Gå til innhold

Flertallet er fornøyd med strømstøtten


Anbefalte innlegg

sedsberg skrev (23 timer siden):

Legg så til nettleie og avgifter og prisen bikker 4 kroner.

Du diskuterte strømprisen og da må du nesten holde deg til det, ikke inkludere nettleie som er en annen tjeneste du betaler for. Det blir litt som å påstå det er så dyrt å lade elbilen fordi du regner inn verditapet i hver kWh du lader.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sedsberg skrev (9 minutter siden):

Det er en del av strømregninga. Det hjelper lite å si at strømprisen er xxx pér kWh når man i tillegg må betale moms, nettleie og avgifter som er basert på samme strømforbruket.

Som de sier på reklamene: Det er sluttsummen som teller.

Men nettleien måtte du betalt det samme for uansett hva strømprisen er, den varierer ikke. Så om strømprisen var som i nord måtte du fortsatt betalt samme nettleien. Så det er en kjedelig diskusjon når det vi diskuterer er den varierende(høye) strømprisen. Men det er såklart noe en må betale. Heldigvis kan en nå gjøre grep for å redusere den dog, det er gøy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 minutter siden):

Klarte du ikke å lese hva jeg skrev? Synes ikke de høye prisene er morsome i det heletatt. Dyrere hos meg er det også.

 

At du overhode synes at dette er gøy uansett grunnlaget er ditt problem og alle burde påminne deg om at dette på ingen måte er gøy ihvertfall i en måned, jeg har mye annet å bruke penger og tid på en og spekulere/brannslokke strømpriser.

Og forreste tok feil, dagens pris i NO2 er 664,68 øre/kWt

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Nautica skrev (14 minutter siden):

At du overhode synes at dette er gøy uansett grunnlaget er ditt problem og alle burde påminne deg om at dette på ingen måte er gøy ihvertfall i en måned, jeg har mye annet å bruke penger og tid på en og spekulere/brannslokke strømpriser.

Og forreste tok feil, dagens pris i NO2 er 664,68 øre/kWt

Men jeg synes ikke strømprisene er gøy? Det er ikke min feil at du ikke klarer å lese det.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (9 minutter siden):

Men jeg synes ikke strømprisene er gøy? Det er ikke min feil at du ikke klarer å lese det.. 

Du mener at du har større frihet til og styre din strømpris nå en før og at dette er gøy, vel jeg og som det ser ut er det flere her som også synes dette overhode ikke er gøy.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (3 timer siden):

Det er en del av strømregninga. Det hjelper lite å si at strømprisen er xxx pér kWh når man i tillegg må betale moms, nettleie og avgifter som er basert på samme strømforbruket.

For noen er nettleien en del av strømregningen ja. Men ganske mange får den som separat regning. Det er slettes ikke alle strømleverandører til tilbyr viderefakturering av nettleie. Fjordkraft gjør det, mens Midt Energi ikke gjør det, for eksempel. 

Personlig synes jeg nettleie er lite interessant å ta med når vi diskuterer strømpriser, siden den ikke varierer fra dag til dag. Skal du ta med nettleien må du nesten ta med fastbeløpet også da, og dele på antall kWh brukt. Noe som vil variere sterkt med hvor høy effekt du har brukt i de tre makstimene den måneden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...