Gå til innhold

Uholdbar passituasjon - ført bak lyset


Anbefalte innlegg

Passet mitt går ut på dato om 8 måneder. Tenkte egentlig jeg skulle være tidlig ute og ordne dette tidligere i sommer, men da fikk vi beskjed om at de som kunne vente skulle vente. Dum som jeg var hørte jeg på dette, og tenkte at det nå skulle gå greit å få ordnet dette innen rimelig tid. Men til min store forferdelse har fortsatt INGEN av stasjonene i mitt område ledig time før i mars neste år! Og nå får jeg ikke reist som planlagt. Jeg føler meg ført bak lyset, og skulle åpenbart ikke hørt på løgnene deres om å vente til situasjonen roet seg! Er det bare jeg som blir forbanna og føler meg lurt?

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kremt skrev (6 minutter siden):

Spørs om du bare må reise på landet et sted, 10-15 mil unna bør funke bra. Men enig, systemet er ubrukelig, og det er laget sånn med vilje.

Så de gjør det med vilje, slik at folk ikke skal få reist? Ganske utspekulert og dårlig gjort! Er dette for å kutte klimagassutslipp?

Da har jeg i hvertfall lært på den harde måten at staten ikke er til å stole på. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
RookieNO skrev (14 minutter siden):

Hvor hjelpesløs skal man være? Hvis du bor i Oslo så kan du f.eks sjekke passkontoret i Sandvika. I sommer fikk vi passtime der uken etter vi bestilte. Det er bare å søke på politikammere rundt der du bor, så skal de fleste ha mulighet for å sjekke ledige passtimer online.

Hjelpesløs? Som sagt har ingen av stasjonene i nærheten ledige timer! Og jeg har faktisk en jobb, så kan ikke reise halve Norge rundt for å skaffe et pass! 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pust litt med magen.

Vi hadde samme utfordring med nye pass til ungene, og fikk først en ledig time flere mnd frem, i nabo byen 1 time reisevei unna.
Så ble vi tipset om avbestillinger som oppdateres hver mandag og torsdag morgen kl 09? (husker ikke nøyaktig)
Sjekket da og fikk time her lokalt uka etter.

Dette var i vår.

Endret av Marzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (5 minutter siden):

Skjønner. Jeg får vel ta tre dager fri fra jobb da. Én dag for å sitte å spamme nettsidene til politiet, én dag for å reise halve landet rundt til passtimen, og én dag for å reise halve landet rundt for å hente dette fordømte passet. Blir billig dette! 

Du får ikke til å sjekke nettsidene i lunsjpausen da? Da holder det nok med en halv dag fri til å møte opp, og så sender de passet i posten. 

Lenke til kommentar
meg0709 skrev (17 minutter siden):

du trenger ikke hente passet selv.

https://www.nrk.no/norge/fekk-feil-pass-i-posten-1.15950037

Jeg tar ikke sjansen på at de sender passet mitt til noen andre. De tar tydligvis null selvkritikk her også. Typisk norsk politi. 

Nei, dette blir nok for omfattende og dyrt, får nok la det være. Får heller ikke tatt halve dager fri fra jobben, tror ikke jeg får fri i det hele tatt desverre.

Noen som vet hvordan det blir å få nytt pass når man ikke har gyldig legitimasjon lenger?

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

Det er nok tryggere enn før å bestille pass hjem nå, jeg tipper de har lært av den fadesen du lenker til.  Hvis det er problematisk å få tid til å sjekke etter ledige timer i arbeidstiden, så kan du gjøre det før eller etter jobb kanskje? 

Så har politiet og staten fått ekstreme mengder kritikk når det kokte som mest i passkrisen, kanskje berettiget, men det er nok vanskelig å kjapt omstille seg , når det ble den krisen med råmaterialer som det ble samtidig som alle skulle ha seg pass etter korona. 

Når det gjelder å få nytt pass, så kan du ta med det som er utløpt, og så makulerer de det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...