Gå til innhold

Anmeldelse: Return to Monkey Island


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er kjempegira, men jeg må si at den grafiske stilen byr meg direkte i mot. Det ser ut som en billig animasjonserie fra 90-tallets cartoon network. Smak og behag regner jeg med, men dette er ikke min smak iallefall. Spesielt ikke når man sammenligner det med den fantastiske 3eren og animasjonen der :\

  • Liker 9
Lenke til kommentar
BeThomas skrev (2 timer siden):

Jeg er kjempegira, men jeg må si at den grafiske stilen byr meg direkte i mot. Det ser ut som en billig animasjonserie fra 90-tallets cartoon network. Smak og behag regner jeg med, men dette er ikke min smak iallefall. Spesielt ikke når man sammenligner det med den fantastiske 3eren og animasjonen der 😕

Da er du ikke fan nok ;) Grafikken venner man seg fort til. Monkey Island er så mye mer enn grafikken

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes grafikken passer spillet. Samtlige spill i serien har vel hatt sin egen vri på grafikken uansett?

Har kun spilt i halvannen times tid, men er særs fornøyd med spillet hittil. Det lever opp til forventningene, selv om jeg er litt skuffet over at mitt eget intellekt ikke er tilstrekkelig til å løse gåtene i spillet i den grad jeg hadde ønsket. Kjekt at man har muligheten til å få hint i spillet da, uten å måtte ty til walkthroughs. :) Nyter opplevelsen, stemninga og musikken i spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
BeThomas skrev (2 timer siden):

Jeg er kjempegira, men jeg må si at den grafiske stilen byr meg direkte i mot. Det ser ut som en billig animasjonserie fra 90-tallets cartoon network. Smak og behag regner jeg med, men dette er ikke min smak iallefall. Spesielt ikke når man sammenligner det med den fantastiske 3eren og animasjonen der 😕

Da er du ikke fan nok ;) Grafikken venner man seg fort til. Monkey Island er så mye mer enn grafikken

Liker du ikke escape from monkey island så er du ikke fan nok. Grafikk og controls venner man seg fort til. Monkey Island er så mye mer enn grafikk og controls.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Walkyrje skrev (2 timer siden):

Monkey Island. Larry laffer , Indiana jones og div andre perler, det var tider det.

Fate of Atlantis er nesten sidestilt med Monkey Island™ Det er utrolig bra, og det hadde gjort seg med en Special edition av det. Indiana Jones and the last crusade var også bra men det blekna i forhold til Atlantis.
Larryspillene klarte jeg aldri å like desverre, selv om jeg har prøvd. Rart det der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev:
Walkyrje skrev (2 timer siden):

Monkey Island. Larry laffer , Indiana jones og div andre perler, det var tider det.

Fate of Atlantis er nesten sidestilt med Monkey Island™ Det er utrolig bra, og det hadde gjort seg med en Special edition av det. Indiana Jones and the last crusade var også bra men det blekna i forhold til Atlantis.
Larryspillene klarte jeg aldri å like desverre, selv om jeg har prøvd. Rart det der.

var det pga at du måtte skrive inn kommandoene kanskje? og som barn/ungdom er det veldig avansert engelsk og litt vel mye innuendos å forstå
Lenke til kommentar
Alpred93 skrev (5 timer siden):

Liker du ikke escape from monkey island så er du ikke fan nok. Grafikk og controls venner man seg fort til. Monkey Island er så mye mer enn grafikk og controls.

Kontrollene var et herk, men selve spillet synes jeg var bra. Det spillet kom vel også ut på konsoll og derfor kontrollene var så klønete på PC.

Lenke til kommentar
Sersjant SEGA skrev (2 timer siden):

var det pga at du måtte skrive inn kommandoene kanskje? og som barn/ungdom er det veldig avansert engelsk og litt vel mye innuendos å forstå

Tror det var noe med setting og atmosfære osv, selve spilltypen. Jeg liker bedre eventyrsjangeren, ikke bæsjehumor :) 
Men ja er jo litt avansert engelsk når jeg ser på youtube om det første spillet nå. Hadde nok ikke skjønt hva "g-spot" var når jeg var ca 14ish år gammel :D 


 

Endret av Guybrush 3pwood
Lenke til kommentar
Alpred93 skrev:
Guybrush 3pwood skrev:
BeThomas skrev (2 timer siden):

Jeg er kjempegira, men jeg må si at den grafiske stilen byr meg direkte i mot. Det ser ut som en billig animasjonserie fra 90-tallets cartoon network. Smak og behag regner jeg med, men dette er ikke min smak iallefall. Spesielt ikke når man sammenligner det med den fantastiske 3eren og animasjonen der 😕

Da er du ikke fan nok ;) Grafikken venner man seg fort til. Monkey Island er så mye mer enn grafikken

Liker du ikke escape from monkey island så er du ikke fan nok. Grafikk og controls venner man seg fort til. Monkey Island er så mye mer enn grafikk og controls.
Når dere finner en måte å måle fanverdi på får dere si fra. Selvfølgelig er spill mer enn grafikk, men man må være på bærtur for å undervurdere viktigheten av det. Og da mener jeg ikke at antall polygoner eller ray-tracing er det som trengs, men enn viss form for sjarm kommer godt med. Jeg kommer nok til å spille det etterhvert, men det visuelle alene fyller meg ikke med nysjerrighet og beundring.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...