Gå til innhold

Vi digget actionspillet Control – nå kommer oppfølgeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan fortelle meg hva som gjorde det første spillet så bra?

Jeg hadde virkelig troen på spillet, og gledet meg lenge til å få tid å spille det, og da jeg endelig fikk startet opp og spilt et sted mellom 5 og 10 timer, så føltes det kun som en evig grind, med en historie som gikk i sirup, og alt føltes som en eneste stor fetch quest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 timer siden):

Noen som kan fortelle meg hva som gjorde det første spillet så bra?

Jeg hadde virkelig troen på spillet, og gledet meg lenge til å få tid å spille det, og da jeg endelig fikk startet opp og spilt et sted mellom 5 og 10 timer, så føltes det kun som en evig grind, med en historie som gikk i sirup, og alt føltes som en eneste stor fetch quest.

Jeg klarte heller aldri å bli bergtatt av spillet. Spilte det et par timer før det ble slettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (3 timer siden):

Noen som kan fortelle meg hva som gjorde det første spillet så bra?

Jeg hadde virkelig troen på spillet, og gledet meg lenge til å få tid å spille det, og da jeg endelig fikk startet opp og spilt et sted mellom 5 og 10 timer, så føltes det kun som en evig grind, med en historie som gikk i sirup, og alt føltes som en eneste stor fetch quest.

Samme her, ble overtalt av en kompis om at det var episk.

Likte det ikke litt en gang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg også. Spilte det en del timer og har prøvd meg et par ganger på nytt. Men det klarer aldri å fengsle meg. Jeg digger historien og synes det virker som en interesang verden. Til og med kampsystemet virket helt greit. Men jeg syntes omgivelsene, brettdesign og kartet var helt horibelt. Navigeringen ødela mye av opplevelsen for meg. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (14 minutter siden):

Jeg krever ikke en gang et nytt spill. En veldig god remake eller remaster av MP1 og 2 er alt jeg ber om. 

Remedy has got you covered

Max Payne 1&2 remake - Remedy (remedygames.com) 
 

GrinderX9 skrev (24 minutter siden):

Alan Wake plz. Remedy har ikke så mange spill serier, men jammen har de noen vrikelig klassikere under belte 😊

Deg også Alan Wake 2 - Remedy (remedygames.com)

Remedy har virkelig i vinden for tiden!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:

Noen som kan fortelle meg hva som gjorde det første spillet så bra?

Jeg hadde virkelig troen på spillet, og gledet meg lenge til å få tid å spille det, og da jeg endelig fikk startet opp og spilt et sted mellom 5 og 10 timer, så føltes det kun som en evig grind, med en historie som gikk i sirup, og alt føltes som en eneste stor fetch quest.

Alle spill er ikke for alle. Personlig likte jeg Control og syntes story var fengende, god action og likte mystikken i spillet. Men for å ta et annet eksempel da... God of War (2018), som ble rost opp i skyene, det syntes jeg var kjedelige greier og spilte bare noen timer før jeg la det fra meg for godt. Som sagt, alle spill er ikke for alle, og det er ikke alltid lett å skjønne hva som gjør at folk elsker noe man selv synes er kjedelig.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
SimpliEcks skrev (15 timer siden):

Alle spill er ikke for alle.

Enig med budskapet, men for min del så stemmer det nesten aldri. Jeg liker de aller fleste spilltyper, og akkurat denne sjangeren liker jeg som regel godt. Og alt i spillet ligger til rette for at jeg BØR like det. Jeg bare gjør ikke det. Kjenner meg en del igjen i det andre her har sagt om spillet. Men jeg er OGSÅ enig i det du sier, om at story er fengende, musikken er bra, etc. Jeg tror det som Grinder sier, at brettdesignet spiller en stor rolle for at jeg ikke liker det. Mange like områder, tøvete labyrint-aktige rom, og alt UTENOM det man normalt bruker for å beskrive et spill (kampsystem, grafikk, historie, lyd, gameplay, etc.) virker å trekke spillet ned. Liksom ting man ikke helt klarer å sette fingeren på. Og det er så synd, for jeg ville virkelig like det.

Endret av Gringorilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jaqoby skrev (3 timer siden):

nå kommer oppfølgeren? men arbeidet har såvidt begynt? så oppfølgeren kommer ikke nå, men om ett par tre fire år. selv hadde foretrukket en alan wake oppfølger, til og med quantum break over control. runna spillet, men syns nå at spillet er nokså overrata.

Oppfølger til Alan Wake er i produksjon as we speak faktisk. 

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:

Noen som kan fortelle meg hva som gjorde det første spillet så bra?

Jeg hadde virkelig troen på spillet, og gledet meg lenge til å få tid å spille det, og da jeg endelig fikk startet opp og spilt et sted mellom 5 og 10 timer, så føltes det kun som en evig grind, med en historie som gikk i sirup, og alt føltes som en eneste stor fetch quest.

For min del var det å gradvis få drypp av historien, og hele tiden ha den iveren etter å få svar på hva i all verden det er som foregår.. Så er jeg den typen som leser alle bøker jeg plukker opp i Skyrim/Fallout, og prøver å lete etter hint i alt fra arkitektur til å finne ut hva som er skjult mellom linjene. Folk som evt skipper dokumenter de finner, og kun søker action vil nok mest sannsynligvis ikke finne dette godt nok kun på gameplay alene vil jeg tro🤔 Andre spill har bedre combat osv, men totalpakken for meg gjorde spillet til en 8,5/10ish spill.. Dlc 'en også syntes jeg var bra🙂
  • Liker 2
Lenke til kommentar
donwang skrev (1 time siden):
Gringorilla skrev (På 14.11.2022 den 8.52):

Noen som kan fortelle meg hva som gjorde det første spillet så bra?

Jeg hadde virkelig troen på spillet, og gledet meg lenge til å få tid å spille det, og da jeg endelig fikk startet opp og spilt et sted mellom 5 og 10 timer, så føltes det kun som en evig grind, med en historie som gikk i sirup, og alt føltes som en eneste stor fetch quest.

For min del var det å gradvis få drypp av historien, og hele tiden ha den iveren etter å få svar på hva i all verden det er som foregår.. Så er jeg den typen som leser alle bøker jeg plukker opp i Skyrim/Fallout, og prøver å lete etter hint i alt fra arkitektur til å finne ut hva som er skjult mellom linjene. Folk som evt skipper dokumenter de finner, og kun søker action vil nok mest sannsynligvis ikke finne dette godt nok kun på gameplay alene vil jeg tro🤔 Andre spill har bedre combat osv, men totalpakken for meg gjorde spillet til en 8,5/10ish spill.. Dlc 'en også syntes jeg var bra🙂


Virker ikke som vi er så alt for langt unna hverandre egentlig. Etter å ha spilt det jeg antar er ca 1/3 av spillet, så ville jeg gitt det en sterk 6 eller svak 7 av 10. Altså akkurat ikke nok til å orke å spille resten, ettersom jeg ikke har mange nok spilletimer i uka til å spille noe "unødig". Av samme grunn hopper jeg over det meste av lesing av sporadisk utstrødde dokumenter. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

På overflaten virker Control glimrende, veldig bra visuell stil, god stemning, og interessant konsept. Men for meg blir spillet etterhvert veldig repetitivt. Bra stemning og konsept, men lite substans i historien. I stedet for å utvikle sci-fi ideene spillet presenterer, så blir det veldig usammenhengende og rotete (litt som en dårlig David Lynch film).

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...