Gå til innhold

Anmeldelse: The Callisto Protocol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri opplevd et bedre visuelt uttrykk før , må nesten nyte dette i etapper for dette er noe av det råeste innen grafikk og effekter . Kjører på Ultra-settings untatt Film Grain og motion blur . Har litt varierende frames men aldri under 90 , mest rundt 100-43 . 3080Ti Suprim 1950mhz klokker kortet på , 32gb ram og 9900K cpu . 1440p

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (5 timer siden):

Noen spill trenger litt tid for å få "cachet" shadere mens man spiller. Er litt irriterene først, men når det er ferdig, så flyter det veldig bra. Eksempel Battlefield V. Noen har ikkje tolmodighet til å vente, så de "quitter" med en gang.
Noen "tech testere" velger å bruke dx11 med dårligere ytelse, fordi de ikkje vet bedre :p

Joda og i SP spill som nesten aldri klarer å kompilere shadere raskt nok (forsøk på “JIT” metoden, Just In Time) og dermed stadig vekk er en ny runde med shader compilation stutter når man kommer til nye “brett” eller områder er det en mulighet å spille gjennom de samme områdene på nytt igjen med ferdig kompilert shadere. Men jeg vil neppe påstå at det er en god løsning.

DX11 codepath’en kan håndholdes i mye større grad av GPU produsentene via driveren kontra DX12. DX12 krever mer av spillutviklerne og det fungerer tydeligvis dårlig i en del tilfeller dessverre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mala skrev (19 timer siden):

 

Jeg humret litt når jeg leste denne kommentaren til videoen på et annet forum.

Sitat

Man, that makes it seem like...

  • PS5 - primary dev platform.
  • XBS consoles - oh shit we don't have enough time to finish it.
  • PC version - Oh crap, I forgot we're releasing on PC as well.

Regards,
SB

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu

Denuvo med sin sikkerhetsrisiko er et stort turn-off for meg, så derfor kjøper jeg slike spill til konsoll.

Med Callisto derimot.....kampsekvensene ser skikkelig kaotisk og usystematisk ut.
Combat designet er ikke tilstrekkelig godt nokk for å håndtere flertalls fiender.
Hadde jeg designet det ville jeg brukt det samme systemet som i de første Assassins Creed spillene.
Det vil si at når du sikter deg inn på en fiende (lock-on), så stopper de andre opp og angriper deg ikke før du har drept
den siktede eller du unlocker den. Det kule med dette designet er psykologisk: det får spilleren til
å føle seg sterk og flink for å ha håndtert så mange fiender i en kamp. I Callisto Protocol ville dette også
gjort kampene mer oversiktlig og systematisk uten å ofre den aggressive, voldelige og groteske spillopplevelsen.

Slik ser jeg det såfall som en spilldesigner. Jeg har ingen erfaring med 3D spilldesign,
men jeg har en god forståelse over gameplay design generelt.
Med det sagt: det jeg synes er gøyt er ikke nødvendigvis gøyt for deg

Lenke til kommentar

Kan du spille på en PS5 er det et veldig godt valg. Etter PC-patchen er vel det også et ok valg. Virker som de ikke har optimalisert spillet til Xbox Series X, men det blir det vel etter noen patche-runder. DF avslørte i alle fall temmelig store framedrops der PS5 fungerte glimrende med nesten stabil framerate i forhold.

Lenke til kommentar
donwang skrev:
DigImp skrev:

Ingen problemer med spillet på min pc. Funker som gull. Det støtter ultrawide 21:9 og 32:9 for de som lurer.

4 timer inn og jeg elsker det så langt. Super grafikk og lyd

32:9, da blir det brått intressant! Hvordan gpu/cpu har du, om kan jeg spørre mtp performance:)
12900k, 32GB ram, rtx 4909 og M.2 4 gen.
Lenke til kommentar
Seagull skrev:

Anmelderne på denne siden er så snille og ukritiske mot AAA-spill. Hvor er han som gav Horizon: Forbidden West 6/10? Der har vi en anmelder jeg stoler på!

Jeg skal ikke snakke for noen andre i redaksjonen, men jeg har ikke inntrykk av at noen prøver bevisst å være strenge eller eller snille. For min del går det bare på hva jeg liker og ikke liker. Jeg liker personlig kampene i The Callisto Protocol, noe som virker til å være litt utenfor normen i de andre anmeldelsene. Det ville likevel bli feil om jeg skulle begynne å klage på spillet for å være tilstrekkelig streng. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er mindre erfaren enn de andre som skriver her, men som leser har jeg alltid satt pris på forskjellige perspektiver. Om mine anmeldelser passer dårlig med dine spillpreferanser er det lurt å sjekke andre steder i tillegg. Men jeg syns ikke det burde gå på troverdighet/hva man stoler på.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jorgny skrev:
Seagull skrev:

Anmelderne på denne siden er så snille og ukritiske mot AAA-spill. Hvor er han som gav Horizon: Forbidden West 6/10? Der har vi en anmelder jeg stoler på!

Jeg skal ikke snakke for noen andre i redaksjonen, men jeg har ikke inntrykk av at noen prøver bevisst å være strenge eller eller snille. For min del går det bare på hva jeg liker og ikke liker. Jeg liker personlig kampene i The Callisto Protocol, noe som virker til å være litt utenfor normen i de andre anmeldelsene. Det ville likevel bli feil om jeg skulle begynne å klage på spillet for å være tilstrekkelig streng. Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er mindre erfaren enn de andre som skriver her, men som leser har jeg alltid satt pris på forskjellige perspektiver. Om mine anmeldelser passer dårlig med dine spillpreferanser er det lurt å sjekke andre steder i tillegg. Men jeg syns ikke det burde gå på troverdighet/hva man stoler på.
Hei! Jeg legger meg helt flat. Det var en uhøflig og dum kommentar jeg skrev. Jeg står for dumheten, og lar kommentaren stå. Det var unødvendig å insinuere at du er ukritisk, og jeg synes oppriktig at det er en god tekst. Morragrettenhet er ingen unnskyldning for å henge seg opp i flisespikkeri og ubegrunnede spydigheter som en totalidiot. Så da må jeg bare beklage.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Seagull skrev (11 minutter siden):
 
Hei! Jeg legger meg helt flat. Det var en uhøflig og dum kommentar jeg skrev. Jeg står for dumheten, og lar kommentaren stå. Det var unødvendig å insinuere at du er ukritisk, og jeg synes oppriktig at det er en god tekst. Morragrettenhet er ingen unnskyldning for å henge seg opp i flisespikkeri og ubegrunnede spydigheter som en totalidiot. Så da må jeg bare beklage.

Hei igjen. Det går helt fint, takk for en fin beklagelsesmelding. For hva det er verdt så skjønner jeg at det kan være frustrerende som leser når vi ikke skriver om ting som mange andre trekker frem som feil og mangler, det er jo mange som bruker anmeldelser til å bestemme seg for om et spill er verdt et kjøp eller ikke. Ha en fin dag videre. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...