Gå til innhold

Sophie Elise viser sitt sanne ansikt, igjen


Anbefalte innlegg

2 minutes ago, Baranladion said:

Kanskje, men jeg sliter med å forstå hva teksten skal beskrive, eller hvordan den skal forstås. Det må da antas, at følgerene eller de som leser budskapet skal forstå at disse 2 gir faen og nyter livet. Nå er ikke jeg en aktiv følger av SE, så jeg kan ikke svare på om det er et opplagt budskap. Jeg synes heller ikke budskapet er carpe-diem-aktig, En slik setning, hadde feks passet til et bilde der man gikk skjorteløs forbi et skilt med skjortepåbud på, for å gi et banalt eksempel.

Ta livet som det faller seg, alle skal dø en dag, c'est la vie, livet skjer mens man planlegger, den med begge bena på jorden står stille, man lever best om man kan kunsten å slappe av, er variasjoner over tematikken jeg føler Sophie Elise utrykker i bildeteksten sin, en apell til å slappe litt mer av, ikke ta ting så alvorlig.
Jeg synes ikke teksten gjøres forvirrende om kokainen fjernes, disse jentene er ute, gir litt faen, nyter livet.

Man kan godt mene sitatet ville stått seg bedre i en annen setting, men det blir litt i samme gate som å forklare noen som er gærne på danskebåten, at det de gjør er temmelig vanlig og ikke særlig sinn-sykt.

Quote

Jeg skrev dokø, fordi du skrev dokø i posten jeg svarte på. Hvor de faktisk var vet jeg ikke. Jeg syns heller ikke vi skal være så skråsikre på hva som er sant eller ikke sant, jeg bare sier at det er like plausibelt etter mitt syn, at dette var lagt ut med vilje, som at det ikke var det. Hva de involverte sier selv, kan jeg ikke gi så mye tiltro til, det er naturlig for meg at de i en slik situasjon ikke forteller hele sannheten. Det som er meget plausibelt, er jo at begge har brukt av denne posen, eller i det minste er komfortable med bruken av det. 

Jada, og jeg skrev do-kø slik noen før meg skrev do-kø, men nå har vi jo anledningen til å spørre oss om de egentlig stod i do-kø, og det synes ikke umiddelbart åpenbart.
Jeg sier meg enig i at vi ikke vet, og at alle utfall dermed kan være riktige, så lenge du ikke skal tvinge meg til å inrømme enighet med noen bombastisk konklusjon har jeg ingen innsigelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Atib Azzad skrev (11 minutter siden):

Ta livet som det faller seg, alle skal dø en dag, c'est la vie, livet skjer mens man planlegger, den med begge bena på jorden står stille, man lever best om man kan kunsten å slappe av, er variasjoner over tematikken jeg føler Sophie Elise utrykker i bildeteksten sin, en apell til å slappe litt mer av, ikke ta ting så alvorlig.
Jeg synes ikke teksten gjøres forvirrende om kokainen fjernes, disse jentene er ute, gir litt faen, nyter livet.

Man kan godt mene sitatet ville stått seg bedre i en annen setting, men det blir litt i samme gate som å forklare noen som er gærne på danskebåten, at det de gjør er temmelig vanlig og ikke særlig sinn-sykt.

Ja, du har kanskje rett,og jeg må si meg enig i, at dersom posen ikke hadde vært på bilde, så hadde jeg ikke stusset over utsagnet, eller hevet et øyebryn pga det.  men i denne konteksten, så har de vært eller skal til å sniffe kokain (med stor sannsynlighet), slik at dette utsagnet, og flere av de du nevner, sannsynligvis har noe med det å gjøre. Så er det jo ikke slik at man ved en fingerglipp legger ut et bilde og en tekst på instagram, det skal en del trykk til og det tar litt tid. Jeg kan ikke helt forstå hvordan dette ikke skal ha vært en gjenomtenkt handling, men det kan absolutt hende den bare skulle nå ut til noen få i en lukket instagram-profil eller lignende. Hadde det vært på snap, hadde det vært mer plausibelt at det var en glipp. 

 

Atib Azzad skrev (20 minutter siden):

Jada, og jeg skrev do-kø slik noen før meg skrev do-kø, men nå har vi jo anledningen til å spørre oss om de egentlig stod i do-kø, og det synes ikke umiddelbart åpenbart.
Jeg sier meg enig i at vi ikke vet, og at alle utfall dermed kan være riktige, så lenge du ikke skal tvinge meg til å inrømme enighet med noen bombastisk konklusjon har jeg ingen innsigelser.

Jeg syns heller ikke det, men jeg har ikke fulgt så mye med i tråden, så derfor antok jeg at det faktisk var det, når du skrev det.  Sannheten rundt bilde kommer kanskje eller ikke kanskje ut, det er nok bare noen få som vet, og jeg er helt enig i at vi ikke skal klandre henne for å kjøre et stunt eller promotere kokain, men samtidig så tar det nok tid å a)posere, b) bli fornøyd med bilde, c)skrive teksten og d) publisere den. 

Hvis det har skjedd en slags glipp, så er det altså nok tid til å tenke igjennom, og ihvertfall for en så medievant personlighet som også har bygget opp hele sin karriere på å nettopp lage riktig type slike innlegg for å nå toppen. 

Lenke til kommentar

Man kan selvfølgelig ikke vite hva som er sant eller ikke.

Men jeg tenker, etter å ha utlevert privatlivet sitt i NRK i beste sendetid inkl. rehab. og fått medfølelse fra hele Norge for et utfordrende privatliv, da er ikke det lureste trekket å poste et innlegg med kokainpose på, deretter trekke bildet raskt tilbake og late som det var et uhell. Det er en for stor risiko å ta.

Så dum er ikke Sophie Elise. Hun har mange års erfaring på sosiale medier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (4 minutter siden):

Man kan selvfølgelig ikke vite hva som er sant eller ikke.

Men jeg tenker, etter å ha utlevert privatlivet sitt i NRK i beste sendetid inkl. rehab. og fått medfølelse fra hele Norge for et utfordrende privatliv, da er ikke det lureste trekket å poste et innlegg med kokainpose på, deretter trekke bildet raskt tilbake og late som det var et uhell. Det er en for stor risiko å ta.

Så dum er ikke Sophie Elise. Hun har mange års erfaring på sosiale medier.

Da blir det eneste plausible at innlegget skulle nå noen enkelte få, på instagram. det kan forsåvidt være riktig det, absolutt, 

Som sagt, det kan hende at hun var rusa på cola og alkohol, og har fått det for seg at hun syntes in the heat of the moment at det var fett å legge ut, for så å slette med engang noen kommenterte det. Jeg syns ikke det høres umulig ut heller.  Vurderingsevnen forsvinner ganske raskt når man er rusa, og det er som jeg skrev også en god del operasjoner som må til for å lage et innlegg på instagram. Med så mange års erfaring på sosiale medier, så kan det også argumenteres for at det ikke skal være mulig å gjøre en slik glipp. 


Jeg anser ikke SE for å være så veldig smart egentlig, altså, jo, hun er smart mtp alt det hun har fått til, og all honnør til henne for å klare å gjøre seg rik og berømt. Samtidig, så er det en laaaang rekke av kritikkverdige ting hun har drevet med, i alle år, som de fleste vel vil si at ikke er særlig smart?  

 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Baranladion said:

Så er det jo ikke slik at man ved en fingerglipp legger ut et bilde og en tekst på instagram, det skal en del trykk til og det tar litt tid. Jeg kan ikke helt forstå hvordan dette ikke skal ha vært en gjenomtenkt handling, men det kan absolutt hende den bare skulle nå ut til noen få i en lukket instagram-profil eller lignende. Hadde det vært på snap, hadde det vært mer plausibelt at det var en glipp.

Min forståelse av hendelsesforløpet som foreslås i et glipp-scenario, er ikke at fingrene falt over smarttelefonen og uheldigvis publiserte et bilde, men at man overså at kokainen faktisk var med på bildet, fokuserte på andre ting, og dermed neglisjerte posen som var synlig helt ytterst i hjørnet av bildet, for deretter å ta bildet ned når de ble oppmerksomme på dopet.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (1 minutt siden):

Min forståelse av hendelsesforløpet som foreslås i et glipp-scenario, er ikke at fingrene falt over smarttelefonen og uheldigvis publiserte et bilde, men at man overså at kokainen faktisk var med på bildet, fokuserte på andre ting, og dermed neglisjerte posen som var synlig helt ytterst i hjørnet av bildet, for deretter å ta bildet ned når de ble oppmerksomme på dopet.

Ja, men jeg synes ikke det er særlig plausibelt. De vet jo hva de skal gjøre eller akkurat har gjort når bilde tas. Det er for meg veldig merkelig at ingen evner å merke at posen er fremme i det bilde tas, eller å sjekke bilde før det legges ut når bildet nettopp er tatt.  

Hvis jeg var opptatt av å skjule noe, så ville jeg jo ikke hatt det fremme mens noen drev å tok bilder? En slik glipp, av 2 personer som er såpass medievant og vet hvilke konsekvenser det har, syns jeg rett og slett er vanskelig å tro på

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (8 minutter siden):

Jeg anser ikke SE for å være så veldig smart egentlig, altså, jo, hun er smart mtp alt det hun har fått til, og all honnør til henne for å klare å gjøre seg rik og berømt. Samtidig, så er det en laaaang rekke av kritikkverdige ting hun har drevet med, i alle år, som de fleste vel vil si at ikke er særlig smart?  

Ikke smart å legge seg under kniven, selv om det bunner i usikkerhet. Rus er heller ikke smart. De fikk hun jo erfare med bildeglippen.

Men sosiale medier og business tenker jeg hun må være smart på, ellers ingen suksess.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så ekstremt usannsynlig at det var planlagt. Det var det allerede i utgangspunktet, men alt som har hendt i ettertid er så godt som bevis på at det ikke var planlagt. 

Det virker som et uhell påvirket av rus (kokain eller alkohol, har ikke noe å si). I verste fall så hun posen og postet til tross, fordi hun var ruset.

Ønsketenkning å tro at dette var et taktisk bilde 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Baranladion said:

Ja, men jeg synes ikke det er særlig plausibelt.

Okei, jeg faller på at det virker mest sannsynlig, du gjør ikke det.
Personen som holder posen er ikke den samme som tar bildet, fort gjort at hun ene tenkte posen var utenfor bilde-rammen, og hun andre var mest opptatt av hvordan hun selv så ut, og at det ble publisert før noen av dem hadde anledning eller fokus til å se nærmere på bildet.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Subara skrev (9 minutter siden):

Ikke smart å legge seg under kniven, selv om det bunner i usikkerhet. Rus er heller ikke smart. De fikk hun jo erfare med bildeglippen.

Men sosiale medier og business tenker jeg hun må være smart på, ellers ingen suksess.

Man kan hevde at hun har blitt rik og bedrevet god business på å gjennomføre samt fronte meget u-smarte ting, på sosiale medier...

Comma Chameleon skrev (7 minutter siden):

Så ekstremt usannsynlig at det var planlagt. Det var det allerede i utgangspunktet, men alt som har hendt i ettertid er så godt som bevis på at det ikke var planlagt. 

Det virker som et uhell påvirket av rus (kokain eller alkohol, har ikke noe å si). I verste fall så hun posen og postet til tross, fordi hun var ruset.

Ønsketenkning å tro at dette var et taktisk bilde 

Er det utenkelig at hun der og da, dersom hun var ruset, trodde at dette var et fair bilde å legge ut? Det er jo slik at den senere tid så har nettopp kokain blitt hausset opp som det nye kule å drive med, ihvertfall i aldersgruppen brorparten av hennes følgere over tid er i. Alt annet hun har gjort, har hun også fått støtte for å være ærlig om. 

 

Atib Azzad skrev (3 minutter siden):

Okei, jeg faller på at det virker mest sannsynlig, du gjør ikke det.
Personen som holder posen er ikke den samme som tar bildet, fort gjort at hun ene tenkte posen var utenfor bilde-rammen, og hun andre var mest opptatt av hvordan hun selv så ut, og at det ble publisert før noen av dem hadde anledning eller fokus til å se nærmere på bildet.

Joda, kan så være, men fremdeles merkelig med alt som er på spill, å ikke sjekke det, når man har posen i hånda. På snap hadde jeg forstått det, men ikke instagram

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 time siden):

Er det utenkelig at hun der og da, dersom hun var ruset, trodde at dette var et fair bilde å legge ut? Det er jo slik at den senere tid så har nettopp kokain blitt hausset opp som det nye kule å drive med, ihvertfall i aldersgruppen brorparten av hennes følgere over tid er i. Alt annet hun har gjort, har hun også fått støtte for å være ærlig om. 

Mulig jeg leser dine og andres innlegg feil, så rett meg gjerne.

Det er tre måter å se på det.

1. Hun står der, godt i siget på ett eller annet, og så legger ut bildet uten å legge merke til posen.
2. Hun ser posen på bildet, men fordi hun er påvirket av alkohol/narkotika så legger hun det ut likevel på impuls uten større baktanke.
3. Hun vet godt at posen er der, og tenker at dette er en god måte å havne i media og det å legge det ut blir et taktisk grep for karrieren sin.

Det mest sannsynlige er nummer 1. Nummer 2 er også realistisk.

Dere her inne som tror det er nummer 3 er helt på viddene i mine øyne. Det er min mening etter all info som er kommet ut hittil. Med mindre Sophie Elise skulle sitte på noe som frikjenner henne uten å legge det fram, men det hadde jo vært idiotisk å sitte på det så lenge og går i mot den "taktikken" som alternativ 3 legger fram.

Hvis det var et feilet stunt så hadde hun tjent med å legge seg flat og si nettopp det. Hun har fått flere negative konsekvenser av bildet og hun ville tjent mye på å reparere noen forhold. Men det har hun ikke, fordi hun ikke kan det, fordi det ikke var planlagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (20 minutter siden):

Mulig jeg leser dine og andres innlegg feil, så rett meg gjerne.

Det er tre måter å se på det.

1. Hun står der, godt i siget på ett eller annet, og så legger ut bildet uten å legge merke til posen.
2. Hun ser posen på bildet, men fordi hun er påvirket av alkohol/narkotika så legger hun det ut likevel på impuls uten større baktanke.
3. Hun vet godt at posen er der, og tenker at dette er en god måte å havne i media og det å legge det ut blir et taktisk grep for karrieren sin.

Det mest sannsynlige er nummer 1. Nummer 2 er også realistisk.

Dere her inne som tror det er nummer 3 er helt på viddene i mine øyne. Det er min mening etter all info som er kommet ut hittil. Med mindre Sophie Elise skulle sitte på noe som frikjenner henne uten å legge det fram, men det hadde jo vært idiotisk å sitte på det så lenge og går i mot den "taktikken" som alternativ 3 legger fram.

Hvis det var et feilet stunt så hadde hun tjent med å legge seg flat og si nettopp det. Hun har fått flere negative konsekvenser av bildet og hun ville tjent mye på å reparere noen forhold. Men det har hun ikke, fordi hun ikke kan det, fordi det ikke var planlagt.

Nei, jeg vil ikke beskrive nr 3 på den måten. Det er mer sånn at hey, jeg er på toppen av verden, jeg er rik, jeg kan gjøre hva jeg vil. Noe som vel er slik kokainrus beskrives som at får deg til å føle.  Så kommer kommentarer og realitetssjekken inn og bildet blir tatt vekk. 

 

 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg vil ikke beskrive nr 3 på den måten. Det er mer sånn at hey, jeg er på toppen av verden, jeg er rik, jeg kan gjøre hva jeg vil. Noe som vel er slik kokainrus beskrives som at får deg til å føle.  Så kommer kommentarer og realitetssjekken inn og bildet blir tatt vekk. 

Det du beskriver her er jo i praksis nummer 2. At hun bare sier "fuck it" og gjør det til tross for at det ikke er det smarte. Men tidligere innlegg i tråden hinter jo til at noen tror det var planlagt og et taktisk valg for å fremme karrieren (aka valg nr 3).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (Akkurat nå):

Det du beskriver her er jo i praksis nummer 2. At hun bare sier "fuck it" og gjør det til tross for at det ikke er det smarte. Men tidligere innlegg i tråden hinter jo til at noen tror det var planlagt og et taktisk valg for å fremme karrieren (aka valg nr 3).

Åja, nei. Jeg er ikke av den oppfatning, og tror heller ikke jeg har forfektet en slik tanke. 

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (20 minutter siden):

Åja, nei. Jeg er ikke av den oppfatning, og tror heller ikke jeg har forfektet en slik tanke. 

Greit å høre. Jeg slet litt med å plassere hva du egentlig mente, så derfor jeg spurte undrende og heller pratet litt generelt rundt tonen her inne. Men det er noen her (jeg må lese bakover i tråden igjen) som har vært veldig tydelig på at de tror dette var et planlagt stunt. Og det klarer jeg ikke se i det hele tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 minutter siden):

Greit å høre. Jeg slet litt med å plassere hva du egentlig mente, så derfor jeg spurte undrende og heller pratet litt generelt rundt tonen her inne. Men det er noen her (jeg må lese bakover i tråden igjen) som har vært veldig tydelig på at de tror dette var et planlagt stunt. Og det klarer jeg ikke se i det hele tatt.

Det hender jeg er litt i tåka i mine innlegg, så fullt forståelig, takk for at du spør :)

At det skal være planlagt som i et ledd for å fremme sin posisjon og sitt omdømme finner jeg også svært usannsynlig. Jeg tror mer på tøff i fylla/fylla har skylda. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Comma Chameleon skrev (6 timer siden):

Synes synd i dagens ungdom som vokser opp med "rollemodeller" som det jævla vraket der eller alle andre diverse "Paradise hotel" kjendiser.

Helt rett.

Alle snakker om ungdommers psykiske utfordringer, men få snakker om hvorfor.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...