Gå til innhold

Stellantis gikk forbi Tesla i Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til opplysning:

Teslas 4680 batteri overgår ALT...her forklart.
HOLY COW! This is why I cancelled my Tesla Model Y order
(It´s not what you think) 35<% økning i energitetthet !!!
https://www.youtube.com/watch?v=ZwkwC-mJaYI

DOJO is the 3rd or 4th most powerful Quantum Computing center in the world for AI training.
“Commercial aircraft have something called ACAS where aircraft relay telemetry of their position between one another to prevent a collision.”

Could Tesla’s DOJO Quantum  Computer become an air traffic control for Tesla cars?
https://www.teslarati.com/teslas-dojo-air-traffic-control/

Fabrikken i Singspore utvides 100% kapasitet, Berlin + Austin med planlagt 1,5 mill biler på de to lokasjonene...eksempelvis nye biler derfra kommer nå med store deler av bilen støpt I ET STYKKE, det gåt kjapt på brøkdler av et sekund, ny egenutviklet alu-legering...

Teslas 4680 batteri overgår ALT...her forklart.
HOLY COW! This is why I cancelled my Tesla Model Y order
(It´s not what you think) 35% økning i energitetthet !!!
https://www.youtube.com/watch?v=ZwkwC-mJaYI

Endret av Leif Hansen
Lenke til kommentar

Jeg tror det når jeg ser den i levende live i min nærmeste Tesla-butikk. Ikke når en elektrisk viking på youtube påstår det - eller når Tesla tar i mot penger for reservasjoner uten at de har noen forpliktende leveransedato med dagsbøter for forsinkelser.

Ikke at jeg skal ha en sånn uansett..

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Simen1 said:

Jeg tror det når jeg ser den i levende live i min nærmeste Tesla-butikk. Ikke når en elektrisk viking på youtube påstår det - eller når Tesla tar i mot penger for reservasjoner uten at de har noen forpliktende leveransedato med dagsbøter for forsinkelser.

Ikke at jeg skal ha en sånn uansett..

Roadster, Semi og Cybertruck er rett rundt hjørnet.

Flere youtubere har knall sikre kilder på at det kommer innen utgangen av 2019, 2020. 2021, 2022!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
kremt skrev (Akkurat nå):

Hadde ikke texas 4680 lavere rekkevidde da? Ellers enig at det er mye fanboying på tuben. Og trolig noe en del får godt betalt for, fins jo folk som har fått både 3 og 4 biler gratis for å influence.

Hvem da? 

Om du tenker på bjørn så fikk han jo dette for å referere folk. Men ingen tvil om at kanalen hjalp han i å vinne, men det var ingen 'betaling' fra Tesla.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Salvesen. said:

Hvem da? 

Om du tenker på bjørn så fikk han jo dette for å referere folk. Men ingen tvil om at kanalen hjalp han i å vinne, men det var ingen 'betaling' fra Tesla.

Det handler kun om klickbait.. Hvis alle youtubere hadde skrevet det samme som resten så ville de ikke fått noe oppmerksomhet.
Det handler ikke om å gi korrekt og kontrollert informasjon. Og mange går i fella..

Jeg snakker ikke om Bjørn direkte, men alle som liker å omtale alt om Tesla i både positiv og negativ retning.
Begge retninger trekker mye views.

Lenke til kommentar
Marzo skrev (6 minutter siden):

Det handler kun om klickbait.. Hvis alle youtubere hadde skrevet det samme som resten så ville de ikke fått noe oppmerksomhet.
Det handler ikke om å gi korrekt og kontrollert informasjon. Og mange går i fella..

Jeg snakker ikke om Bjørn direkte, men alle som liker å omtale alt om Tesla i både positiv og negativ retning.
Begge retninger trekker mye views.

Ja ingen tvil om at Tesla gir klikk, i begge retninger. Det ser vi jo i media hele tiden:)

Men jeg lurte på om noen hadde fått biler utenfor referal programmet

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Salvesen. said:

Ja ingen tvil om at Tesla gir klikk, i begge retninger. Det ser vi jo i media hele tiden:)

Men jeg lurte på om noen hadde fått biler utenfor referal programmet

Jeg har ingen oversikt, men selv de med referal program har ikke fått bilene sine enda.

Lenke til kommentar
Leif Hansen skrev (6 minutter siden):

Tesla Model Y is on track to be the world’s best-selling car
https://electrek.co/2022/08/05/tesla-model-y-on-track-worlds-best-selling-car/

 

Det ser man på aksjekursen i dag. Vw lanserte nettop ID 4 produsert i USA. Tror de vil selge den for 37500dollar. Hvor mye koster en MY? Hva er best for miljøet? Sikre seg størst mulig profitt i et glohett marked eller selge bilene rimelig slik at flere har råd til å kjøpe dem?

Lenke til kommentar
Trestein skrev (2 minutter siden):

Det ser man på aksjekursen i dag. Vw lanserte nettop ID 4 produsert i USA. Tror de vil selge den for 37500dollar. Hvor mye koster en MY? Hva er best for miljøet? Sikre seg størst mulig profitt i et glohett marked eller selge bilene rimelig slik at flere har råd til å kjøpe dem?

Det beste er å selge til den prisen der etterspørsel nøyaktig matcher tilbud. Grunnleggende økonomisk teori. Å selge de rimeligere gjør ikke bilene tilgjengelig for flere, siden det ikke er flere biler å selge. For å sette ned prisen må altså produksjonen opp. Noe som har vært en utfordring etter Covid pga. problemer med forsyningslinjene. Men det ordner seg nok på sikt.

Lenke til kommentar
Trestein skrev (6 minutter siden):

Det ser man på aksjekursen i dag. Vw lanserte nettop ID 4 produsert i USA. Tror de vil selge den for 37500dollar. Hvor mye koster en MY? Hva er best for miljøet? Sikre seg størst mulig profitt i et glohett marked eller selge bilene rimelig slik at flere har råd til å kjøpe dem?

Model Y selger så godt at de ikke trenger å levere SR versjonen. De klarer ikke levere nok biler ut.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Model Y selger så godt at de ikke trenger å levere SR versjonen. De klarer ikke levere nok biler ut.

Ser man på 2022 så selger wag 12 000 biler Q4/Enyac/ID4 mens model Y har solgt 6000 biler. Det betyr at markedet er ca 18 000 biler i halvåret mens tesla klarer bare ca 30%. Hvordan hadde tallene vert om My hadde kostet 400 000? 

Ingen av de store klarer å levere nok biler. Det er lange ventelister på alle

Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (8 minutter siden):

Det beste er å selge til den prisen der etterspørsel nøyaktig matcher tilbud. Grunnleggende økonomisk teori. Å selge de rimeligere gjør ikke bilene tilgjengelig for flere, siden det ikke er flere biler å selge. For å sette ned prisen må altså produksjonen opp. Noe som har vært en utfordring etter Covid pga. problemer med forsyningslinjene. Men det ordner seg nok på sikt.

Ja gode prinsipper. Hva om leverandører av strøm tenker slik? Bare øke på prisene til folk ikke bruker strøm lenger?

Lenke til kommentar
Trestein skrev (4 minutter siden):

Ser man på 2022 så selger wag 12 000 biler Q4/Enyac/ID4 mens model Y har solgt 6000 biler. Det betyr at markedet er ca 18 000 biler i halvåret mens tesla klarer bare ca 30%. Hvordan hadde tallene vert om My hadde kostet 400 000? 

Ingen av de store klarer å levere nok biler. Det er lange ventelister på alle

Så når de har full backlog og vell så det på dyreste bil så burde de selge en billigere bil? Veldig smart... 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...