Gå til innhold

Tyrkia spiller et høyt spill


Anbefalte innlegg

jjkoggan skrev (1 time siden):

Jeg antar noe folk ser på koranbrenning som et slags hatspråk 

Jeg «hater» alle religioner. I så måte at jeg tror at verden ville være et bedre sted om religionene opphørte å eksistere fra i morgen av.

Jeg lurer på hvor lenge det er et syn man kan ha ustraffet.

Jeg tror forøvrig at veien til målet mitt er å tilby dem som vil ha en religion stor frihet til å utøve den, og de som vil ut hjelp til det.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
28 minutes ago, Inspector said:

Hvorfor det ?

Et forbud mot grov hets, for hetsingens skyld alene vil slå begge veier og vil motvirke polarisering/fiendskap/mistenksomhet.

Da kan du begynne med å sende deg selv i fengsel for alt du sier er grov hets for hetsingens skyld.

Eller mente du de som du blir hetset av kanskje?

freedom-of-speech-cd737b16ee.jpg

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
knutinh skrev (12 minutter siden):

Jeg «hater» alle religioner. I så måte at jeg tror at verden ville være et bedre sted om religionene opphørte å eksistere fra i morgen av.


Jeg er ikke religiøs, men milliarder av mennesker er troende, og svært mange av de oppfører seg nok mye fordi de er redd for konsekvensene.

Enten det er å bli sendt rett ned i underetasjen, eller å bli gjenfødd som glassmanet, så jeg tror faktisk du tar grundig feil, og at verden ville være verre ... mye verre, om ikke så mange var religiøse, og fryktet hva som kommer "etterpå".

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Blir skremt av hvor lite som skal til for at folk gir opp ytringsfriheten. Brenne en liten bok, så er vi rett tilbake til middelalderen. Blasfemi er min religion, men hvem bryr seg om det? Alle bryr seg om muslimer som gråter krokodilletårer.

"Det jeg ikke liker er stygt og kvalmet og det gjør ingenting å forby det"

Javel, hvis det er sånn vi skal ha det. Da kan vi forby country musikk, rødvin, kongefamilien og tre jævla nøtter til askepott også!

Lenke til kommentar
Abigor skrev (1 time siden):

Blir skremt av hvor lite som skal til for at folk gir opp ytringsfriheten. Brenne en liten bok, så er vi rett tilbake til middelalderen. Blasfemi er min religion, men hvem bryr seg om det? Alle bryr seg om muslimer som gråter krokodilletårer.

"Det jeg ikke liker er stygt og kvalmet og det gjør ingenting å forby det"

Javel, hvis det er sånn vi skal ha det. Da kan vi forby country musikk, rødvin, kongefamilien og tre jævla nøtter til askepott også!

Å ikke forstå forskjellen mellom saklige ytringer og usaklig fysisk handling er varemerket på det primitive steinaldermennesket.

Et varemerke som har satt i gang utallige konflikter og som har forårsaket mye unødvendig elendighet.

En kompetansemangel som som strider mot demokratiske prinsipper og grunnleggende menneskerettigheter.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (13 minutter siden):

siden folk blir så opprørt av brenning av en bok.

begynner med en bok, og kan ende opp som Anders Behring Brevik.

Det er det skumle med fanatisme. (også islamsk fanatisme)

Også barn/ungdom som vokser opp i familier hvor hat, rasisme, etc. er dagligdags, tenderer å bli ekstreme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Mr.M said:

begynner med en bok, og kan ende opp som Anders Behring Brevik.

Det er det skumle med fanatisme. (også islamsk fanatisme)

Også barn/ungdom som vokser opp i familier hvor hat, rasisme, etc. er dagligdags, tenderer å bli ekstreme.

De som vokser opp med koranen blir av en eller annen grunn mye mer ekstreme enn de som vokser opp med å brenne den.

Lenke til kommentar
Abigor skrev (1 time siden):

Haha du får arrestere meg da, for det er jo du som er saklighetspolitiet. Det du ikke liker er usaklig.

Å brenne koranen er en ytterst saklig ytring, men siden du ikke liker det så er det ikke saklig likevel?

Den definisjonen av saklighet finnes bare i ditt eget eller fanatikerens hode: https://snl.no/objektiv_-_saklig

Hvordan føles det å møte seg selv i døra ?

 

Lenke til kommentar
Abigor skrev (3 minutter siden):

De som vokser opp med koranen blir av en eller annen grunn mye mer ekstreme enn de som vokser opp med å brenne den.

det er kun fordi de personene/miljøene som driver med koranbrenning ikke har fått fritt spillerom til å utfolde seg helt og holdent. Den dagen det evt. skulle skje, stopper det garantert ikke ved bokbål.

I Belgia tok politikere fra partiet Vlaams Belang seg inn i en skolegård og tvang pølser inn i munn på barn av muslimsk herkomst. Det illustrerer tydelig den fanatismen som ligger under overflaten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...