Gå til innhold

Flertallet er fornøyd med strømstøtten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg begynner snart å føle meg som et apparat, eller en børsnotering 🙂

Det er gjerne to timer midt på dagen i helgene at strømmen er billigst. Da setter jeg på støvsugeren, klesvasken, dusjer mfl. I følge den "nye" måten å regne ut på skal man ikke bruke mange forskjellige apparater av gangen, for da går prisen opp.

Lønner det seg kanskje å fordele aktiviteten over 4 timer i stedenfor 2, selv om prisen i 3. og 4. time har steget betydelig?

Og eco perfect-knappen på vaskemaskinen sparer visst mer strøm enn speed-perfect. Selv om eco-perfect bruker lengre tid.

En app kan vel ikke fortelle meg det?

Endret av Subara
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (11 minutter siden):

Lønner det seg kanskje å fordele aktiviteten over 4 timer i stedenfor 2, selv om prisen i 3. og 4. time har steget betydelig?

det kan lønne seg, hvis du balanserer akkurat på vippepunktet for å risikere gå opp til neste effekt-trinn på skalaen, noe som brått koster en eller flere hundrelapper. Men å finne ut av det, er igjen for spesielt interesserte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (3 timer siden):

lader el-bil om natta da eller?

hvis man ikke har el-bil, er det litt tyngre å legge om til natt-forbruk (når man ikke evt. har "smart hjem" som tids-styrer forbruk til natte-timene)

 

Har elbil, men lader på felles ladeanlegg, så det påvirker ikke forbruk i leiligheta. Og med 400 kWh i måneden, så er det ikke mer enn nok til lys, komfyr, hifi-anlegget, PC og annet småutstyr, oppvaskmaskin og vaskemaskin.

Selv varmtvann og fyring går på sentralt anlegg, og påvirker ikke regninga mi. Effektbruket mitt er på det aller høyeste på ca 1,5 kWh/h, men snittet for beregningen havner knapt over 1 kWh/h.

Har turnusjobb, så vasker fort klær og kopper om natta når prisene går litt ned, og så i helgene. I det siste har klesvask stort sett blitt tatt på søndager, da lørdagene har blitt like dyre som ellers i uka.

Heldigvis er mitt bad og naboens bad vegg i vegg, og soverommene ligger ligger i tvert motsatt retning, så de forstyrres ikke av min vasking. Og badene demper lyd inn i stua. Klarer knapt å høre selv når maskinen går, om ikke annen lyd er av, og dørene i mellom står på vidt gap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...