Gå til innhold

Nei, kraftkrisen er ikke enkel å løse

Anbefalte innlegg

Skrevet
Simen1 skrev (20 minutter siden):

Jeg synes overskriftene og oppmerksomheten i mediebildet om strømpriser har forsvunnet. Har dere samme oppfatning?

Jeg kan tenke meg at de aller fleste av de som var opptatt/provosert over strømpriser har valgt norgesprisstøtte og dermed senket skuldrene og trukket seg fra de tidligere opphetede debattene. Mens de som aldri brydde seg, eller "ikke har peiling på strøm og regninger og sånt" fortsatt ikke bryr seg. Også har vi den tredje gruppa, NO3 og NO4 + et par konsesjonskraft-kommuner der høye strømpriser ikke er et tema i utgangspunktet. Tror dere det er noe i dette? Hvorfor har strømpriser forsvunnet ut av mediebildet etter 1. oktober?

Trur du er inne på noke her ja

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (39 minutter siden):

Jeg synes overskriftene og oppmerksomheten i mediebildet om strømpriser har forsvunnet. Har dere samme oppfatning?

Jeg kan tenke meg at de aller fleste av de som var opptatt/provosert over strømpriser har valgt norgesprisstøtte og dermed senket skuldrene og trukket seg fra de tidligere opphetede debattene. Mens de som aldri brydde seg, eller "ikke har peiling på strøm og regninger og sånt" fortsatt ikke bryr seg. Også har vi den tredje gruppa, NO3 og NO4 + et par konsesjonskraft-kommuner der høye strømpriser ikke er et tema i utgangspunktet. Tror dere det er noe i dette? Hvorfor har strømpriser forsvunnet ut av mediebildet etter 1. oktober?

Det er sikkert rett. Norgespris kan virke dempende på debatten. Men næringer vil jo merke prisene. Men det er mest omtalt i medier som e24.no dn.no osv..folk flest gidder ikke lese der.

Forøvrig flytter jeg forsatt forbruk mellom dag/natt. Det sørger nettleien for siden den er utarbeidet slik. Videre flater jeg ut forbruket mer nå enn før. Alt er enklere å optimalisere via smarthuset nå..enn før..er bare å kutte forbruk automatisk som vil trigge høyere effektledd..Mao..enkel integrasjon gjennom timen og prognosere forbruket og agere deretter..Dessuten slipper jeg å høre på fruen spørre om hun kan vaske,dusje osv nå..alt styres og folk kan gjøre som normalt uten at det påvirker regningen negativt. Det er slik det bør være. Freden har senket seg over hjemmet.

Endret av obygda
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...