Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ektefelle på jobbtur med kollega av motsatt kjønn


Gjest 436c2...5d7

Anbefalte innlegg

Gjest 436c2...5d7

Hei, vil teste en ting med dere...


Min ektefelle har vært på jobbreise. Hen fortalte meg at de var en gjeng fra jobben som skulle på tur for å holde foredrag, og at de på turen skulle ut på konsert en av kveldene. Før turen fortalte hen meg at det var frafall i reisefølget grunnet sykdom, og hen var frustrert fordi hen måtte gjennomføre planlagte foredrag uten disse kollegaene. I etterkant har jeg fått høre at min ektefelle reiste alene fra Norge sammen med kun én kollega av det motsatte kjønn.

Planlagte møter og konsert ble gjennomført, og konserten kun med disse to. De brukte hele kvelden sammen, med middag og to drinker i resepsjonen på hotellet.

Min ektefelle sa aldri noe om hvem hen reiste med før jeg stilte spørsmål om hva som faktisk hadde skjedd. Min ektefelle var klar over at jeg trodde det var en jobbgjeng som dro på tur, og hen tydeliggjorde aldri at det etter meldt sykdom kun var én kollega av det motsatte kjønn hen reiste med. 

Saken nå er at jeg har reagert ganske kraftig på dette, og synes ikke det var greit å ikke fortelle meg at hen reiste på tur med én kollega av motsatt kjønn, og sågar hadde en lang og flott kveld sammen med konsert, middag, drinker m.m. Min ektefelle er bestemt på at det ikke skjedde noe fysisk mellom dem denne kvelden, og at det kun var en hyggelig kveld i forbindelse med jobb.

 Hva tenker dere? Hva hadde dere tenkt om deres ektefelle hadde gjort dette? Og hva tenker dere om at jeg reagerte ganske kraftig på dette?

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 436c2...5d7 skrev (17 minutter siden):

Kanskje greit å få frem at hen visste at jeg kom til å lure, og bevisst valgte å ikke fortelle meg om at de kun ble to.

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Skjønner jo det når du reagerer som en hormonell tenåring. Du bør slutte med dette før hen går lei, i tillegg får du en mer ærlig hen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er slike tråder av og til. 

Dette bunner jo ut i en sterk usikkerhet hos den som blir mistenksom. Slik mistenksomhet blir jo etterhvert oppfylt hos den mistenksomme. Fordi den andre etterhvert vil gå lei av "sosial kontroll" og forlate forholdet, hvis dette vedvarer lenge. Så sitter den mistenksomme igjen og tenker, jeg hadde rett. 

Er man voksen har man et problem å ta tak i. Slik mistenksomhet er nok mer vanlig i den usikre alderen 16-25 år. 

Endret av plankeby
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Som en del av et ekteskap, når dere har viet livet til hverandre, så ligger det jo at dere må stole på hverandre også. Hvis ikke så kommer ikke dette ekteskapet her til å vare lenge, og det er ikke din kones feil..

Lenke til kommentar
aidskake skrev (8 minutter siden):

Som en del av et ekteskap, når dere har viet livet til hverandre, så ligger det jo at dere må stole på hverandre også. Hvis ikke så kommer ikke dette ekteskapet her til å vare lenge, og det er ikke din kones feil..

Samtidig så bygges jo tillit når man har åpenhet og ærlighet. Hvorfor velger ektefellen til TS å ikke oppdatere informasjonen rundt reisen, når den har endret seg drastisk? Kanskje fordi TS er kontrollerende og mistenksom og at ektefellen ikke orket krangelen som hadde oppstått dersom ektefellen informerte om endringen, det vet vi ikke. 

Jeg hører titt og ofte at man må stole på hverandre i et forhold, men det er jo også den enkeltes ansvar å oppføre seg på en slik måte at man er tillitten verdt. Om dette stemmer i dette forholdet eller ikke, vet jeg ikke, men jeg kan til en viss grad forstå at det kan være ubehagelig at ektefellen gir en versjon som ikke stemmer, og at det i ettertid fra andre kommer frem informasjon om at ektefellen dro på tur alene med en av det motsatte kjønn, uten å si ifra. 

TS må få lov å reagere på dette syns jeg, ihvertfall hvis det er noe som bryr vedkommende, jeg tror ikke det er bedre å brenne inne med dette heller. 

En voksen samtale med ektefellen, der man forteller at man opplevde dette ubehagelig må være greit, også i et forhold der to personer stoler på hverandre. 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I nesten alle arbeidssituasjoner vil man ende opp med å ha kolleger av motsatt kjønn. Årsaken at hen ikke fortalte deg det, er ganske åpenbar. Hen ville ikke kunne hatt en fin tur fordi du ville gitt hen dårlig samvittighet for å reise, eller nektet hen å reise.

Det er jobb. Og det er en oppgave som skulle utføres. Det ble gjort. Din sjalusi må settes til side, og så må du jobbe med deg selv fremfor å å gå til angrep på ektefellen din

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7

Fra trådstarter:

Å reise på jobbreise med en kollega av annet kjønn var ikke problemet her. Det er helt uproblematisk!!


Problemet var at hen bevisst lot meg tro at de skulle være en gjeng, og bevisst valgte å ikke fortelle om at det kun ble de to, som da også hadde betydelige planer også utenom jobb.

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Lenke til kommentar
Daisy 🌸 skrev (1 minutt siden):

Det er selvfølgelig ikke greit. Ikke verken å reise alene de to sammen, eller det å ikke si fra.

Ha nå en standard!

Ikke gidd å hør på tøflene her inne, det gagner verken deg eller partneren din at partneren din ser på deg som en verdiløs dørmatte. 

Så hvis et firma har forpliktet seg til å gjennomføre et foredrag, så må de trekke seg dersom de som skal holde foredraget er av motsatt skjønn og en eller begge er i et forhold? En av de må si at jeg kan ikke utføre arbeid sammen med deg, siden jeg har ektefelle? 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 436c2...5d7 skrev (22 minutter siden):

Fra trådstarter:

Å reise på jobbreise med en kollega av annet kjønn var ikke problemet her. Det er helt uproblematisk!!


Problemet var at hen bevisst lot meg tro at de skulle være en gjeng, og bevisst valgte å ikke fortelle om at det kun ble de to, som da også hadde betydelige planer også utenom jobb.

Anonymous poster hash: 436c2...5d7

Du sier jo selv at hen sa flere meldte avbud. Og hvorfor skal en spesifisere at det er en igjen, som er av kjønn x? De er på jobb tur...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...