Gå til innhold

Tyrkia spiller et høyt spill


Anbefalte innlegg

Abigor skrev (5 minutter siden):

Vi har tålt ganske mange muslimske protester her til lands uten at noen ble slått ned av den grunn. For eksempel hyllest til terror. Du sier at koranbrenning etterfølges av muslimsk fest. Det er motsatt. Vi har hatt en rekke muslimske "fester", etterfulgt av koranbrenning. 

Byen som planlegger festen(med muslimske ledere, kristne ledere og andre ledere i byen) for å vise solidaritet med fornuftige muslime burde ha kontroll på når og hvor koranbrenningen og festen foregår.  Du lar det ikke skjer spontan og arresterer de som begår ulovlige handlinger

Det blir ikke en religiøs fest, meningen blir  kulturutveksling og samarbeid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jjkoggan skrev (2 timer siden):

Ingen krever noe som helst, annet enn at de som protester må tåle andre synspunkter og deres retten til ytringsfrihet

Det må de selvsagt.

Sitat

Nei og det var ikke jeg mente å si.   Poenget var at flaggbrennerne må tåle hvis Guantanamo hyllerne  kommer like etterpå og får si hva de vill.  

Det må de selvsagt.

Sitat

Hvis det ble «muslim dag» i Sverige etter koranbrenningen så blir det vanskelig for andre å hevde at Sverige ikke tåler Islam pga koranbrenningen.  

Ok, ja, det kunne funke.

Sitat

Det er en god strategi for ledere som må tåle noe forkastelige pga  noe få forkastelige folk å ikke la dem ha mikrofonen  alene og vise at det finnes andre fornuftigere synspunkter som får også ha mikrofonen. På slik måte setter du pris på ytringsfrihet og promotere positive verdier  

Det er dog viktig å ikke gjøre lederene ansvarlig for hva enkelte av folket sier eller gjør. Det virker som om noen «der nede» har vanskelig for å forstå (eller gjør seg vanskelig) at våre leder frivillig avstår fra å diktere hva det er lov og ikke lov til å si.

Hvis Jonas eller Erna beklager til Tyrkia at SIAN gjør noe som støter Tyrkia, og til Kina at Nobel-komiteen gav fredsprisen til en som Kina misliker så gir de vann på mølla til de som ikke aksepterer at Norsk sivilt samfunn er ganske uavhengig av lederene vi velger.

-k 

Lenke til kommentar
10 hours ago, knutinh said:

Det er vanskelig å kreve av borgere at de skal feire en religion de evt ikke liker. Ytringsfrihet gjelder også retten til å avstå fra å ytre seg.

Trenger ikke "feire" men ramahan og eid er plagsomt for ikke-muslimer spesielt i land dominert av muslimer,
1. Ikke-muslimer får ikke spise eller drikke offentlig da dette kan være "demotiverende" for fastende muslimer.
2. Ikke-muslimer må sitte bak "gardiner" eller egne rom når de spiser og drikker for ikke å være synlig for muslimer.
3. På jobben får muslimer gå hjem tidlig (i 4 uker!) da de faster. Mye lavere produktivitet. Min sjef advarte meg "nothing gets done!".
4. Bønnerop til alle døgnets tider. Vanskelig å sove.
5. Enda mere en følelse av å gå på knuste eggeskall enn vanlig...

Det finnes mange "do's and don'ts ramadan for non-muslims". Med mange advarsler!
https://firstresponse.ae/ramadan-dos-and-donts/

Det finnes ikke mye "do's and don'ts xmas for non-christians"!

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 2/5/2023 at 12:52 PM, knutinh said:

Oppstand mot volden må kombineres med empati for de som er fanget i mellom. Å understreke at vi ikke hater muslimer, og at de er trygge i vårt land. At koranen ikke brennes for å støte de 99.99…% av muslimer som lever sine liv her i Norge i fred, at vi ønsker dem alt vel, og at deres følelser er beklagelige «collateral» i kampen mot terror.

Deres liv er også collateral som følge av terror.
Ingen mister så mange liv som følge av islamistisk terrorisme som muslimer (93%)*, sammen med andre tilsynelatende utlendinger er de også den største målgruppen for øvrig høyre-ekstremistisk terror som har økt med 320% (2014-2019)

*Between 2002 and 2017, the largest number of deaths from terrorism was recorded in the MENA region at 91,311 deaths.
South Asia recorded just under sixty thousand deaths over the same period, with a further forty thousand occurring in sub-Saharan Africa. Between them, these three regions accounted for 93 per cent of all deaths from terrorism since 2002.

Hvis vanlige folk er collateral i respons til terrorisme, er det helt i tråd med hva man ønsker å oppnå med disse angrepene, å angripe folks trygghet, mer spesifikt til islamistisk terrorisme, å lage mistro og avstand mellom muslimer og ikke-muslimer.
Man så det etter det såkalte 9-11-angrepet, at muslimer i nord-Amerika hvor det var størst økning i hatkriminalitet rettet mot Islam, i økende grad isolerte seg, fremfor å integrere seg, samt at religiøse nominatører ble viktigere, og i større grad ble sett på som anti-kolonialistiske solidaritetssymboler.

Hvis ikke målet er økt polarisering, tror jeg man vinner veldig lite med å angripe islamisme gjennom muslimske identitetsmarkører og hellige artefakter. Det er den forlengelsen ekstremistene håper at terror-angrepene skal innebære.
Det må finnes bedre måter å kritisere volden som utøves i Islams navn, enn å påstå at denne boken, koranen, magisk, gjør en voldelig.
Hvis man vil kritisere islamisme bør man sette seg inn i hva som førte til kollapsen i midtøsten fra fks. 1979, og begynne kritikken der.

At Life of Brian ble forbudt baserer seg såvidt jeg kan se om en misforståelse om at de latterliggjør jesus, og det gjøres jo ikke all den tid jesus bare figurerer langt i avstand på bergpreknen, den latterliggjør det å hodeløst følge en profet, noe som kanskje er mer morsomt enn tankevekkende i Pythons produksjon, men det er en kritikk med innhold; Tenk selv.
Jeg skal ikke si at koranbrenning bør forbys, men jeg synes ikke det er en imponerende kritikk på noen måte, og tror ikke man vil oppnå noe annet enn å provosere og illustrere at man mangler innsikt nok til å angripe problemstillingen på noen intelligent måte, således er kanskje responsen ganske forutsigbar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (11 minutter siden):

Deres liv er også collateral som følge av terror.

Jeg ser ikke relevansen for det jeg sa, annet enn at du kunne bruke samme ord som meg.

Sitat

Hvis vanlige folk er collateral i respons til terrorisme, er det helt i tråd med hva man ønsker å oppnå med disse angrepene, å angripe folks trygghet, mer spesifikt til islamistisk terrorisme, å lage mistro og avstand mellom muslimer og ikke-muslimer.

Hvis folk føler seg utrygg av at noen tuller med religionen din så er det deres usikkerhet vi må jobbe med, ikke å slutte å tulle med religionen.

Sitat

Hvis ikke målet er økt polarisering, tror jeg man vinner veldig lite med å angripe islamisme gjennom muslimske identitetsmarkører og hellige artefakter. Det er den forlengelsen ekstremistene håper at terror-angrepene skal innebære.
Det må finnes bedre måter å kritisere volden som utøves i Islams navn, enn å påstå at denne boken, koranen, magisk, gjør en voldelig.

Hva som gjør at folk kaster stein på politiet når folk brenner sin egen religiøse bok vet jeg ikke. Men så lenge de fortsetter å kaste stein så er det en viss rimelighet i å fortsette med aktiviteten sånn at ordensmyndigheten i det minste får registrert hvem det er som ikke klarer å innordne seg lokal lov. Kanskje man klarer å bure inne noen voldsmenn og holde dem ute av samfunnet en stund?

Sitat

At Life of Brian ble forbudt baserer seg såvidt jeg kan se om en misforståelse om at de latterliggjør jesus, og det gjøres jo ikke all den tid jesus bare figurerer langt i avstand på bergpreknen, den latterliggjør det å hodeløst følge en profet, noe som kanskje er mer morsomt enn tankevekkende i Pythons produksjon, men det er en kritikk med innhold; Tenk selv.

Hva som er den _egentlige_ kjernen i Monty Pythons humor kan diskuteres, og jeg er ganske sikker på at 50-åringer i 1975 mente at denne humoren var bare teit, bisarr og/eller sårende, akkurat som mine foreldre syntes om Harald Eia & Co. Spørsmålet er i hvor stor grad vi skal forby kulturuttrykk vi ikke liker. Der synes jeg at Norge og vesten på mange måter er i en dårligere tilstand i 2023 enn vi var i 1993 og 2003. Mer tilbake til 1983 kanskje?

Sitat

Jeg skal ikke si at koranbrenning bør forbys, men jeg synes ikke det er en imponerende kritikk på noen måte, og tror ikke man vil oppnå noe annet enn å provosere og illustrere at man mangler innsikt nok til å angripe problemstillingen på noen intelligent måte, således er kanskje responsen ganske forutsigbar.

Ikke all kritikk er intelligent. Ikke all kritikk oppnår formålet. Jeg vil kanskje si at langt de fleste kritikere feiler i stor grad. Men det er vanskelig å vite på forhånd og på utsiden hvilken kritikk som vil stå seg på sikt.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
10 minutes ago, knutinh said:

Jeg ser ikke relevansen for det jeg sa, annet enn at du kunne bruke samme ord som meg.

Poenget er at muslimer er collateral for både terrorismen, og kritikken av terrorismen.
For begge ytterpunkter foregår slagmarken på ryggene av vanlige folk.
Som amerikanerne som ble offer for USA's geopolitikk gjennom 9/11, at det er særlig leit at det rammer de med minst relevans.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (14 minutter siden):

Hva som er den _egentlige_ kjernen i Monty Pythons humor kan diskuteres, og jeg er ganske sikker på at 50-åringer i 1975 mente at denne humoren var bare teit, bisarr og/eller sårende, akkurat som mine foreldre syntes om Harald Eia & Co. Spørsmålet er i hvor stor grad vi skal forby kulturuttrykk vi ikke liker. Der synes jeg at Norge og vesten på mange måter er i en dårligere tilstand i 2023 enn vi var i 1993 og 2003. Mer tilbake til 1983 kanskje?

I 1975 hadde vi også blasfemiparagrafen, den vart ikkje fjerna før i 2015. Opprinneleg (1687) gjaldt forbodet berre statsrelgionen, men frå 1934 gjaldt den for all religion som er lovleg i Norge.

Religionskritikk har ikkje vært lovleg så veldig lenge, sjølv om at blasfemiparagrafen var nok lenge ein sovande paragraf som ikkje vart ofte brukt i praksis.
Samtidig har vi definitivt blitt meir "hårsåre" dei siste åra der omtrent alt skal tolkast i verste meining, gjerne av omsyn til at nokon andre enn seg sjølv potensielt kan bli krenka.
På same måte som at vi no har slutta nesten heilt å bruke N-ordet så er det i dag helt i grenseland å seie "mine damer og herrer" då dette diskriminerer alle andre kjønnsutrykk. Innen 10 år så blir det nok fyrstesideoppslag om ein konferansier/kjendis ønsker ei forsamling velkommen på den måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

VG tar endelig et oppgjør med feigingene i Oslopolitiet som stoppet SIAN sin planlagte brenning av en koran som de eier.
Litt sent, men de ville vel se hvilken vei det vinden blåste. Det viste seg at mange tok avstand fra at Oslopolitiet utnevner seg til overdommer fra hva som er greit å demonstrere mot her i landet! Kansje på tide med rotering av ledelsen og samtidig bli kvitt de som bruker mye en tjenestetiden sin på woke aktiviteter og skriverier.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/8JRBEd/vi-kan-ikke-la-oss-true-til-taushet

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 2/6/2023 at 11:14 PM, Atib Azzad said:

Poenget er at muslimer er collateral for både terrorismen, og kritikken av terrorismen.

Hvis terroren har røtter i islamsk ideologi er det vel som forventet at personer som følger  islamsk ideologi blir kritisert og mistenkeligjort. Det er jo bare å være tydelig å ta avstand fra denne type terror og dermed unngå mistenkeligjøring.
 
Det er jo merkelig å observere i forrige uke at det var demonstrasjoner langt vekke f.eks. i Indonesia for å fordømme koranbrenning i Sverige. De samme muslimene offrer ofte ingen kondolanser når islamsk terror rammer vestlige mål. De har selvsagt ikke skyld i terroren men kunne jo likevel velge å ta avstand fra de delene av koranen som ligger til grunn for terroren!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (13 minutter siden):

VG tar endelig et oppgjør med feigingene i Oslopolitiet som stoppet SIAN sin planlagte brenning av en koran som de eier.
Litt sent, men de ville vel se hvilken vei det vinden blåste. Det viste seg at mange tok avstand fra at Oslopolitiet utnevner seg til overdommer fra hva som er greit å demonstrere mot her i landet! Kansje på tide med rotering av ledelsen og samtidig bli kvitt de som bruker mye en tjenestetiden sin på woke aktiviteter og skriverier.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/8JRBEd/vi-kan-ikke-la-oss-true-til-taushet

 

Sjølv om eg er einig i premisset om ytringsfriheit og at vi ikkje kan la være meingar bli diktert frå utanforståande, så synes eg også at det i dette tilfelle var fornuftig å avgrense ytringsfriheita av allmennpreventive grunnar.
Koranbrenning utanfor Tyrkia sin ambassade er både ei ytring som fint kan ytrast på andre måtar, og det er ei handling som gir større ringvirkningar enn sjølve protesten.
Ein ting er PST sin vurdering om trusselen om islamistisk terror, trusselen om terror er nok ein trussel vi må leve med i eit demokratisk samfunn med ytringsfriheit. Ein anna ting er om det er greitt at vi skal la nokre få personar få slå siste spikeren i Sverige og Finland sin NATO søknad? Ja sjølvsagt bør Tyrkia og Erdogan forstå at ein protest frå nokre få ikkje er representativt for heile samfunnet og at det i demokratiske land er lov å kome med ytringar, men så lenge formålet var å provosere for provokasjonens skuld, berre fordi ein vil motarbeide ein Svensk NATO søknad, ja då synes eg det er greit å sette ned foten.

Eg er som sagt heilt for ytringsfriheit, men eg meiner også at det må være fair å kreve at lovlege ytringar skal være konstruktive og legge til rette for ein open samfunnsdebatt. Vi får ingen gode politiske eller akademiske diskusjonar av at nokon smører dritt utover grunnlova, eller liknande symbolhandlingar som berre gir polarisering.
Religionskritikk som er basert på "sjå kor sint muslimen blir når vi brenner koranen" er på heilt på høgde med "sjå kor trist mobbeofferet blir når vi tek lua hans og kaster mellom oss". Joda vi alle som ser slike handlingar forstår hatet mot muslimar og mobbeoffer, men det gir oss ingen substand til å ta stilling til om vi er einige eller ueinige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, The Avatar said:

Sjølv om eg er einig i premisset om ytringsfriheit og at vi ikkje kan la være meingar bli diktert frå utanforståande, så synes eg også at det i dette tilfelle var fornuftig å avgrense ytringsfriheita av allmennpreventive grunnar.
Koranbrenning utanfor Tyrkia sin ambassade er både ei ytring som fint kan ytrast på andre måtar, og det er ei handling som gir større ringvirkningar enn sjølve protesten.
Ein ting er PST sin vurdering om trusselen om islamistisk terror, trusselen om terror er nok ein trussel vi må leve med i eit demokratisk samfunn med ytringsfriheit. Ein anna ting er om det er greitt at vi skal la nokre få personar få slå siste spikeren i Sverige og Finland sin NATO søknad? Ja sjølvsagt bør Tyrkia og Erdogan forstå at ein protest frå nokre få ikkje er representativt for heile samfunnet og at det i demokratiske land er lov å kome med ytringar, men så lenge formålet var å provosere for provokasjonens skuld, berre fordi ein vil motarbeide ein Svensk NATO søknad, ja då synes eg det er greit å sette ned foten.

Eg er som sagt heilt for ytringsfriheit, men eg meiner også at det må være fair å kreve at lovlege ytringar skal være konstruktive og legge til rette for ein open samfunnsdebatt. Vi får ingen gode politiske eller akademiske diskusjonar av at nokon smører dritt utover grunnlova, eller liknande symbolhandlingar som berre gir polarisering.
Religionskritikk som er basert på "sjå kor sint muslimen blir når vi brenner koranen" er på heilt på høgde med "sjå kor trist mobbeofferet blir når vi tek lua hans og kaster mellom oss". Joda vi alle som ser slike handlingar forstår hatet mot muslimar og mobbeoffer, men det gir oss ingen substand til å ta stilling til om vi er einige eller ueinige.

Det var et langt innlegg. Min oppsummering "Eg er som sagt heilt for ytringsfriheit, men..."
 
Straks du kvalifiserer den "frie ytringen" f.eks at den skal være "konstruktiv" er det selvsagt ikke ytringsfrihet lengre.
 
Politiet i Norge skal tilrettelegge for demonstrasjoner.
Politiet har ingen rolle når det gjelder å bestemme om en demonstrasjon skal holdes eller ikke!
 
Problemet er ikke brenning av bøker som folk eier som f.eks. koranen. Problemet er islam som aldri har vært gjennom reformasjon og derfor krever at resten av verden skal respektere sharia lover fra 1,400 år tilbake i tid!
 
Du kan gjerne gi etter og få stoppet koranbrenning fordi det "fornærmer" muslimer. 
Men glem nå ikke at det er hundrevis av andre ting som og "fornærmer" muslimer som du og må ta hensyn til. Gjør du det og aksepterer "blasfemilov" kan du si bye til et åpent og tolerant samfunn!



 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
2 hours ago, Ekspertkommentator said:

Hvis terroren har røtter i islamsk ideologi er det vel som forventet at personer som følger  islamsk ideologi blir kritisert og mistenkeligjort. Det er jo bare å være tydelig å ta avstand fra denne type terror og dermed unngå mistenkeligjøring.
 
Det er jo merkelig å observere i forrige uke at det var demonstrasjoner langt vekke f.eks. i Indonesia for å fordømme koranbrenning i Sverige. De samme muslimene offrer ofte ingen kondolanser når islamsk terror rammer vestlige mål. De har selvsagt ikke skyld i terroren men kunne jo likevel velge å ta avstand fra de delene av koranen som ligger til grunn for terroren!

Tar muslimer avstand fra aksjonsformen som uproporsjonalt rammer deres trosfeller?

https://fritanke.no/muslimer-tar-avstand-fra-terrorangrepet/19.9996
https://www.vl.no/nyheter/2020/10/17/islamsk-rad-norge-en-slik-handling-er-ikke-trad-med-islam-faktisk-er-den-anti-islamsk/
https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/london-attack-imans-no-funeral-prayers-terrorists-refuse-500-muslim-clerics-islam-isis-burial-khuram-butt-rachid-redouane-youssef-zaghba-a7776861.html
https://mepc.org/commentary/muslim-world-expresses-solidarity-aftermath-paris-shooting
https://ammanmessage.com/media/911-Islamic-Condemnation.pdf
https://www.bbc.com/news/uk-england-birmingham-39392442
https://www.jus.uio.no/ikrs/forskning/prosjekter/jihadistisk/
https://filternyheter.no/89-prosent-norske-muslimer-svarer-selvmordsbombing-drap-pa-sivile-aldri-forsvares/
https://www.huffpost.com/entry/muslims-more-peaceful-tha_b_956267
https://mcb.org.uk/resources/muslims-against-terrorism/
https://www.lansingislam.com/muslims-condemn-terrorist-attacks.html
https://kurzman.unc.edu/islamic-statements-against-terrorism/
https://www.muhajabah.com/otherscondemn.php
https://twitter.com/search?q=%23notinmyname

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva bør Sverige / Finland gjøre i dagens jordskjelvsituasjon ? https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/jordskjelv-i-tyrkia-og-syria-dette-har-skjedd

Bør de hjelpe Tyrkia og Syria uten forbehold  og derved bevise sine vesentlig høyere etiske standard enn Erdogan sin ?

Eller bør de vise fingeren til Erdogan og forsøke seg med en rå hestehandel; tyrkisk velvillighet i bytte mot svensk/finsk nødhjelp ?

Lenke til kommentar
9 hours ago, Atib Azzad said:

Såkalte moderate muslimer bruker mye tid og energi på å forsvare islam mot kritikk. Ikke-muslimer blir stadig vekk minnet på at "islam is the religion of peace" etc. 
 
Men hvorfor bruker ikke vanlige muslimer noe energi på å minne islamister om at "islam is the religion of peace" slik at islamistene kan stoppe sin falske tolkning av koranen og hadiths. Og vi kan se frem til at den uendelige rekken av trussler, vold og terror mot ikke-muslimer kan ta slutt?

Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (1 time siden):

Såkalte moderate muslimer bruker mye tid og energi på å forsvare islam mot kritikk. Ikke-muslimer blir stadig vekk minnet på at "islam is the religion of peace" etc. 
 
Men hvorfor bruker ikke vanlige muslimer noe energi på å minne islamister om at "islam is the religion of peace" slik at islamistene kan stoppe sin falske tolkning av koranen og hadiths. Og vi kan se frem til at den uendelige rekken av trussler, vold og terror mot ikke-muslimer kan ta slutt?

Youre not listening!

Reeling from a number of home-grown terrorist plots and incidents, Britain's Muslim community is trying to steer its members away from radical, violent extremism.Duration:02:24

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (15 timer siden):

Eg er som sagt heilt for ytringsfriheit, men eg meiner også at det må være fair å kreve at lovlege ytringar skal være konstruktive og legge til rette for ein open samfunnsdebatt. Vi får ingen gode politiske eller akademiske diskusjonar av at nokon smører dritt utover grunnlova, eller liknande symbolhandlingar som berre gir polarisering.

Da er du ikke «helt for ytringsfrihet». Du er for at det skal være lov å komme med «dannede ytringer». Som er noe annet.

Selvsagt må man få smøre dritt på grunnloven? Hva slags middelalder-samfunn er det du ønsker deg?

Mennesker trenger beskyttelse. Ikke ideer, ideologier eller religioner.

-k

Endret av knutinh
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Ekspertkommentator said:

Såkalte moderate muslimer bruker mye tid og energi på å forsvare islam mot kritikk. Ikke-muslimer blir stadig vekk minnet på at "islam is the religion of peace" etc. 
 
Men hvorfor bruker ikke vanlige muslimer noe energi på å minne islamister om at "islam is the religion of peace" slik at islamistene kan stoppe sin falske tolkning av koranen og hadiths. Og vi kan se frem til at den uendelige rekken av trussler, vold og terror mot ikke-muslimer kan ta slutt?

Hvordan skal man liksom tilbakevise noe slikt, det er bare en påstand.
Som alle andre radikale, lever islamister i ekkokammer, de er like interessert i å få sine syn korrigert som andre ekstremister, de som praktiserer islam gis ikke masse anledning til å moderere disse andre når de er isolert i sin egen boble.
(Det er sånn man ivaretar ekstremisme, man isolerer gruppen)
Det er forøvrig krig og konflikt som driver islamistene, ikke fravær av fordømmelse fra muslimer

[...] Conflict remains the primary driver of terrorism, with more than 99 per cent of all terrorist-related deaths occurring in countries involved in a violent conflict or with high levels of political terror..

Legg også merke til at du etterlyser muslimer som tar avstand fra terrorisme, for deretter å være indignert over at de forsvarer seg mot kritikk, jeg tenkte på å inkludere et avsnitt om hvordan såkalte ekspertkommentatorer ofte mislikte når muslimer fraskrev seg islamisme fordi da lyver de liksom om troen sin, eller koranens innhold, du er jo av den oppfattning at det er korrekt å tolke koranen ekstremt, dermed vil du forutsigbart nok indigneres over muslimer som hevder de praktiserer fred (selv når du selv etterlyste akkurat det).

Nå har jeg svart deg på to ting, og kjenner jeg er veldig mett, så jeg er redd du må finne deg noen andre å flytte målposter med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stolt Jensenberg slikker Tyrkias diktator i ræva:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XbWLvb/stoltenberg-om-koranbrenningen-i-stockholm-skammelig

Quote

– Personlig ser jeg på brenning av den hellige bok som en skammelig handling, sa Stoltenberg videre.

Quote

– Jeg vet at brenningen av koranen i Stockholm har skapt sterke reaksjoner i Tyrkia. Jeg forstår og deler denne smerten, sa Stoltenberg på pressekonferansen.

Her er det snakk om en uvesentlig handling som blir brukt som unnskyldning for politiske agendaer. Og Jens blir med på dansen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Abigor said:

Stolt Jensenberg slikker Tyrkias diktator i ræva:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/XbWLvb/stoltenberg-om-koranbrenningen-i-stockholm-skammelig

Her er det snakk om en uvesentlig handling som blir brukt som unnskyldning for politiske agendaer. Og Jens blir med på dansen.

Akkurat som forventet her at Stoltenberg tar på seg jobben for å bære vann for Erdogan. Stoltenberg har ingen selvrespekt. Ap er livredd for å miste velgerbasis sin. Han er av den typen som snart vil komme ut å mene at det er best å innføre blasfemiloven igjen.
 
Nå har bigtech sine AI generatorerer også blitt "sharia compliant". AI nekter å tegne profeten M. men tegner villig vekk Jesus som har set en fet en! Hvordan muslimene kjenner igjen M. og deretter blir så inderlig forbanna har jeg ikke noe svar på...

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/a-karikere-en-hasjroykende-jesus-er-lov-men-muhammed-kan-du-bare-glemme/o/5-95-913588

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...