for er relativt harmløst. Hun er skapt av tiden hun lever i og ikke omvendt. Kokainbruken hos unge er kraftig opp uavhengig av henne.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
On 6/26/2023 at 8:20 PM, Inspector said:

SE «snakker ut» om bildet med det hvite pulveret:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/uttaler-seg-om-skandale-bildet-for-forste-gang/15848996/

Postet ved en feiltagelse ???   Tiss og fly…… Bildet var nøye regissert og følgeteksten likeså.

Troverdigheten til SE er ikke-eksisterende etter mengder med tvilsom markedsføring og påfølgende krokodilletårer.
Dette var bare enda et stunt for å få oppmerksomhet i en hysterisk influencerverden. At hun ikke forsto konsekvensene av flørting med kokain, er noe helt annet enn en feiltagelse.

Jeg har forståelse for at du ikke finner Sophie troverdig, det gjør ikke jeg heller.
Men du kan ikke dermed konkludere med at dette var et stunt, det er spekulering som synes drevet av overdreven indignasjon mot personen.
Jeg kan åpenbart heller ikke konkludere i noen retning, men synes det fremstår langt mer sannsynlig at det er slik hun har hevdet hele veien; At det var et uhell.
Man kan godt mene at Sophie fremstår uintelligent, men å regissere et stunt som vanskeliggjør Nora Hauklands forhold til kongehuset, og kringkaster at Sophie selv mislykkes med egen offentlig avrusning, er dumt på et slikt nivå at det sannsynliggjør at bildet umiddelbart ble slettet nettop fordi det ble postet uten at de fikk øye på at den angivelige kokainen var på bildet.
Om ingenting annet, er Sophie åpenbart kunnskapsrik og erfaren om hvordan det er hensiktsmessig å fremstille seg gjennom media, jeg synes det virker usannsynlig at hun tror offentlig kokainbruk har heldig effekt for henne som person og merkevare.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (16 timer siden):


Man kan godt mene at Sophie fremstår uintelligent, men å regissere et stunt som vanskeliggjør Nora Hauklands forhold til kongehuset, og kringkaster at Sophie selv mislykkes med egen offentlig avrusning, er dumt på et slikt nivå at det sannsynliggjør at bildet umiddelbart ble slettet nettop fordi det ble postet uten at de fikk øye på at den angivelige kokainen var på bildet.

 

SE lever av å promotere seg selv og legger ikke ut bilder slik «hvermansen» poster bilder i halvfylla.

Bilder fra SE er komponert med klær, lys, positur, sminke, signaleffekt osv og da «overser» man ikke ikke en pose kokain.

At hun ikke forsto konsekvensene av egne handlinger er noe helt annet enn et uhell.

Lenke til kommentar

Det ser ikke ut som et velregissert fotografi. Det ser ut som de er veldig i farta. En annen konsekvens var at godteriproduktet hennes aldri nådde butikkhyllene.

Redaktør for Subjekt Danby, en nær venn av Sophie Elise i følge han selv, sier det er en del dop i miljøet han vanker i.

Sitat

– Noen spekulerer på om bildet var et PR-stunt fra Sophie Elise?

Danby svarer kontant:

– Det kan jeg avkrefte. Det er det ikke.

https://www.vg.no/nyheter/i/zEkRzr/subjekt-redaktoer-danby-choi-det-er-en-del-dop-i-miljoeet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Inspector said:

SE lever av å promotere seg selv og legger ikke ut bilder slik «hvermansen» poster bilder i halvfylla.

Bilder fra SE er komponert med klær, lys, positur, sminke, signaleffekt osv og da «overser» man ikke ikke en pose kokain.

Hun har kanskje et mer bevisst forhold til bildene hun legger ut, enn hvermannsen, men det bør samtidig være pinlig åpenbart at et bilde fra dokøen ikke er det samme som et studio-bilde hvor alt er lyssatt og regissert, at hun er Sophie Elise betyr ikke at det er umulig for henne å ta mer tilfeldige bilder og legge dem ut uten at de er gransket nøye nok, det er fullt mulig at hun kan overse en pose kokain (som hun ikke selv holder, og dermed antagelig er sekundær for hvor hennes oppmerksomhet til bildet plasseres), særlig når hun samtidig er på utested med alle de implikasjonene det innebærer, og har med seg det som sannsynligvis er kokain med alle de implikasjonene det innebærer.

Hvordan passer Nora Haukland inn i dette tvilsomme plottet? Er hun bare en brikke i Sophies kabal, eller er hun med på sammensvergelsen, og spekulerer i at hennes kokain-affilasjon vil være positiv for hennes rolle i kongehuset?

Quote

At hun ikke forsto konsekvensene av egne handlinger er noe helt annet enn et uhell.

Det er helt åpenbart at du vil at det skal være på denne måten, men det finnes altså ikke noe belegg for å konkludere slik du gjør, du sier deg i det ene øyeblikket enig i at Sophie er bevisst sin rolle som medieperson, all tid hun utsduderer positur, klær lys, signaleffekter etc. Om man er så habil i sin omgang med media, vet man godt at det ikke lønner seg å positurere med kokain i norsk offentlighet.
Man er fristet til å hente frem Hanlons & Ochkams barberkniv og bedyre at man ikke skal tilskrive til ondskap det man kan tilskrive dumskap, og at den enkleste forklaringen antagelig er den mest korrekte.
Hun er bare en person som overså et aspekt ved et bilde og deretter tok det vekk, det er konsekvent med hennes beskrivelse fra dag 1, og den mest sammenhengende og plausible forklaringen, da en medie-kyndig person som Sophie antagelig vet at det ikke er noe å vinne på å assosieres med kokain i norsk offentlighet.

Du kan jo likevel fint mislike henne uten å tilskrive henne slike usannsynlige plott.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (19 timer siden):

 

Hvordan passer Nora Haukland inn i dette tvilsomme plottet

Det er helt åpenbart at du vil at det skal være på denne måten, men det finnes altså ikke noe belegg for å konkludere slik du gjør, du sier deg i det ene øyeblikket enig i at Sophie er bevisst sin rolle som medieperson, all tid hun utsduderer positur, klær lys, signaleffekter etc. Om man er så habil i sin omgang med media, vet man godt at det ikke lønner seg å positurere med kokain i norsk offentlighet.
 

Og du vet like godt som meg at kokain har blitt vestkant-fiffens party-drug nr 1. Mye tyder på at dette opp-hypede bildet er  tatt i kokainrus under manglende impulskontroll og kritisk sans. På godt norsk kalt «høy som et hus».

At Nora Haukland tilhører det samme miljøet er tilfeldig, men ikke akkurat positivt for kongehusets nære familie.
Mange vil få back-flash til Mette-Marits tvilsomme fortid .

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (19 timer siden):

Hun er bare en person som overså et aspekt ved et bilde og deretter tok det vekk, det er konsekvent med hennes beskrivelse fra dag 1, og den mest sammenhengende og plausible forklaringen, da en medie-kyndig person som Sophie antagelig vet at det ikke er noe å vinne på å assosieres med kokain i norsk offentlighet.

Du kan jo likevel fint mislike henne uten å tilskrive henne slike usannsynlige plott.

Dersom posen ikke hadde vært med på bildet, blir det vanskelig for meg å forstå hva bildeteksten skal beskrive. Det er ting i den teksten som insinuerer at posen var bevisst med. 

Jeg sliter med å forstå hva som gjør livet en million ganger bedre ved å gi faen,- på en selfie med en venn i en dokø? Og hvordan skal følgere skjønne det? 

Det er plausibelt at SE og NH skjønner at det ikke er positivt å assosieres med, men det er også plausibelt, at dersom de er har kombinert kokain og alkohol, kan ha hatt sterkt nedsatt evne til å se dette i øyeblikket. Ihvertfall dersom de i sin private sfære mener at stoffet burde vært legalisert, og ikke er farlig. Det er ganske plausibelt, at begge disse selv har og er i kretser der dette dopet er normalisert.

Atib Azzad skrev (19 timer siden):

særlig når hun samtidig er på utested med alle de implikasjonene det innebærer, og har med seg det som sannsynligvis er kokain med alle de implikasjonene det innebærer.

Jeg vil anta at Haukland også er bevisst hennes rolle og posisjon jfm kongehuset... er det ikke da veldig merkelig å vifte med en pose med dette offentlig, uansett om det skal tas bilde eller ikke? Dersom noen vil skjule sin bruk, ville det ikke vært normalt å ha posen i lomma inntil man var alene på dass? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Inspector said:

Og du vet like godt som meg at kokain har blitt vestkant-fiffens party-drug nr 1. Mye tyder på at dette opp-hypede bildet er  tatt i kokainrus under manglende impulskontroll og kritisk sans. På godt norsk kalt «høy som et hus».

At Nora Haukland tilhører det samme miljøet er tilfeldig, men ikke akkurat positivt for kongehusets nære familie.
Mange vil få back-flash til Mette-Marits tvilsomme fortid .

Dette inlegget belyser jo ingenting, utover å gjenta en stereotyp fremstilling av kokain, hvis unge menn på østlandet representerer fiffen, så er min klasseforståelse utdatert.

Jeg er spent på om tesen du insisterer på innebærer at Sophie Elise kaster Nora Haukland under bussen, og isåfall hvorfor hun skulle gå med på noe slikt.

3 hours ago, Baranladion said:

Dersom posen ikke hadde vært med på bildet, blir det vanskelig for meg å forstå hva bildeteksten skal beskrive. Det er ting i den teksten som insinuerer at posen var bevisst med. 

Jeg sliter med å forstå hva som gjør livet en million ganger bedre ved å gi faen,- på en selfie med en venn i en dokø? Og hvordan skal følgere skjønne det?

Jeg vil anta at Haukland også er bevisst hennes rolle og posisjon jfm kongehuset... er det ikke da veldig merkelig å vifte med en pose med dette offentlig, uansett om det skal tas bilde eller ikke? Dersom noen vil skjule sin bruk, ville det ikke vært normalt å ha posen i lomma inntil man var alene på dass?

Det synes åpenbart at bildeteksten alluderer til kokain-bruken når det sees i sammenheng, men jeg synes ikke det er uforståelig hvordan en slik tekst kunne knyttes til bildet uten at det innehold en pose kokain.
Slike generelle utsagn følger da selfies og bilder som legges ut en masse.
At livet er bedre om man ikke bryr seg så mye, er vel en generell påstand som kan sies uten at det foreligger masse kontekst, det er et sånn det-kan-du-si-utsagn som ikke behøver å bety allverden, ikke mer enn andre lignende utsagn, dersom man hadde samme fadese knyttet til første gang noen ytret meme-en felt cute might delete later, ville det sikkert virket naturlig å spekulere i at det umiddelbare behovet for å dele seg, med usikkerheten knyttet til hvorvidt det vil føles komfortabelt senere, var en effekt av kokainen, klassisk bekreftelses-bias.
Altså, for å si det enklere, jeg tror også teksten alluderer til hva de har intatt og deres generelle stemning, men jeg tror ikke det var meningen å kringkaste dette offentlig, heller at det er for de in the know.
(Dersom ikke Sophie Elises instagram var privat kunne man jo sikkert fått større innsikt i hva slags bildetekster som følger bildene hun legger ut, jeg tipper at hun har flere slike carpe-diem-aktige utsagn som kunne fremstått mer forståelige dersom det var kokain i bakgrunnen.)

Såvidt jeg kan se er de to alene på doen når de tar bildet, jeg vet ikke hvorfor det har blitt så etablert å omtale situasjonen deres som en do-kø, det virker sannsynlig at de er alene, muligens i et låst rom, uten at det er noe jeg vet, jeg baserer det på det samme som deg, at det virker naturlig å ha posen skjult inntil man er alene.

Jeg verken vil eller kan bevise at dette ikke var et slags avtalt spill, jeg bare understreker at vi ikke vet, og at det dermed er noe idiotisk over å oppføre seg som om dette er noe man kan slå fast, særlig når denne skråsikkerheten er fundert i en banal indignasjon over personens egenhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 minutter siden):

Dette inlegget belyser jo ingenting, utover å gjenta en stereotyp fremstilling av kokain, hvis unge menn på østlandet representerer fiffen, så er min klasseforståelse utdatert.

Jeg er spent på om tesen du insisterer på innebærer at Sophie Elise kaster Nora Haukland under bussen, og isåfall hvorfor hun skulle gå med på noe slikt.

Det synes åpenbart at bildeteksten alluderer til kokain-bruken når det sees i sammenheng, men jeg synes ikke det er uforståelig hvordan en slik tekst kunne knyttes til bildet uten at det innehold en pose kokain.
 

Spar oss for de filosofiske avsporingene og innrøm at bildet er komponert for en hypet generasjon som flørter med ulovlig kokain.

SE har ikke kastet Nora under bussen, det har Nora klart selv. At hun drar med seg deler av kongefamilien ned i dritten var hun nok altfor dopet til å forstå. Akkurat som SE nok var altfor dopet til å forstå at bildet ødela sugerøret hennes i NRK.

Utrolig hvor naive et par unge voksne jenter kan bli etter et par striper…..

Lenke til kommentar
1 minute ago, Inspector said:

Spar oss for de filosofiske avsporingene og innrøm at bildet er komponert for en hypet generasjon som flørter med ulovlig kokain.

SE har ikke kastet Nora under bussen, det har Nora klart selv. At hun drar med seg deler av kongefamilien ned i dritten var hun nok altfor dopet til å forstå. Akkurat som SE nok var altfor dopet til å forstå at bildet ødela sugerøret hennes i NRK.

Utrolig hvor naive et par unge voksne jenter kan bli etter et par striper…..

Altså, jeg vet ikke hvordan jeg kan si det på flere måter; Men det vites ikke, du har ikke grunnlag for å konkludere med noe som helst.
Det er ingenting som tilsier at Sophie Elise lyver om hendelsesforløpet som førte til at bildet ble tatt ned ganske umiddelbart etter det ble publisert, og vidreformidlet av såkalt influenser-refser Mads Hansen.

Utrolig hvor stupide voksne menn kan være tilsynelatende helt uten noen striper, bare ruset på egen indignasjon over influencere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

https://www.nettavisen.no/livsstil/sophie-elise-far-gjennomga-etter-denne-detaljen-pa-17-mai-dette-svarer-hun/s/5-95-497019

"Må passe på å ta bilder før jeg blir for full", står det på 17- mai bildet hennes. Tatt på toalettet. Dette er et mye bedre og regissert bilde og bare av henne.

Baranladion skrev (5 timer siden):

Dersom posen ikke hadde vært med på bildet, blir det vanskelig for meg å forstå hva bildeteksten skal beskrive. Det er ting i den teksten som insinuerer at posen var bevisst med. 

Jeg sliter med å forstå hva som gjør livet en million ganger bedre ved å gi faen,- på en selfie med en venn i en dokø? Og hvordan skal følgere skjønne det? 

Jeg tenker at Sophie Elises tekst om at hun gir faen handler om når hun får negativ respons i kommentarfeltene, som må være sårt. Og som full eller ruset gir man faen.

Sophie Elise vet at kokain ikke er bra for henne med en forhistorie på rehab. - og for omdømmet og fremtidige jobber. Men i kjendismiljøet er det en del dop, så da kom det med på bildet. Hun er en dyktig gründer innen skjønnhet og luksusliv, feil verdier vil mange mene, mens andre er opptatt av mindre forbruk og bærekraft.

At bildet ble slettet med en gang forteller at det var utilsiktet. Dessuten kommentaren på 17-mai bildet hennes.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Det synes åpenbart at bildeteksten alluderer til kokain-bruken når det sees i sammenheng, men jeg synes ikke det er uforståelig hvordan en slik tekst kunne knyttes til bildet uten at det innehold en pose kokain.
Slike generelle utsagn følger da selfies og bilder som legges ut en masse.

Kanskje, men jeg sliter med å forstå hva teksten skal beskrive, eller hvordan den skal forstås. Det må da antas, at følgerene eller de som leser budskapet skal forstå at disse 2 gir faen og nyter livet. Nå er ikke jeg en aktiv følger av SE, så jeg kan ikke svare på om det er et opplagt budskap. Jeg synes heller ikke budskapet er carpe-diem-aktig, En slik setning, hadde feks passet til et bilde der man gikk skjorteløs forbi et skilt med skjortepåbud på, for å gi et banalt eksempel. 

 

Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Altså, for å si det enklere, jeg tror også teksten alluderer til hva de har intatt og deres generelle stemning, men jeg tror ikke det var meningen å kringkaste dette offentlig, heller at det er for de in the know.
(Dersom ikke Sophie Elises instagram var privat kunne man jo sikkert fått større innsikt i hva slags bildetekster som følger bildene hun legger ut, jeg tipper at hun har flere slike carpe-diem-aktige utsagn som kunne fremstått mer forståelige dersom det var kokain i bakgrunnen.)

Nei, jeg tror heller ikke det var helt meningen å legge det ut i full offentlighet, men jeg har vært full såpass mange ganger, at jeg også kan kjenne meg igjen i at man får en slags instant regret for noe man legger ut, og sletter det nokså umiddelbart. , Altså jeg har tenkt at det der blir moro, og så skjønt at det ikke var det. Jeg ser ikke bort ifra at noe tilsvarende også kan ha skjedd her, dersom de var ruset på både alkohol og kokain (som vel gir en slags rus om at man er uoverinnelig?) 

Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Såvidt jeg kan se er de to alene på doen når de tar bildet, jeg vet ikke hvorfor det har blitt så etablert å omtale situasjonen deres som en do-kø, det virker sannsynlig at de er alene, muligens i et låst rom, uten at det er noe jeg vet, jeg baserer det på det samme som deg, at det virker naturlig å ha posen skjult inntil man er alene.

Jeg verken vil eller kan bevise at dette ikke var et slags avtalt spill, jeg bare understreker at vi ikke vet, og at det dermed er noe idiotisk over å oppføre seg som om dette er noe man kan slå fast, særlig når denne skråsikkerheten er fundert i en banal indignasjon over personens egenhet.

Jeg skrev dokø, fordi du skrev dokø i posten jeg svarte på. Hvor de faktisk var vet jeg ikke. Jeg syns heller ikke vi skal være så skråsikre på hva som er sant eller ikke sant, jeg bare sier at det er like plausibelt etter mitt syn, at dette var lagt ut med vilje, som at det ikke var det. Hva de involverte sier selv, kan jeg ikke gi så mye tiltro til, det er naturlig for meg at de i en slik situasjon ikke forteller hele sannheten. Det som er meget plausibelt, er jo at begge har brukt av denne posen, eller i det minste er komfortable med bruken av det. 

Endret av Baranladion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...