Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kode vekk US-blink Audi a4 2012?


MetteL

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Audi a4 b8 2012 modell. Den har blinklys (us blink?) som lyser hele tiden, vart stoppet i teknisk kontroll og må vise bilen med dette fikset. Har vært innom et MECA verksted som ikke greide å ordne dette. I tillegg når jeg hentet bilen synes jeg den var unormalt høy, har s-Line og sportsunderstell så den har vært noe lav tidligere men synes nå den er veldig mye høyere. Kan verkstedet vært borti/omprogrammert noe forholdt til dette? Mistenker at de har prøvd alt mulig og rotet til noe.. I tillegg, noen som vet hvordan jeg kan få kodet vekk US-blink??? Autorisert Audi-verksted??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Musefella skrev (7 timer siden):

Super enkelt å kode bort med vagcom, vagcom kabel med programvare får man på aliexpress for en hundrings(piratvare)

 

edit, kan være at det kun er s-line eksteriør. Da er den ikke lavere.

Er det bare å plugge i kabelen også ta vekk liksom? 
 

men bilen var lavere før jeg hev den inn på verksted sverger jeg på. Merket med en gang jeg satt meg inn i bilen når jeg hentet den at det var noe rart. Parkerte den fint tilbake og gav beskjed til verksted at de måtte se på det😂

Lenke til kommentar
MetteL skrev (4 minutter siden):

Er det bare å plugge i kabelen også ta vekk liksom? 
 

men bilen var lavere før jeg hev den inn på verksted sverger jeg på. Merket med en gang jeg satt meg inn i bilen når jeg hentet den at det var noe rart. Parkerte den fint tilbake og gav beskjed til verksted at de måtte se på det😂

Har du luftunderstell? Om ikke tviler jeg på at den var lavere før. 

Lenke til kommentar
Hansien skrev (1 time siden):

Har du luftunderstell? Om ikke tviler jeg på at den var lavere før. 

For å være ærlig, har ikke peiling. Vil tro jeg hadde visst om jeg har det?? Men er noe rart med bilen hvertfall etter verkstedbesøk, sammenlignet bilder før/etter..

Lenke til kommentar
MetteL skrev (2 timer siden):

Er nok aktivert i ettertid. Kjøpte bilen ifjor sommer. Forrige eier har programmert👍🏼

Høres ut som at forrige eier har solgt en bil hvor h*n kan holdes ansvarlig for feilen/mangelen da h*n var den som fremprovoserte feilen — og sånn sett kan holdes ansvarlig for å utbedre den. Gitt at logikken min holder så skal nok forrige eier få en sjanse til å utbedre før du bruker penger på utbedringen.

 

Lenke til kommentar
MetteL skrev (3 timer siden):

For å være ærlig, har ikke peiling. Vil tro jeg hadde visst om jeg har det?? Men er noe rart med bilen hvertfall etter verkstedbesøk, sammenlignet bilder før/etter..

Det er veldig usikkert på om du hadde vist dette om det er en bil som kom originalt med luftfjærer. Her får du nesten høre med verkstedet ditt. 

Saken er at med luftunderstell, originalt som ettermontert, så kan du i enkelte tilfeller justere høyde på bilen enten ved en fjernkontroll eller programmering. 

 

Jeg er tvilende på at a4 fra 2012 har dette originalt, så du burde vist om det var ettermontert. 

Lenke til kommentar
NoBo skrev (2 timer siden):

Høres ut som at forrige eier har solgt en bil hvor h*n kan holdes ansvarlig for feilen/mangelen da h*n var den som fremprovoserte feilen — og sånn sett kan holdes ansvarlig for å utbedre den. Gitt at logikken min holder så skal nok forrige eier få en sjanse til å utbedre før du bruker penger på utbedringen.

 

Feilen var vel mest trolig der når TS handlet bilen, så vet ikke om TS kan kreve noe. Dog bor forrige eier i nærområdet og man spør så pleier ofte folk å være behjelpelig så sant de har utstyr til det selv. 

Alternativet er å søke opp VACN(VW-Audi Club Norge) på facebook og høre der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...