HF- Skrevet i går, 09:59 Skrevet i går, 09:59 Mr.M skrev (57 minutter siden): Ifølge Energiminister Terje Aasland kan vi ta det helt med ro, regjeringa har full kontroll https://www.nettavisen.no/okonomi/kraftmagasinene-i-sor-norge-tappes-videre/s/5-95-2554143 Arbeiderpartiet styrer altså været, den var ny
HF- Skrevet i går, 10:53 Skrevet i går, 10:53 Kvifor ikkje sette prisen på nsl så vi får import, er berre noken øre i forskjell 1
Gazer75 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden HF- skrev (4 timer siden): Kvifor ikkje sette prisen på nsl så vi får import, er berre noken øre i forskjell Dei veit ikkje kva prisen i andre områder blir når prisen på NSL blir sett ein time før. 1 1
Simen1 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Svaret på hvor mye regnværet i Sør-Norge 4.-10. august (uke 32) vil øke fyllingsgradene i NO1, NO2 og NO5 vil bli publisert onsdag 13. august kl 13. Jeg sjekket langtidsværet og det er ventet en hel del nedbør både de kommende 7 dagene og de påfølgende 7. Varslet varer bare 14 dager fra d.d. så jeg får ikke delt det inn etter ukenummer. Men det ser nå uansett ut til å bli over normal nedbørsmengde på Vestlandet, både innenfor NO2, NO5 og NO3. Store bilder i spoiler: Spoiler Spoiler Endret 19 timer siden av Simen1 1
HF- Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Simen1 skrev (1 time siden): Svaret på hvor mye regnværet i Sør-Norge 4.-10. august (uke 32) vil øke fyllingsgradene i NO1, NO2 og NO5 vil bli publisert onsdag 13. august kl 13. Jeg sjekket langtidsværet og det er ventet en hel del nedbør både de kommende 7 dagene og de påfølgende 7. Varslet varer bare 14 dager fra d.d. så jeg får ikke delt det inn etter ukenummer. Men det ser nå uansett ut til å bli over normal nedbørsmengde på Vestlandet, både innenfor NO2, NO5 og NO3. Store bilder i spoiler: Vis skjult innhold Vis skjult innhold Terje Åsland seier at regjeringa har full kontroll så eg har slutta å bekymre meg for fyllingsgraden i NO2 til vinteren. AP har bestemt at det blir mykje regn i haust! 2 1
Jarmo Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Den svenske regjeringen har i dag fremmet flere lovforslag for å forbedre utforming av strømmarkedet. Blant disse forslagene finner man et forslag om makspris. 2
sk0yern Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Simen1 skrev (3 timer siden): Svaret på hvor mye regnværet i Sør-Norge 4.-10. august (uke 32) vil øke fyllingsgradene i NO1, NO2 og NO5 vil bli publisert onsdag 13. august kl 13. Jeg sjekket langtidsværet og det er ventet en hel del nedbør både de kommende 7 dagene og de påfølgende 7. Varslet varer bare 14 dager fra d.d. så jeg får ikke delt det inn etter ukenummer. Men det ser nå uansett ut til å bli over normal nedbørsmengde på Vestlandet, både innenfor NO2, NO5 og NO3. Store bilder i spoiler: Dette er noe NVE allerede gjør. Så forventet tilsig på 1,4TWh i NO2 denne uken. I skrivende stund eksporterer NO2 4,8MW til utlandet, så det kommer godt med... 2
Mannen med ljåen Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden Ikke betryggende når energiministeren sier at det pleier å gå bra. Kjører han uten sikkerhetssele?
BadCat Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden (endret) Det største problemet nå er at alle skal lade stadig flere batterier. Hvis noen hadde sagt til meg for 30 år siden at jeg kom til å ha hundrevis av oppladbare batterier, hadde jeg sagt "Get out of here." Folk flest bruker vanvittig mye tid i dag på å følge med på om de får ladet det som skal og på om ladere, batterier, enheter og powerbanker er med. I gamle dager leste man av meteret en gang i måneden. Tanket "Recorden" en gang i uka og fylte en sjeldeng gang på med ved, koks eller olje til oppvarming. Null stress i forhold til nå. Endret 13 timer siden av BadCat
HF- Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Arbeiderpartiet står klare til å reagere dersom situasjonen endrer seg
sk0yern Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden En tankevekker. Igjen savner man at @Ketil Jakobsen kunne komme tilbake, og fortsette fortellingen om hvor fantastisk energiwende er. Litt typisk det, man snakker ting opp i skyene. Så forsvinner man når realitetene viser seg.
Jotun Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Lønner seg ikke å bygge ut ha vind i Tyskland når de heller kan importere billig norsk strøm Må bare passe på at det ikke bygges for mye havvind i Norge nå da 🙄
HF- Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden sk0yern skrev (23 minutter siden): En tankevekker. Igjen savner man at @Ketil Jakobsen kunne komme tilbake, og fortsette fortellingen om hvor fantastisk energiwende er. Litt typisk det, man snakker ting opp i skyene. Så forsvinner man når realitetene viser seg. Tyskerane må nok tilbake til å gi støtte for å få fortsatt utbygging av vindkraft. Det kjem et metningspunkt når stor produksjon senker prisene og då blir det umulig å tjene penger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå