Gå til innhold

Politiet begrenser medieomtale av overfallsvoldtekt


Anbefalte innlegg

Ekspertkommentator skrev (2 minutter siden):

overfallsvoldtekter og gruppevoldtekter

Som heller ikke er et "Norsk" fenomen.. 
Men det krever neppe mer enn barneskole-pensum i lesing før du får med deg hvor problemene oppstår og av hvem!
Samtidig skjuler altså politiet disse sakene for å skåne folkene som utfører udåden.

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ekspertkommentator skrev (17 minutter siden):

Jeg synes vi skal starte med de alvorligste sakene, overfallsvoldtekter og gruppevoldtekter for å få en slutt på disse. Jeg husker fortsatt den gangen dette ikke var noe problem. Derfor skal vi ikke godta dagens situasjon.

Tallet for "andre" voldtekter er 2349 i 2021. Ikke 7800 som du nevner. Se SSB data i min tidligere post.
 
Hvis mitt forslag ovenfor gjennomføres med å frata rett til fri bevegelse i samfunnet så er jeg ganske sikker på at endel andel av mindre alvorlige seksuelle overgrepene også reduseres betydelig.
 
Dette har ikke noe med fremmedfientlighet som antydet, men å rydde opp i et alvorlig samfunnsproblem. Jeg har bodd og jobbet i mange land rundt ekvator og det er ikke vanskelig å se at nordmenn er "sitting ducks" når det gjelder å håndtere fremmede og forstå hva som er konsekvensen av å bli "integrert" inn i fjerne stammekulturer slik det foregår i Norge. Nå også på landsbygda.
 

Det får stå på din kappe, at du kategoriserer voldtekter slik, jeg har ingen formening om hva slags type voldtekt som er verst. 
Hvordan vil du løse problemet med voldtekt av barn, dersom det viser seg at dette i all hovedsak utføres av menn over 55år? Samme fremgangsmåte?

Så tenker jeg at ja, vi har fått mye kriminalitet pga alt for stor innvandring, og det har i tillegg vært et stort fokus på dette, som igjen har ført til at denne typen innvandring er sterkt, sterkt begrenset. Målet, som jeg er enig i er lurt (begrense innvandring til et minimum) , er oppnådd. 
Så må man spørre seg hva målet med å fremdeles male på at innvandrere er de som står for kriminaliteten skal løse problemet? Man skal altså "fengsle" en stor gruppe (asylsøkere) og indirekte si at vi anser det som meget sannsynlig at de kommer til å utføre krimininalitet. Hvilke bieffekter kan dette ha, når en allerede stor del av befolkningen allerede består av innvandrere? 

Jeg syns det oser fremmedfiendtlighet jeg, altså, jeg ville ikke jobbet på en slik måte med folk jeg ønsker skal bli bedre... 

Endret av Baranladion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (1 time siden):

Som heller ikke er et "Norsk" fenomen.. 
Men det krever neppe mer enn barneskole-pensum i lesing før du får med deg hvor problemene oppstår og av hvem!
Samtidig skjuler altså politiet disse sakene for å skåne folkene som utfører udåden.

Når det gjelder voldtektsproblematikken, så kreves det heller ikke noe mer enn barneskole-kunnskap for å forstå hvor skoen trykker mest og av hvem heller. Politiet ( som du hevder skjuler info for å skåne innvandrere) har tilogmed laget fine sirkeldiagrammer og greier. 
https://www.politiet.no/globalassets/04-aktuelt-tall-og-fakta/voldtekt-og-seksuallovbrudd/voldtektssituasjonen-i-norge-2019.pdf

image.png.3cd9244cf6f5c3cab9d29b1dcc2921ba.pngimage.png.7ea9795ebbd2eeedea796c0c3519d0a1.png

Når du ser disse grafene, hvorfor er det så prekært å hause opp overfallsvoldtekter kontra alt annet? Er det så enkelt som at vi kun ønsker tradisjonell norsk kriminalitet her i landet, og at innvandrere helst bør bytte til det?  

Eller må vi stoppe det fordi det utføres av innvandrere? 
Fordi det er mye verre enn andre voldtekter? 
Fordi det er enkelt? 


 

Endret av Baranladion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oppdatering 5 Nov 2022: 

Det "seksuelle ovegrepet" utført av personer "tilhørende i Nordland" slik politiet beskriver det sist Søndag har nå blitt bekreftet som gruppevoldtekt hvor de fire siktede er afghanere i alderen 23-24 år, offeret en norsk småbarnsmor som nå må slite livet ut etter et grovt ovegrep og mishandling.
 
Siktede holdt i isolasjon en uke og varetekt opptil 4 uker. Strafferamme 21 år hvis funnet skyldig. Fire uker samfunnstraff hvis Oslo Tingrett slipper til.
 
https://www.document.no/2022/11/05/voldtekten-i-vesteralen-alle-siktede-er-afghanere-offeret-en-norsk-familiemor/

Jeg håper offeret får all den støtte og hjelp hun trenger.

Ellers er det stille i media. Alle sitter bare å håper at deres mor, søster eller datter ikke blir utsatt for noe lignende.
Det blir jo ikke så lett å slippe unna nå som jakta på norske jenter og kvinner er i gang nå også på landsbygda.

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Ekspertkommentator skrev (8 timer siden):

Oppdatering 5 Nov 2022: 

Det "seksuelle ovegrepet" utført av personer "tilhørende i Nordland" slik politiet beskriver det sist Søndag har nå blitt bekreftet som gruppevoldtekt hvor de fire siktede er afghanere i alderen 23-24 år, offeret en norsk småbarnsmor som nå må slite livet ut etter et grovt ovegrep og mishandling.
 
Siktede holdt i isolasjon en uke og varetekt opptil 4 uker. Strafferamme 21 år hvis funnet skyldig. Fire uker samfunnstraff hvis Oslo Tingrett slipper til.
 
https://www.document.no/2022/11/05/voldtekten-i-vesteralen-alle-siktede-er-afghanere-offeret-en-norsk-familiemor/

Jeg håper offeret får all den støtte og hjelp hun trenger.

Ellers er det stille i media. Alle sitter bare å håper at deres mor, søster eller datter ikke blir utsatt for noe lignende.
Det blir jo ikke så lett å slippe unna nå som jakta på norske jenter og kvinner er i gang nå også på landsbygda.

Håper de afghanske svinene blir utvist på livstid! Men desverre så har Norge en så dårlig innvandringspolitikk, så jeg tviler. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
22 hours ago, Mr.Duklain said:

Håper de afghanske svinene blir utvist på livstid! Men desverre så har Norge en så dårlig innvandringspolitikk, så jeg tviler. 

Norske politikere og myndigheter er selvsagt klar over den groteske situasjonen for kvinner i Afghanistans mannsdominerte samfunn. See link under. Når utgangspunktet er så dårlig da er den eneste løsningen at asylsøkere og flykninger ikke kan bevege seg fritt i samfunnet inntil saken er ferdig behandlet. Dette vil sikre at saker som uansett ville blitt avvist ikke vil bli avsporet av godhetsadvokatene fordi personen er "integrert" og har "etablert" seg i lokalsamfunnet!

https://medium.com/typewriterintl/the-never-ending-cases-of-rape-in-afghanistan-2820bd30c709

Det må bli slutt på "kodespråket" til politiet. Nå som det er klart at det ikke er menn med "tilhørighet i Nordland" som står bak gruppeveoldtekten men en gjeng Afghanske menn som overhodet ikke tilhører Nordland så er det på tide at politiet kommer med en dyp beklagelse til nordlenningene som ikke er kjent for å drive på med gruppevoldtekter!
 

Endret av Ekspertkommentator
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Etter at en voksen kvinne dras inn i et busskur og voldtas av fire unge innvandrermenn, opplyser politiet at mennene har tilhørighet til Nordland. Leder av justiskomiteen på Stortinget, Per-Willy Amundsen (FrP), sier Nordland politidistrikt bør komme med en offentlig beklagelse, og pressen bør starte å gjøre jobben sin.

Kilde: https://bodøposten.no/per-willy-amundsen-refser-nordland-politidiskrikt/

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...