Gå til innhold

Woke i moderne underholdningsindustri


Anbefalte innlegg

bshagen skrev (5 minutter siden):

Ble han krenka? Er det å være "krenka" hvis man syns et underholdningsprodukt er dårlig? 

Virker lettkrenka ja.
 

Ville han kalt en film woke hvis det var en hvit mann som beseiret en tilsynelatende overlegen fiende?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boing_80 skrev (1 time siden):

Så i 2022 klarer en ung pike å beseire monsteret? Hele filmen er dum, men den ble veldig populær. Er ikke dette woke så kall meg en krakk. Jenta blir løftet frem som sterk, selvstendig og som egentlig mangler samarbeidsevner og er ikke i nærheten av å være ydmyk. Er det fortellingen om den sterke kvinnen som blir solgt? 

Hei Krakk.

Så hadde filmen vært mindre woke om en mann fra det attende århundre kverka dette ekstremt bevæpna hightech monsteret fra en annen planet, eller kan vi bare konkludere med at det hele er urealistisk uansett hvem det er som overvinner den usynlige krigeren med varmesøkende blikket fra en annen planet ? En mann kunne gjort det, men en kvinne, nei det er woke 🤣

  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (8 minutter siden):

Hei Krakk.

Så hadde filmen vært mindre woke om en mann fra det attende århundre kverka dette ekstremt bevæpna hightech monsteret fra en annen planet, eller kan vi bare konkludere med at det hele er urealistisk uansett hvem det er som overvinner den usynlige krigeren med varmesøkende blikket fra en annen planet ? En mann kunne gjort det, men en kvinne, nei det er woke 🤣

Du må gjerne latterliggjøre kommentaren min, men filmen er sterkt kritisert for å være woke. Så jeg kan ikke si annet enn at woke er i anmarsj og overgår mye logikk. Menn som tror de er kvinner og forlanger å delta i kvinneidretter der de vinner. Det blir bare latterlig dumt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (42 minutter siden):

Ble han krenka? Er det å være "krenka" hvis man syns et underholdningsprodukt er dårlig? 
Jeg syns det er ironisk at man kan går på person når man ikke er enig med andre, når man selv later som man sitter i en moralsk høyborg

Det som skjer er stalking. De tålte ikke at det er delte meninger om legalisering av narkotiske stoffer og forlangte å få svar. De fikk de ikke og nå er det stalking på gang. Barnslig.

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (2 minutter siden):

men filmen er sterkt kritisert for å være woke.

Tviler ikke, men jeg ser fremdeles ikke hvordan noen mann/kvinne, Arnold eller ikke kan ta dette beistet, filmer er ikke nødvendigvis realistiske, og det har de aldri vært. Om det eneste som gjør denne filmen woke er en kvinnelig kriger, og ikke en mannlig så må jeg si det er en ganske stusselig utdeling av woke stempelet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (5 minutter siden):

Det som skjer er stalking. De tålte ikke at det er delte meninger om legalisering av narkotiske stoffer og forlangte å få svar. De fikk de ikke og nå er det stalking på gang. Barnslig.

Seriøst nå snakker du bare tull, jeg har deltatt i denne tråden lenge, jeg har heller ikke forlangt noe svar av deg på noe som helst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Tviler ikke, men jeg ser fremdeles ikke hvordan noen mann/kvinne, Arnold eller ikke kan ta dette beistet, filmer er ikke nødvendigvis realistiske, og det har de aldri vært. Om det eneste som gjør denne filmen woke er en kvinnelig kriger, og ikke en mannlig så må jeg si det er en ganske stusselig utdeling av woke stempelet. 

Hehehehe :D Godt forsøk. Jeg faller ikke for den. 

Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Jeg mente en annen.

Du mente meg.

Og det barnslige er å tro at du er interessant nok til at jeg ville finne på å stalke deg på et anonymt nettforum. Jeg skriver i en masse forskjellige tråder og diskuterer med en masse forskjellige mennesker, de fleste er voksne nok til å svare på spørsmål og unngå personangrep når de blir krenket. Du er åpenbart ikke en av disse. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (2 minutter siden):

Du mente meg.

Og det barnslige er å tro at du er interessant nok til at jeg ville finne på å stalke deg på et anonymt nettforum. Jeg skriver i en masse forskjellige tråder og diskuterer med en masse forskjellige mennesker, de fleste er voksne nok til å svare på spørsmål og unngå personangrep når de blir krenket. Du er åpenbart ikke en av disse. 

Yeah yeah...whatever.

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (20 minutter siden):

Tviler ikke, men jeg ser fremdeles ikke hvordan noen mann/kvinne, Arnold eller ikke kan ta dette beistet, filmer er ikke nødvendigvis realistiske, og det har de aldri vært. Om det eneste som gjør denne filmen woke er en kvinnelig kriger, og ikke en mannlig så må jeg si det er en ganske stusselig utdeling av woke stempelet. 

Det vi ser gjentatte ganger i denne tråden er at disse såkalte "anti-wokerne" setter én standard for menn, hvite, det normale, et cetera, og en annen standard for damer og minoriteter.

En mann dreper hundrevis av skurker i en useriøs actionfilm? FETT!! 
En kvinne gjør det samme? Woke!!!

Noen klager over at én minoritetsperson blir spilt av en hvit person? Hudfarge er helt irrelevant, hvem bryr seg?
Noen gir en hvit karakter en annen hudfarge? Hvordan våger de å endre hudfargen, det er jo helt essensielt! 

Boing_80 skrev (9 minutter siden):

Yeah yeah...whatever.

Nok en gang tom for argumenter. Gjesp. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (1 time siden):

Virker lettkrenka ja.
 

Ville han kalt en film woke hvis det var en hvit mann som beseiret en tilsynelatende overlegen fiende?

Man kan syns at en historie er dårlig uten at man er "krenket" vel? Altså, for ordensskyld så betyr "krenket" at man er personlig såret eller fornærmet. Så er vi der i 2024? At alle er krenka fordi man har en *mening* om et vilkårlig tema eller produkt, som i dette tilfelle? 

Det blir regelrett for dumt i mine øyne. Og nei, det betyr ikke at jeg er krenka. Jeg bare syns ordet blir brukt altfor løst og har mistet all betydning, og her blir det brukt for å score billige internett-poeng 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 minutt siden):

Man kan syns at en historie er dårlig uten at man er "krenket" vel? Altså, for ordensskyld så betyr "krenket" at man er personlig såret eller fornærmet. Så er vi der i 2024? At alle er krenka fordi man har en *mening* om et vilkårlig tema eller produkt, som i dette tilfelle? 

Det blir regelrett for dumt i mine øyne. Og nei, det betyr ikke at jeg er krenka. Jeg bare syns ordet blir brukt altfor løst og har mistet all betydning, og her blir det brukt for å score billige internett-poeng 

Selvsagt.

Men er det ikke rart hvordan enkelte som er veldig opptatt av å være "anti-woke", alltid ser ut til å sette helt forskjellige standarder for hvite menn og jenter og minoritetskarakterer?

Alle actionfilmer - inkludert samtlige predator-filmer - handler om at helten overkommer umulige odds og det plager ingen, men gud forby om en indianerjente gjør det samme.

Virker på meg som om disse representasjonene krenker dem... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
bshagen skrev (18 minutter siden):

Man kan syns at en historie er dårlig uten at man er "krenket" vel? Altså, for ordensskyld så betyr "krenket" at man er personlig såret eller fornærmet. Så er vi der i 2024? At alle er krenka fordi man har en *mening* om et vilkårlig tema eller produkt, som i dette tilfelle? 

Det blir regelrett for dumt i mine øyne. Og nei, det betyr ikke at jeg er krenka. Jeg bare syns ordet blir brukt altfor løst og har mistet all betydning, og her blir det brukt for å score billige internett-poeng 

Dårlig og woke er ikke nøytrale ord de kommer oftest med negative følelser 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (På 3.3.2024 den 1:34 PM):

Folk blir skremt av horror film fordi de har mye empati.  Folk med mye empati skremmes lettere når andre erfarer noe skremmende iflg noe forskere.  
Empati spiller også en rolle i ens perspektiv om representasjon av folk som ikke inkluderes nok i underholdnings industrien.  Påvirker det meg eller påvirker det andre?  

Er forskjell å være redd for seg selv eller å være redd for andre. Jeg er selvfølgelig redd for psyken til barn som begår kjønnsskifte og angrer senere, men jeg er ikke redd for at noen skal komme å kutte av meg tissen mens jeg sover.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (På 3.3.2024 den 3:48 PM):

Man kan syns at en historie er dårlig uten at man er "krenket" vel? Altså, for ordensskyld så betyr "krenket" at man er personlig såret eller fornærmet. Så er vi der i 2024? At alle er krenka fordi man har en *mening* om et vilkårlig tema eller produkt, som i dette tilfelle? 

Det blir regelrett for dumt i mine øyne. Og nei, det betyr ikke at jeg er krenka. Jeg bare syns ordet blir brukt altfor løst og har mistet all betydning, og her blir det brukt for å score billige internett-poeng 

Det er faktisk en liten kunst i seg selv å kunne anerkjenne at man ikke liker noe som man allikevel skjønner er godt håndverk - samtidig som man kan anerkjenne at man liker noe som pr def er makkverk 😅 derav guilty pleasure

  • Liker 4
Lenke til kommentar
sofiemyr skrev (41 minutter siden):

Det er faktisk en liten kunst i seg selv å kunne anerkjenne at man ikke liker noe som man allikevel skjønner er godt håndverk - samtidig som man kan anerkjenne at man liker noe som pr def er makkverk 😅 derav guilty pleasure

Så sant så sant, jeg har noe guilty pleasures selv 😅

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (18 timer siden):

Er forskjell å være redd for seg selv eller å være redd for andre. Jeg er selvfølgelig redd for psyken til barn som begår kjønnsskifte og angrer senere, men jeg er ikke redd for at noen skal komme å kutte av meg tissen mens jeg sover.  

Hva med psyken til barna som trenger hormonbehandling -- som i første rekke er pubertetsblokkere, for dem som kvalifiserer og kommer gjennom nåløyet for å få behandling -- som fremdeles er færre enn antallet som søker og trenger behandling?

Og la meg omformulere det opprinnelige spørsmålet;
Hvilke konkrete lover eller lovforslag er det du mener er uttrykk for en negativ utvikling, og i hvor stor grad er denne negative utviklingen støttet av det demokratiske partiet -- og hvilke kilder har du brukt for å komme til din forståelse av situasjonen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Red Frostraven said:

Hva med psyken til barna som trenger hormonbehandling -- som i første rekke er pubertetsblokkere, for dem som kvalifiserer og kommer gjennom nåløyet for å få behandling -- som fremdeles er færre enn antallet som søker og trenger behandling?

Og la meg omformulere det opprinnelige spørsmålet;
Hvilke konkrete lover eller lovforslag er det du mener er uttrykk for en negativ utvikling, og i hvor stor grad er denne negative utviklingen støttet av det demokratiske partiet -- og hvilke kilder har du brukt for å komme til din forståelse av situasjonen?

Du mener de samme stoffene som brukes til å sterilisere/kastrere voldtektsmenn, pedofile og andre sex forbrytere? 

https://www.planet-today.com/2022/06/same-drugs-used-to-chemically-castrate.html?m=1

Barn trenger ikke hormonbehandling. De trenger hjelp og psykologitimer. 

Aktivist/ekstremistvås så det ljomer.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...