Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lei av hvor "dum" dama er.


Gjest f7bcb...f5b

Anbefalte innlegg

Gjest f7bcb...f5b

Enkelt å greit.. Jeg irriterer meg i hverdagen over hvor "dum" hun er. ( Les: hun er ikke dum, men i mangel på enklere ordbruk ) 

Og det er så overfladisk, men jeg sliter med å styre meg så jeg tar heller avstand og sørger for å ta fokuset et annet sted.

Vi opererer egentlig godt ellers i hverdagen, det er bare disse små triggerpunktene jeg ikke til vanlig ser. Og når de skjer så koker det.

Dama er nemlig avhengig av nesespray, snus og pepsi max.

Hun har dårlig råd til vanlig, men får hjelp av foreldrene sine i form av "støtte" som hun lener seg veldig på.  De gir henne 10k i mnd. For at hun skal kunne jobbe 80% i en allerede lavtlønnet jobb. Og hva bruker hun pengene på? Jo enorme mengder tull.

Nesespray har jeg selv vært avhengig av, dog bare 3 mnd før jeg innså det selv.  Snus? Ja det også, men kun for å være "kul"  Sluttet da jeg innså at det gjør meg ingenting å miste de vennene som krever at jeg snuser,,mao..Jeg var 16.. Et barn

Pepsi max skjønner jeg, jævlig godt, men ikke så godt at man må drikke 2x 1.5L om dagen.  

I tillegg har hun ingen interesser eller mål i livet, Ser ikke for seg å gjøre noe annet, selv om hun klager annenhver dag over situasjonen hun er i rent jobbmessig. Kveldene hennes går til å høre på podcast fra tidligere reality deltagere, eller å se på youtube hvor andre snakker om et nytt klesplagg eller viser hvordan de baker et brød som tilfeldigvis er sponset.

Inputen hun får i hverdagen er rent søppel, jeg prøver virkelig å smette inn litt samfunnsrelaterte spm som kan matche hva enn hun er opptatt av den dagen. Men lite fester seg eller lager noe interresse.

 

Så da blir jeg sittende der, lite tilfredsstilt på et intellektuelt nivå, og samtidig må se på at hun inntar søppelinfo ( min mening at det er søppelinfo) og samtidig dytter i seg midler som er dårlig for henne.  

Jeg vet det er egoistisk, men det er lov å være egoistisk også.  Egentlig ønsker jeg bare at hun og jeg kan vokse sammen, vi har vært sammen siden vi var 18, og hun står på stedet hvil egentlig..de fleste som møter henne etter mange år sier hun ikke har endret seg en prikk, og det er for så vidt sant. Og jeg tar det sjelden som et kompliment.  Vi er nå 30 og "burde" vært et annet sted.  Jeg har i praksis bært hele det økonomiske aspektet etter vi gikk ut fra skolen. Kjøpt og solgt for å opparbeide en kapital for oss begge, og jeg kan med god samvittighet si at jeg har gjort oss begge en solid tjeneste der uansett om vi er sammen eller ikke..  Hun alene hadde aldri klart å spare 1.5M på 10 år i egenkapital. ( vi har 3M+ urealisert gevinst i bolig..og det er worst case) 

 

Så jah.. Jeg vet ikke om det bare er en klassisk "rant" eller om jeg søker noe råd her-- Men hvis noen kjenner seg igjen i situasjon og kom seg ut av det.. Vær så snill å skriv.  Jeg trenger et lys i tunnelen.. For slik jeg ser på det nå vokser vi sakte men sikkert fra hverandre. Og jeg vil så inderlig at det meg og henne som kommer seirende ut sammen.

Anonymous poster hash: f7bcb...f5b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest dbad4...ed2
KarvaBlad skrev (19 minutter siden):

Hvorfor gidder du å være sammen med et sånt mehe? Er det fordi du ikke tør å være alene, eller ikke orker styret med å slå opp? Det høres ut som om du har vokst fra henne. En dame på 30 år som får 10.000 kr av foreldrene sine hver måned høres ikke normalt ut.

Jeg vedder ganske mye på at hun har 8-10/10 utseende. 

Anonymous poster hash: dbad4...ed2

Lenke til kommentar

Du beskriver jo bare kvinner generelt. Mens jeg og fattern sitter og ser på Discovery Science eller History Channel om hvordan pyramidene ble bygget, eller hvordan et atomkraftverk funker, sitter søstera og mor mi og ser på The Voice eller Farmen.

Kvinner liker å være opptatt av andre mennesker, mens vi menn er mer opptatt av teknologi, krig og historie. Det er ikke sånn for alle, men noe jeg til stadig observerer.

På middagsselskap snakker ofte menn om politikk, mekanisk (biler, båter, motorsykler) eller datateknologi, mens kvinner snakker om sosiale ting som forhold, graviditet, skilsmisse og barn.

Det betyr ikke nødvendigvis at kvinner er dumme, men at de har andre interesser. Det finnes naturligvis unntak.

Prøv heller å innse at dere kanskje ikke deler samme interesse.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (53 minutter siden):

Du beskriver jo bare kvinner generelt.

At kvinner er opptatt av mennesker og relasjoner mens menn er opptatt av maskiner og krig er det nok mye sant i.

Noen av de tingene som trådstarter nevner er uvanlig for meg. Alle kvinner er ikke tafatte, seiler viljeløst igjennom livet og mottar ukepenger fra mor og far når de er 30.

Dette er ikke akkurat noe man tar opp med partneren sin. «Jeg synes at du er en overfladisk uinteressant slabbedask»? For meg høres det ut som om forholdet - eller den respekten som sunne forhold er basert på - allerede er borte.

-k

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg var i yngre år gjennom en rekke kortere forhold som fulgte samme oppskrift: Møter en fysisk attraktiv dame, ignorerer bevisst at hun ikke helt henger med mentalt, etter noen måneder lander jeg på at den flotte kroppen ikke kan kompensere for at hun ikke tilfredsstiller som samtalepartner, og gjør det slutt.

I tillegg hadde jeg noen lengre forhold med damer som var mer mentalt oppegående, og var jo innerst inne klar over at mental kompatibilitet var en forutsetning om et forhold skulle fungere etter at den første begeistringen for kroppen har lagt seg.

Så da jeg var midt i 30-årene innså jeg at jeg ikke kunne fortsette å kaste bort tid og energi på enhver dame som var villig til å gå til sengs med meg, men at jeg snarere måtte avstå fra å gripe enhver "mulighet" for at jeg skulle være tilgjengelig når det dukket opp en mulighet av en viss kvalitet.

Resultatet var et drøyt halvår singel og i tilnærmet sølibat (var sporadisk innom en FWB), til jeg møtte en dame med tingene på stell både mtp jobb, utdanning og fremtidsplaner.

Jeg vil nødig fortelle deg hva du bør gjøre, og aner ikke hva du tenker om dine muligheter til å tiltrekke en ny partner som er likere deg i interesser, karriere og økonomi, men for meg fremstår det som at du allerede har vokst fra henne for en stund siden, men ikke helt har vært villig til å innse det før nylig. Hvis du går med tanker om barn er det også en ekstra bekymring, for da må du tenke på ikke bare hennes egenskaper som partner, men også som mor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere ble sammen før dere var ferdigutviklet. I mellomtida har livene deres gått hver sin vei. Så "enkelt" er det. Du kan jo gjøre er siste forsøk med å ta henne med på en storbyferie f.eks. dere gjør noe kulturelt som å besøke museer e.l. Særlig Berlin har bra med museer for både kunst, historien politikk. Og mye annet intellektuelle utvalg. Kanskje det trigger noe?

Ellers er sjansen stor at du plutselig møter noen som matcher mer intellektuelt med og da er det nok lettere om du er singel... 

Lenke til kommentar

Nå er ikke damer så rasjonelle som oss gutta da, vi er mer løsnings orienterte , bruker intellektet til å løse problemer. Vi er rasjonelle og praktiske.

Når det gjelder kvinner, så er de styrt av emosjoner, dvs følelser. Så hvis en kvinne føler for å drikke 1,5 liter Pepsi Max på en dag, så gjør hun det. Eller spise en liter is for den saks skyld. Sånn er kvinnehjernen. 

Er det ikke bra at det er litt forskjeller på menn og kvinner da?

Hva om damer hadde vært like rasjonelle og praktiske som oss menn , hadde det ikke vært litt kjedelig?

(PS: noen kvinner er rasjonelle og løsningsorienterte lik som menn da, men i hovedsak så tenker og handler kvinner mer på emosjoner)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest f7bcb...f5b skrev (På 19.9.2022 den 15.53):

Enkelt å greit.. Jeg irriterer meg i hverdagen over hvor "dum" hun er. ( Les: hun er ikke dum, men i mangel på enklere ordbruk ) 

Og det er så overfladisk, men jeg sliter med å styre meg så jeg tar heller avstand og sørger for å ta fokuset et annet sted.

Vi opererer egentlig godt ellers i hverdagen, det er bare disse små triggerpunktene jeg ikke til vanlig ser. Og når de skjer så koker det.

Dama er nemlig avhengig av nesespray, snus og pepsi max.

Hun har dårlig råd til vanlig, men får hjelp av foreldrene sine i form av "støtte" som hun lener seg veldig på.  De gir henne 10k i mnd. For at hun skal kunne jobbe 80% i en allerede lavtlønnet jobb. Og hva bruker hun pengene på? Jo enorme mengder tull.

Nesespray har jeg selv vært avhengig av, dog bare 3 mnd før jeg innså det selv.  Snus? Ja det også, men kun for å være "kul"  Sluttet da jeg innså at det gjør meg ingenting å miste de vennene som krever at jeg snuser,,mao..Jeg var 16.. Et barn

Pepsi max skjønner jeg, jævlig godt, men ikke så godt at man må drikke 2x 1.5L om dagen.  

I tillegg har hun ingen interesser eller mål i livet, Ser ikke for seg å gjøre noe annet, selv om hun klager annenhver dag over situasjonen hun er i rent jobbmessig. Kveldene hennes går til å høre på podcast fra tidligere reality deltagere, eller å se på youtube hvor andre snakker om et nytt klesplagg eller viser hvordan de baker et brød som tilfeldigvis er sponset.

Inputen hun får i hverdagen er rent søppel, jeg prøver virkelig å smette inn litt samfunnsrelaterte spm som kan matche hva enn hun er opptatt av den dagen. Men lite fester seg eller lager noe interresse.

 

Så da blir jeg sittende der, lite tilfredsstilt på et intellektuelt nivå, og samtidig må se på at hun inntar søppelinfo ( min mening at det er søppelinfo) og samtidig dytter i seg midler som er dårlig for henne.  

Jeg vet det er egoistisk, men det er lov å være egoistisk også.  Egentlig ønsker jeg bare at hun og jeg kan vokse sammen, vi har vært sammen siden vi var 18, og hun står på stedet hvil egentlig..de fleste som møter henne etter mange år sier hun ikke har endret seg en prikk, og det er for så vidt sant. Og jeg tar det sjelden som et kompliment.  Vi er nå 30 og "burde" vært et annet sted.  Jeg har i praksis bært hele det økonomiske aspektet etter vi gikk ut fra skolen. Kjøpt og solgt for å opparbeide en kapital for oss begge, og jeg kan med god samvittighet si at jeg har gjort oss begge en solid tjeneste der uansett om vi er sammen eller ikke..  Hun alene hadde aldri klart å spare 1.5M på 10 år i egenkapital. ( vi har 3M+ urealisert gevinst i bolig..og det er worst case) 

 

Så jah.. Jeg vet ikke om det bare er en klassisk "rant" eller om jeg søker noe råd her-- Men hvis noen kjenner seg igjen i situasjon og kom seg ut av det.. Vær så snill å skriv.  Jeg trenger et lys i tunnelen.. For slik jeg ser på det nå vokser vi sakte men sikkert fra hverandre. Og jeg vil så inderlig at det meg og henne som kommer seirende ut sammen.

Anonymous poster hash: f7bcb...f5b

Jeg kom inn med tanker om at du kanskje var litt vel overdrevet, men etter å ha lest innlegget ditt så har du mer enn nok gitt grunnlag til å reagere.

Jeg kan gi deg et lys i tunnelen, men ikke den du vil ha -

Du skylder ikke henne ikke din tid, respekt og tålmodighet hvis hun ikke fortjener det.

For å fortjene noe som helst i livet så må man legge inn arbeidet. Du selv som har stått for din egen økonomi, karriere og det hele er en pustende bevis på at den regelen gjelder: Hadde du levd hennes livsstil: Mottar penger for foreldrene, usunn som fy, stirret på skjermer dagen lang, så hadde ingen kvinner sett din vei.

Hvorfor du fortsatt ser på henne som ditt beste oppnåelse av kvinne i livet har du deg selv i å takke.

Se det på slik: Det finnes kvinnefeller, og en av dem er at man tror at hun skal få alt i verden. Typiske mannefellen er at du tror at det er slik det skal være og du skal godta slik oppførsel fra kvinnen.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Athos2011 skrev (På 28.9.2022 den 13.06):

Nå er ikke damer så rasjonelle som oss gutta da, vi er mer løsnings orienterte , bruker intellektet til å løse problemer. Vi er rasjonelle og praktiske.

Når det gjelder kvinner, så er de styrt av emosjoner, dvs følelser. Så hvis en kvinne føler for å drikke 1,5 liter Pepsi Max på en dag, så gjør hun det. Eller spise en liter is for den saks skyld. Sånn er kvinnehjernen. 

Er det ikke bra at det er litt forskjeller på menn og kvinner da?

Hva om damer hadde vært like rasjonelle og praktiske som oss menn , hadde det ikke vært litt kjedelig?

(PS: noen kvinner er rasjonelle og løsningsorienterte lik som menn da, men i hovedsak så tenker og handler kvinner mer på emosjoner)

Jeg oppfatter ikke kvinner som vesentlig mer følelses-styrt i sine valg enn menn.

Mange kvinner jeg har kjent tyr lettere til tårer enn menn, men det er noe annet.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 4d1fd...672

Holdt ut i 15 år med en som var som dama til TS. Eneste var at hun jeg giftet meg med, hadde en IQ som var skyhøy. Likevel, på mange måter var hun "dum" og jeg satt igjen med samme inntrykk som TS. Heldigvis var hun for tafatt til å ville ha barn, så det slapp jeg å slite med - og selv om jeg selvsagt var utrolig glad i henne på mange måter, så orket jeg rett og slett ikke mer. 

TS, du har forklart hvordan du har det akkurat nå. Kan du tenke deg å ha det slik resten av livet ditt? Den tanken fikk meg til å kaste ut dama (burde gjort det mange år tidligere). Du må aldri holde sammen med noen fordi de "kanskje vil bli bedre". Erfaringsmessig så blir det på stedet hvil, eller verre.

Just my 5 cents.

Anonymous poster hash: 4d1fd...672

Lenke til kommentar
Gjest 85b63...5e2
KarvaBlad skrev (På 19.9.2022 den 19.41):

Hvorfor gidder du å være sammen med et sånt mehe? Er det fordi du ikke tør å være alene, eller ikke orker styret med å slå opp? Det høres ut som om du har vokst fra henne. En dame på 30 år som får 10.000 kr av foreldrene sine hver måned høres ikke normalt ut.

Dette lurer jeg også på. Jeg har flere evig single venninner som er smarte som fy.. så det finnes jo smarte kvinner. Hvorfor fant du deg ikke ei slik ei istedet? Blir helt oppgitt på dine vegne. 

Anonymous poster hash: 85b63...5e2

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...