Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ektefelle på jobbtur med kollega av motsatt kjønn


Gjest 436c2...5d7

Anbefalte innlegg

Gjest 26e92...2e1

hvis en ektefelle først skal "diktere" noe sånn, så ender man vel opp med å diktere at den personen man er sammen med aldri skal få lov til å gå på jobb i det hele tatt - dersom DEN eller DEN personen også skal være på samme arbeidsplass liksom. 

Anonymous poster hash: 26e92...2e1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 436c2...5d7 skrev (13 timer siden):

Hva hadde dere tenkt om deres ektefelle hadde gjort dette?

Ingenting, jeg stoler på min ektefelle.
 

Gjest 436c2...5d7 skrev (13 timer siden):

Og hva tenker dere om at jeg reagerte ganske kraftig på dette?

At du er sjalu. Spørsmålet blir heretter om du har en berettiget grunn til det, f.eks basert på tidligere hendelser. Hvis ikke, må du gå i deg selv å spørre deg om du trenger behandling for en grunnleggende angst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (14 timer siden):

Hva tenker dere? Hva hadde dere tenkt om deres ektefelle hadde gjort dette? Og hva tenker dere om at jeg reagerte ganske kraftig på dette?

Det er vanskelig å sette seg til doms over dine ekteskapelige problemer. Vi kjenner ikke konteksten, og vi får gjengitt bare en side.

At dama er på jobbtur med en mannlig kollega er i utgangspunktet uproblematisk. Så også at de er sosiale og har det fint.

Hvis jeg opplever at hun holder tilbake informasjon om det så er det litt mer problematisk.

-k

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (13 timer siden):

Fra trådstarter:

Å reise på jobbreise med en kollega av annet kjønn var ikke problemet her. Det er helt uproblematisk!!


Problemet var at hen bevisst lot meg tro at de skulle være en gjeng, og bevisst valgte å ikke fortelle om at det kun ble de to, som da også hadde betydelige planer også utenom jobb.

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Tidligere skrev at hen ikke sa dette til deg fordi hen visste at du kom til å «lure» (som kan være så mangt) 

Hvis du hadde visst dette på forhånd, hva hadde skjedd da? Hen hadde likevel gjort tingene på fortiden om du hadde visst om det. Eller er det det som er problemet her? Hen har gjort ting uten deg og med en annen av ditt kjønn, og det er ting du mener dere som par skal gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (På 28.10.2022 den 18.04):

Min ektefelle sa aldri noe om hvem hen reiste med før jeg stilte spørsmål om hva som faktisk hadde skjedd. Min ektefelle var klar over at jeg trodde det var en jobbgjeng som dro på tur, og hen tydeliggjorde aldri at det etter meldt sykdom kun var én kollega av det motsatte kjønn hen reiste med. 

Med mindre du mistenker at dette var ein del av ein større plan for å reise med berre ein kollega så synes eg du overreagerer. Særleg fordi eg ikkje ser kva realistiske valg din ektefelle hadde. Ein jobbtur vil ofte ikkje være valgfri, det er arbeidstid der fråvær utanom sjukdom og liknande vil være eit brot på arbeidsavtalen. Hadde det vært betre om du hadde fått vite om reiseplanane før reisa slik at du hadde vært heime og uroa deg? Ektefellen kunne sjølvsagt også droppa det sosiale og latt kollegaen sitte igjen heilt åleine med dei konsekvensane det får for framtidig arbeidsrelasjon, men det synes eg ville vært heilt urimeleg. 

Eg sitt igjen med inntrykket av at du ville at ektefellen din skulle skulka jobben, og det i ein situasjon der bedrifta alt er kjempesårbar på grunn av fråfall frå andre kollegaer samtidig. Slik skulk ville fått konsekvensar for arbeidsforholdet, i beste fall berre for relasjonane og samarbeidet på arbeidsplassen, og i verste fall kunne ektefellen mista jobben. Så det du eigentleg har gjort er å tvinge ektefellen til å enten lyge til deg eller sjefen. Noko som i praksis er eit ultimatum mellom å fortsette ekteskapet eller behalde jobben. Ja du fekk berre ei halvsannheit før jobbreisa men i valget mellom kven ektefellen skulle lyge til så var nok ei sannheit og ei halvsannheit det beste valget. 

Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7

Fra TS:

Hen kunne kanskje sagt: Forresten, det blir bare meg og min kollega som reiser på tur, og sendt meg en ekstra SMS på kvelden om at alt var bra - slik jeg alltid gjør.

Den SMSen jeg sendte kl 20 fikk jeg svar på kl 01:30. Konserten de var i lag på sluttet kl 23. 
 

 

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (33 minutter siden):

Fra TS:

Hen kunne kanskje sagt: Forresten, det blir bare meg og min kollega som reiser på tur, og sendt meg en ekstra SMS på kvelden om at alt var bra - slik jeg alltid gjør.

Den SMSen jeg sendte kl 20 fikk jeg svar på kl 01:30. Konserten de var i lag på sluttet kl 23. 
 

 

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Hvorfor i alle dager skal en drive med slikt når en er på jobbreise? Hvorfor trenger du å vite hvilke kollegaer som er med på turen? 

Jeg har reist verden rundt i min jobb, med kollegaer av alle kjønn og aldre. Jeg rapporterer aldri dette til samboer, det er jo galskap og overvåking. 

Om jeg skulle på tur og konsert med en vennine, da hadde jeg såklart gitt beskjed om dette...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er nok kun du som kjenner din egen samboer her på forumet altså.

Hva noen andre her sier har egentlig ingenting å si og vil kun komme basert på hvordan de selv er og hvordan de er i sin egen situasjon

Har du grunn til å mistenke "utukt" er det enten deg eller samboer det er noe galt med. ( Kan være en kombinasjon mellom begge så klart )

Kun du sitter på det svaret.

 

Mitt tips er enten jobbe med seg selv, det kan også være tilfellet at du er med feil partner?   ( Newsflash. det gjelder begge veier ) 

Men basert på det du skriver.. Så velger partner å holde det skjult, og det er det som må fokuseres på.  Spør partneren din ( deg selv også) hvorfor gjorde partner det slik?

Alle vet om man er eiersyk, alle vet om man er en altfor sjalu utagerende person. Osv osv.

Alt i alt trenger det ikke bety noe, eller så kan det bety alt.

Lite hjelp i innlegget mitt ettersom det er hele er en selvfølge, men take it or leave it :) 

Lenke til kommentar
Gjest 67115...cd6
Salvesen. skrev (37 minutter siden):

Hvorfor i alle dager skal en drive med slikt når en er på jobbreise? Hvorfor trenger du å vite hvilke kollegaer som er med på turen? 

Jeg har reist verden rundt i min jobb, med kollegaer av alle kjønn og aldre. Jeg rapporterer aldri dette til samboer, det er jo galskap og overvåking. 

Om jeg skulle på tur og konsert med en vennine, da hadde jeg såklart gitt beskjed om dette...

Snakker du aldri med partneren din om reisene dine og naturligvis..hvem du da reiser med og hva dere gjør på "fritiden" på disse reisene?

Svaret kan fint være "nei"   Ettersom jeg ikke vet omfanget av hvordan jobb du har og hvordan disse reisene er.

Men det vet vel ikke vi heller om samboeren til trådstarter`?  ( annet enn programmet som har blitt nevnt) Så det blir jo fort å blande epler og appelsiner her hvis man skal sammenligne med egne erfaringer.

 

Anonymous poster hash: 67115...cd6

Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7
41 minutes ago, Salvesen. said:

Hvorfor i alle dager skal en drive med slikt når en er på jobbreise? Hvorfor trenger du å vite hvilke kollegaer som er med på turen? 

Jeg har reist verden rundt i min jobb, med kollegaer av alle kjønn og aldre. Jeg rapporterer aldri dette til samboer, det er jo galskap og overvåking. 

Om jeg skulle på tur og konsert med en vennine, da hadde jeg såklart gitt beskjed om dette...

TS:

 

Nettopp… Da tror jeg vi er enige. Ikke behov for å rapportere om jobb. Men når man bruker jobbreisen til å gå alene på konsert men en venn/venninne, men gir inntrykk hjemme om at det er en gjeng som skal på jobbreise.. Da føles det litt rart.

Grunnen til at jeg tester her er jo fordi jobbreise med kollegaer (av begge kjønn) er helt greit, uten noen form for rapportering. Men å koble det med en privat konsert med en venn/venninne mens partneren tror man er på jobbreise.. da virker det som noe holdes hemmelig. Men kanskje jeg bare tolker for mye i det, og at det er greit å fortelle hjemme at man skal på jobbreise med en gjeng, og at man i stedet reiser alene med en kollega på en to-mannstur med en hyggelig helaften.. og også holder det hemmelig når man kommer hjem..

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (6 minutter siden):

TS:

 

Nettopp… Da tror jeg vi er enige. Ikke behov for å rapportere om jobb. Men når man bruker jobbreisen til å gå alene på konsert men en venn/venninne, men gir inntrykk hjemme om at det er en gjeng som skal på jobbreise.. Da føles det litt rart.

Grunnen til at jeg tester her er jo fordi jobbreise med kollegaer (av begge kjønn) er helt greit, uten noen form for rapportering. Men å koble det med en privat konsert med en venn/venninne mens partneren tror man er på jobbreise.. da virker det som noe holdes hemmelig. Men kanskje jeg bare tolker for mye i det, og at det er greit å fortelle hjemme at man skal på jobbreise med en gjeng, og at man i stedet reiser alene med en kollega på en to-mannstur med en hyggelig helaften.. og også holder det hemmelig når man kommer hjem..

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Pratet du med samboeren din når vedkommende kom hjem da? Hvordan var turen, hva gjorde du, skjedde det noe gøy osv? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (6 minutter siden):

TS:

 

Nettopp… Da tror jeg vi er enige. Ikke behov for å rapportere om jobb. Men når man bruker jobbreisen til å gå alene på konsert men en venn/venninne, men gir inntrykk hjemme om at det er en gjeng som skal på jobbreise.. Da føles det litt rart.

Grunnen til at jeg tester her er jo fordi jobbreise med kollegaer (av begge kjønn) er helt greit, uten noen form for rapportering. Men å koble det med en privat konsert med en venn/venninne mens partneren tror man er på jobbreise.. da virker det som noe holdes hemmelig. Men kanskje jeg bare tolker for mye i det, og at det er greit å fortelle hjemme at man skal på jobbreise med en gjeng, og at man i stedet reiser alene med en kollega på en to-mannstur med en hyggelig helaften.. og også holder det hemmelig når man kommer hjem..

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Dårlig forsøk på å skjule at hen knuller kollegaen i såfall.

Hvorfor fortelle deg i etterkant at det kun var de to, og at de hygget seg på middag og konsert viss hen ønsker at du ikke skal få mistanke?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7
2 minutes ago, Baranladion said:

Pratet du med samboeren din når vedkommende kom hjem da? Hvordan var turen, hva gjorde du, skjedde det noe gøy osv? 

Yes.

Da unnlot samboer å svare. Har i ettertid sagt at hen skulle fortelle meg hva som hadde skjedd, men må vente på rett tidspunkt. For hen hadde hatt en dårlig følelse over å ikke fortelle det til meg.

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7
2 minutes ago, mandodiao said:

Dårlig forsøk på å skjule at hen knuller kollegaen i såfall.

Hvorfor fortelle deg i etterkant at det kun var de to, og at de hygget seg på middag og konsert viss hen ønsker at du ikke skal få mistanke?

Hen fortalte det ikke. Jeg fant det ut da jeg fant noen bilder på mobilen.. Som var blitt slettet, men lå i søppelkassen på mobilen. 
 

Da hadde jeg allerede fått en mistanke, fordi jeg ikke fikk svar på sms den aktuelle kvelden, før langt på natt.

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (1 minutt siden):

Hen fortalte det ikke. Jeg fant det ut da jeg fant noen bilder på mobilen.. Som var blitt slettet, men lå i søppelkassen på mobilen. 
 

Da hadde jeg allerede fått en mistanke, fordi jeg ikke fikk svar på sms den aktuelle kvelden, før langt på natt.

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Ahh skjønner, det hørtes ikke bra ut

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...