Gå til innhold

Lenovo T5 vs Komplett PC


Anbefalte innlegg

Tenkte og kjøpe ny PC i romjula da min gamle henger seg ofte, de har denne på lager på min nærmeste Elkjøp som jeg kan kjøre og hente for rask levering:

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc/stasjonar-gaming-pc/lenovo-legion-t5-r71630003070-stasjonar-gaming-pc/387175#specifications

Hvis man skal orke og vente på levering finner jeg ingen ferdigbygd Komplett PC med RTX 3070 til samme prisen.

Erfaringer med Lenovo stasjonær?

 

 

lenovo-legion-t5-r71630003070-stasjonar-gaming-pc--pdp_zoom-3000--pdp_main-960.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De lenovo maskinene er av veldig god kvalitet. Benytter som regel plat ratet strømforsyninger, aldri dårlige enn gold hvert fall. Lite feil på hovedkortet også. Generelt solide maskiner med lite feil sammenligning med HP F.eks som er noe forbanna ræl. Jeg er som regel tilhenger av å bygge maskin selv, men akkurat de lenovo maskinene synes jeg holder god kvalitet. 
 

kilde: autorisert Lenovo tekniker på alle consumer produkter, så har reparert noen tusen Lenovo maskiner.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wil skrev (12 timer siden):

Så du skal betale 14.5 laks for den PC`en der? Det ville ikke jeg gjort iallefall. Det er jo egentlig bare skjermkortet du betaler for. Resten er det ikke noe særlig og skrive hjem om, men for all del. Kjør på.

Hvilke ferdigbygg foreslår du da? (i samme prisklasse) 

Hvilke komponenter er dårlige synes du

Lenke til kommentar
snqmann95 skrev (12 timer siden):

De lenovo maskinene er av veldig god kvalitet. Benytter som regel plat ratet strømforsyninger, aldri dårlige enn gold hvert fall. Lite feil på hovedkortet også. Generelt solide maskiner med lite feil sammenligning med HP F.eks som er noe forbanna ræl. Jeg er som regel tilhenger av å bygge maskin selv, men akkurat de lenovo maskinene synes jeg holder god kvalitet. 
 

kilde: autorisert Lenovo tekniker på alle consumer produkter, så har reparert noen tusen Lenovo maskiner.

Har ikke vært borti Lenovo noe særlig men Ho og Acer er iallefall håpløse, bra at Lenovo er noe bedre da.

Lenke til kommentar

Lenovo fikk bra omtale i denne videoen (ikke samme maskinen, men det er vel en lignende):

Spoiler

 

Om en skal ha Ryzen 5800x og RTX 3070 på komplett.no sine pc'er så koster "Komplett a172 Epic" kr 17999 nå. Så valget er der å betale mer for den, eller finne en med lavere spec cpu/gpu til omtrent samme pris, f.eks "Komplett a166 Epic" til kr 14999.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at Lenovoen har Ryzen 5800 men Komplett har 5800X , er det stor forskjell på disse?

 

Hva tilsvarer de i Intel målestokk? i5 ,i7 etc

 

Er det bedre hovedkort og CPU som gjør Komplett PC`ene dyrere med RTX 3070?

Ser den på tilbud til 17999,- men ellers ligger de på rundt 20 med RTX 3070

 

1179191_7.jpg

Lenke til kommentar

Ryzen 7 5800 er veldig lik 5800X og 5700X. Forskjellen er at 5800X har 105W TDP, mens de andre to har 65W TDP. Ryzen 5800 ligger litt lavere enn 5800X i ytelse, men over 5700X.

Ryzen 7 5800X ligger ganske nær Intel i7-11700K i ytelse. Det skal sies at Intel 12 serie er bedre og f.eks Intel i5-12600K kan ha omtrent samme ytelse i spill også.

https://www.tomshardware.com/news/intel-core-i7-12700k-vs-amd-ryzen-9-5900x-and-5800x-face-off-intel-rising

Hva vil det koste å bygge en lignende maskin selv som Komplett sin maskin med 5800X og RTX 3070 (ikke helt samme komponenter):

Kabinett    850
PSU    1050
Hovedkort    1800
CPU    3000
Minne    1000
SSD    1050
Skjermkort    6700

cpu kjøler 1000
sum komponenter    16450
Windows 10/11 lisens    1000
sum    17450

Du kan si at grunnen til at Kompletts maskiner koster mer enn Lenovo er nok at det er dyrere for Komplett å bygge enn for Lenovo. Men fordelen er at du får et hovedkort med mer muligheter. Og du er sikker på at maskinen er bygget av standard komponenter. Skjermkortet kan være bedre. CPU kjøler er også er rimelig type på Lenovo i forhold til Komplett, naturlig siden de bruker en CPU som bruker mindre strøm.

 

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mercruiser said:

IBM's konvertering til Lenovo skjedde etter 2011 til info.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lenovo#1999–2010:_IBM_purchase_and_sale_of_smartphone_division

"Lenovo acquired IBM's personal computer business in 2005, including the ThinkPad laptop and ThinkCentre desktop lines."

"In the years following the deal IBM sold their stake in Lenovo, with the final sale in 2011 completing their divestment"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...